ZIJ DIE HET GOEDE
WEER MAKEN
WAT BOOD
GROOT-AALST OP
MUZIKAAL VLAK?
PERSOONLIJKE KIJK
ENKELE
JAARGERIJPTE
INVALLEN
Chronologisch
overzicht
DE VOORPOST
*i!
12 - 4.1.1980 - De Voorpost
Bij het samenstellen van de lijst der concerten valt
het op dat een achttal verenigingen uit de stad met
de hooidbrok van de aangeboden muziekevenemen
ten gaan lopen. Omdat het ons interessant leek de
bedoelingen en de specifieke aard van deze vereni
ging even te belichten, hebben we de voorzitters
aangeschreven, en publiceerden hierbij hun ant
woord.
Het zijn: de Muziekacademie, Pro Arte, het Dirk-
Maxtenscomité (voor het Festival van Vlaanderen),
de stad Aalst voor de beiaardconcerten, de Aperitief-
concerten. de Middagconcerten, de Orgelconcerten
en de Symfonische kring 'Door Eendracht Groot'.
DIRK MARTENSCOMITé
Het Festival van Vlaan
deren is één van de
hoogtepunten van het
concertleven te Aalst.
De aangeboden pro-
- gramma's worden in ge
meenschappelijk overleg
met Prof. Jan Briers en
verschillende mensen
van het Dirk Martensco-
mité geselecteerd.
Dit jaar was er een zeer
ruime belangstelling
vooral vanwege jeugdige
uisteraars.
elkens werd er voor vol-
zalen opgetreden en
alfs een in België onbe-
end ensemble zoals An-
ree Colson had nog
.052 toehoorders in de
int Martinuskerk.
)e verwachtingen en
ooruitzichten voor vol-
jend jaar zijn zeer hoog
jesteld en zullen uitwij-
:en of Aalst naast bloe
men- en camavalstad
ook een festivalstad kan
worden.
BE1AARDKONCERTEN
1979
Voor de derde achtereen
volgende maal werden
tijdens de maanden juli,
augustus en september
op vrijdagavond bijzon
dere beiaardkoncerten
ingericht. Deze specifie
ke openluchtkoncerten,
ondanks het feit dat ze
bijzonder verzorgd omka
derd worden met aange
paste kommentaar, wor
den spijtig genoeg nog
niet voldoende bijge
woond. Toch bereiken ze
een bijzonder hoog peil,
en bewijzen ze onomsto
telijk de hoge waarde zo
wel van onze beiaard als
van onze stadsbeiaar-
dier, de heer De Smedt.
Een hoogtepunt was wel
het slotkoncert waar de
beiaard vierhandig be
speeld werd en waar
vooral de Bach-bewerk-
ingen de kunstwaarde en
hoge zuiverheid van onze
klokken met overtuiging
aantoonden. Het zou ze
ker een grote kuituurver
rijking betekenen indien
het enthousiasme van
onze stadsbeiaardier op
een groot deel van de
bevolking zou kunnen
overgaan. Het program
maboekje, door de stad
uitgegeven, was, zoals
ook de vorige jaren, bij
zonder geslaagd en mag
een dokument van blij
vende waarde genoemd
worden.
KONINKLIJKE
SYMFONISCHE
KRING AALST
«DOOR EENDRACHT
GROOT»
Er is in Aalst een zeer
ruim aanbod in het kultu-
reel muziekleven. Met ro
mantiek in klassiek
brengt het symfonische
kring Aalst «Door Een
dracht Groot», tijdens
haar traditioneel lente-
en herfstconcert, telken
male het door een breed
publiek vooral van opera
en belcanto, verwachte
en verlangde neusje van
de zalm. Eigen composi
ties en bewerkingen,
evenals lokaal talent
krijgen en vinden in deze
concertprogramma's ook
een plaats.
Sinds een paar jaar de
uitvoerders veel meer en
beter gemotiveerd wor
den door een voortreffe
lijke directie en de or
kestleden dat meteen
voelen, er bijzondere
zorg wordt besteed aan
de interpretatie van de
stukken en de nuance
ring van en in de muziek,
werd het peil heel wat
hoger gebracht. Een
overrompelende publie
ke belangstelling was
navenant.
Als hierbij de gelegen-
heidssamenwerking met
lokale zangverenigingen
wordt vernoemd, dan
heeft de symfonische
kring Aalst nog immer
haar specifieke inbreng
en rol van Aalsterse mu
ziekcultuurbrenger.
APERITIEFCONCERTEN
De opvatting dat muzi
kaal genot geen indivi
duele aangelegenheid
is, maar dat muziek men
sen samenbrengt en dat
juist die menselijke ont
moeting in en door de
muziek bron is van echte
muzikale vreugde, ligt
aan de grondslag van de
Aalsterse aperitiefcon
certen. Daartoe draagt
ook het zorgvuldig geko
zen kader en het fijne
aperitief bij, maar vooral
de mogelijkheid om na
het concert met de uit
voerende kunstenaars en
de mede-genietende me-
lomanen contact te
nemen.
Gezien het intieme kader
horen we er liefst intieme
muziek, solisten of kleine
groepen.
De kapel van het Oud-
Hospitaal heeft een
prachtige akoestiek voor
muziek uit renaissance
en barok. Een klavecim
belrecital door Louis van
der Paal en een optreden
van het ensemble «Les
Ennemis Confus» heb
ben dat bewezen.
Omdat deze kapel de
eerstvolgende maanden
bezet is door tentoonstel
lingen, zullen de twee
volgende aperitiefcon
certen plaatsvinden in
de ontvangstzaal van het
kasteel Terlinden (bij de
Boudewijnlaan). Op zon
dag 3 februari 1980 te 11
uur geeft Kristiaan van
Ingelgem er een klave
cimbelrecital en op een
latere datum zal Dirk
Vermeulen er werken
voor soloviool vertolken.
Ook hier staan niet al
leen deze namen maar
ook de ruimte en de om
geving borg voor een
heerlijke zondagochtend.
ACADEMIE
VOOR MUZIEK,
BALLET EN
TONEEL
De concerten en audities
van de Academie beant
woorden aan de specifie
ke rol die de school dien
aangaande te vervullen
heeft.
Het naar buiten treden is
voor onze leerlingen de
bekroning van de muzi
kale vorming - instru
mentaal en vokaal -, die
zij in de Academie genie
ten. Voor de ouders, het
publiek en het stadsbe
stuur is het een duidelijk
bewijs van de ernst en de
inzet waarmee in de
school gewerkt wordt.
Zo te zien wel een heleboel. We hebben het ter controle even allemaal
netjes in een hokje geduwd, met die idee in het achterhoofd dat de lijst
verre van volledig is. De norm die we gebruikt hebben is dat het concert
uitvoerig in De Voorpost moet behandeld zijn, dat heeft dus tot gevolg dat
er van 'beider kunne' inzitten, en zeer goede en minder goede. Omdat we
nog steeds niet aan bilocatie toe zijn, zult U vergeefs naar sommige
muziekuitvoeringen zoeken, naar de harmonie- en fanfareconcerten bij
voorbeeld, naar de middagconcerten uit het najaar, verschillende leerlin
genaudities van de Academie naar het laureatenconcert en een deel der
beiaardconcerten naar sommige muziekavonden uit de randgemeenten en
wellicht nog enkele andere...
Na de lijst komt een dubbele bespreking van het Aalsters muzikaal leven.
Zoiets is natuurlijk een voorbeeld van de allerindividueelste impressie
van de allerindividueelste emotie. Het is niet de bedoeling om alle
avonden nog maar eens door te nemen. Het is alleen de bedoeling om een
paar frappante zaken op een rijtje te zetten, een paar zoete en af en toe
zure oprispingen te laten opborrelen.
Mikhail Faerman, een topper op klassiek gebied. (Archief) F.C.
Buiten het concertleven zie ik twee bijzondere feiten.
Er is ten eerste het verschijnen van Louis Van der
Paals opname van Bachs Goldbergvariaties, werk
van een bescheiden amateur (amateur noemt hij
zichzelf, bescheiden noem ik hem), een opname die
in vaktijdschriften hoge cijfers haalde. Er is ten
tweede het interview met of laten we zeggen de
aanwezigheid in onze buurt van een even beschei
den man die als solist of geïntegreerd in het Kuijken
Ensemble of 'La petite bande' internationale faam
geniet, Paul Dombrecht.
Laten we maar met het meest prestigieuze begin
nen: Het Festival. Het zit zo dat het festival in zijn
geheel alB 'groot' doorgaat. Dat slaat, niet noodza
kelijk in deze volgorde, op muzikaal, organisato
risch en programmatisch vlak. Het dure mecenaat
brengt een paar merkwaardige randverschijnselen
mee, de receptierush bijvoorbeeld en een publiek
dat 'een-avond-gebonden'is'.
De kwaliteit is omzeg
gens altijd hoog, de or
ganisatie (zeker in Aalst)
perfekt, de publiciteit de
gelijk, maar de onge
kroonde kroon van het
muziekleven kan niet on
betwist gedragen wor
den, daarvoor is er de
grote concurrentie van
Pro Arte (ook al met een
eigen publiek) en de veel
intiemere maar zeer
hoogstaande orgelcon
certen in de Sint-Maar-
tenkerk. Deze cyclus met
Kristiaan Van Ingelgem
als motor groeide uit tot
een werkelijk hoogte
punt. Bij deze uitvoerin
gen moet je ook de echte
muziekliefhebbers zoe
ken: zij die niet komen
voor de vrijkaarten, de
kennissen, of de morele
verplichting.
Het zijn drie concerten
die bovenaan de tophit
staan, en waarvan men
in Aalst (getuige de ab
solute afwezigheid van
alle prominenten) blijk
baar de noodzaak noch
de grote waarde inziet.
Van de bijgewoonde
middagconcerten valt
vooral de grote diversi
teit op: zeer knappe be
ginnende ensembles, en
orkestleden die je in een
intiemere en meer bena
derende vorm te horen
krijgt. Meer dan sociaal
is ook de prijs voor zo'n
middag: 30 fr. (program
ma inbegrepen).
De Aperitiefconcerten
bevestigden, al was het
maar door de grote be
langstelling dat er een
noodzaak voor zo'n soort
muziekbedrijven be
staat, en de sfeer en ge
zelligheid van het Oud-
Hospitaal op een zondag
voormiddag is al een er
varing op zichzelf.
Opvallend is het zeer
hoog peil dat liefhebbers
in hun uitvoeringen be
reiken. Sommige zijn
rechtuit technisch en mu
zikaal het professionele
binnengetreden
Even een paar hoogte
punten uit de vergeet
hoek gehaald.
Een werkelijk virtuoos
Koperensemble van Theo
Mertens, die terwijl het
kinderkopdikkebollen
voor de kerk van Burst
vol warme tonen blies.
Een pracht van een
Bach-aria op een mid
dagconcert. De alt Josia-
ne Gheyle deed het zo
mooi dat zelfs de duiven
op de dakgoot van de
feestzaal even hun bek
hielden.
Een bijna onaards Re
quiem van Mozart, met
een zichzelf overtreffend
Cantate Domino, en een
solistenkwartet dat na
het Benedictus een ver
stilde kerk naliet.
Een heel geestige ge
speelde Afscheidssymfo-
nie van het Gents Kamer
orkest, waarbij een der
violisten tijdens het ver
laten van het podium een
muziekstaander naar de
composthoop hielp.
Bruno Van der Vorst
die op een leerlingenau
ditie van de Academie
een klarinetconcerto
speelde, dat ronduit be
roeps klonk.
Een schitterende ro
mantische Schoenberg
van het Vlaams Kameror
kest van Brussel, waarbij
helaas het gemis aan
bindteksten even duide
lijk werd.
Jan Beken als evange
list en Jan de Bie als
Christus op een passie
concert in Baardegem.
Vijftig bijgezette stoe
len en een stapel pro
gramma's in de feestzaal
van het stadhuis voor
pianist Stephen Collins,
die een verrukkelijke
Messiaen bracht.
Dezelfde Stephen Col
lins die voor de vijftien
aanwezigen nog een bis-
nummer gaf. Het is niet
alleen een formidabel
pianist maar ook een
groot humorist.
De tintelende klank
van de Kaufman 74. Het
Binnen het concertleven
zie ik als verheugende
factoren: de kwaliteit en
de rijkdom ervan, maar
vooral de aanwezigheid
van eigen jonge men
sem. Er is het bestaan
van het 'Collegium musi-
.cum' en van 'Hexachord',
er zijn de prijzen van
Ludwig Van Gijsegem en
Philip Souvagie er is de
deelname van Martine
Bombeeck aan de Ste-
phan de Jonghewed-
strijd, er zijn diverse ko
ren die uit het moeder
nest van 'Cantate Domi
no' zijn gevlogen. Tussen
haakjes, ik hoorde er toe
vallig een van in een
avondmis in Sint-Jozefs-
kerk en dat was werk van
niveau. Een schaduwzij
de in het totaalbeeld
vind ik een gebrek aan
coördinatie tussen de
verschillende organisa
ties. Een bewijs? Er was
een wildgroei van baro
kmuziek en het was een
verademing iets uit de
romantiek voorgescho
teld te krijgen of iets
klassieks of moderns.
Uitschieters binnen de
reeks concerten? Hoogte
punten waren voor mij
het optreden van 'Conci-
nite', het Leuvens koor
onder leiding van Karei
Aerts met vloeiend Gre
goriaans, een monumen
tale Palestrina, een
gloedvolle Vittoria; en
het parelend pianospel
van Ingrid Haebler die
met Mozart de gulden
middenweg bewandelde
tussen gevoeligheid en
kilte.
Momenten die ik in mijn
hart prentte? - De Solo
viool van Dirk Vermeulen
in Stravinsky's L'histoire
du soldat' (de duivelstril-
ler!) en in Vivaldi's 'Vier
seizoenen' met remini
scenties aan Harnon-
courts viriele boogstreek.
De homogeniteit van het
'Philidor Ensemble' met
de warme klankkleur
van originele barokin-
strumenten (koop de
Kerstplaat van Herman
van Veen waar je hetzelf
de koloriet terugvindt).
De Panschreeuw, de oer-
kreet van Marcel Ketels
blokfluit in een werk van
Henri Pousseur (waarom
zou muziek altijd mooi
moeten zijn en niet
schokkend zoals hier?).
Thema en variaties
uit Schuberts kwartet
«Der Tod und das Mad-
chen», een verrassend
eerste optreden in het
Soete Huijs van vier jon
ge mensen.
De orgelmuziek van
Johan Alain vertolkt door
Hans Vaz'n Nieuwkoop en
Chris Crombeen: heel
bijzonder van effecten en
registratie, soms po
ëtisch en introvert, dan
weer agressief en vlijm
scherp.
de Slavische ziel van
Dvoraks voor houtbla
zers, mild genuanceerd
getekend door de sonore
klankkleur van het «Con
sortium classicum».
Blochs 'Nigun', my
stiek van inslag, Joods-
zwaarmoedig, expressief
vertolkt door Andreas
Laszlo en Hippoliet Van
den Broecke.
De Brugse «Schola
Gregoriana» met Grego
riaans van grote wijding,
onaards bijna.
De tenor Jan Caals op
instrument waarop Va:,
dei Paal de aperitiefcon
certen inspeelde.
De lavendelgeur die
tijdens het optreden van
'Les Musiciens de Pro
vence' in de feestzaal
dreef.
het minipapiertje
waarop het thema stond
dat Kristiaan van Inge
lgem als slotnummer van
zijn orgelconcert tot een
kriebelende scherzo ont
wikkelde.
het vioolconcerto van
Bach dat zo waterig en
tranerig gespeeld werd,
dat het wel leek of het de
bedoeling van Bach was
de violisten zo veel mo
gelijk te pesten.
Het Adagio en fuga
van Mozart tijdens een
festivaluitvoering dat
compleet de mist inging.
het 'Gebed van de
stierevechter' van Turina
dat hetzelfde ensemble
tot een meesterwerk liet
uitgroeien.
Guy Bovet die uit het
orgel van de Sint-Maar-
tenkerk klanken haalde
waar tot nog toe nie
mand het bestaan van
vermoedde.
Mikhael Faerman die
zo'n minnelijk indruk gaf
en ondanks zijn Brahm-
siaans uiterlijk de toet
sen zo stil kneedde, dat
hij niet alleen een groot
pianist maar ook een
groot politicus zou kun
nen zijn.
Les Ennemis Confus,
jonge volleerde musici
die samen een berg di
ploma's bijeengerijfd
hebben, en het tweede
aperitiefconcerto de ze
kerheid dat deze muziek
uitvoeringen gegaran
deerde bijblijvers zijn.
Een dorpskoor als
Canticorum dat er orga
nisatorisch en muzikaal
in slaagde om een avond
op touw te zetten, die tot
in het kleinste detail ge
tuigde van perfekte
smaak.
De twee rechtstaande
ovaties die Aalst dit jaar
meemaakte: een voor het
laatste concert van de
cember in de kerk van
het H. Hart, waar
Hexachord de volle kerk
verbijsterd achterliet, en
een in de Sint-Maarten-
kerk dat op een misver
stand berustte, en de ver
slaggever verbijsterd
achterliet.
F.C.
het concert van en met
het Hallelujakoor met
zijn onvergetelijk «GO
crystal tears» van John
Dowland en het verfijnd
verweven van Praetorius'
«Audite, silete» en
Schutz' «Carmen amici-
tiae» door hetzelfde koor.
mijn verwondering op
de Stephan de Jonghe-
wedstrijd waar de tech
niek van Luc De Vos het
haalde op Koen Kessels'
muzikaliteit in Mozart en
Debussy.
Ludwig Van Gijse-
gems virtuositeit in het
concert van Vivaldi voor
sopraninoblokfluit, strij
kers en continuo tijdens
het eerste verschijnen
voor het publiek van het
jonge «Collegium musi-
cum», en Raf De Vos'
meeslepend vioolspel in
Bachs 4e Brandenburgse
concert tijdens hun twee
de optreden.
de ongekunsteldheid
waarmee de Amerikanen
van het studentenkoor
Port Washington hun pu
bliek tegemoet traden.
het niveau dat de ko
ninklijke symfonische
kring bereikt, eerst met
een typisch Weense
avond, dan met de in
breng van Octaaf Boone,
wiens «Sentimenten» (ik
denk aan de dwarsfluit
vooral) gave muziek zijn.
mijn lichte ontgooche
ling over het optreden
van de «Wiener Sanger-
knaben». Ze overtuigden
mij eerder visueel dan
auditief.
de inspanningen van
stadsbeiaardier P. De
Smedt om het toehoor
ders naar de zin te ma
ken. Hij zorgt voor een
zitje en degelijke com
mentaar. Een uurtje
beiaardmuziek op de
binnenkoer van het stad
huis beleven hertovert
een stukje middeleeu
wen, in ons, vooral bv.
wanneer Jos Lerinckx be
werkingen van volkslie
deren speelt.
En onze koren? Het
Hallelujakoor zit vol
(Bach plannen, Pro Musi-
ca verschijnt in februari
lo
kl
voor de provinciale vier F
schaar. Cantate Dominc F'
is intens bezig met Mon f®
teverdi en zendt zijn io ki
nen uit. Laat blijde weer
galmen studeert vlijtic sj
Fux, Canticorum staa g;
model voor wat in eer vc
dorp mogelijk is, oud Wj
scouts en oud-gidsei m
vormen de Joris kantorij. u
Deze indrukken zijn uit
eraard subjectief, di Wl
overzicht is uiteraard or *!e
volledig, schiet echt®
niet op de pianist(en), z<
doen hun best. Mijn slot
indruk? Aalst lijkt - al 9e
thans op muzikaal ge z0
bied - een bezige bij. Alle
lof dus voor de menseiwt
met initiatief en creatie! ca
vermogen. te
W.D.B. va
|sl<
brengt U alles over
Datum en plaats - Organisatie - Uitvoerders - Programma
19/1-kerk van Burst, Davidsfonds, groot koperensemble Theo Mertens, Charpentier.
Susato, Blockx, T. Mertens zelf e.a,
22/1-stadhuis Aalst, Pro Arte, Vlaams mobiel Kamerensemble. Stravinsky, Schoen
berg, Janacek, Hindemith.
9/2-kerk Baardegem, Lions Club. Collegium instrumentale Brugense. Bach, Mozart,
Vivaldi.
11/2-stadhuis Aalst. Middagconcerten. Telemann barokensemble, Telemann. Bach.
Bononcini
12/2-stadhuis Aalst. Muziekakademie. leraars muziekakademie. Vivaldi. Bach;
Liszt, Pousseur, Stravinsky e.a.
16/2-klooster Mere. V.T.B.-V.a.B., Wiener Sangerknaben, Galuppi, de Rore, Strauss.
Schubert, Kodaly e.a
17/2-'t Soete Huijs, Jenelo-strijkkwartet. Susate, Dowland. Certon. Gervaise, Schu
bert.
19/2-Sint-Martinus, Cantate Domino. Cantate Domino. Mozart, Vivaldi.
10/3-Sint-Antonius, Pro Arte. Concinite, Gregoriaans. Vittoria. Palestrina
11/3-stadhuis Aalst, middagconcerten. Gents kamerorkest. Haydn. Corelli, Albi-
noni.
12/3-stadhuis Aalst. Muziekakademie. schoolorkest en kinderkoor. Elgar. Schubert.
Moessorgsky. Kretzschmar.
18/3-stadhuis Aalst, Stephan De Jonghestichting, pianowedstrijd. Mozart, Haydn.
Mendelssohn. Prokofiev. Ravel e.a.
24/3-stadhuis Aalst, Hallelujakoor. Hallelujakoor en Vlaams kamerorkest van
Brussel, Schonberg, De Boeck, Barber.
27/3-ötadhuis Aalst. Muza, Jeugdorkest van Gents conservatorium. Beethoven.
Schumann, Verschraegen, Mozart
2/4-stadhuis Aalst, Muziekakademie. zangklas plus lyrische klas. Haydn. Schubert.
Nees. Strauss e.a.
6/4-kerk Baardegem. Davidsfonds. a capellakoor A De Boeck. Schutz. Buxtehude
Reutter
6/4-winterkapel Capucijnen. collegium musicum. collegium musicum, Pachelbel.
Telemann. Bach, Vivaldi
11/4-stadhuis Aalst. Levensvreugde, Stephen Collins, Ravel. Debussy. Messiaen
e.a.
21/4-stadhuis Aalst, Sint-Michielskoor Hekelgem, Sint-Michielskoor Hekelgem. De
Boeck, Haendel, Mozart. Debussy, Van Frachen e.a.
22/4-oud-hospitaal. aperitiefconcerten, L. Van Der Paal, Bach. Couperin. Rameau.
30/4-stadhuis Aalst, Cantate Domino, studentenkoor Port-Washington. Bach. Vival
di. Hindemith e.a.
14/5-stadhuis Aalst. Koninklijke symfonische kring «Door Eendrècht groot». Strauss.
Zeiler. Lehar e.a.
22/5-Sint-Anna. orgelfonds. Laat blijde weergalmen. H. Slagmulder. C. Crombeen,
Hullebroeck. Bach, Haendel. Van Hoof. Fux e.a.
25/6-Sint-Martinus. Kiwanis, I. Haebler. Mozart.
3/8-markt, stad Aalst. J. Lerinckx. Bach, Wagemans. Lerinckx. D'Hollander e.a
7/9-stadhuis, festival. Les musiciens de Provence, troubadours- en renaissancemu
ziek,
9/9-Sint-Martinus, orgelconcerten. Kristiaan Van Ingelgem. Mozart, Reger, Jongen,
Van Ingelgem
11/9-stadhuis Aalst, festival. Consortium Classicum, Mozart. Beethoven. Dvorak.
14/9-Sint-Martinus, festival, ensemble Andrée Colson. Mozart. Turina Corelli
Chailley
16/9-Sint-Martinus, orgelconcerten. Hans Van Nieuwkoop. Franck. Alain. Duruflé. j
26/9-kerk Meldert. festival, Schola Gregoriana Kris Van Ingelgem, Gregoriaans, j
Johannes van Lublin
30/9-Sint-Martinus, orgelconcerten. Guy Bovet, Widor, Franck. Bovet.
8/10-stadhuis Aalst. Pro Arte, Michael Faerman. Beethoven, Brahms, Chopin.
29/1 O-stadhuis Aalst, A. Laszlo-H. Van den Broecke, Mozart, Schubert. Brahms Poot
Bloch e.a.
11/7-parochiezaal Hofstade, Singhet vro, Singhet vro, Cantocorum. De Edelweisjes.
H. Jacob, C. De Raes. volksliederen, Haydn, Mozart, Beethoven e.a
19/11-stadhuis Aalst. Koninklijke symfonische kring «Door eendracht groot». Weber.
Smetana, Gréty. Boone e.a.
22/11-stadhuis Aalst. Pro Arte. Philidor Ensemble. Loeillet. Telemann. Bach.
Philidor e.a.
25/11-oud-hospitaal, aperitiefconcerten. Les ennemis confus. renaissance- en barok
muziek
30/11-Sint-Antonius, Hallelujakoor. Hallelujakoor. J. Caals, C. Crombeen, Duffeleer,
Praetorius. Tas, Alain, Palestrina. Mores. e.a.
1/2-1 Soete Huijs, 't Soete Huijs, Pro Musica, kerstliederen. Gosswin, Gombert e.a.
6/12-Jezuietenkerk, Collegium Musicum, Bach, Vivaldi. Naudot, Teleman.
22/12-kerk Moorsel, Canticorum, Canticorum, Musica, Flandrorum, Dale Noble,
kerstliederen. Lassus. Haendel, Vivaldi e.a.
28/12-H.Hartkerk. parochie, hexachord. kerstliederen, Byrd. Desprez, Schutz e.a
|5!
i