Bij Simon D'Hondt gebeuren zeer
geheimzinnige zaken
n
W
MET SIMON D'HONDT
NAAR HET CIRKUS
ALLE PRINSEN
IN DE CAEMERE?
6 - 11-6-76- De Voorpost
De Voorzitter en initiatiefnemer van de Prinselijcke Caemere Der Aloude Keiserlijcke Stede
tot Aelst (kortweg prinsenkamer) krijgt wel zeer geheimzinnige telefoontjes.
Wij ontdekten dat er af en toe
vanuit Ekeren een der meest
beruchte Piek Pockets 's
avonds laat telefonisch kontakt
heeft met Simon D'Hondt en
dat er enkele uren later in de
ruime werkplaatsen van deze
gewezen prins karnaval (1966)
zeer eigenaardige plans uit
gewerkt worden «onder vier
ogen». Het zijn vreemde opd
rachten, waarvan hij wel de
opdracht kan uitvoeren, maar
niet eens de juiste betekenis
weet of mag weten. Af en toe
kan Simon D'Hondt het wel
gissen.
Zelfs mevrouw D'Hondt mag
niet betrokken worden in het
geheimzinnig gedoe van haar
echtgenoot en van Borah en
Sandy.
Want Simon D'Hondt is nauw
betrokken bij het vervaardigen
van sommige goocheltruuks
om zijn vriend en leermeester
Borah van dienst te zijn. Uit
dankbaarheid. Want diezelfde
Borah zorgde er voor dat het
örkusoptreden van de prin
senkamer en mede de gooch-
elnummers van Simon
D'Hondt een sukses werden.
Inmiddels is Simon gebeten
door de goochelmikrobe en
moest het technisch kunnen,
ware het financieel te verwe
zenlijken, dan stond Simon met
puur plezier op de planken.
BORAH EN SANDY
Bij Simon D'Hondt hebben we
dit merkwaardig echtpaar ont
moet net voor hun vertrek naar
Tokio. Zij traden bijna overal
ter wereld op als piek- pockets
en illusionisten. In Grieken
land, Zaïre en noem maar op,
om uit hun meer dan 8.500
truks te puren en te stoelen op
25 jaar plankenervaring. Borah
schrikt er niet voor terug om
geblinddoekt met een auto te
rijden en evenmin om, zoals tij
dens de Euroshow in de zaal
Madeion te Aalst, de Bruge-
meester en ook Frans Wauters
op een handige manier te be
stelen. Zoals hij het met ons
gedaan heeft, en met leden
van de politie en rijkswacht of
meehielp aan een steekproef
in een groot warenhuis. Waar
zij als gasten op een bal aan
wezig zijn, mee de dansvloer
opstappen en dansen en later
de feestvierders hun eigen
dommen teruggeeft. Van
schoenen, schoenveters, bre
tellen tot brieventassen, hals
kettingen, polshorloges en
noem maar op. Het zijn 's we-
reldsberoemdste «dieven», die
er zonder schroom en vrees
rond voor uitkomen en boven
dien «doodeerlijk zijn».
Het is maar een show, maar
het is een show. Borah en
Sandy hebben er overigens
zelden last met dat stelen. Bo
rah is het slechts eenmaal
overkomen dat hij een brieven
tas vergat terug te geven. Maar
het liep allemaal goed af. Wan
neer de bestolene echter uit
een ander hout gesneden wa
re, dan had hij Borah heel wat
last kunnen veroorzaken met
bvb., doodgewoon te zeggen:
«Mijnheer Borah ik mis 10.000
F». Maar Borah is de meest
eerlijke dief die er bestaat en
om elk misverstand te vermij
den laat hij zich in de toekomst
«officieel» als pick-pocket
aandienen op de aanplakbrie-
ven. Zo weet het publiek wat
hen te wachten staat wanneer
deze zakkenroller voor de lol
met iemands das of bretellen
op de loop gaat waar iedereen
bijstaat en alleen de bestolene
het niet weet of ziet...
Borah en Sandy zijn beroeps in
de wereld van het illusionisme.
Zij staan nu een kwart eeuw op
de planken, in de night klubs en
drkussen en waar ook maar
publiek aanwezig is.
Borah begon zijn loopbaan als
9-jarig jongetje. Hij leerde via
z'n vader Josma kennen, een
man die als fakir vermaardheid
verwierf. Borah zelf begon
thuis alles na te maken en oe
fende alle mogelijke truuks in.
Daarnaast kreeg hij de meest
merkwaardige lessen in levend
begraven worden priemen
door de wagen steken,
scheermessen en mesjes ope
ten, in de vlammen liggen, enz.
Een kursus en voorstelling die
niet altijd verliep zonder
schade of schande, want hij
werd reeds enkele malen ge
kwetst.
HYPNOSE -
TELEPATIE -
GOOCHELEN
Borah en Sandy trekken er niet
alleen met een ton materiaal op
uit voor hun shows, maar be
schikken bovendien over een
vierduizend studieboeken over
occulte wetenschappen, illu
sionisme en een uitgebreide
gamma werken over witte en
zwarte magie.
Onderwerpen die soms het
tema uitmaken van een
spreekbeurt.
Maar in gans het wereldje der
geheimzinnigheid, zijn Borah
en Sandy de specialisten in de
illusies met de grote stukken.
Zij zochten er een weg in, spe
cialiseerden zich. Ook in het
«lachend goochelen». Een
opdracht die niet eenvoudig is,
zeker niet wanneer men er het
zakkenrollen mee wil kombine
ren.
Maar Borah dankt veel aan de
specialiteit «psychologie». Een
vak waarvan bij het diploma
bezit en zelfs lesgever was.
Een wetenschap die hij vooral
ten nutte maakt bij zijn veelvul
dig optreden.
Daarnaast put hij ervaringen in
vakbladen uit Amerika, Japan,
enz. Om de maand dienen zich
via het vakblad nieuwe mate
rialen aan. Zaken die stukken
van mensen kosten. En een
kist om een vrouw een paar
maal door te zagen kost niet
minder dan 72.000 frank, zon
der de toebehoren.
PSYCHOLOGIE IN
DE PRAKTIJK
Zakkenrollen heeft als basis
«mensenkennis» zegt Borah.
Iemand zien en beoordelen,
niet naar z'n karakter, maar
naar z'n gedragingen.
Zakkenrollen kunt ge niet ie
mand aanleren. Het is een bru
taliteit. Het is een aktie doen
om een reaktie uit te lokken. De
ene mens reageert niet, de an
dere wel, dat kunt ge zien uit
woorden en praten. Ik doe een
aktie, een kleine beweging en
hij reageert onmiddellijk. En
door zijn reaktie heb ik een
nieuwe aktie om hem te beste
len.
Terwijl we met aandacht naar
deze uitleg luisteren, zijn we
een paar zaken ongemerkt
kwijt geraakt en Borah gaat
verder:
«Ik doe in feite een aktie als
een afleidingsmaneuver, die
mens gaat er op in, die bijt er in,
maar door dat te doen geeft hij
zich vrij om hem langs de an
dere kant te kunnen aanvallen.
En het is allemaal waar. Dat
ondervinden wij op hetzelfde
ogenblik, wanneer we onze ei
gendommen terugkrijgen.
SANDY
Zij is de onvervangbare partner
en echtgenote. Zij helpt met
Wij hoeven Simon D'Hondt niet meer voor te stellen en evenmin met hem de onverbrekelijke
prinsencaemere en zijn optreden te Aalst in het cirkus ten voordele van de gehandikapten.
Een acht a negen mensen werden opgeleid om met eigen nummers een cirkusvoorstelling te
geven. De voorbereiding en oefeningen hadden plaats in de ruime ateliers van deze gewe-
zenPrins Karnaval. Maar vooral is Simon D'Hondt te spreken over de pickpocket bij uitstek
«Borah» en diens partner «Sandy».
DE ZWEVENDE VROUW
Een van de knalnummers was
onder meer de zwevende
vrouw. Een werkstuk uit de ate
lier van Simon waar één man
twee en anderhalve dag bezig
was om dit nummer te vervaar
digen. Borah kwam driemaal
speciaal van Ekeren naar Aalst
om totaal gratis zijn ervaring en
kennis ter beschikking te stel
len.
Simon D'Hondt: «Wij hebben
aan Borah en Sandy een steun
gevonden, wij kunnen met ons
cirkus nog jaren doorgaan.
Waar gaat ge nog zo iemand
vinden als Borah enSandy. Het
is onbetaalbaar. Hij stelt zijn
kennis en materiaal ter be
schikking. Wie gaat dat na
doen?,
Verleden jaar hebben we zeker
en vast twee en een halve
maand op zoek gegaan naar
een ton met bloemen inom een
speciaal goochelnummer te
brengen. Op nog geen 24 uur
tijd stond deze fameuze ton
hier binnen door toedoen van
Borah.
KONTAKT GEZOCHT
Om zijn doel te bereiken laat
Simon D'Hondt niets onverlet.
Toen Borah en Sandy optra
den in een Cirkus te Sint Mar
tens Latem zag hij daar het
goochelnummer waar men op
een elegante manier een
vrouw in drie stukken pleegt te
snijden.
Simon D'Hondt had dadelijk
belangstelling en wou persé
een dergelijk nummer brengen
tijdens zijn voorstelling voor de
gehandikapten. Maar Simon
greep naast het nummer.
Borah: «Simon kan er niets
mee doan». Het is een zeer
moeilijk nummer en Sandy
Heeft te Parijs in de kliniek ge
legen door de opgelopen kwet
suren.» Borah heeft Simon
kunnen overtuigen om deze
truuk liever niet toe te passen
en Simon heeft Borah kunnen
warm maken om voor de Prin
sencaemere wat te doen. En
Borah doet het, samen met
Sandy, vol entoesiame. Zo
groeide het geheel uit tot een
nauwe samenwerking.
UITGEGROEID TOT
IETS ANDERS
Meer en meer zet de Prinsen
caemere haar beste beentje
voor. Wan talleen iets preste
ren is zeer moeilijk. Simon wil
dat iedereen meehelpt, ieder
een moet aan de kar duwen
zegt hij.
Wij doen er alles voor om in
aantal te blijven. In groepsver
band kunt ge veel meer berei
ken. Een vereniging van één
persoon bestaat met.
De Prinsencaemere treedt op
voor de verenigingen die door
het Schepenkollege voorop
gezet zijn. Zij houden op het
ogenblik geen rekening met
verenigingen die afhankelijk
zijn van partijen en doen het
momenteel enkel voor de
vooropgezette verenigingen
«Mogelijk zal het misschien
uitbreiding nemen als we die
sommen veel groter kunnen
maken, en veel meer mensen
zullen tevreden stellen. We
kunnen misschien met de fusie
die op de baan is en die er
volgend jaar is die andere
groeperingen, die ook mensen
zijn, die gehandikapten
er bij nemen en ook van de cir-
kuskoek laten genieten.
Intussen zijn de plannen aan
het groeien. Krijgen vaste
vorm. Alleen gvindt Simon het
spijtig dat het feestkomitee,
waarvan er 27 of 28 leden zijn,
er daarvan slechts een 5 of 6
naar de vertoningen kwamen
en op de koop toe over gratis
toegangskaarten beschikten.
Hoeveel zijn er dan, zo vraagt
Simon D'Hondt zich af, die ei
genlijk met karnaval inzitten of
die nog op hun gewezen prin
sen denken.
Simon D'Hondt geeft boven
dien een voorbeeld van het
AKV wat deze reeds presteer
den om karnaval een grotere
bekendheid te geven en in Hal
le, Ninove, Dendermonde en
Geraardsbergen waren met
wagen en groeperingen.
Zij hebben meegeholpen aan
de vliegmeeting en de dienst
gedaan aan de kassa's, aan de
ingang en voor de verkoop van
kaarten.
Men heeft een systeem ge
vonden zegt Simon, het zijn
mensen die bereid zijn voor
een mindere prijs als een ver
goeding die anders tot in de
duizenden franken loopt, terug
spektakel te geven.
Wat de eerstvolgende cirkus
voorstelling zla worden weten
we nog niet precies Maar ze
ker is dat het in oktober iets
groots wordt en bijna zeker dat
Borah en Sandy van de partij
zullen zijn.
E.A.R.
het zakkenrollen mee. Borah:
«Psychologen beweren, als ge
een vrouw bij u hebt, dat de
mannen naar de vrouw kijken».
In een zaal zien de mannen
niet naar Borah, maar wel naar
Sandy. «En op dat moment pak
ik ze aan om ze te bestelen»,
zegt Borah.
«Diegene die bestolen wordt
weet het niet, maar de anderen
zien het wel en ik geef alles
door aan m'n partner».
Ook bij de goocheltruks is
Sandy erg belangrijk bij het
aangeven. Volgens Sandy is
het moeilijk werken met Borah,
omdat hij in tegenstelling tot
andere goochelaars, met het
publiek spreekt. Hij krijgt dan
een inval en past zijn pro
gramma aan. De assistente
moet dan maar zien dat ze de
nieuw geschapen toestand kan
opvangen om bij de handigheid
te helpen en het gepaste mate
riaal op de juiste wijze te over
handigen of in ontvangst te
nemen.
Een assistente kan het gooch
elnummer volledig kelderen
door een verkeerde handeling
Als echtgenote en helpster is
Sandy nauw betrokken bij het
ganse gebeuren.
Sandy: «Soms krijgt mijn man
's nachts een idee en dan
schrikt hij er niet voor terug om
mij om 4 uur 's morgens wakker
te maken en mij vraagt wat ik
over het nieuw idee denk».
Werken aan details is erg be
langrijk in de goochelaarswe
reld. Soms worden nummers
gewijzigd en aangepast. Van
daar dat Sandy en Borah soms
hun slaap er voor laten om in
hun garage, tussen de duizen
den truuks die er zich bevin
den, in het holst van de nacht
hun ideeën dadelijk uitprobe
ren om met nieuwe gemoeds
rust nadien de slaap der recht
vaardigen te genieten.
WERKEN IN
CIRKUSSEN
EN ELDERS
In het cirkus kan men praktisch
geen gebruik maken van
trukage- materiaal. Men moet
het goochelnummer aanpas
sen. Daarom is het goochelen
in een cirkus nog het echte
goochelen met de mysterieuze
man midden in de piste. In een
night klub is het weer anders
werken. Het publiek zit amper
op twee meter afstand en de
goochelaar mag er ook niet
spreken. Het is zeer zwaar
werk, want de programma's
vangen meestal aan om 23 uur
's avonds en het wordt telkens
een flink stuk in de morgend
eer men naar het hotel kan te
rugkeren.
In een zaal optreden valt best
mee, zolang er geen dansvloer
is, want anders mist ge het kon-
takt met het publiek zegt San
dy.. Zij is bovendien weinig te
spreken over de «kleedka
mers» van de feestzalen. Die
zijn beneden elk peil en maken
het de artiesten zeer moeilijk
om zich behoorlijk voor te be
reiden op het optreden.
In 25 jaar zwierven zij samen
bijna de hele wereld rond en op
het ogenblik zijn ze nog zeer
druk bezet tot 1977. In sep
tember vertrekken zij naar Ja
pan en nadien zullen ze terug
optreden in het cirkus. Daar
naast nog aanbiedingen en
kontrakten in Zwitserland en
Engeland.
Maar hun voorkeur gaat meer
en meer uit naar het optreden
in eigen land. We zij moe van
het reizen zegt Sandy en we
moeten nodig eens vakantie
hebben. Genieten van thuis en
het huis en bij hun zoon, die
steeds op internaat is. Vakan
tie wil voor hen zeggen: thuis
zitten, de telefoon uitschake
len, in de tuin werken en een
half uurtje per dag aan het
goochelaarsmateriaal werken.
«Ik kan het toch niet laten» be
sluit Borah. Vooral in de de
cember maand is het uitermate
druk en moet Borah beroep
doen op zijn duplikaatmateri-
aal.
Ondertussen krijgt hij ook hulp
van zijn 16-jarige zoon, die
zeer veel interesse heeft voor
klank en licht. Alhoewel hij zeer
veel goocheltruuks kent,
schijnt zoonlief minder inte
resse op te brengen voor een
optreden als goochelaar en het
valt nog af te wachten of hij de
voetsporen van pa Borah zal
opvolgen.
OKKULTE
WETENSCHAPPEN
Borah is een «all-round man»,
die zeer veel relaties heeft met
mensen die zich bezig houden
met occulte wetenschappen.
Maar hij staat er zeer skeptisch
tegenover Zelfs zeer ongelo
vig. Door beroepsmisvorming
ziet hij in alles een truuk en kan
alles weerleggen wat met oc
cultisme te maken heeft. Voor
de anderen die zoeken, kan hij
de nodige bewondering op
brengen.
Wat hij wel als paranormaal
ziet is bvb., het schilderij «lam
Gods» dat men te Gent kwij
traakte en nu met pendelaars
en wichelaars gaat opsoren.
Toen Keiler furore maakte via
televisieprogrammas om sleu
tels om te plooien en dies meer
werd ook deze truuk achter
haald door zijn kollega zakken
roller Majax uit Parijs. Overal
krijgt het Keiler fenomeen nu
navolging en'Borah kan ons
zelfs een katalogus geven
waar men het materiaal kan
aanschaffen om tot het plooi-
werk van lepels en sleutels
over te gaan.
HYPNOSE
Ook over hypnose kan Borah
meespreken. Echte hypneose,
zonder een of andere truuk.
Hypnose is een zelfovertui-
ging. ledereen kan het leren en
iedereen kan gehypnotiseerd
worden Bij de ene misschien
binnen de 10 minuten en bij de
andere in twee dagen, maar
iedereen gaat er aan.
Om met Borah en Sandy te pra
ten is er tijd te kort. Het zijn
goede vrienden geworden van
Simon D'Hondt en zij hebben
mekaar al vaker ontmoet. Maar
ook nu blijkt weer hoe Borah
steeds vol nieuwe verhalen en
verrassingen steekt. Tussen
het gesprek door toont hij ons
allerlei vingervaardigheden.
«Bij mij is alles gebaseerd op
mensenkennis, vingervlugheid
en materiaal» zegt Borah.
Maar ook: «Simons zwijgen is
voor mij alles». Want Simon
maakt af en toe een en ander in
zijn atelier
Borah: «Simon zorgt voor zeer
goed materiaal, ik werk het uit,
maak het plan en dan kómen
we onder vier ogen bijeen.
Wanneer Simon het materiaal
maakt, dan weet hij niet waar
voor het dient Het wordt
steeds in stukken en brokken
gemaakt om dan samen te stel
len.
Vandaar dat er in het Wijn-
gaardveld zeer geheimzinnige
dingen gebeuren die het dag
licht niet mogen zien vóór de
show en waarvan allen Borah
het diepste geheim kent
E.A.R,
In Blankenberge noemen ze het de «Raad der Prinsen»,
Oostende «'t Hof der Prinsen», in Eupen «De Prinsengarde
en elders het «Prinsen comiteit». In Aalst werd het «De Pri»
selijcke Carnaval Caemere der Aloude Keiserlijcke Stede tl®
Aelst» genoemd en in verkorte vorm: de Prinsencaemere^g|
«Er was zelfs geld voorien oj??'*"
voor Van den Berghe een ko?'j ®p
tuum te kopen. Als hij zegt d^' *ee
hij niet bij de Prinsencaemerf1
komt of nooit zal meedoen méij on:
ons, dan vinden wij het nuttechepf
loos om er tientallen duizendeianwe
franken tegen te smijten voqetvie
iemand die toch niet wil vere pur
enigd zijn met al de gewezejlet si
prinsen. haakt
Simon D'Hondt legt ons boip in
vendien de lijst voor van dloei
gewezen Prinsen en ook hialieck
komt Robert Van Den Berghfetui
wel degelijk voor, netzoals ojinner
het aandenken ter gelegenetet hi
heid van het 5-jarig bestaart he
der Caemere op 7 maart 1976pinwij
Gewezen prins Bob kreeg dijeniel
jaar een uitnodiging om naaichep
de prinsendag te komen maajervo'
hij liet zich niet zien op de uitiekret
nodigingen en vergaderingenje lec
Gans het spijtig incident is ir)eGc
feite ontstaan, verleden jaarjleers
tijdens de voorbereiding van dsn oc
cirkusvoorstelling voor de gelan h
handikapten, let j;
Ook Van Den Berghe was erirpens
betrokken en men was volopvene
bezig om in het werkhuis vaneme
Simon D'Hondt het nummein pe
van Van Den Berghe klaar té90 c
stomen, om zijn nieuwnummerJiet t
te kunnen presenteren. hen c
Simon D'Hondt: «En op eenetsc
ze ker ogen blik, wan neer er ge*m d
sproken werd over de bloe4ndei
menfee Myriam, die blemenfeéerot
af was en die wij betrokken irteten
het nummer om op te treden ir&e wi
een ton, was Van Den Berghenten:
niet akkoord.» laar'
Volgens hem moest het de pasredei
verkozen bloemenfee zijn. «Enteric
dan heb ik als voorzitter ge-vas,
zegd en mijn woord gehoudeniet j;
wat mijn medeprinsen het jaarjrouv
daarvoor gezegd hebben enverd
wat ze het jaar daarvoor wildenjen l
in voege brengen, dat was deHet I
bloemenfee die gedaan heefttoek
in haar funktie, die doet mee inlet \a
het cirkus en het is niet de
bloemenfee die gekozen is in^
de maand september, die—
meedoet in het cirkus»
De bloemenfee welke nog in^
funktie was diende zich te wij-,.
den aan haar aktiviteiten enlr A
haar publiciteit tegenover de
stad en tegenover het sche-^e'
pencollege j"er
En Van Den Berghe heeft gans"lv®
de boel laten staan Van Den9ep
Berghe heeft de affiches bin-"re'
nengesmeten en Van Den Be- P1"®'
rghe heeft de ingangskaarten s?h
binnengesmetenen voegde erP|ei
aan toetrek all emaal u w plan
PRIJZEN Maa
Aan een prinsenverkiezing zijn hav;
heel wat prijzen verbonden.
Bovendien zeer waardevolle, het
bes
ven
can
stai
Aal:
g'ai
get;
lee
ps
van
56T
roe
Üh
De Prinsencaemere is een
groepering van de gewezen
karnaval Prinsen der datd
Aalst." Wanneer de ambtspe
riode van een prins ten einde is
komt hij regelrecht in de Prin
sencaemere na overhandiging
van zijn skepter aan zijn opvol
ger.
De Prinsencaemere werd ge
sticht in 1972 tijdens de prin
senverkiezing.
Het was onder het voorzitter
schap van de heer Fons Si nge-
lijn, de huidige bestuurder van
het feestkomitee, en sekretaris
Henry Van der Perre, dat tij
dens de bekendmaking van de
nieuwe Prins alle gewezen
Prinsen aan het publiek wer
den voorgesteld.
In hetzelfde jaar had nog de
eerste Prinsendag plaats die
traditioneel wordt gehouden de
eerste zondag na Karnaval.
PALMARES
Ondertussen heeft deze Cae
mere een hele reeks prestaties
op haar aktie* en vierde dit jaar
haar 5 jarig bestaan.
Enkele punten uit dit palmares:
rondgeleide met de gehandi-
kapte kinderen op de foor. Cir
cus voorstelling met eigen
nummers, en opbrengst ten
voordele van de gehandikap
ten. Medewerking aan de Aals-
terse avond. Opname eerste
L.P. «hier spreekt men Aals-
ters».
En dan noemen we nog speci
aal niet het typisch kamavah
gebeuren omdat de lijst werke
lijk indrukwekkend is.
NIET OFFICIEEL
OPGENOMEN
Toen we enkele weken gele
den een artikel brachten met
gewezen prijs Karnaval Bob I,
maakte hij ons de opmerking
«nietopgenomen te zijn in de
Prinsencaemere». Hij toonde
ons een gestencilde brief van 1
februari 1976 om op 7 maart
ergens deel te nemen.
Over het idee van een prinsen
caemere was hij nochtans te
spreken, omdat het nergens
anders bestaat zegt hij.
Maar een prinsenvereniging
moet doenen om een prins te
omringen, in de stoet naast de
prins opstappen en hem eer
aan doen.
Ook de prinsendag is volgens
Robert Van den Berghe zeer
goed maar is van mening dat
daarmee de aktiviteiten van de
Prinsencaemere moeten stop
gezet worden tot volgende
karnaval
TOCH OPGENOMEN
Ter gelegenheid van een ge
sprek met Simon D'Hondt,
voorzitter van de Prinsencae
mere, brachten we vooral het
«niet officieel opnemen van
Bob I ter sprake.
Simon D'Hondt: «Het is een
volledige leugen. Want het was
in den beginne dat er min of
meer een strekking was dat hij
niet akkoord was met het orga
nisme van de Prinsencaemere.
Wij hebben twee maanden
vooraleer hij afscheid nam als
prins, gevraagd aan Robert
Van Den Berghe, wat doet U,
komt U bij de Prinsencaeme
re? Het antwoord was: «Ik kon
er niet bij, trekt gij uw plan, ik
zal de mijne trekken».
En Simon D'Hondtgaatverder:
Hele dikke vrienden. Simon D'Hondt en Sandy en Borah (EL)
zoals een auto
Robert Van den Berghe, naar
wiens mening wij vroegen, zou
het lever zien dat de prijzenre
gen afgeschaft werd, maar er
integendeel een kleine tussen
komst zou zijn bij een uitstap
en om iets namens de stad te
kunnen aanbieden.
Over de prijzen is hij allerminst
te spreken, omdat, naar hij
zegt, er nog verschillende prij
zen achterblijven. Ondermeer
een schaal en een abonne
ment op De Voorpost.
Anderzijds beweerde Robert
Van den Berghe, dat hij al zijn
prijzen zou schenken aan de
gehandikapten. Tot op heden
gebeurde dit nog niet en in een
interview dat in De Voorpost
verscheen legde Robert Van
den Berrie uit dat dit om aller
lei redenen niet kon (11.11.11.
aktie, beter levengeven, omha
ling Ruisbroek).
Volgens Simon D'Hondt wordt
een liist aangelegd van al de
prijzen en de verkozen prins
dient te tekenen voor ont
vangst. Alles wordt stuk voor
stuk nagegaan. Simon
D'Hondt: «Het is juist dezelfde
leugen als waar ik daarstraks
op antwoorde in verband met
het niet uitnodigen.
Wat er ooit eens gezegd is door
prins Bob is: «Al mijn prijzen
zijn allemaal voor de gehandi-
kapte kinderen, en al wat het
opbrengt mag allemaal aan de
gehandikapte kinderen gege
ven worden.
«Heden is er nog geen half
f rankske of geen enkele prijs
sinds hij prins verkozen is
weggegeven ten voordele van
de gehandipaten, zowel de
kristallen asbak, de auto, de
frig en alle andere prijzen die
hem uitgereikt werden, en nog
steeds in zijn bezit heeft.
Een diskussie waar wij ons
van elke kommentaar ont
houden en meenden er goed
aan te doen om beide par
tijen aan het woord te laten.
We