h film u„deweek «COLLEGIUM MUSICUM» AALST: JEUGD OP WANDEL MET BACH EN VIVALDI AANLEIDING, OORZAKEN EN GEVOLGE! VAN ANDER SEKSUEEL GEDRAG TESS STREEKNIEUWS Aalst STREEKNIEUWS N'kerken 6- 21.12.1979-De Voorpost Vanaf deze week loopt in bet Feestpaleis de uitzonderlijke film van Roman Polanski less' welke op 25 oktober jongstleden te Antwerpen in wereldpremière ging. Deze film duurt liefst drie uur zodat men wel naar de programmatic moet uitkijken. Tess' Is de verfilming van de roman Tess of the dTrbervUles' van de laat-negentiende eeuwse schrijver van Engelse nationaliteit Thomas Hardy. Het was Sharon Tate, zijn inmiddels door de Manson-bende vermoorde echtgenote, die Polanski met de roman van Hardy liet kennismaken. De film is trouwens aan haar nagedachtenis opgedragen. De mman is het zich in het domineeszoon. Het is hef de heuvellandschap van Zuid- op het eerste gezicht Op Engeland afspelende ver- hun trouwdag bekent An- hflfii van de lotgevallen van gel Clare aan Tess dat hij Tess Durbeyfield, de beeld- reeds eerder een verhou- schone, jonge dochter van ding heeft gehad met een een armoedige, drankzuch- vrouw. Tess bekent op haar tige man Wanneer hij van beurt haar verleden. Angel een dominee verneemt dat Clare vindt dat wat een man zijn riaam Durbeyfield, ei- is toegelaten, daarom nog genlijk een verbastering is niet aan een vrouw, hij van dUrberville, een voor- toont zich zeer geschokt, naam en rijk geslacht laat zijn kersverse vrouw in waarvan hij rechtstreeks de steek en trekt naar Bra af stamt, stuurt pa Durbey- zilië. Om haar familie in field zijn dochter naar de leven te houden vader enige dUrberville, die nog Durbeyfield is inmiddels zijn rijkdom en stand heeft dood zwicht Tess voor de weten te bewaren. Jonker hernieuwde toenade- Alec echter, in plaats van ringspogingen van Alec, en zijn arme 'familieleden' wordt zijn officiële maitres- hulp te bieden, verleidt se. Jaren nadien komt An- Tess. Het meisje krijgt een gel Clare, haar wettige kind, dat echter na enkele echtgenoot, haar terug op- maanden sterft. Enkele tijd zoeken. Tess doodt Alec en nadien, wanneer Tess op slaat met Angel op de een boerderij werkt, leert vlucht. Zij wordt echter zij Angel Clare kennen, een weldra aangehouden. Als verhaal een typisch ro mantisch melodrama dus, maar door zijn vrij rechtlij nige en klare konstruktie afwijkend van het soort on derwerpen dat Polanski tot nogtoe tot films inspireer de. De regisseur üep naar zijn zeggen al jarenlang met het plan Hardy's boek te verfilmen. Er zouden echter zijn vlucht voor de Amerikaanse justitie en de daarop volgende balling schap in Frankrijk nodig zijn vooraleer Polanski tot de uitvoering ervan zou overgaan. Claude Berri, producer van onder meer Une histoire simple' waagde de gok en ging met Polanski scheep voor de produktie van Tess'. Voor de rol van Tess zelf (geen sinecure, want de actrice moest zeer jong zijn en toch reeds over de nodi ge rijpheid beschikken) en gageerde Polanski Natassia Kinski, de 19-jarige doch ter van akteur Klaus Kins ki. Natassia heeft overigens de microbe van haar vader overgeërfd. Reeds als tiener speelde ze in 'Falsche Bewe- gung' een film van Wim Wenders naar een scenario van Handke, en in To the Devil a Daughter' van Peter Sykes. Een eerste grote rol kreeg ze in 'Cosi come sei' van Alberto Lattuada (enke le maanden geleden te Brussel te zien) waarin ze als liefje van Marcello Ma- stroianni driekwart van de tijd in haar blootje rond huppelt. In Tess' hoefde dat helemaal niet, want de film is waarschijnlijk de meest decente prent welke Polans ki tot heden gemaakt heeft. Voor de twee andere hoofd rollen deed Polanski een be roep op twee sterren uit de Engelse teaterwereld. Het personage van Angel Clare wordt vertolkt door Peter Firth die onder meer al in Zeffirelli's "Brother Sun, Sister Moon' zat en in 'Aces High' van Jack Gold, maar die vooral roem oogstte met zijn vertolking zowel in theater als in de film "Equus*. De rol van Alec dUrberville wordt door Leigh Lawson gespeeld. Aan het draaien van de film gingen een paar jaar voor bereiding vooraf. Zo moest Natassia Kinski zich eerst beter vertrouwd maken met het Engels, en met de hoe- ve-aktiviteiten (zoals koeien melken) die zij voor de ka mera zou moeten demon streren. De opnamen start ten medio '78 en zouden acht maanden in beslag ne men. Op enkele scènes na werden zij helemaal in Nor- mandië en Bretagne ge draaid, streken die zowel qua landschap qua bebouw ing ook nu sterk gelijken op het 19e eeuwse Dorset. Bij het bekijken van de film is de illusie dan ook volle dig, want ofschoon een paar keren verdacht mo dem uitziende woningen in beeld komen, verwijst geen enkel détail naar een Fran se territorialiteit. Belang rijke komplikatie tijdens de opnames was het overlijden van de fotografie-direkteur Geoffrey Unsborth, die ver vangen werd door Ghislain Cloquet. Een bijzonder ha chelijke onderneming wan neer men weet dat aan de fotografie in Tess' duide lijk zeer bijzondere aan dacht werd besteed. Onder neming die ook volledig ge slaagd is want men moet de film meerdere malen gezien hebben om te kunnen on derscheiden welke sekwen- sen door wie werden ge filmd. Een gelukkige zaak, want Polanski's Tess' boeit even zeer, zoniet eerder, door die fotografie dan door het verhaal op zichzelf dat, honderd jaar oud, in de es sentie van zijn dramatiek (en uiteraard in de uiterlijkheden waarin het zijn 19e eeuwse vorm kreeg) te ver van ons ver wijderd is om de toeschou wer anno 1979 ten gronde te beroeren. Opvattingen over vrouweneer en maag delijkheid liggen vandaag wel wat anders, vooral bij jongeren, en de noodzaak voor een jong meisje om zich te prostitueren (zij het dan als officiële maïtresse) om zichzelf en haar familie in leven te houden is eerder een typisch romantisch te- ma dan een aktueel fenom een. Deshalve is Tess' bij mij eerder overgekomen als een in alle technische op zichten verzorgde histori sche rekonstruktie van de 19e eeuwse zeden en ge woonten, of van een dito sociale realiteit, en niet in de .eerste instantie als het emotionerende verhaal van een door het noodlot achter volgde vrouw. Polanski heeft trouwens op geen en kel ogenblik geprobeerd die emotie bij de toeschouwer alsnog aan te wakkeren door enig melodramatisch effekt. Integendeel hij heeft de acteurs een sobere ge spannen en ingehouden speelstijl opgelegd die zelfs de meest gevoelige scènes (zoals de wederzijdse be kentenissen en het afscheid van V de jonggetrouwden) vrij clean houdt. Soms ont stond de emotie bij de toe schouwer wel, maar dan omwille van as pekten die niet specifiek zijn voor het verhaal van Tess of de om geving waarin het zich af speelt. Voorbeeld: de hypo criete houding van een man die zichzelf als progressief voorstaat (Angel Clare) maar die een ronduit reak- tionaire en schreeuwend onrechtvaardige houding aanneemt indien iemand anders (Tess) om de koi krete toepassing van zij progressieve pnncipx vraagt. Tess' is echter een prei waarin een aantal beeld kleuren- en lichtkompos ties tot in het kleinste déta werden berekend. Polan ki's perfektionisme richt hier mirakels, geldt zowel voor de v© schillende seizoenen del kende natuurbeelden a)°l voor de binnenopnamen W soène waar de boeremeide n< van op hun slaapkamer \J, wandelende Angel Clai gadeslaan bijvoorbeeld) d even zovele sfeertjes opren pen. Af te wachten valt i f Polanski met deze nieuvZ' stijl zal verder doen, in i w der geval is deze film bij y( top 5 van 1979 te rekenen, v, Het doet genoegen te konstateren dat een groep jonge mensen die vorig jaar voor het eerst naar buiten traden en toen veel sympatie meekregen, aan de muzikale weg blijven timmeren. En misschien kunnen we ons amper voorsteUen hoeveel uren inspanning, hoeveel dromen, hoeveel ontgoochelingen ook het gestadig uitbouwen van een nieuw programma met zich meebrengt. De publiciteit voor hun koncert van donderdag 6 december was bescheiden gehouden, bijna even be scheiden als het karakter van de groep zelf. Toch was er ruime belangstelling van vrienden en sympatisanten en het was voor mij een verrassing dat de Jezuieten- kerk met haar aardig baro- kinterieur zo'n degelijke akoestiek bood. Het programma? Naudot, Bach, Vivaldi en Tele- mann, gelukkig met wisse lende bezetting. Want het dient gezegd: het Aalsterse muziekgebeuren lijdt de laatste tijd onder overver zadiging aan barokmuziek. Is er echt geen koördinatie mogelijk? Ter zake nu. Een verras sing in gunstige zin: Jean- Jacques Naudot, schepper van onderhoudende tafel- muziek, die de sfeer van het Franse Hof en de Parij- se salons uit die tijd weer spiegelt. Zijn concerto in G voor dwarsfluit, twee vio len en basso continuo zet in met een tintelend allegro, gekenmerkt door kleurrij ke kontrasten en levendige variaties. De homogeniteit is er maar de boogstreek van de violen valt wat ma ger uit en mist wat warmte in de donkere tonen (wel licht werkt de dwangge dachte om het toch maar goed te doen remmend). Toch zijn de schakeringen goed aangebracht en de dwarsfluit is als van flu weel. Het adagio wordt door de violen wat hoekig ingezet waarop het tema door de fluit zacht ruisend wordt uitgesponnen. Het rococoachtig speelse slotal- legro dreigt even uit de hand te lopen maar Louis Van der Paal blijft beheerst zijn clavecimbel bespelen en brengt rust. De viool toon blijft zuiver, de klank van de dwarsfluit vertede rend. Bach heeft iets van het ka rakter van de «artifex», de ambachtsman, behouden, de handwerkman voor wie het vak geen geheimen meer had. Zijn sonate voor fluit en clavecimbel in C (het vierde in een reeks van zes) is daar een typisch voorbeeld van. Speelsheid, inventie, gevoeligheid, op bouw, variatie zijn aan de orde. In de snelle gedeelten (presto en allegro) blijkt Lieven Deroo het tempo niet aan te kunnen. Hij neemt af en toe een loopje met de virtuoze toonlad ders (gebrek aan adem- techniek?), maar herpakt zich goed in het adagio en het menuet. Het beschou wend-dromerige karakter van het adagio ligt hem technisch en qua interpre tatie blijkbaar beter. Het menuet, een Kerstmelodie bijna, benadert hij ter echt idyllisch-pastoraal. Vivaldi's concerto voor alt blokfluit, strijkers en basso continuo in c (een transcri ptie van een van zijn talloze vioolkoncerten hij schreef er meer dan twee honderd) heeft een geijkte vorm: begin en slotdeel (al legro) zijn gekenmerkt door een snel tempo en een soort refrein, het midden deel (hier largo) is een vloeiende cantilene. Lud- wig Van Gijsegem bespeelt virtuoos zijn altblokfluit met haar vreemd nasaal timbre. Het samenspel met de strijkers verloopt niet vlekkeloos harmonisch maar de rimpels worden gladgestreken en het ge sprek verloopt weer vlot. Het best bevielen me de twee laatste werken op het programma. Georg Philip Telemanns kwartet in d hoorden we vorige maand nog in een Pro Arte concert met het Philidor Ensemble. Toen werd het in zijn oorspronkelijke versie uitgevoerd met twee tra verso's, blokfluit en basso continuo. Hier spelen nu dwarsfluit, viool, hobo en basso continuo. Klaarheid van bouw en harmonieuze samenklank bloeien op nu (gevolg van toenemend zelfvertrouwen?); er komt ruimte vrij voor persoonlij ke benadering en vertol king: ik denk aan het lied van de schalmeiachtig-lu- dieke hobo van Jan De Vos in het andante, een bab beltje onder vrienden met wisselende woordvoerders, ik denk aan de gevoelige of strakke of viriele viooltoon van Hilde Jacob, ik denk aan het pastorale karakter van het largo met zijn bre de adem. Het vierde Brandenburgs concerto in G, BWV 1049 is zoals Beethovens zes de symfonie en Vivaldi's Primavera Bachs pasto rale. In dit koncert ge bruikt de komponist twee fluiten, hij schreef uitdruk kelijk «Schnabel»-fluiten voor met hun donker-flu- welen klankkleur. De solo instrumenten, fluit en viool, kwinkeleren als vo gels in het woud. De viool leidt in virtuoze passages de dans. De verstand houding is goed. Voelt men enige neiging tot looppas, dan dwingt Louis Van der Paal tot orde en discipline. Raf De Vos speelt met kunde en geestdrift zijn vioolsolo, zo meeslepend dat hij ons eerder in de buurt van de romantische Bruch dan van de abstrakte Bach brengt. Het bucolische andante heeft een rustig karakter waarbij soli en tutti mekaar in korte zinnetjes afwisse len. Het eindpresto is een schitterende fuga met een danskarakter. Het wordt een wentelen en een spele meien, een stukje harmo nie der sferen. Raf De Vos heeft nu de juiste stijl te pakken en sleept zijn vrien den naar een feestelijk slot. Nog een slotwoord van waardering: er moet kreati- viteit zijn om dit aan te durven, geestdrift om dit door te zetten, muzikaliteit om dit te bereiken. Wie aan de weg timmert, krijgt kritiek. Wie echter niets doet, niets misdoet. Uiter aard waren er schoonheids foutjes we zaten niet bij Harnoncourt, niet bij lhj Leenhardt Consort -fcj maar er waren zoveel pcfc tieve kanten dat we leden van het Collegiif Musicum Aalst samen i Ramses Shaffy zouden len horen zingen: «We 2 len doorgaan». W.D.I Op woensdag 12 december 1979 organiseerde het ASO (Aalsters Sociaal Overleg) een informatieavond in zaal Apostelken, Apostelstraat 1 te Aalst. Prof. dr. Steven DE BATSELIER en dr Karei RIN- GOOT, psychiater, handelden over «AANLEIDING, OORZAKEN EN GEVOLGEN VAN ANDER SEKSUEEL GEDRAG». Een honderdtal mensen woonden deze lezing bij. Nadien was er mogelijkheid tot vragen stellen. Seksuele perversie be- grijpen is hier vaak de staat niet, enkel de mo- aangewezen oplossing, raai kan geperverteerd Deze problematiek wordt zijn. Doorheen heel zijn uitvoerig beschreven in betoog, dat overigens «Dagboek van een trans met een uur vertraging seksueel», het aangrij- begon, verdedigde Ste- pend relaas van Son ven De Batselier deze Snelders. Dit boek werd AANBESTEDING: Op donderdag 24 januari te 15 uur zal in de vergaderzaal 02, van de dienst Openbare Werken, Kapellestraat 8 te Aalst, overgegaanworden tot de opening van de aanbesteding voor: Stedelijk Museum Oude Vismarkt 14 te Aalst. Vernieuwen van dakbedekking raming: 1.432.ooo 229.120 BTW 1.661.120 fr. Akademie voor Schone Kunsten Oude Vismarkt 14 te Aalst. Vernieuwen van dakbedekking. Raming: 1.356.000 210.960 BTW 1.572.960 fr. TONEEL: In de stadsschouwburg, Vredeplein te Aalst, gaat op zater dag 22 december en zondag 23 december telkens te 20 uur stipt de uitvoering door van «De sleutel». SPREEKDAGEN IN DE DIENSTCENTRA (oud gemeente huizen) dinsdag 18 december 1979 van 18.30 tot 19.30 uur. GUZEGEM: Mw. A. De Maght, Schepen HERDERSEM: G. Van den Eede, Schepen. VERPLICHTE AVONDSLUITING Ter gelegenheid van de Kerst- en Nieuwjaarsfeesten heeft het Kollege van Burgemeester en Schepenen beslist een algemene afwijking, voor het hele grondgebied van de stad, toe te staan voor wat de toepassing van de geldende beschikkingen op de verplichte avondsluiting betreft. Deze afwijking geldt voor maandag 24 en maandag 31 december. NACHTMIS O.L.V.-Hemelvaartkerk, Erembodegem maandag 24 december 1979 om 23.45 uur. «Missa in honorem St.-Familiae» van A. Lipp met kinder koor en vierstemmig koor. 23.45 uur: Kerstliederen 24 uur: H. Mis Organisatie: A. Capellakoor Termuren AVONDMIS O.L.V.-Hemelvaartkerk, Erembodegem maandag 24 december 1979 om 17.45 uur. Avodmis: «Missa in honorem St.-Familiae» van A. Lipp, met kinderkoor en vierstemmig koor. 17.45 uur: Kerstliederen 18 uur: H. Mis Organisatie: A. Capellakoor Termuren JAZZ 't Fabrieksken, Burchtstraat 20 Aalst vrijdag 21 december 1979 vanaf 21 uur Retro-jazz-avond met optreden van de zesmansformatie «Dinette» (retro-swing-jazz uit de 30 en 40'er jaren) Toegang gratis, een organisatie: 't Fabrieksken FUIF 't Fabrieksken, Burchtstraat 20 Aalst zaterdag 22 december 1979 vanaf 20 uur Fuif met optreden van de «Onion Dolls» new-wave enpost- punk) Toegang: 30 fr, een organisaie: 't Febrieksken. VERBRUIKERS Lokaal 't Kapelleken, Meuleschettestraat Aalst donderdag 20 december 1979 om 20 uur Bereiding van cocktails met en zonder alcohol, door mevr. Dierick Organisatie: Verbruikersklub B.G.J.G. Aalst PERSMEDEDELING LEEFMILIEU: REINIGINGSDIENST Regeling van het ophalen van gewoon en grof huisvuil op dinsdag 25 december 1979 - Kerstdag, woensdag 26 decem ber 1979 2e Kerstdag, dinsdag 1 januari 1980 Nieuw jaarsdag en wonesdag 2 januari 1980 2e Nieuwjaarsdag. 1. GEWOON HUISVUIL Voor Aalst, Erembodegem en Nieuwerkerken wordt de dinsdagronde van 25 december 1979 (Kerstdag) verscho ven naar woensdag 26 december 1979 (2e Kerstdag) Op dinsdag 1 januari 1980 (Nieuwjaarsdag) is er GEEN OPHALING. Voor BAARDEGEM, NIEUWERKEKREN en EREMBODEGEM wordt de woensdagronde van 2 januari 1980 (2e Nieuw jaarsdag) vervroegd naar maandag 31 decejnber 1979. 2. GROF HUISVUIL Op woensdagen 26 december 1979 en 2 januari 1980 en op de donderdagen 27 december 1979 en 3 januari 1980 is er geen ophaling in Klein-Aalst. Voor de deelgemeente BAARDEGEM wordt de ophaling van dinsdag 2 januari 1980 verschoven naar vrijdag 11 JANUARI 1980. DRIEKONINGENFEEST 1980 Het Driekoningenfeest, ingericht door het Stedelijk Feestko- mité, gaat doorin de zaal Madeion, Grote Markt 25, Aalst, OP VRIJDAG 11 JANUARI 1980 VANAF 20 UUR Bij deze gelegenheid kan opnieuw genoten worden van een echte Aalsterse Hutsepot aan de prijs van 200 frank pr persoon, mits daarvoor op voorhand en ten laatste op dinsdag 8 januari 1980, wordt ingeschreven en betaald op het secretariaat van het Stedelijk Feestkomité, binnenkoer stadhuis, 2e deur links. De deelname aan het eetmaal is echter niet verplichtl Het orkest «The Swinging Band» zal samen met U zorgen voor de karnavaleske stemmingI stelling. Het Seksueel variant ge drag omvat homoseksua liteit, pedofilie en trans- seksualiteit. Elke seksue le variante is normaal en wordt bepaald bij de con ceptie! Dat Homoseksualiteit zou te wijten zijn aan de opvoeding (sterke moe derbinding...) mag dus naar het rijk der fabels verwezen worden. Wanneer is iemand ho- trouwens gekommenta- rieerd door Steven De Batselier. Maar hoe ziet de Norma le Hetero er uit? Luistert u even mee: 1. het sado masochisme fungeert als basis van zijn liefdesle ven; 2. de meester-slaaf- relatie is de basis van zijn arbeidsleven; 3. vrienden heeft hij niet, wel veel relaties; 4. hij lijdt aan morele verontwaardi ging, hij veroordeelt; 5. moseksueel? Hiervoor zijn lichaam wordt onbe- gelden drie kriteria: de woonbaar: hij wordt ziek seksuele aantrekkings- (maagzweren...), kracht, de gedachten bij Het is deze «normale» het masturberen en de hetero met zijn verziekte nachtelijke fantasmen of morele normen die u, ho- dromen. moseksuelen, pedofielen In zijn terapie onder- en transseksuelen waagt scheidt Steven de Batse- te veroordelen met het lier drie fasen, te weten wetboek in de hand! verzet, beperkte aan- «Slechts door de andere vaarding en aanvaarding, in zijn anders zijn te aan- Waarom homoseksuali- vaarden, hoe anders dat teit nog altijd in een kri- anders zijn van de andere minele sfeer gesitueerd ook mag zijn, ontsnap- is mag wel een raadsel pen we aan de morele heten. Feit is echter dat mislukking». Met deze de Brusselse politie het woorden sloot Steven De tekort aan PV's ijverig Batselier zijn uiteenzet- aanvult bij de openbare ting af. belicht. Fetisist is de Man die een substituut zoekt voor de partner en daarin zijn (seksueel) genoegen vindt. Merkwaardig is dat dit substituut steeds mannelijk is, vb. een laars: een fallussymbool. De Travestie tracht er zo veel mogelijk uit te zien als iemand van het ander geslacht. Dr. Ringoot leest ons het levensver haal voor van een 17-jari- ge travestie. Zoveel ellen de in dit jonge leven, het is haast absurd. Sadomasochisme, voor zover niet van morele aard, is eveneens vol strekt ongevaarlijk. Sa dist en masochist zijn meestal één en dezelfde persoon. Zowel in België als in Nederland bestaan verenigingen voor deze mensen. Als laatste deviatie kwam het Exhibitionisme aan de beurt. Ondanks nor male kontaktmogelijkhe- den heeft de exhibitionist de drang zijn geslachtf organen te tonen. Hij i nooit agressief: d t schrikreaktie van hid «slachtoffer» maakt zijti voldoening uit. :gi Alle deviaties hebben gi 1 meen dat zij een oploftj sing brengen voor Fri®. traties. j ti Los van seksuele vari^ ties en deviaties staat verkrachting. Men is 1 er vrijwel over eens verkrachting geen suele maar een aggresr ve daad is. Tot zover l Ringoot. Beide sprekers zett/' zich in om de seksu^ variaties en deviaties i de strafwet te bannen,J dekriminaliseren. recht, menen we. De hfr ze die gevoerd wordt ft gen alles wat maar eni^ zins anders is dan 'normale' is niet te vercf i digen. Wie niet pervers is, wip pe de eerste steen. 'waterplaatsen' Beurs. Pedofilie is volgens spre ker een uitvloeisel van aan de Gedurende een korte on derbreking werden enke le boeken te koop aange boden veelal van de hand homoseksualiteit. Ook van de spreker: Impasse, hier zijn mooie, gelukkige De Zachte Moordenaars, relaties mogelijk. Dat pe- De Extatische Mens e.a. dofielen kinderverkrach- Dr. Karei Ringoot, psy- ters zijn is een vooroor- chiater te Asse wijdde deel, gebaseerd op ver- zijn uiteenzetting aan het halen uit de sensatiepers. Seksueel deviant gedrag. Transseksueel is de |n tegenstelling tot het vrouw die in een man- seksueel variant gedrag nenlichaam leeft of vice wordt het niet bepaald bij versa. Het is fout te den- de conceptie maar in de ken dat transseksuelen vroege kinderjaren. Enke homo zijn. Operatief in- ie vormen werden nader Kerstfeest Gewoontegetrouw organiseert op 25 december ter i genheid van Kerstmis het traditioneel feest endit in lol «Zaal Rio». Wie het programma bekijkt kan vaststellen dit jaar alle voorgaande in de schadw zal plaatsen i Het programma voor 1979 ziet er uit als volgt: L 14 uur poppenkast voor de kleintjes. P.' Tijdens de pauze aankomst van de Kerstman. Na de poppenkast uitdeling van de kerstpaketten. I f (Voorbehouden aan de kinderen van de leden B|pi Moyson). Vanaf 18 uur trekking van de Grote Kersttomboli grandioos optreden van de prinsen Caemere. Met onder meer volgende attrakties: Simon's Magic Vogel Rapsodie Robert enzijn moppen Zang Prins Jhonny Extra door hen georganiseerde tombola Als hoofdnummer, en dit voor de eerste maal te N werkerken Fiesta Alosta Tropical. Conferencier Jhonny Tevens is er zoals voorgaande jaren een grais toml 'V geschonken door onze plaatselijke BSP-afdeling. Inkom zoals steeds gratis, ledereenis welkom. li Soc. Bond van de derde leeftijd Men heeft het genoegen U uit te nodigen tot de koffiellc die doorgaat op zaterdag 22 december in de zaal Rio orf>r uur. Dagorde: Koffietafel Tombola Gratis kerstpakket Verrassing.

Digitaal krantenarchief - Stadsarchief Aalst

De Voorpost | 1979 | | pagina 6