gpooLlede lede kort Suksesvolle tentoonstellingen, met hoog peil te Lede Uitloper Heiplas-kermis: tweede flop Kunstkoncert op kiosk STREEKNIEUWS Groot-Lede De Voorpost - 3.10.1980 - 9 fdelinj rgade ivenlo uc De jen Df 9.30 u Sint ag ge in d< korei cht gi erinm i vrot n, tre Talei er oo Fredd meire Uytte dede publit iuzika n en ipplai ze da< Tijdens de kermisdagen werden er drie kunstenaars uitge nodigd door C.S.C. De Rank, om hun werken tentoon te stellen. In het kultureel centrum konden de Ledenaars genieten van de schilderijen van Paul Boonaert, van mooi keramiekwerk van mevrouw Magda De Mol uit Wanzele. In het piepkleine bureeltje van de Bond Moyson toonde Paul Colpaert enkele mooie landschappen. De vooropening had plaats op zaterdag 27 september om 19 uur. schilder tegenover de vorige jaren, kan opgesplitst wor den in drie onderdelen: het gebruik van nieuwe kleuren die hij vroeger niet meester was, de grotere licht-densi- instelling tegenover de din gen en de mensen. Dit is het werk van een kunstenares, die tussen de mensen staat. Inrichter Erwin Branteghem, voorzitter en duivel-doet-al van de C.S.C., verwelkomde talrijke aanwezigen en verontschuldigde de afwezi- burgemeester die deel nam aan een kongres aan de kust. Ook schepenen Noël Gravez werden wegens persoonlijke aangelegenhe den verontschuldigd. Erwin wees erop dat de C.S.C. reeds voor de derde achtereenvolgende maal te Lede kuituur bracht, onder de vorm van een tentoon stelling. Hij stelde beide kun stenaars voor en konklu- deerde «de kwaliteit van de werken ligt hoog. Het kera miek van mevrouw De Mol spreekt mij erg aan. Ook Paul Boonaert zit nu een trap hoger dan vroeger. Wij (de C.S.C.) zijn er dus op vooruit gegaan....» Tenslotte gaf de voorzitter het woord aan de schepenen van kuituur, de heer Henderickx, die de in leiding verzorgde. Paul Boonaert De schepen deelde mee «be wondering te hebben voor schilderijen van Paul Boonaert, die een inspiratie bron gevonden had in de Vlaamse Ardennen. De schilder werd geboren in Oudenaarde (1946) en ziet de toekomst zonder moei lijkheden en zonder herinne- j ringen aan de wereldbrand. Paul volgde lessen aan ver schillende scholen en werd tewerk gesteld in een druk- daagse dingen te verheffen, zodat zij niet meer alledaags zijn. Het levenloze krijgt van hem een «ziel» en leeft, wat een grote kunst is. De surrealistische werken van Boonaert schijnen de realiteit te verlaten. Maar toch ziet men er een enorme simbolische waarde in en... hoe grote de simbolische waarde van een schilderij, hoe groter haar «echte» waarde! reeds zeer veel studies en boeken gelezen. Ik bezoek enorm veel tentoonstellin gen en een encyclopedie kan mij urenlang bezighouden. Bosch geeft ideeën, bekijkt de mensen en beschrijft ze op een eigen wijze. De uit beelding van een hooiwa gen bijvoorbeeld wordt bij- Een tipisch kenmerk van Magda is wel dat ze graac spot, zowel met zichzelf (we zagen een zelfportret!) als met een ander. Daar ze zeker anti-kleur is, bewijst één van haar werken: een geestelij ke, met een enorme dikke buik, een sint-maartenshoed en... een snottebal aan de Deze simboliek is sterk aan wezig in de werken. De fou ten worden aangeklaagd: milieuverontreiniging, ver nietiging van de natuur... Als een kunstenaar die tendens op dergelijke manier kan ui ten, is dat groots. We zien de «dood van een ongeboren kind», een zeer kunstig doek. Er zit een noodkreet in: men sen vernietig uzelf, de na tuur en de samenleving niet». Schepen Henderickx besloot: «wij hopen dat de huidige generatie én hun na komelingen de schone kom positie onder ogen krijgen en de diepere simboliek er van begrijpen. Ik hoop dat ge in dezelfde richting zult verdergaan». Zijn werk De grote verandering én ver betering van deze kunst- om h ed ei ied« net di :haan in d< nagej bro glo Het keramiekwerk is een echt kunstambacht, het is échte kunst! Wij wensen mevrouw op recht proficiat met haar ge presteerde werk, dat hier wordt tentoongesteld. Dit soort kunst is nog maar wei nig onder de belangstelling gebracht. Wij weten dat het een produkt is van kennis, arbeid en volharding, maar het is eveneens een gave. Probeer uzelf te blijven met een eigenheid, u enig. De schepen dankte de beide tentoonstellende kunste naars namens het kollege van burgemeester en sche penen, namens de inrichters én namens alle mensen van Lede. Haar werken Mevrouw De Mol volgde in derdaad de lessen van de Akademie te Aalst, waar ze «uitkwam» in 1978. Na de sierkursus te hebben ge volgd in het RITO, was ze werkzaam in de publiciteit. Maar door huwelijk en kin deren-opvoeden bleef ze thuis. Nu de kinderen groot genoeg geworden waren, volgde Magda de socio-kul- turele promotie te Aalst. Het duurt wel enkele jaren voor ge dat onder de knie hebt. Maar voor mij blijft het een hobby: bijna een «spelen» met klei. Ik kan het steeds blijven doen: ik doe het im mers niet om den brode! Zij toonde ons een aantal «niet normaal uitziende per sonen en vormen», kortweg een hoop niet-alledaagse beelden. De kunstenares: «Mijn werk wordt beïnvloed door dit van Jeroen Bosch. Ik heb over deze kunstenaar evenmin goed», bewijzen dit. Er zijn vriendelijke draak jes, maar er zijn er ook die een tikkel misterieus kijken. Ook in haar werken is er een evolutie waar te nemen: de eerste kunstwerken werden opgebouwd vanuit een meetkundige vorm met al lerlei figuren in. De tweede stap was het aanbrengen van handen en voeten. Ver volgens kwam de «trollen- tijd». De vermenselijking bracht vooral kleinere figu ren met een lichaam, zonder meer. Tenslotte werden het alle maal «bollen met voeten». Diverse werken van Magda De Mol zijn geïnspireerd op prinitieve kuituren: de ne gerkunst, de Inca's en derge lijke. Van materie zijn de werken enorm goed geslaagd. Voor al de soberheid van de in zandkleurige en korrelachti ge werken valt best mee. Het oevre valt best mee door de enorme originaliteit en alles werd degelijk goed afge werkt: ieder beeld staat im mers op een glanzende mar meren voetstukje. Vorig jaar kwam de kunste nares voor het eerst buiten in Denderleeuw. Door de sti mulans van de Valerius De Saedeleerprijs komt zij nu voor de tweede maal ten toonstellen te Lede. Wat zeer gewaardeerd werd door de bezoekers.... Paul Colpaert Het bureeltje van de Bond Moyson, werd dit jaar voor de eerste maal gebruikt als Trefpunt voor een kunstmin nend publiek. Kunstschilder Paul Colpaert uit Serskamp, werd er door C.S.C. De Rank aangezocht om er met een reeks werken menig Ledenaar te boeien. Heel wat schilderijtjes getui gen van een grote eerbied die de schilder aanvoelt voor het leven en de stille natuur. Het schone van Vlaamse landschappen en hoeven wordt door Paul plastisch verwoord. Hij wil ons allen deelachtig maken aan de schoonheid en het poëtische van onze Vlaamse streken. Paul slaagt erin de belang stelling op te wekken voor het leven in die stille natuur. Met een bijzonder mooie mengeling van groene kleu ren, en een appart grijs, be komt de kunstschilder heel wat stemming in zijn werk. Daardoor slaan de werken bijzonder in bij de toeschou wers. Uit alles blijkt dat de kunste naar zijn werken met liefde aanbiedt. Colpaert wil alles nauwkeu rig en natuurlijk weergeven. In zijn werken zit een reali teit, een autentieke weerga ve van de natuur, die hij tot de kunstliefhebbers, wil la ten doordringen. Zijn iedeeën en zijn gevoel voor schoonheid, worden hierdoor met de toeschou wers gedeeld. Dat is ook de reden waarom men kan spreken van een realiteit; zonder echter fotografisch juist te zijn. Paul werkt uitsluitend met een pallet. Om de tronken te schilderen zet hij zijn mes kant «recht». De fijnere de len zoals heel dunne twij gen, brengt hij achteraf aan met het penseel. Opvallend zijn de zeer kleine werkjes die minutieus uitgewerkt zijn. Deze blikvangers in de ze tentoonstelling zijn zeer geslaagd. Wat Colpaert ons aanbiedt is dan ook een be tekenisvolle kunst! De jonge kunstenaar uit Serskamp blijft ons verbazen, niet al leen door de kwaliteit van zijn werken maar door de hoge vlucht welke hij nam gedurende de enkele jaren tijdens dewelke hij zich als kunstenaar wist in te zetten. De tentoonstelling was ech ter een zeer groot sukses. Het moge voor de kunste naar een aanleiding zijn om in dezelfde zin voort te werken. Zijn kunstwerken worden al leszins gewaardeerd door de Leedse bevolking: het aantal bezoekers bewees dit P.R. Magda De Mol bij één van haar lievelingswerken. (Rik) na een Vlaamse kermis. De neus. hooiwagen staat erbij, maar Opmerkelijk stond een «dik- wordt zeer bijkomstig. ke pot» opgesteld. Deze is Details zijn soms overbodig, het gevolg van een op- dus laat ik ze heel eenvoudig dracht: «Maak mij eens een weg!» mooie vaas». Maar daaraan Wij vroegen de kunstenares heeft Magda De Mol een he- j uitleg over enkele beelden, kei: zijn er niet voldoende i Eén ervan toonde twee schone vazen te koop? Zij hoofden opeen, gesteund maakte dus een dikbuikig door vier armen. De beteke- vreet-ventje, mét hoofdje als nis: steun en beweging. Veel deksel: de vreter liet er de j mensen teren immers op an- eetlust aflopen... deren (het tweede hoofd) De kunstenares wil echter zonder bewegingsmogelijk- graag een eigen visie geven, heden, die het eerste hoofd Vooral haar «trollen» die een wel heeft. De één steunt dus karakter meekrijgen vanjrze- Mogdo De Mol en Poul Boonaert luisteren aandachtig naar de uitleg van schepen Hendrickx. volledia op de ander. ker niet a priori slecht, maar (Rik) moerde Ook de heer Collaert exposeerde ter gelegenheid van Lede kermis. a. Het :elen> >ntser kerij. 'Daar was het dat hij leerde kleuren mengen en dat hij zin kreeg in het schilderen. Hij bouwde een opmerkelij ke loopbaan op: in 1970 be gon hij als amateur in 1975 stelde hij tentoon in Etikho- ve en één jaar later in het stadhuis van zijn geboortes tad. Reeds in hetzelfde jaar 1979, kreeg Paul de medaille Vermeil in Europakunst 1976. Toen aarzelde hij niet meer en heeft zich als be roeps volledig gewijd aan de kunst. Dit jaar verwierf de kunstenaar de «Grand Prix Humanitaire de France». Paul is een veelzijdig kunste naar. Met zijn landschaps doeken stapt hij in het spoor van grote Vlaamse schilders, in eri^'i schildert «zoals het is», foto-niet om de fotografische rea- «He «Dl k pro »n en snsies Buiter :rinne nidda- dansa' fiets- iRT rd dt de H i liefst liteit, maar wel om een eigen baltorJv's'e mede te delen, vooral over zijn Vlaamse Ardennen. Zijn werken geven een piktu- jrf'S' ove enr''n jongirale en geen reële indrukken •weer. Hij ziet het uit este- avondftisch oogpunt: de weiden, de wolken, de wegen, de ig, m ia beken ezelligP6 dorpen vervloeien in de natuur. De schilder weigert de invloed van de moderne techniek te erkennen, wat een gevolg is van zijn enga gement. De vernietigende invloed van de moderne techniek wordt echter wel aange voeld, maar niet geschil derd. Hij schildert de natuur om de natuur, met een echt heid van vorm en een grote kleurendiversiteit. In die schilderijen liggen «zijn ge voelens». De opvallende mengeling van de kleuren is vooral te zien in het grijs, het blauw en het bruineHij wil ons leiden naar een sprookjesachtige natuur, vol reinheid en natuurlijkheid, een natuur waar de mensen zo graag weer naartoe wil len. Zijn Stillevens zijn een mooi voorbeeld van hoe een bekwaam schilder de reali teit van dode dingen kan weergeven. De vormen en de kleuren vormen een mooie kompositie van het geheel. De juiste weergave is van zeer groot belang, het detail speelt een grote rol, maar vooral de afwerking van een stilleven is moeilijk. Boonaert slaagt erin de alle- 3 voor n van Spel- ïlebra- ter de Kruis, tspan- lie pa- LH teit in de werken en het aan brengen van meer details. Nu zijn de schilderijen uitge werkt met vlakken uit de werkelijkheid: er werden bij voorbeeld gedeelten «aar de» aan toegevoegd. Deze werkelijkheid werd sterk be naderd door de kleurmen ging, die duidelijk te waarde ren viel in een keurig sneeuwlandschap. De schil der vertelde zelf: «Ik schilder graag dingen waarnaar ik tracht, zo bijvoorbeeld zon nige landschappen. Mijn ge liefkoosd onderwerp is de natuur. Ik kan echter maar één werk tegelijk aanvan gen, want moest ik onmid dellijk een tweede beginnen, het zou een afkooksel wor den van het eerste! Momenteel streef ik naar een grotere detailafwerking van een werk. Ik begin er gens aan en ik werk het af tot in het kleinste detail, wat eigenlijk niet nodig is maar het ligt zo in mijn aard!» Een evolutie in de toekomst mag nog verwacht worden: een verfijning in-kleuren, de juistere kleuren opzoeken, wat een kwestie van onder vinden is. Tenslotte nog dit: «Ik ben aan het bouwen in Kwarmond. Daar komen heel veel schilders inspiratie zoeken in de «groene» streek. In de toekomst zal ik mijn atelier openstellen voor het publiek. Men kan mij dus alle dagen aan het werk zien.» Waarvan akte! Mevrouw Magda De Mol: Over deze kunstenares kon inleider Henderickx niet veel zeggen: «Ik wist nog maar van gisteren, eigenlijk van deze nacht, dat mevrouw Keppens - De Pol hier zou tentoonstellen. We kennen ze allen: Magda heeft op verschillende plaatsen ge werkt en ze heeft de lessen van de Aalsterse akademie gevolgd. Voor haar eind werk «differentiatie van een tweeling» bekwam ze de (begeerde Valerius De Sae deleerprijs) en werd ze ge huldigd op het gemeente huis. U kan van haar keramiek werk genieten. Maar ik heb het niet voldoende kunnen ontleden. Toch zien we de persoonlijkheid in haar werk, met een subjektieve Ter gelegenheid van Heiplas-kermis werd een paradrop ping voorzien. Vele mensen hebben toen een namiddag wachten doorgebracht op de terreinen van Brantano. Zij moesten ontgoocheld naar huis, omdat de weersomstan digheden de sprongen niet toelieten. Nu zou het spel «oppernief opgevoerd worden» op zaterdag 27 september. Men had er een hart op zeg: de hele week reeds een schoon «open» weertje. Maar zaterdag, hoe kan het anders, was het mistig en de lucht was bijzonder geslo ten. Om 15 uur was er nog niets te zien of te horen. Een kwartier later vertrokken de para's per auto naar Gent, waar hun vliegtuig wachtte. 16 uur werd vooropgescho- ven als„top-moment, maar het was slechts 16.30 uur dat er een vliegtuiggeronk hoor baar wërd! De aanwezigen slaakten een zucht van opluchting, de in richters twee zuchten. Nu zou het gebeuren... De zilveren vogel cirkelde een paar maal over het ter rein. De juiste positie werd gepeild door het uitgooien van een geel lint, verzwaard met een staafje ijzer. Het lint verwarde in de elektriciteits draden. De mensen troepten samen. Zij waren tevreden: ditmaal was het vliegtuig toch opge stegen. Men kreeg al meer dan een vorige keer. Het wachten duurde echter lang, veel te lang. Men vroeg zich af of het vliegtuig weer naar Gent vloog. De span ning vergrootte met de mi nuut. Men hoorde het ge ronk niet meer... De kinderen trokken zich van het hele ge beuren niet veel aan en koer sten rond de benen van de volwassenen met hun koers- machine». Omstaanders werden ongerust. Na een tiental minuten kwam het vliegtuig echter terug: dit maal op zeer geringe hoog te. Vanuit de geopende deur zag men de springers (leden van de Wetterse Para-klub) die vrolijk goedendag wuif den en teken deden dat het springen onbegonnen werk bleek. De aanwezigen dropen «voor een tweede maal be drogen» morrend af. Gelukkig had men nog een kinderkross voorzien. Op een terrein naast de firma Janssens werd op 15 augus tus laatstleden een soortge lijke aktiviteit ingericht. Toen was de bijval enorm. Ook nu waren vele kinderen opge daagd met een speciaal koersmachien, zonder rem men, met een versleten za del of met een ultra-modern geval. De hemel ging open. Het leek erop dat de para-drop ping op den Heipias niet mocht doorgaan... De diverse kategorieën kin deren vertrokken. Met ver beten gezicht en blinkende oogjes werd er gereden tot het uiterste. Een enorm moeilijk parcours werd in een mum van tijd verreden. Zegekreten bij de winnaars, diepe teleurstelling bij de verliezers. Maar zij mochten gerust zijn: wie de koers uit reed kreeg een prijs! Er werd gestreden tot het uiterste! En de moedigsten wonnen. Spijtig genoeg kun nen we de winnaars niet ver melden, want de lijst werd ons niet bezorgd hoewel er een duidelijke afspraak ter zake werd gemaakt met voorzitter Verhaegen. Nog een plezierige noot. Na de kinderen kregen de va ders ook de koers-mikroob te pakken. Zij «leenden» even een fiets en verreden de «toer der veteranen». Nog nooit werd zoveel ple zier gemaakt. Kinderen moe digden hun vaders aan. De uiteindelijke overwinnaar werd ten slotte Rasschaert Oscar uit de Bergstraat te Lede. Hij sleepte de eerste prijs in de wacht: een volle dige en volle bak bier! Profi ciat voor deze winnaar: hij fietste zijn hart uit het lijf, maar bewees tegelijk spor tief en vechtlustig te zijn. Tot de laatste ronde reed hij op de tweede plaats, maar zijn volharding bracht hem ten slotte als eerste over de eind-meet. Wij vroegen ons af waarom de inrichtende karnaval- groep «De Sleuren» twee maal hetzelfde initatief voor zagen. Het antwoord was eenvoudig: «Luk Janssens, de kandidaat prins-karnaval, had op 15 augustus een gro te mond en zei terloops: «Dat wil ik nog inrichten: zo gemakkelijk!» De inrichten de macht nam het onge merkt op zijn woord en plaatste de aktiviteit op de affiche. Luk, die eerst wat duvelde, moest echter be zwijken en kocht de nodige trofeeën. Toch moet gezegd worden: de cross voor de kinderen van 6 tot 15 én (een nieuwigheid) voor de vetera nen, bezorgde menigeen een aangename namiddag. Tot spijt van wie het be nijdt... RDV De Koninklijke Harmonie Sinte-Cecilia Oordegem werd door het feestkomitee van Lede uitgenodigd om op te treden naar aanleiding van Lede-septemberkermis. Men liet de harmonie de keuze tussen een wandelkoncert en een optreden op een kiosk. De verantwoordelijken kozen de laatste oplossing. De muzikanten kwamen samen aan kafee Van Hauwermeiren - Melckenbeeck in de Nieuw- straat 32 te Lede. Om 18 uur vertrok het hele ensemble al spelend naar het Dorp, waar achter het kultureel centrum een kiosk was opgesteld. Toen de muzikanten daar aankwamen (proficiat man nen: jullie waren op tijd. Kunnen jullie misschien het Leeds uur niet lezen?) was het geheel gehuld in een nog niet zo diepe duisternis. Maar het nakende winteruur beloofde wat vroeger don ker... Er was eerst wat ont steltenis, maar voorzitter De Cremer kroop galant in het want en de hele zaak werd in een paar minuten opgelost. Ondertussen keken we even rond. We telden maar (bit ter) weinig belangstellende aanwezigen. Raadslid Denis De Pauw was er wel. Van andere prominenten geen spoor. Ook de Leedse bevol king leek geen interesse te hebben: we zagen zelfs een onderwijzeres voorbijstap pen, zonder enig gevoel voor kunst. De kermismuziek lokte immers aan de andere kantl In totaal werden tien prima stukken uitgevoerd: men be gon met een mars van Ro land Cardon «Saint Pol-sur- Mer van Roland Cardon, vro lijk opgefrist door de majo- retjes die weer gehuld wa ren in een fris wit-groen uniform. Vervolgens konden we ge nieten van Rag Time Suite, een jazz-fantasie van Ted Huggens en van El Condor Pasa een trage melodie van A. Robles. Het eerste gedeel te werd afgesloten met Ami- zing Grace, een tromoetsolo. Na een (verdiende) pauze bracht de harmonie wachington Post, een mars van Sousa. Vooral van Chi cago, een jazz-ouverture door F. Ruelle werd genoten, maar Twee kleine Vinken (een duo voor trompetten door Charleston, een werk van C. Marck en J. Johnson, Over and Out (door R. Beek), een mars die werd uitge beeld en aantrekkelijk ge maakt door de majoretten. Tenslotte speelde de harmo nie «Alte Kameraden» een bekend stukje van Teike. Al bij al werd het een sukses- rijk optreden van een vol waardige harmonie, die enorm weinig belangstelling kreeg van de Leedse bevol king. Zijn de Ledenaars kul tureel gezien misschien niet rijp? Feit is dat de interesse bijzonder laag is, reeds in het verleden bewezen. Een kulturele aktiviteit interes seert de mensen ook niet meer. Maar, de organisato ren ervaren dit anders: zij vragen heel eenvoudig een beetje aandacht in ruil voor weken voorbereiding. En dat krijgt men te Lede niet meer. Bedroevend... en ontmoedi gend... RDV Bloedinzameling De Vriendenkring van de vrijwillige bloedgers Lede, organi seert een bloedinzameling op dinsdag 7 en woensdag 8 oktober in de zaal «Den Bonten Os», Molenstraat en dit van 19 tot 21 uur. Besloten receptie Op zaterdag 4 oktober wordt er een besloten receptie gegeven ter ere van de leden van Centralcyclo, die de reis naar Lourdes per fiets moedig hebben uitgereden. Deze receptie wordt geschonken door sponsor Willy De Smedt van garage Leda en door de firma Faber. Tegelijk worden de aanwezigen vergast op een filmverslag van de reis, die bijzonder moeilijk bleek. Deze film is echter evenmin toe gankelijk voor het publiek. V.T.B.-Nieuwjes Voor het gastronomisch wandel-weekend in Dusseldorf, dat voorzien is op 11 en 12 oktober aanstaande, zijn nog een paar plaatsen vrij. Wie nog meewil tegen de uitzonderlijke prijs van 2480 frank moet dringend inschrijven. De Tenniskursus is volledig. Spijtig voor de laatkomers! Op vrijdag 24 oktober loopt in het gemeentelijk lokaal te Wanzele een film over Griekenland. Er is ook een proeven van Griekse wijnen voorzien. De jaarlijkse wijnproefavond gaat ditmaal door op vrijdag 7 en zaterdag 8 oktober in de zaal Eden Roe. Wegens het uitzonderlijk sukses dat deze avonden genieten is het vooraf inschrijven verplichtend. De avond kreeg het motto «Een avond in Burgenland» mee en zal opgeluisterd worden door een Oostenrijks orkest. Vergadering postzegelklub Leda Op vrijdag 10 oktober houdt de postzegelkring Leda haar tweede maandelijkse algemene vergadering in de gebou wen van de Oude Rijkswacht, Brilstraat 2 te Lede. Aanvang 20 uur. De heer De Dijcker, broer van het gemeente raadslid is ernstig gekwetst geraakt. Op zijn werk werd de man gegrepen door een transport band en meegevoerd. De heer De Dijcker wou zich redden door de zijkant van de lopende band vast te nemen, maar zijn arm geraakte in het mechanis me eronder geklemd. De dokters van het zieken huis vrezen dat de ongelukkige zijn arm zal verliezen... Vroeger reeds vroeg de heer De Pauw aan de ge meenteraad om een straat te Papegem naar Priester Daens te noemen. Nu vertelde een schepen ons dat CVP-mensen in Impe ook een Priester Daensstraat wensen. Het ligt toch niet in de bedoeling om twee dezelfde straatnamen in dezelfde gemeente te krijgen? De wijziging in de straatnamen beoogt juist het weg werken van dergelijke moeilijkheid! RDV

Digitaal krantenarchief - Stadsarchief Aalst

De Voorpost | 1980 | | pagina 9