flffldubfilmdufe OVER HET SCHUBERT-JAAR 78 EN NOG VEEL MEER Wanzele vierde vorig weekeinde kermis FESTIVAL VAN VLAANDEREN DUITSE VOLKSDANSGROEP IN LEDE De Voorpost - 15-9-1978 - 13 Op 19 november eerstkomend is het precies hondervijftig jaar geleden dat Franz Schubert overleed. Dit feit wordt in de muziekwereld herdacht. Ook het Festival van Vlaanderen nam deze herdenking in haar programma op. Elly Ameling, Mireille Capelle en Tom Krause stonden in voor liederavonden. Ciaudio Abbado met zijn Wieners dirigeerde te Antwerpen en te Brussel Schuberts 8e en 9e symfonie. Te Aalst speelt in de Feestzaal van het stadhuis het Varsovia Kwartet het beroemde strijkkwartet in re klein D.810, bijgenaamd «Der Tod und das Madchen». I J SCHUBERT EN HET LIED Samen met Hugo Wolf behoort Franz Schubert tot de belang rijkste liederkomponisten uit onze muziekgeschiedenis. Al gemeen wordt Schubert zelfs tot schepper van het Lied be schouwd. De meest belangrijke vernieuwing die Schubert in voerde was wel de belangrijke rol die de piano toebedeeld eg. Het Festival-programma ver melde drie belangrijke lieder avonden. integraal gewijd aan het werk van Schubert. Een van deze avonden kon spijtig genoeg niet doorgaan wegens ijg ziekte van de tenor Peter Schreier. Wel konden we de [tst Nederlandse sopraan Elly ca) Ameling en de Finse bariton ld. Tom Krause aan het werk ho- -lie ren. Elly Ameling bracht, bege- »d( leid door Erwin Gage een se- drj lektie bekende en minder be an, kende liederen. De grote stem- <j kwaliteiten van Elly Ameling hoeven nauwelijks een betoog. Als liedzangeres wist ze ons g{ sterk te boeien. Als begeleider nj( verrichtte Erwin Gage buiten- Z gewoon schitterend werk. Hij )r volgde de zangstem op de D voet, zong als het ware mee op jjn het klavier Zang en begelei- illg ding versmolten tot 'n indruk- iaa wekkend geheel. Op even d 'hoog niveau stond Tom Krau- 5 2 se, opnieuw begeleid door Er win Gage. Niet iedereen houdt van Krauses stemgeluid, maar sre wat de man aan interpretatief •ge vermogen wist te doen zal nie- vj mand onberoerd hebben gela- kti ten. Zijn «Winterreise» wist ons r sterk aan te spreken. In de rot zangerswereld echter wordt de ai mezzo-sopraan Christa Lud- Ac wig door velen nog steeds aan- at zien als vertolkster nummer :ht) een. Dat dit geen holle frasen zijn hoorden we in haar lieder- ur< avond gewijd aan Hugo Wolf. oo Ook al klonk haar stem aan vankelijk moeizaam in het he- bi gere register, interpretatief is zij oc ivoor ons ongeëvenaard. "der tod und das MADCHEN Op 21 september eerstkomend is, zoals we reeds schreven het Varsovia Kwartet te gast in de Feestzaal van het stadhuis. Op het programma: Haydns kwar tet opus 76 nr 2, het Quartetto per archi nr 2 van de Poolse komponist Penderecki en «Der Tod und das Madchen» van Franz Schubert. Schubert schreef een vijftiental strijk kwartetten. Het kwartet in re klein D.810 kreeg zijn bijnaam omdat het andante een reeks variaties omvat over het lied «Der Tod und das Madchen» Niet enkel in het andante treft jlde zwaarmoedige inhoud: het ganse kwartet verraad diepe ernst. Het Varsovia Kwartet is voort- lënj Gesproten uit het Wilanow Kwartet. Inderdaad aanvanke lijk hebben Arthur Paciorkie- wicz en Wojciech Walasek hiervan deel uitgemaakt. In 1976 wordt het ensemble ech ter gesplitst en beide musici worden lid van het nieuwe Var sovia Kwartet. Reeds het jaar daarop wordt het nieuwe kwar tet uitgenodigd op de zomer- kursus te Norfolk door niemand minder dan Raphael Hillyer. sinds meer dan 23 jaar lid van het wereldbefaamde Juilliard Quartet. Tijdens deze zomer- kursus heeft het Varsovia Kwartet op heel korte tijd een enorm repertoire ingestudeerd, zodat het in staat is geweest elke week een concert te geven te Norfolk of te New Heaven. De concerten staan in het teken van «The Starlight Festival of Chamber Music». Het is zulk een succes gewor den, dat het Varsovia Kwartet onmiddellijk uitgenodigd is ge worden voor een uitgebreid tournee in de Verenigde Staten en Canada Voor 1979 staat een rondreis door Japan op het programma. Het repertoire van het Varsovia Kwartet omvat laast klassiekers als Haydn. Mozart, Beethoven, Schubert ^en Schumann ook kwartettten «van Borodin, Bartok, Spohr, Lu- «toslawski en Penderecki. T Boguslaw Bruczkowski - eerste |H| viool |jlis solist en koncertmeester bij de Nationale Filmharmonie van Warschau. Hij treedt regelma tig op als solist en zijn vertol king van het Dubbelkonsert van Vivaldi met de wereldbe roemde Henryk Szeryng heeft de grootste lof gekregen in de perskritieken. Marek Bojarski - tweede viool is solist bij het Kamerorkest van Warschau. Hij heeft in 1970 de derde prijs gewonnen in de Poolse Nationale Wedstrijd voor Kamermuziek in Lödz. Van 1972 tot 1975 is hij lid van het Pools Kamerorkest en is met dit ensemble regelmatig als solist opgetreden. Hij heeft ook heel wat opnames ge- maa'rt voor de Poolse Radio en Televisie. Artur Paciorkiewicz - altviool is professor aan de Hogere Staatsmuziekschool. Tussen 1970 en 1976 is hij lid geweest van het Wilanow Kwartet. In 1972 heeft hij de bronzen ere penning behaald tijdens de In ternationale Muziekwedstrijd te Genève. Samen met het Wila now Kwartet heeft hij de vol gende prijzen behaald: de tweede prijs tijdens de Interna tionale Muziekwedstrijd te We nen in 1970, de zilveren me daille tijdens het Festival voor Jonge Musici te Bordeaux in 1972 en de derde prijs tijdens de Internationale Muziekwed strijd te München in 1973. Hij is herhaaldelijk opgetreden voor de Radio en Televisie zowel in Polen als in andere landen van Europa. Wojiech Walasek - cello is assistent-professor aan de Hogere Staatsmuziekschool te Warschau. Hij studeerde te Warschau en gedurende vijf jaar nadien ook aan het kon- servatorium te Leningrad. Van 1968 tot 1976 is hij lid geweest van het Wilanow Kwartet en heeft met dit ensemble de reeds vermelde internationale prijzen gewonnen. Ook hij heeft talrijke radio- en televisieop names op zijn aktief FLORILEGIUM MU- SICUM MUNCHEN Op zondag 17 september treedt in het Sint- Vincentiusinstituut te Gijzegem het Florilegium Musicum uit München op. Dit ensemble voor oude muziek werd vorig jaar gevormd. Het groeide uit een kleiner ensemble «Bur- ney's Last Journey» uit Salz burg, dat was samengesteld uit leerlingen en medewerkers van Nicolaus Harnoncourt en leden van het Concertus Musicus. Het ensemble bestaat uit 12 jonge mensen die een eerlijke en een oorspronkelijke bena dering van oude muziek na streven. Op het programma van dit kon- sert. dat aanvangt te 20.30 uur: werken van J.S. Bach (o.m. de suite voor orkest in h-moll) Ge- org Philipp Telemann. Chris- toph Graupner en Giovanni Battista Pergolesi. SWINGLE II IN HET V.T.I. Het optreden van deze groep gaat door vandaag vrijdag te 20.30 uur in het Vrij Technisch Instituut te Aalst. Op het pro gramma: een veelheid van na men, waarin we J.S Bach aan treffen naast Paul Simon, Ralph Vaughan Williams naast Stevie Wonder, en Debussy naast Joni Mitchell. Een pro gramma voor hen die jong zijn en zich jong voelen. Laten we even kennis maken met de groep en de wijze waarop zij werken De manier om de menselijke stem een instrumentale «sound» te geven is niet nieuw; in de Schotse volksmuziek staat deze techniek bekend als Mouth Music; in New Orleans heet het Scat Singing, zoals dit trouwens ook aangewend wordt door Ella Fitzgerald en Louis Armstrong. De namen verschillen, maar de idee van Swingle II is hetzelfde. In het begin van de jaren zestig kwam een Amerikaans musi- kus Ward Swingle op de idee deze techniek toe te passen op de werken van Johann Sebas tian Bach, natuurlijk zonder de bedoeling hiermee aan beel- densormerij te doen. Ward Swingle zelf was het produkt van een ongewoon vrije muzi kale opvoeding. Hij groeide op in Mobile (Alabama) met de klanken van de negerjazz en speelde toen hij nog high school liep, in één van de grootste Amerikaanse Big Bands. Hij gradueerde cum laude aan het Cincinatti Con servatoire en studeerde nadien nog piano bij de beroemde Wal ter Gieseking in Frankrijk. Ge durende ruim 10 jaar kenden de Swingle Singers een bui tengewone populariteit dank zij een aantal wereldtournees en heel wat platenalbums. Alhoewel hij in het begin van de jaren zeventig nog steeds niet aan alle aanvragen kon vol doen, besloot Wa'rd Swingle ermee op te houden omdat hij vond dat het kader van de ba rokmuziek hem wat al te eng werd. Er gebeurde ondertus sen zoveel in de klassieke mu ziek en in de popsektor dat Ward Swingle zich bij deze ek- sperimentenwou aansluiten. In augustus 1973 vestigt Swingle zich met zijn Franse echtge note en drie kinderen in Groot-Brittannië. Hij dompelt er zich niet alleen onder in het on gemeen dynamische Engelse muziekleven maar hoopt er ook de zangers te vinden voor zijn nieuw ensemble. En waar kon hij die beter vinden dan tussen de zangers opge leid in de ongeévenaarde Britse koortraditie. Er waren meer dan 80 audities nodig om twee sopranen, twee mezzo sopranen, een tenor en twee bassen te selecteren. Zij ko men stuk voor stuk uit de be roemdste muziekscholen en universiteiten van Engeland. Met zijn eigen tenorstem be staat het ensemble uit acht zangers. Het eerste optreden van Swingle II heeft plaats in 1974. Het wordt geen copie van de oude groep maar een pro gramma dat zowel werk van William Byrd en Franse madri- galisten bevat als jazzen pop, met namen als Paul Simon, Scott Joplin en The Beatles. Het succes is onmiddellijk overweldigend. Dit leidt spoe dig tot een grote concertreis doorheen Engeland, vlug ge volgd door een hele reeks op tredens in het buitenland, ge paard met talrijke televisieop- I namen. Niet minder dan zes al bums worden opgenomen voor CBS: «Words and Music», «Ba roque», «Madrigals», «Rags and all that Jazz» en «Lovin' you». In de jongste elpee «Pie ces of eight» worden composi ties opgenomen die speciaal voor het ensemble geschreven zijn. Daarnaast kwam er nog 'n opname voor RCA met En gelse en Franse liederen, die door de kritiek schitterend ont haald werd. De nieuwe «sound» van Swingle II spreekt zowel een voudige luisteraars als akade- misch geschoolde musici aan. Ward Swingle kneedde de stemmen van zijn ensemble zeer harmonieus, zonder daarom de individuele moge lijkheden van elke stem apart geweld aan te doen en past dit aan de eigen eisen van het mi- krozingen aan. Het eerste pop stuk dat door Swingle II gekre- ëerd wordt, is «Dommino» ge- komponeerd door de jazzmusi- kus Jeremy Lubbock. Ook Lu ciano Berio komponeert «A- Ronne» speciaal voor Swingle II die dit «modern alfabet van klanken» in 1975 creëren. Er wordt ook een televisiepro gramma gemaakt dat op de lijst staat van de programma's die in aanmerking komen voor de Academy Award in 1976. In 1977 onderneemt Swingle II een uitgebreide tournee door heen Japan en Australië. Voor aleer naar het Festival van Vlaanderen te komen zullen zij hun debuut in de States maken. Tot daar deze ietwat maar niet temin boeiende kennismaking. Vooral jongeren zullen zich ze ker aangetrokken voelen om dit ensemble in levende lijve te ontmoeten. Verder willen we nog uw aan dacht vestigen op festivalkon- serten te Aalst en te Gent die door de B.R.T. opgenomen werden en in de nabije toe komst zullen worden uitgezon den. Noteert u alvast volgende data. 27 oktober: Symfonieorkest Poolse Radio met pianist Piotr Paleczny om 21.30 uur op het derde net 29 oktober te 11.30 uur: zelfde orkest en solist. Dirigent: J. Kasprzyk 3 november: te 21.30 uur, Lutoslawski-konsert met de komponist aan het hoofd van het Pools Radio-orkest. Solist in het celloconcerto: Roman Jablonski 5 november te 15.00 uur: Elly Ameling en Erwin Gage (Schu bert) 29 oktober te 15.00 uur: Tom Krause en Erwin Gage (Schu bert) 11 november te 11.30 uur: Wiener Phiharmoniker o.l.v. C. Abbado met Mozart en Brahms (sopraan Lucia Popp). Verder festivalnieuws krijgt u van ons volgende week. André De Groeve Vorig weekeinde was men te Wanzele aan zijn jaarlijkse grote septemberkermis toe. De feestelijkheden werden za terdag ingezet en duurden tot en met dinsdag. De kermis werd zaterdagavond officiéél ingezet met een geslaagd wandelkonsert door de muziekmaatschappij «Kunst Ver edelt» uit Wichelen. Ondertussen werden de spaarkassen gelicht in de kafees Roodkapje en Duivenlokaal en had er in de namiddag een wipschieting plaats gegrepen. Ook de duivenliefhebbers kwamen aan hun trekken. De zondag was het de tradi tionele familiebezoekdag. De kermismolens draaiden op volle toeren. De kinderen konden volop aan hun trek ken komen, evenals de geldbeugel van de moeders. De sportliefhebbers konden die dag terecht bij Sparta Wanzele voor twee voetbal- kompetitiematchen of op het tennisterrein aan de Ommegangweg voor de fi nales enkel en dubbel van het jaarlijks tornooi. De hoogdag _van Wanzele kermis is traditioneel de maandagDeze werd devoot ingezet met een dienst voor de overleden parochianen en daarna een traditioneel bezoek aan het kerkhof. Daarna werden even tradi tionele bezoeken afgelegd, maar dan aan instellingen waar de tapkranen op der gelijke dagen in volle akti- viteit zijn. Veel sukses in de namiddag kende ook de jaarlijkse gerrebolling per koppel, nog zo iets uit de oude doos. Gedurende gans de dag hield de gemeentelijke Vrij willige Brandweer van Lede een opendeurdag in de lo kalen van de gemeente school. Vanaf 9.30 uur 's morgens waren de Leed- se spuitgasten op post om een tentoonstelling te ver zorgen over het brandweer- abece. Het was de bedoe ling om de mensen wat meer vertrouwd te maken met de verschillende funk- ties die een brandweerkorps te vervullen heeft. De talrij ke nieuwsgierigen konden kennis maken met traditio neel en modern blusmate- riaal, maar ook met red dingsmateriaal allerhande. Kortom een overzicht van de veelzijdige taak van dit hulpapparaat. Er was ook de nodige vakliteratuur voor de technisch geïnteresseer den. Ook het ontspannings leven van een spuitgast werd met de nodige verf be spoten. Wat meer in de praktijk kennis maken met de taak van de brandweer man kon ook via een dia reeks en 's avonds via een brandweerdemonstratie. Tijdens de diareeks werden nogmaals de verschillende facetten van een brandweer operatie uit de doeken ge daan. De brandweerdemon stratie liet aan de vele be langstellenden toe het mo derne materiaal te bewon deren waarover het Leedse korps toch wel beschikt. Op een paar jaar tijd is er toch heel wat veranderd. Ook de nieuwe ladderwagen was van de partij. De brandweer lui demonstreerden dan voor de vele nieuwsgierigen hoe er met het materiaal omgesprongen wordt in ge val van nood. De talrijke toeschouwers waren dan ook getuigen dat en het mo derne materiaal en de bij zondere vaardigheid van de Leedse brandweerlieden een garantie zijn in geval van nood. Toch hoopt ieder een dat zij dit materiaal en die vaardigheid zo weinig mogelijk moeten aanwen den. Voor de eerste maal dit jaar was er de dinsdag in de voormiddag een kleinvee- markt. Het nieuwe initiatief lokte veel belangstellenden en mag zeker geslaagd ge noemd worden. In de na middag kwamen de sport liefhebbers dan nog aan hun trekken met een wieler wedstrijd voor internationa le liefhebbers. Als sluitstuk van de kermis is er dan volgende zaterdag nog een kermisbelotting en op zondag 1 oktober een propagandaveldloop inge richt door de Atletiekklub van Wanzele met medewer king van Vlierzele Sportief en het gemeentebestuur op het terrein van het Sport- en speelplein aan de Molen straat, De ondernemende volksdansgroep De Leeuwerik nodigde vorige maand de Franse volkskunstgroep «Les Joyeux Vendées» uit en oogstte daarmee heel wat sukses. Dit weekend is de Duitse volkskunstgroep «Schlitzerlander» te gast! Het geldt hier een Duitse, folkloristische dansgroep uit Schlitz, bestaande uit een veertigtal dansers. Vrijdagavond 15 september komen die mensen aan in Lede. Dat zal zo rond 22 uur zijn. Vandaar trekt men naar het jeugdhuis om kennis te maken met mekaar. Men lo geert bij gastgezinnen. Op zaterdag is er om 10 uur een ontvangst op het Leeds gemeentehuis. In de namid dag wordt een bezoek ge bracht aan de Abdij van Af- fligem. 's Avonds geeft de Duitse groep een voorstel ling in het jeugdhuis, ge volgd door een volksdans- bal. Op zondag 17 september gaat men met zijn allen naar het oogstfeest in Geraards- bergen. Dit oogstfeest gaat door ter gelegenheid van het tienjarig jubileum van VVK-Volksdansgroep «Die Borne». Het spreekt vanzelf dat ook hier Schlitzerlander de gastgroep bij uitstek zal zijn. Alle volkskunstminnaars en volksdansgrage lieden, op naar Lede! (pd) KFL De KFL-Aalst start zijn nieuw seizoen volgende donderdag 21 september om 20 u in de vertrouwde zaal van het kollege aan de Pontstraat nr 11. Als eerste titel op de affiche «Family Plot» een film van Alfred Hitchcock naar het scenano van Ernest Lehman die werkte naar «The Rainbird pattern» van Victor Canning De vertol king berust in de handen van Karen Black, Bruce Dern, Barbara Harris. William Devane, Ed Lauter en Cathleen Nesbitt. Duur van de prent 120 minuten. Alfred Hitchcock, de meester van de suspence, voorstellen aan cinefielen is haast overbodig. Indien men over deze grootmeester meer wenst te vernemen kunnen wij u verwijzen naar de talrijke bibliografieën die over hem verschenen zijn. Zo o.a, ook in Zoom 1978-1979, een uitgave van de KFL waarin alle films van het komende seizoen uitvoerig besproken worden. Scenario Rijke Julia Rainbird schakelt het medium Blanche in om de zoon van haar zus op te sporen, die 40 jaar geleden op aandrang van Julia te vondeling is gegeven om een schandaal te voorkomen. De zus was namelijk ongehuwd Julia heeft er 10.000 dollar voor over om die neef tot haar erfgenaam te kunnen uitroepen. Blanche en haar vriend George gaan op zoek. De juwelier Arthur Adamson kidnapt samen met zijn vriendin Fran geregeld belangnjke perso nen om op die wijze, als losprijs, belangrijke edelstenen in zijn bezit te krijgen. Deze Arthur is de gezochte neef. Maar hij leeft onder valse naam, omdat hij zijn stiefouders heeft laten vermoorden. Hij heeft zelfs een poging gedaan om zichzelf dood te laten verklaren, inclusief een fake-grafsteen op een leeg graf Deze grafsteen brengt George en Blanche op het spoor van Arthur Dit kost hen zowat het leven. Als Blanche dan ook nog, bij bar toeval. Arthur's kidnappersaktiviteiten ontdekt, en hij haar te pakken krijgt, staat zij definitief op de nominatie om vermoord te worden. Maar George komt precies op tijd, en samen kunnen ze de boef en z'n lief aan de politie overleveren. Hitchcockiaanse film: Family Plot is door en door Hitckcockiaans. Door de ironie die steeds aanwezig is, kijken naar een knap in elkaar gestoken schouwspel vol binnenpretjes en uiterlijke spanning (het volgehou- den parallellisme van erotiek en aktie is een geestig kruid). Door het spel van het toeval dat de rol speelt in de film, maar dat Hitchcock toch altijd met de grootste nauwgezetheid en berekening in zijn suspensespel perfekt weet te manipuleren en te doseren. Door de volmaakte bouw van elke scène elk beeld. Je moet maar denken aan de eerste ontmoeting, vanuit de wagen van de nog niets vermoedende armoezaaier met de bijna overre den Fran. Deze komt bij de toeschouwer als een visuele schok over en leidt hem tegelijk hinderend en boeiend, met één kamerabewe ging af van het reeds bekende duo naar een geheimzinnige onbe kende. En legt aldus de grote knoop van de intrige Het vertoon van misdaad, angst en geweld, dat permanent in zijn films aanwezig is, weet de kineast in toom te houden in tegenstel lingen met wat vandaag de dag in de filmerij gebeurt, waar het allemaal sadistisch en sensationalistisch wordt geëtaleerd. Ook heeft Hitchcock een eigen manier, de zogenaamde Hitchco ckiaanse wijze, van spanning op te voeren. Hierbij laat hij de toe schouwer minder zien, maar laat des te meer diens verbeelding werken door een treffende beeldexpressie. In Family Plot zitten ook tal van referenties naar en resonanties van vroegere films zoals de pruik die Fran wegstopt (Psyche); de scène waarin Lumley enkel de voeten ziet van Adamson en Fran (Stran ger in a train en The wrong man) Blanche en Lumley op een zonovergoten weg achtervolgd door een moorddadig tuig (auto) waarin een handlanger zit van Adamson (North by Northwest) enz Zoals Dear Old Hitch onlangs in een interview verklaarde: «Stijl dat is uzelf nadoen». MARCELINOKLUB Om 13.30 u opent de Marcelinoklub terug haar deuren voor het jonge publiek. Ditmaal wordt het «Schatteneiland», een film van Walt Disney die de jeugd terug even zal laten wegmijmeren in hun rijke fantasie en goede en slechte piraten tegen elkaar uitspelen. Het einde van de voorstelling is voorzien rond 16 30 u Datum van de voorstelling: 17 september 1978. JEUGDCENTRUM ZONNESTRAAT In de zaal van de Sint-Martlnuskring aan de Zonnestraat nr. 20 te Aalst vertoont het Jeugdcentrum Zonnestraat vanavond 15 sep tember de film «Twee Missionarissen», een film van Franco Rossi met in de hoofdrollen Terence Hill als Padre Basilio en Bud Spen cer als Don Vincenzino. Het verhaal speelt zich af op een eiland in de Caraïben waar onze twee missionanssen zijn aangekomen bij een arme maar vrij en gelukkige bevolking. De twee missionarissen ontdekken al vlug dat hun missie er niet uit bestaat van kerken te bouwen maar wel van de levensstandaard van deze mensen wat omhoog te trekken. Hiervoor zal de uitvoer van de produkten die dit eiland voortbrengt moeten opgedreven worden Er wordt dus naar een boot gezocht die kan volgeladen worden en die naar de dichtsbijgelegen haven, Maraca'ibo, zal moeten varen Een haven waar de handel het boeiendst is. In de haven van Maraca'ibo vallen onze twee missionarissen echter op de Markies van Gonzague die de kommerciële aktiviteiten van de haven monopoliseert, en de taneven, met geweld, bepaalt, handelaars zijn verplicht hun waren te verkopen aan de pnjs door zijn kompagnie vooropgesteld. Ónze twee missionarissen verzetten zich daartegen, maar zij ver liezen er hun boot door. Op zoek naar wat geld belanden zij aldus in een speelhuis, eigendom van de Markies, waar zij een belangrijke som geld winnen. Voldoende om zich een nieuwe boot aan te schaffen. Dit betekent echter niet het goede verloop van de verdere zaken en een rusitg einde. Onze twee vnenden zullen nog meermaals hun De. .harde vuisten moeten tonen en laten voelen alvorens zij 't hun gestelde doel zullen kunnen bereiken. En dat doel zullen zij berei ken, zelfs ondanks de Jesuïëtenmonseigneur Delgado die hen op vraag van de Markies van Gonzague wil bedwingen. Veel kijkgenot SODIGA In de Sint Gudulaschool aan de Sint Gudualastraat vertoont Sodiga op zaterdag 16 september om 19.30 u de sociale film «Duizend en één hand». Deze Marokaanse film beschrijft het leven van gastfa- briekarbeiders. v.z.w. ANTRAKT Op zondag 17 september 1978 om 20.30 u draait de v.z.w. Antrakt in de Stadsschouwburg aan het Vredeplein de film «Scarecrow» van J. Schatzberg. Een film die gerealiseerd werd in 1973. Aangezien wij over niet meer inlichtingen beschikken verwijzen we u voor verdere uitleg naar Jan Louis, Arbeidstraat 13 te Aalst S.J.

Digitaal krantenarchief - Stadsarchief Aalst

De Voorpost | 1978 | | pagina 13