NIEUWE MUZIEK IS NOG NIET
DOORGEDRONGEN...
Crescent City Dreamers
geven start
aan Aalsters jazzjaar 1981
Was tachtig
prachtig kwa
popmuziek
in Aalst?
AALST MUSICERENDE STAD
Organisten-klub met Paul Rutger
Sportraad Erpe-Mere
duidt laureaten aan
Toekomst is niet rooskleurig
20 - 9.1.1981 - De Voorpost
Schrijven over popmuziek... Niets is moeilijker. Echt waar!
Maar vergeet in ieder geval niet dat de scherpste kritiek
een levend bewijs is van belangstelling of als je, als
musicus, liever kritiek vermijdt, je beter niet optreedt...
En wat bracht dan 1980 voor Italiaanse spagetti, krachtig
de muziekliefhebber? In ie- gekruid, enkele pintjes en
der geval tientallen optre- hoe raadt u het toch? op
dens. Natuurlijk waren er de achtergrond muziek uit
uitschieters. Sommige groe- tachtig met John Lennon, die
pen klommen torenhoog op er niet meer is. The Kids, die
de muzikale ladder, ande- (eindelijk) de goede trein te
ren echter kregen een se- pakken hebben maar ook
rieuze dreun. Alle popoptre- met Abba die hoe spijtig
dens nog eens kritisch be- het ook moge klinken
spreken is onbegonnen moeiteloos de top van de
werk.
Het leek me beter eens een
gesprek te voeren met ie
mand die er nauw bij be
trokken is geweest. Rene De
Witte, zelf nog muzikant (ge
weest), organiseerde enkele
popavonden (waar hij nu
meer dan de buik vol van
heeft) en runt ook een mu-
ziek-platenwinkel die betere
muziek aan de jeugd
voorschotelt. Dus afspraak
in een gezellig kafé, en
maar babbelen over 80, al
dan niet prachtig (het bood
mij in ieder geval toch enke
hitparade haalden en dat
maar voortdurend overdoen.
Wij hadden het echter over
Aalst... en zijn popmuziek.
Waren er uitschieters in het
afgelopen jaar?
Voor mij persoonlijk leken
de optredens van Raymond
van het Groenewoud (voor
een bomvolle zaal), lolbroek
nr. 1 uit Vlaanderen, show
beest Urbanus van Anus en
van onze Isopoda wel de
leukste, vooral op het ge
bied van de publieke be
langstelling. Joystick echter
le leuke uurtjes) tussen een blijft voor mij de beste Aal-
sterse groep, omdat ze nieu
we dingen brengen op het
podium en progressief zijn
kwa muziek, en daar draait
het toch om.
Heeft tachtig je ook wel eens
ontgoocheld?
Ja, en eigenlijk voortdurend
want de opkomst was nooit
denderend. Uitzonderingen
zijn Isopoda. RvhG en Urba
nus die elk een volle zaal
lokte. Maar voor de rest is
het toch maar droevig
gesteld.
Weet je waar de oorzaken
liggen, of beter hoe er kan
aan verholpen worden?
In ieder geval ligt het niet
aan de namen... bijvoor
beeld: in maart was Motor-
head. tussen haakjes de
hardste rockband ter wereld
en oerpopulair in Enge
land spelen ze vele dagen
na elkaar voor bomvolle za
len, ze zouden er dikwijls de
boel afbreken om een toe-
gangsticketje (alles behalve
goedkoop) te bemachtigen,
te gast in Aalst voor een
enig konsert. En dit slechts
voor een halfvolle zaal. Een
ander duidelijk voorbeeld:
In november was de Waalse
formatie Machiavel (de best
verkopende Belgische for
matie ze verkopen meer
LP's dan bijvoorbeeld AC/
DC in België) aan het werk
te zien voor slechts 200
man... Dus we mogen zeker
een groot vraagteken plaat
sen bij de interesse van de
Aalsterse jeugd voor derge
lijke popkonserten. Ik denk
dat de nieuwe muziek nog
niet doorgedrongen is in
Aalst; Aalst is nog achterlijk
op muzikaal gebied. Verge
lijk even met het Pajotten-
land; bomvolle zalen voor
onbenullige groepen. Tja,
de reden? Waarschijnlijk
moeten we dit gaan zoeken
in het feit dat Brussel. Gent
maar ook Deinze op nauwe
lijks een half uurtje van onze
Keizerlijke stad verwijderd
liggen; Vorst ligt in het vol
gende dorp... En ten tweede
zijn de jeugdhuizen met hun
programma's totaal voorbij
gestreefd. Ze gaan achte-
loos voorbij aan de noden
van het jeugdige publiek.
Miel Cools, Walter De
Buck... kan wel leuk zijn
voor grijzende dertigers,
maar wat heeft een jongen
van vijftien nu aan een trou
badour? Dus de jeugdhuizen
zijn helemaal niet meege-
ëvolueerd (uitzonderingen
zijn Dido en Pingie).
En als derde reden; te dik
wijls wordt de popmuziek
(nog) niet au sérieux geno
men door de stadsoverheid.
Daarentegen echter wordt er
met smakken geld gegooid
voor het Festival van Vlaan
deren. Zij zien de popmuziek
nog te veel in verband met
drugs, geweld en andere
rotzooi. Dit komt er pas als
de jeugd zich dood ver
veelt...
Gelukkig maken we de laat
ste jaren een gunstige om
mekeer door. Denken we
maar aan de jeugdinfobeurs
die eindelijk met wat nieu
we ideeën op de proppen
kwam. Maar we staan wel
nog in onze kinderschoenen.
Maar kan Aalst wel grote
groepen of bekende namen
ontvangen?
Neen, zeker niet. Daarvoor
hebben we geen zalen;
maar vooral de akkommo-
datie laat te wensen over.
De Keizershallen kunnen
toch 1000 muziekliefhebbers
aan? En komt er geen verbe
tering met het Kultureel
Centrum?
De Keizershallen zijn wel
groot, maar... ik denk hier
bij terug aan het optreden
van Conny Van den Bosch;
deze lieve dame kon zich
nauwelijks omkleden... dat
is een schande voor een
vedette.
En het Kultureel Centrum is
te klein voor grote optre
dens. maar te groot voor
kleine optredens. Bijvoor
beeld, fenomenen in de ar
tiestenwereld. zoals Robert
Long en Herman Van Veen,
zullen wij nooit kunnen be
jubelen in onze ajuinenstad,
want wij kunnen te weinig
volk ontvangen. En daar
door gaat de prijs voor een
toegangsticket gauw de
hoogte in; wie betaalt nou
400 fr. of meer voor een op
treden? Je kan pas een rede
lijke prijs afficheren, als je
zeker bent van een 1500 kop
pig publiek...
Laten we het nu eens heb
ben over ons Aalsters pop
wereldje?
Aalst heeft nooit een be
langrijke rol gespeeld op
muzikaal gebied. Alleen
Irish Coffee. Jan De Wilde
en Maureen Kelly (disco!) uit
Aalst vonden nationale
weerklank.
We zitten toch wel met enke
le behoorlijke nieuwe
groepen?
Ja. maar daar blijft het ook
bij. Zij dromen van een (in-
ter)nationale karrière. maar
er komt geen professionele
aanpak vanuit de groep. Ze
hebben nauwelijks inzicht
in de keiharde showbiz.
Joystick (echte doorgewin
terde muzikanten) zijn kwa
litatief in orde, maar dat is
helemaal geen garantie
voor een volledige door
braak.
Welke thema's komen nogal
dikwijls terug in de songs?
Groepen vertolken de ge
voelens van de jeugd. En
deze jeugd wil zich afreage
ren, ontsnappen aan de rea
liteit.
Vroeger stak men een bood
schap in zijn liedjes; men
zou wel eens de wereld ver
anderen. Maar nu gelooft
niemand dat nog. Dus de
groepen kunnen niet anders
dan gevoelens van uitzicht
loosheid vertolken. De jeugd
is niet passief, maar wel
passieloos en moedeloos, zij
beseffen immers maar al te
goed dat er «Nó Future» is.
Wat verwacht je nu van '81?
Een verbetering?
Nee-, allesbehalve
rooskleurig.
We zitten immers met een
«kater»; veel te weinig volk
voor de jeugdinfo. Waar
schijnlijk zullen ze dat risiko
niet opnieuw willen lopen.
En verder zijn ze ook ge
schrokken door het optreden
van Raymond van het Groe
newoud; Raymond gaf zich
volledig, maar de schade
aangebracht door het pu
bliek was aanzienlijk zodat
een herhaling
twijfelachtig is. V^|
het Aalsters Kont
zich niet meer wa|
grote konserten;
hun toevlucht
kleinere om de f]
put te vullen.
Hopelijk zal Palliefl
uitpakken met grJ
men, zodat we toe hl
zullen beleven in '81
Tenslotte: wat vim
het Belgisch popwe
het algemeen. Zie
daar ook zo somber
Ja. spijtig genot
Iedereen heeft de
van een verbeterii
dat geldt slechts vo
artiesten. Het overg
blijft doorploetere
onze markt is veel
Ook zijn de groepe
origineel; ze ondei
veel buitenlandse
en hebben nauweli M
ideeën.
Velen proberen het
singel in eigen be
is wel sympathiek
vlieger gaat zo
niet op. Een arti(
zich bezig houden
ziek. Hij is geen bir
En verder heerst e
ker wantrouwen biP^"
tenmaatschappijen;
ven er helemaal nil Lol
daar zie ik niet zo g
verandering in kom
behalve hoopgeven'
de harde realiteit...dski
(Jo Dreei
di
idac
Lu
Deze Dendermondse formatie zet 1981, in met een konsert
in The Crazy Bol Jazzkafe. zondag 11 januari aanstaande,
20 u. stipt.
De Crescent City Dreamers. Belgische jazzklubs én daar
in feite het tweede huisor- buiten,
kest van Honky Tonk Uit hun naam valt duidelijk
Jazzklub en gegroeid uit de af te leiden welke soort jazz
vroegere Occasional Jazz zij wensen te promoveren.
Band. heeft zich in luttele de «Crescent City» is im-
jaren tijd een goeie reputa- mers sinoniem voor New-Or-
tie weten od te bouwen in de leans, zodoende.
De huidige bezetting is als
volgt: Bruno Van Acoleyen
trompet, Frans Vanden-
bulcke trombone. Piet Her
mans klarinet, Philip Her
mans guitaarbanjo (o.m. ex-
Jeggpap). Walter Detroch
piano, Mare Hermans bas
en Walt Windey drums.
Vermeldenswaard is nog
dat dit orkest net de dag
voor hun optreden in Aalst,
een eerste langspeelplaat
opnemen in een Antwerpse
studio.
Liefhebbers van goede New-
Orleans jazz zullen dus ook
dit keer weer aan hun trek
ken komen in de Crazy Bol.
Willy Schuyten
Als vierde deel en sluitstuk van «Het Aalsters Volksleven»
verschijnt omstreeks 15 maart 1981 na «Het Markt- en
Straatlied», «Liedjes op populaire tema's» en «De geschie
denis van de muziekschool» «Een musicerende stad». Een
poging tot inventarizatie en geschiedschrijving van alle
muzikale vormen die zich van 1860 tot op heden te Aalst
hebben gemanifesteerd.
Jos Ghysens deelde zijn
werk in in 17 hoofdstukken
waarbij de wereld van gelui
den en klanken op zeer over
zichtelijke wijze wordt bena
derd: orgels en beiaardiers,
kiosken en koncertzalen, fan
fares, harmonies, symfonies
en trompetterklubs.
U vindt er antwoord op tal
van vragen als «Wie maakte
er deel uit van vooroorlogse
dans- en amuzementsen-
sembles? Wie van schilder
achtige volksorkesten? Hoe
heetten de na-oorlogse for
maties, de akkordeonisten?
Wie speelde volksmuziek?
Wie bracht meiserenades of
zong Marialiederen? Wie
beoefende kamermuziek?
Wie zette muziek op stomme
films? Welke waren de huis
orkesten bij toneelkringen,
in fabrieken, in banken? Hoe
verliep de muziekopvoeding
op school en in jeugdvereni
gingen?»
Meer dan 60 zangkoren wer
den genoteerd en uitgebreid
werd ingegaan op het kon-
certwezen, de muziekorgani-
zaties en het Festival van
Vlaanderen.
Ook het deel van volkskrin
gen, jeugdklubs en klubhui-
zen in de lokale muziekbeoe
fening werd nagegaan.
Adepten van rock- en pop
kuituur werden verzameld
en enkele centrale figuren en
melomanen van na 1950 be
handeld. Het boek van ruim
400 bladzijden, gedrukt op
formaat 24 bij 16,6 cm., be
sluit met een trefwoordenre
gister van 360 lokale muzie-
ken en verenigingen.
«Een musicerende stad» is
daarenboven overweldi
gend geïllustreerd met fo
to's van honderden muzi
kanten en stichtingen die in
het rijke Aalsterse ontspan
ningsleven sukses hebben
geboekt.
kan intekenen tot 15 fe
bruari aan de speciale voor
intekenprijs van 810 fr. bij
het Genootschap voor Aal
sterse Geschiedenis, A. Lié-
nartstraat 23 te Aalst op
postrekening 000-0572139-
33 of bij de boekhandel. Na
verschijnen kost het 890 fr.
De oplage is uiteraard énig
en beperkt.
LH
1980 zit er (eindelijk) op. Een jaar, 365 dagen, zijn weer
voorbij. Een gloednieuwe kalender met nieuwe popkoncer-
ten ligt al voor het grijpen. Maar wat bracht 1980, het eerste
jaar van een nieuw decennium in de twintigste eeuw, voor
de Aalsterse muziek-freak? Veel? Ja, in kwantiteit in ieder
geval. Je kon immers wekelijks (en meer dan eens moest je
kiezen tussen twee enorm goede optredens) een of andere
held uit ons aller popwereldje aanschouwen en beluiste
ren. Maar. kwa kwaliteit, loste tachtig wel alle (hoogge
spannen) verwachtingen volledig in? Is er werkelijk al wat
veranderd, want tot voor enkele jaren haalde onze popmu
ziek maar een bedenkelijk peil. Nochtans, nieuwe groepen
staan te trappelen van ongeduld om het verleidelijke
Belgische popwereldje binnen te duikelen. Shit. First Expe
rience. Rubish, Xantippe om er maar enkele te noemen.
Velen zijn geroepen, wellicht weinigen uitverkoren. Pessi
misten (of zijn het bittere realisten?) beweren wel eens
«veel geblaat, maar toch zo weinig wol». Gelukkig kende
tachtig toch enkele 24-karaat-optredens. waarvan wij nu
nog, zelfs in 1981 van watertanden. (De Voorpost Top 5. cfr.
onderaan) Hieronder volgt een lijstje, verre van volledig,
maar het geeft toch een behoorlijk beeld van wat er
allemaal te beleven viel (van Willy Sommers tot en met
Motorhead). Wij hebben er alvast leuke herinneringen aan
oordeel zelf maar!
Woensdag 17 december ging in het Gerstenhof te Erembo-
degem een optreden door van niemand minder dan Paul
Rutger. Deze organist werd hierbij bijgestaan door zijn
persoonlijke drummer en zanger Eddy Leclair.
Voor deze grote orgelme-
neer waren beoefenaars van
heinde en ver komen opda
gen, er kon zelfs een Engelse
dame verwelkomd worden.
Ongeveer een 100-tal orgel
liefhebbers vulden het zaal
tje, en BRT-man Paul Rutger
stelde hen in hun verwach
tingen niet teleur. Gezeten
aan zijn Hammond B 3000
(een insider vertelde me dat
dit voor organisten zoveel
betekent als een Rolls Royce
voor autofans) bracht hij be
kende of minder bekende
nummertjes naar voor, die
hij op zijn eigen typische
manier vertolkte en interpre
teerde. Hij is trouwens wat je
een ouwe rat in het vak zou
kunnen noemen, en zijn or
gelmanie dateert reeds uit
de periode dat hij zich aan
het Gentse conservatorium
door zijn eigen spirit in zijn
vertolkingen liet opmerken.
Het is evident dat een vak
man degelijk materiaal ver
dient, en daar was in de
vorm van de Hammond B
3000 voor aezorgd. Het is
een techniekwonder (3 kla
vieren) waar je bij aankoop
al snel 25.000 lieve centjes
aan spendeert. Het functio
neert op het hoogontwikkel
de L.S.I.-systeem, vergezeld
van Lesley-boxen.
Ook Eddy Leclair viel door
vlekkeloos ritmisch drum
men in de gunstige zin op, zij
het dat hem een heel wat
lichtere taak dan Paul Rutger
was beschoren.
De presentatie werd ver
zorgd door Daniël De Vle-
minck, die duidelijk aan de
beterhand was na zijn hospi-
talisatie voor een operatie
aan de knie.
Tijdens de pauze werden
ook enkele bestuursleden in
de bloemetjes gezet. Voor
zitter Jo De Witte werd ge
loofd wegens de stipte uit
voering van zijn functie, en
ook «technisch adviseur»
Hervé Van De Velde vergat
men niet. Hij baat een orgel
winkel uit en kan aldus zijn
klubleden steeds van uitste
kend materiaal voorzien.
Presentator De Vleminck
drukte de wens uit dat dit
initiatief een stimulans mo
ge zijn voor verdere aktivitei-
ten, en hij suggreerde dat er
in de nabije toekomst wel
eens enkele grote buiten
landse namen zouden kun
nen voorgesteld worden.
GON
'irwijl Erpe-Mere zich vergenoegt in een nieuw dekor van
<:rkeersplaten, hebben de afgevaardigden van de gemeen-
- 'ijke sportraad zich even teruggetrokken om hun jaarlijk-
karwei af te handelen: de aanduiding van de sportlau-
'.ten van het jaar. Uiteindelijk gaven ze een gulle stem
volgende opvallende sportbeoefenaars: Hilde Ronsse
- .">r haar atletiekprestaties, R.C. Bambrugge werd voetbal-
s' ïpioen in 4e provinciale, de gezinssportfederatie van de
- te en jonge gezinnen van Aaigem heeft de rekreatie-
rt een sterke duw gegeven en de heer Albert Schouvlie-
dulde geen konkurrenten want hij was vorig jaar de
ie bezieler van het olympisch minimum op onze
gemeente.
kategorieën
wós de eerste keer dat
sportheren en -dames
sportlaureaten moes-
-mochten aanduiden. Im-
•rs voor het eerst werd
i individu gekozen die
opmerkelijk voor de be-
>rdö»ng van rekreatiesport
-teeft ingezet. In deze reeks
ging de titel met handgeklap
laar de heer Albert Schou-
lieger die vorig jaar de in
spirator en organisator van
iet olympisch minimum op
je gemeente geweest is. Hij
had daarvoor ook reeds zijn
sporen verdiend als ama
teur-sportbeoefenaar bij de
Red Lions, waarvan hij op
richter was en er 42 vriend
schappelijke wedstrijden
speelde.
Kompetitie
De prijs voor de individuele
kompetitiesporter gaat uit
eindelijk naar de atlete Hilde
Ronsse, die zich zowel op
hordenlopen als op hoog
springen in de kijker speel
de. Een lange lijst van hoge
prestaties maakte het de
sportafgevaardigden enigs
zins makkelijker om hun keu
ze te maken: nationale en
provinciale titels zijn sinds
'72 op haar rug geschreven.
Als echte konkurrent in de
strijd voor het laureaatschap
kreeg Hilde de Aaigemse
motorkrosser Wim Van den
Dooren tegen zich. Wim ge
niet in de gemeente en hele
streek een zeer grote faam
als vaardig krosser en bo
vendien kan hij rekenen op
een gunstig gesternte, dat
de motorkross de jongste ja
ren tot één der geliefde
sporttakken maakt.
Uiteindelijk gaat Hilde dan
toch met de punten en de
bloemen lopen.
Naast laureaat RC Bambrug
ge, die in '80 kampioen
speelden in de vierde pro
vinciale afdeling, stonden
nog volgende ploegen op
het kandidatenlijstje: volley
bal Ajax-Aaiqem, voetbal
Sparta Pinti' en de bow-
lingklub Tirolerhof (die in 2e
nationale afdeling speelt,
hier kampioen werd in '80 en
dus straks in Ie nationale zal
aantreden). Als dat niet het
vermelden waard is...
Maar voetbal blijft dus ook
te Erpe-Mere koning. Want
ook volleybalploeg Ajax had
een lange prestatielijst voor
gelegd en kon bijna de afge
vaardigden bekoren. Maar o
wee. de uiteindelijke stem
ming gaf de voorkeur aan
Bambrugge. Toch blijft de
bowlinggroep niet onopge
merkt uil de strijd...
Rekreatiesport
Net zoals vorig jaar werd
een groep aangeduid die
zich beijverd heeft om de
sport- voor-allen te propage
ren en kansen te scheppen
voor de beoefening door Er-
pe-Merenaren. De gezins
sportfederatie van de BGJG-
Aaigem heeft drie discipli
nes op zijn papiertje staan:
turnen, volksdans en wande
len. In de loop van '80 wer
den 40 lessen turnen en
volksdans ingericht en 12
wandeltochten. Daar heeft
men waarschijnlijk niet stil
gezeten.
foü
Motorhead, de hardste rockband ter wereld, zorgde voor
een massa decibels tijdens een enig optreden in zaal
Okapi. (Archief)
Januari
Rockavond met THOR in
Terlinden
Kabaret met Ronald Van
Rillaer
Februari
Volksmuziek met 't Kliekske
in de parochiezaal van
Erembodegem
Rockfuif met de formatie
Sigh in Kreja
Maart
Hardrockformatie Motor
head in zaal Okapi
Rockgroep Joystick in zaal
Driekoningen, 't Rond
Vierkant
Earl Okin met Engelse folk
in Dido
Kleinkunst met Miel Cools
en de Vaganten in Her-
dersem.
April
Toost bracht kabaret in Dido
Plastic Chocopot in Pallieter
Folksinger Per Helleberg uit
Zweden in Kreja
De wielerklub S.O.N.A. van
Bambrugge had evenwel
ook zijn aanhangers naar de
vergadering meegebracht,
maar hun reis naar Lourdes
kwam nog eventjes te kort
(al was dat reeds 2.400 km
gefietst op 14 dagen). Meer
dan 200 leden zijn er hier
ingeschreven: een bewijs
dat fietsen toch zeer aantrek
kelijk is, naast het feit dat er
vorig jaar een paar klubs op
gericht zijn.
Lauweren
De gevierden zullen hun
bloemen in ontvangst kun
nen nemen tijdens een
groots opgezette sport
avond.
(wh.)
Raymond zorgde voor het beste popoptreden I
tijdens het voorbije jaar. (Archief) jgg
Showman Urbanus van Symfonische rock
Anus in FFR. tippe in Baardegei
Troubadour Miel Cools in naat)
Leeuwerik Festival met Mastri
Plastic Chocopot in Dido Experience. Rubisi
nakwaboela Band
Mei Tingel te Mere
Symfonische rock met Isopo- Roemeense folk met
da in Keizershallen Pirvu en Benone Di
Johan Verminnen in de Sint- zaal van het Sint-Aui
Annazaal sinstituut.
Rock met Hustler in Ter- November
linden N Folk met Derroll Ai
Los Rupay uit Peru in Affli- de Leeuwerik
gems Kultureel Centrum Zweedse «conl
Uit Dendermonde, The Jegg- folksinger» Per Heli
pap N.O. Jazzband in de Tanu. 19£
Stadsfeestzaal Rock met in het
Juni ramma Shit en nadij
Volksmuziek met Derrol hiavel in het Kapelh
Adams in Burst, jeugdgroep Kleinkunst met Jan
Zoektiet in de feestzaal van
The Onion Dolls uit Aalst in Jozefskollege
het voorprogramma en Rick December
Tubbax and the Taxi's uit BRT-show in Hrito
het Leuvense in zaal FFR Nico Gomez. Paul Rta.o
Rockoptreden van The Peb- Wim Hoogenkamp «en
bles in zaal Perfa te Burst Joris. |g j
Urbanus van Anus in zaal Winterfeesten met
FFR
New Wave met Lavvi Ebbel
en Once More in het Volks
huis
Juli
Moorselse feesten met
Vlaamse artiesten Willy
Sommers. Paul Roelandt.
Juul Kabas en Will Tura.
Keizershallen met tal van f"'jrri<
artiesten: Rob De Nijs. Paul en Nowe in zaal Maf
Roelandt, Spargo, Sandy, Trejens Festival m|
Willy Sommers. Raymond Kampher. Thoe LostpM
van het Groenewoud, Con- T~'
ny Vanden Bosch, Snoopy.
Micha Marah, Lou en zijn
Hollywood Bananas. Emly
Star.
September
Rock en new wave met The
Onion Dolls in zaal Madeion
Pall ieterpop met Hustler.
The Misters, Molotov, Der
Polizei, Bert De Coninck en
Sfunks en Jo Lermaire
Flouze
Show met Hallo met Henk in
Sint-Annazaal
Rock met Hustler in koncert
in Zonnestraat
Folk met Gordon Tyrall in
Ijaco
Oktober
Rock met Once More in
Eureka.
Optreden van Tim Turcksin
in den Tingel te Mere
Rock met Amber in Dido
Volksmuziek met Stampen
en Dagen in parochiezaal te
Erembodegem
«foc
Cajun, Steve Ashley
Ralph McTell en «U1
Du in Sint-Annazaalr®!
Rockformatie Th»
ployers in de Sint-Aal
New Wave met in 1
programma Voks
nadien voorstelling r
LP van Ex-Hole in K
Rock met The Emptyj
Bet en Ex Hole in zflel
bens(Ter joden) Var
Bert De Coninck in Üyp
De Voorpost Top 5 «I
optredens van 1
1. Raymond van hi
newoud met een def
optreden voor een
zaal (juli, Keizershall
2. Urbanus van Ar
de zaal deed plooii
weer eens spetteren
zaal FFR)
3. Onze Aalsterse
sche rockgroep Isop
als enige Aalsterse
de Keizershallen
(meer dan 1.000 mar
4. Pallieterpop met
slaagd festival: tfusi
Misters, Molotov,
zei, Bert De ConinclI
maire Flouze (septj
5. De hardste rockfc
wereld bezocht oolj
Motorhead (maart)
'el
iet
ia