Degelijke première van Shit in St. Anna SIMBOLISME EN REALISME TE AFFLIGEM KUNSTSCHILDER ETIENNE LE COMPTE IN «OPEN ATELIER, Prijzen Willy Van der Meirsch Carlo Tarras het linnen dot 1 KEN JE ZE WEL ALLE VIJF? Cancer in voorprogramma niet onaardig K. EI2 01 Al 14- 13.3.1981 - De Voorpost Hoe klinkt de muziek van de jaren '80, is een op de lippen op den duur zwaar op het brandende vraag. Talking Heads en David Bowie ant- 'oor' begon te liggen. Ook woorden de meeste lippen dan snel. Maar in Aalst. Ge- ontbrak het hen duidelijk beurt daar wel nog 's iets op popgebied? Bitter weinig? Ia aan de nodige zelfbeheer- en nee... ja kwantitatief gezien maar kwalitatief eigenlijk sing om elk nummer net op helemaal niet. Jammer, want ons verleden heeft nochtans het juiste tempo naar een Lawi Ebbel grootgebracht, die nu met hun eigen imago klimaks te voeren. Voor wie onze BRT-zenders, maar ook de Hollandse buis inpalmen, daar niet genoeg kon van De kans is aan de durvers. Shit is er zo eentje. Zij hebben krijgen was dat natuurlijk schuchter een jaartje geleden de pophandschoen opge- leuk, maar voor de anderen raapt en toonden verleden zaterdag hun muzikale kapaci- (het overgrote deel dus) teiten in de St. Annazaal. Eerst een positief feit: een klonk het in ieder geval nog niet volledig afgewerkt. «No ven, repeteren deze jongelui Dies» zat stevig in elkaar, massa kaarten (meer dan nauwelijks 30 dagen. Dit maar «Black Southern Man» Aalsterse «new-wave» groep Shit (Per) 600!) vonden een enthousia ste koper. Toch was de St. Annazaal niet volledig ge vuld en waren 'slechts' pak- de geéikte de klinkt eigenlijk even bela- klonk nauwelijks nieuw, re is she» had enkele ak- diend door een nogal koorts- veel binnen chelijk als te beweren dat «Backstreet Girl» bracht een koorden die iets te vaak te- achtige uitwerking van het paden. Cancer al een jaar musi- hecht geluid, dat fel naar rugkwomen en dus totaal ritme door Chris Herremans Na een halfuurtje pauze. misplaatst waren. Laat ons en Chris Van Der Kammen, waarin diskobar The Cult CINEMA PALACE Benedenzaal In de benedenzaal loopt voor de tweede j| nieuwe Vlaamse film «Vrijdag» van t Claus. Het is het verhaal van een man.ï (Frank Aendenboom), die enkele jaren L nisstraf achter de rug heeft en terug thuis® werd destijds gestraft wegens incest met^ ter.Christiane, rol vertolkt door HilJ Mieghem. Zijn vrouw Jeanne (Kitty Courbois). die hijl de gans deze tijd niet heeft willen zien, blijï tussen een kind te hebben van haar minrJ (Herbert Flanck). Nu echter Georges terun zij kiezen tussen deze twee mannen. Deze k9 tuatie is het uitgangspunt van waaruit dei ges met elkaar en zichzelf in het reine jf komen. Studio In de studio draait men een oorlogspreT" handvol ploerten». Club In de club laat men de fantasie de vrije loop? fantastisch continent», een avonturenfilmI terugbrengt naar de prehistorie met al zijn «Jer de en andere monsters. In elk geval stof gdn\van snannpnHp mnmpntpn moo »o \mllanl "aS ceert. Zij brachten geen mu- buiten trad door het bruisen- Jw. utdbu- uugpuuidl "UICIl. 1A1UI U113 ^9'./^kminnerS.k0men fieï met Tn gr0lf M' maar de temperament van drum- eerlijk zijn: Cancer is niet «Churching» was o.k. en zijn unersie nest aeea om de Hike JSS portie eer- toch toonden zij dat ze nog mer Chris Van Der Kammen (nog niet) denderend, maar won nog aan kracht door de dansvloer dicht bevolkt te o.k. en zijn uiterste best deed om de lijke en overtuigende rock. wat in hun mars hebben, en sologitarist Frank Van In het voorprogramma zat Cancer moest het vooral Essche. Ook «Made for Ever het nieuwe groepje Cancer, hebben van een rockend rit- Purple» bediende zich vrij die ik nu voor de eerste (en me. aanleunend bij har- vlot van het hard rockidi- waarschijnlijk niet de laat- drock, en van rauwe en rui- oom, en «Churching» was ste maal) aan het werk zag: ge teksten zodat het geheel zowat het beste nummer van als we de leden mogen gelo- als bombastisch rockwerk het met grote inzet en met eige- homogene en vrij sober ge- ner gezicht kunnen zij uit- houden begeleiding, waar groeien van de 'beginne- Shit op sommige momenten lingsgroepjes'. Zangers wel een puntje kon aan Frank Van Essche en Hans zuigen. Van Steertegem werden bij Spijtig genoeg bleef het kor- voorprogramma. «Whe- twee nummers goed ge- te optreden (6 nummers) te houden, was het de beurt aan de (plaatselijke) new- rockgroep Shit. Nauwelijks vier optredens achter de rug, mochten zij een hoofd programma volspelen met zo'n twee dozijn nummers eigen werk. Première of de eerste echte konfrontatie met het (kritische) publiek. Ook zowat de fundering van je vast publiek, want je naam is immers snel ge maakt. Er werden dus nau welijks of geen risiko's ge nomen en koel eksperimen- teren kwam er deze keer ook In de benedenzaal van het Affligems kultureel centrum zijn zeer persoonlijke dimen- en koloriet van haar meele- Jeanne Heymans niet no9 niet biJ kiJken- Laten we exposeerde, tot en met zondag 22 maart de Zeelse kunst- sie die hij aan zijn etsen ven met de eigen omgeving, vreemd en in haar te Affli- hun muziek newrock noe- schUder André De Paepe. weet te verlenen, de man Met de natuur. gem tentoongestelde wer- "!en' 9esoPt i", een soms Schilderijen zijn er slechts een vijftal waarbij naast het met een boodschap, het sim- Landelijke stillevens, bo- ken ontmoeten we een Kris- eks,ravagant klankenspel, portret van kardinaal Cardijn, treffend door de gelijkenis, bolismetegenover de naakte men in allerlei soorten en tuskop een Kristus aan het dat 'e niet wur9l maar wél vooral zijn voorliefde voor het landelijke blijkt. Een soort realiteit. formaten, stemmige hoek- kruis en een indrukwekken- u heimatschilder met oogsttaferelen en pastorale landschap- jes_ herfst in het bos. Het is de Piëta, pen. Fris en kleurig alleszins. De Paepe. geen neofiet meer er allemaal. Winterland- Zijn kracht ze, hij echter op de keuze van zijn onderwar- L^fheT™ d»°eSÏ»! SSL^beKTng ™n Hc\S»d "^fzfchten ut stelde, voelde de ruimte vizionairjtraciïTaa"?pi,O Denïïdeeuw Hektgem! kïr wa? hii fa temïSrt realisatie ervan in een waarin hij zijn werken reske plekjes uit de eigen Meerbeke en uiteraard het ker was hl, de mogelijk eigen visie op de dmgen. bracht wel iets te drukkend, omgeving betoverend Neiaembos held heel wat te ezperlmen In zijn etsen primeert vaak Ie,s ,e donker. In he, mid- Sit", zifn alltïïns de pas eren. o.a. met op doek spui het magische, het myste- denpaneel dan alleszins. Jeanne Heymans voelde reeks 'schilderiihesTn tin? het begin was origineel "Xdtmfa'faaS?h rleuzf element doch ook dro- Een bijna tegengestelde vi- reeds van jongs al de drang formaat, toonbeelden van ><«jrsch.ppend- In een «htm ht itheereen vat 9" T"" "'f Sle °p de dingen was op de ,ek<>»sn en schilderen en fris koloriet en gedegen al- lo,aa! du'stere zaal begon- echter het beheersen van vreemd m een karnaval- bovenverdieping te beleven de leergangen van de aka- werkinq Herfst-en sneeuw- nen )on9ens van Shit een een aantal technieken bij en kompositie of een gesche- waar Jeanne Heymans uit demie volgen was dus een landschapjes om van te liedje (In,ro) en Plo,sel»ng eze gekoppeld aan zijn matiseerde dorpsfanfare. Denderleeuw exposeerde. quasi natuurlijke zaak. Als snoepen floepten een tiental witte aangeboren talent liet hem Merkwaardig vooral de Wars van simbolisme dan daarbij haar echtgenoot spotsen in de zaal aan, ra- n™ H weergavf ,van..een reeks fi- bracht ze het resultaat van zich ontpopte tot een ook op Ook "portretschilderen ligt in kelings over de hoofden van hlT o«or k f gUieT1 f8 diereiFie"1 die baar eigen visie op de ge- artistiek gebied stimuleren- haar mogelijkheden zoals bet no? ,amme publiek. De ÏSfn Same", Wu T V.°u wone dingen van elke dag. de kracht kon Jeanne zich trouwens eveneens potlood- drie 9,1,,ari?,,er?' ,an Moens- J L tT- t mun d0Ch 00kJelk.0p zlch Realistisch en ongekompli- ten volle plastisch uitleven, tekeningen getuigen van ei- feter Van Mulders en Nico- d™ «S wS f®" eenTeigen'dentlte'it ver- ceerd. Eerst uitgaande van de ei- gen stijl en kreativiteit. las La,,es'e stonder> met de dan ook een meester. Niet tonen. Typisch door de ei- gen omaevina om dan via Na Denderleeuw. Lokeren naar het volk gekeerd. ijkhec lil. Ja kietelt tot luisteren. Slechts in een paar nummers wer den de voor de hand liggen de wegen genegeerd en liet men échte newrock horen. Maar beginnen we bij het begin: Shit's muziek werd (uiteraard) begeleid door ge paste lichteffekten. Vooral enkele spannende momenten mee te vullen. CINEMA FEESTPALEIS Zaal 1 In zaal 1 gooit men het terug op de musüK Wi met de «Blues Brothers», een film van John j om The Blues Brothers zijn gewoon twee pei nqen gecreëerd door John Belushi en Dan Aykrq akteurs en musici die één gemeenschappel sie hebben: de rythm and blues en alles wat negermuziek te maken heeft. Hun handel hun voorkomen: gangsters uit Chicago Voordat de film een kassukses werd reeds beleend via TV-show, o.a Saterday Nij en als opening voor de Steven Martin-show. Naast het musikale is de film ook rijk aan spannende achtervolgingen. Een ontspani ;-i de letterlijke zin van het woord. Zaal 2 «La Banquière» film van Francis Girod, Romy Schneider, pakt terug een van die rs men uit het vroegere Frankrijk aan. Het waar avontuurlijke bankiers en geraffineei deurs, méér dan de partijprogramma's van kende politici, het lot van het Frans si bezegelen. La banquière handelt over een schandaal waardoor ekonomische, morele ei ke vooroordelen leidden tot de eliminatie Jraa'd vrouw Hanau en haar bank. De bankinstelliiidon ir jaren '20 mikte vooral op de kleine spaardei rente van 8% aangeboden kreeg, terwijl de nele banken slechts 1,5% gaven. De banl kenmerkte zich vooral door haar soci, opvatting van het ekonomische leven. Ze lagen van de bevolking in de ekonomischl loop betrekken. Hiertoe maakte zij veel bruik van de massamedia. Dat samen 'charlestonachtig gedrag'; haar omgang me|worde politici en dergelijke meer maakten dat dej bankwereld zich op haar wraakte. Zaal 3 Voor de tweede opeenvolgende week «Les filles de Mme Claude» het politieke sj spel in een luxebordeel, hotels, residenties, Ige z dezi ItUS! tec rdon iluiter irs v itat m im a< ling ir gi oni dai r i üJjw. D u j .1-. yen uiuueving om aa: alleen door de technische gen opvatting geschraagd Het Pajottenland heeft haar centraal punt de zee te ko- Ronse, Ninove c bagage die hij wist te ver- door een levensechte, be- duidelijk in zijn greep en tal men tot hef landschap werven en waarmee hij de- leefde realisatie. van landschappen uit deze voorliefde het materie beheerst, ook door Sommigen zien dan ook in onvolprezen kontreien ge- Liedeke» ?nkel.e g«aartokkels Bij ke wordt ook Affligem voor draajden zi) zich vlot om herfstland- haar trouwens een geslaag- kon eigenlijke optreden - Sa- schap. de realisatie. an °°k beginnen. «Tsjipie zijn kreativiteit die blijkt uit André De Paepe, wegens tuigen door kleur, warmte Ook het religieuze aspekt is LH Tsjipie Bird» komt vlot en - gezwind over. maar te een voudig om gensters te slaan in de popwereld. «Making a Date» klonk al heel wat technischer en gekombi- neerd met korte afgebeten stoten, die we wel mochten. «My Girl» en «A dream» hield het meer bij minder alledaagse teksten en gaf met het drumwerk van Dirk Van Hoorde een betere to taal sound. Toch kwam hier en daar een hinderlijk jeugdpuistje aan de opper vlakte. als een teveel aan begeleiding. «A hore» was via de eenvoudige middelen best genietbaar, maar gut ste niet van originaliteit. Maar dan kwamen de betere nummers, eenvoudig, melo dieus en krachtig zoals «Drunk», «Take it or leave it» en «I'am a Loser» die samen met «Running faster» de zeldzame delikatesse van de Aalsterse pop-new- rock-wereld was. De basis- dreun van drums en bas waarop de anderen een sfeer borduurden die moei lijk te pruimen was en de zang zweefde hoog en daar- Terwijl kunstschilder Etienne Le Compte (Aalst, 1931) er- lend landschap waarderend gens op zee zwalpt of in een of andere Zuidamerikaanse aanschouwen want hij liet staat op verkenningstocht is. organiseerde zijn ondeme- er ruime vensters in aan rende echtgenote, voor de eerste maal. een «open ate- brengen. "er"- Le Compte werkte ook met houtskool en bereikte er in- Le Compte exposeerde Fel kontrast alleszins tussen derdaad merkwaardige re- reeds vele keren en in de het Brabants landschap in sultaten mee. Ook tekenen eerstvolgende september- winters aspekt met de exoti- en lino zij door hem gebruik- maand wil schepen van kul- sche sfeer die vele van zijn te disciplines. Le Compte. tuur Herman Roels in het werken, met fel koloriet, uit- Etienne voor zijn vrienden, Aalsters Oud-Hospitaal een stralen. «grote tentoonstelling» In zijn woonhuis, en boven brengen met tal van tot hier- in zijn atelier, is het immers toe nog ongekende werk uit een kleurrijke weelde van het omvangrijk oeuvre van getaande, gebruinde of zelfs Le Compte. De schepen was bruine types en van dames trouwens bij ons bezoek aan uit Brasil of Cochinchina «Zonnewonne» in de Hekel- met kleurige gewaden. Dit gemse Kasteelstraat komen alles in een dekor van cac- polshoogte nemen en toon- tussen, palmbomen en al- de zich daarbij uiterst en- lerlei attributen uit de thousiast. tropen. Wat de schilder zelf over dit Ook toch typisch Aalst want initiatief van zijn eega zal de sporen van de karnaval- weten te vertellen is another esbattementen zijn er nog question want hij weet er terug te vinden. Zelfs in de zelf absoluut niets van af. eindeloze verte wordt het Le Compte is een getalen- thuisland niet vergeten, teerd kunstenaar in ver- Bomen hebben hem altijd schillende disciplines. Aan- geïntrigeerd. Zowel die uit vankelijk debuteerde hij met de eigen voortuin als die uit literatuur voor de jeugd verre landen. Zowel in kale L» is een autodidakt die als trouwe zoon van het keizer lijk Aalst weidse uitstraling geniet Met zijn onafgeba kend werkterrein heeft hij een blijvend gevoel voor de vele indrukken die hij ter plekke maar vooral in het buitenland opdoet, tijd te kort hebben om dit alles aan tekenpapier óf schilder sdoek toe te vertrouwen. Wie even onze grauwe, nog winterse werkelijkheid wil ontvluchten, en meegenie ten van zijn exotische sfeer, kan nog terecht dit week end op zaterdag en zondag van 10 tot 20 uur in het He kelgems «Zonnewonne». Dicht bij de Blakmeers. LH door kreeg de muziek een goed effekt, boeiend en di- rekt. «Sahra» deed het vol gens mij ook goed. maar is volgens velen te veel ge drenkt in een melancholisch badje. «Same Colouts» en «Nigers» droeg een dosis zelfplagiaat en een reeks doorzichtige frazeringen met zich mee en verraadde een zeker gebrek aan varia tie. Gelukkig was er ook nog «Traffic Love» en «Live in France», goed gestruktu- reerde produkten die ook nog goed in het oo(r)(g) lag. «Base Ball Game» was zeker niet verbluffend en klonk nogal eentonig en teatraal. Tenslotte vermeld ik nog graag «Keep swinging on the Disco» met heel wat po sitieve geluiden zoals een aangenaam gebroken ritme. Ook Philip Coen mag ik niet vergeten, die liet zien dat je met synthesizers mooie en melodieuse dingen kan doen en helemaal geen zwa re en moeilijk verteerbare geluiden opleverde. Als slotkonklusie; Korte, krach tige newrocknummers zijn uitverkoren luistervoer voor Aalst. Voeg daarbij goede begeleiding en degelijke zang en het geheel klikt meteen. Van het wellustige, bas ingezette nummer tot het vurige «Sahra» werd met Het gen- evenveel tastbac gespeeld, dat op ook nog aanstek werken. de w zodal Verder getuigde: Ladie energie, en nog *p di punt; ze hebben o d Pe jong zijn. de toek lédi The Police en Fisistste wel de onvermijdi renties, maar tojde rut het helemaal drukjes van aktu de twee bisnumn fade it or leave it» en Faster» waren g glasheldere nui een zeer specifiek imago, maar d goed van pas w< heid is d© onve smaak des volks, sizerstukjes klonk warm, droevig, somber, vlug en I naargelang het n waren welgekot luiden. Etiketjes plakken niet bij, bij Shit gegoocheld worde men als «new wat wer pop». Dit wa It In muziek met een zicht. Het publiek weet wat ze waan twker eerste optreden is »n t gemerkt voorbijge (P. wisti indi leap doch momenteel beperkt winters als in volle zomer- De inlevering van de Willy Van der Meirsch en Carlo Tarras zijn twee namen bereikt, voor één man, eerstgenoemde actiel op muzikaal gebied, Violisten die studeren laatstgenoemde als schilder. Belde facetten schrijven een aa„ een Koninklijk Muziek- pri,s van twintigduizend frank uit. conservatorium en die niet kunstmiaars tussen Hl'en 3g°iaa? men '8 Befaische over een eerste prijs be. 0p zondag 22 maar, belegt „Klub Affligem,, van de kunstenaars tussen 18 en 30 jaar met een schilderwerk van schikken vóór 22 april 1981. 0,50 m X-0,60 m met moderne-abstracte tendens of materie en dat een vernieuwd en experimenteel beeld geeft. wachtbrigades meentelijke politie. Op het programmi in H de met Bae Lou ,n leent de I Piem «Vlaamse Wandelaarsbond» een schitterende en merk waardige lentetocht op zoek naar vijf heerlijke plekjes Violisten die een prijs grond waar eens een molen stond. Of nog staat. een viin czrhriifrrktivitmt yinh tnt m j u 't 3 werk mee te delen vóór 1 van uitmuntendheid be- Bij ieder «plekje» wordt deskundige uitleg verstrekt of een trole door technii hé? sfaref ïan b etm d™ '°p"1'us- °p«' 1981 aon: Willy Van haalden aan een stedelijk „f andere anekdote opgehaald. Dit kan bij de voormalige VAB - Wacht op d ardle net sturen van Drieven uit dan huisjes. Eerst zonder sen 10 en 16 uur bij de heer der Meirsch (Carlo Tarras) - 3 kosteloze fif?r 2M A va een of nnHerArinticrh Afri- "I uei mensen i^ario iarras; conservatorium of muzieka- abdijmolen in de Abdijstraat te Hekelgem, bij het molen- dit in alle schole kaans of Centraal- of'Zuid- detaillerd. En dan kw^m ut ot^ijt^cthuïr^fi" A<ristnSt^aa, 3' kademie en die de at,es,en t?u.is van.de vroegere molen van Montil te Essene, op de gemeente. Tevens De prijs Willy Van der van bekomen onderscheid- Meirsch werd gesticht ter ingen kunnen voorleggen. Het bekendmaken van de geiegenheid van het 50-jarig getekend door de directeur Het w°rdt een prettige tocht tocht berust bij Laurens Van winnrrrrr vrrl «ohaman In. 19 - amerikaanse staat. teraard de mens. Toch de risme. Kattestraat 33, 9300 Welwillende zeekapiteins koning der schepping. Ook Aalst (tel. 053/21.63.22) nemen hem inderdaad, tel- voor U Compte Het bekendmaken va„ kens er een kajuitplaats vrij Kunstschilder Le Compte te- winnaar zal gebeuren tij- is op een van hun lange kent en schetst op reis en dens de finale van de mu- wereldtochten. graag mee werkt alles dan thuis keurig ziekprijs Willy Van der en dan wordt het voor Le af. Met op de schets reeds Meirsch op woensdag 22 Compte exploratie in het aangegeven welke de april 1981 om 20 uur in de binnenland. Bij de gewone gepaste kleur is die hij zal feestzaal van het stadhuis te man- aanbrengen. Naar eigen Aalst. Thuis te Hekelgem leidt hij procédés dan want hij De overhandiging van de immers een meer terugge- mengt de kleuren niet op het prijs aan de laureaat zal trokken, in zich zelf gekeerd palet maar werkt recht- plaats hebben tijdens een leven. Vanuit zijn werkka- streeks op het doek. concert gegeven door de mer. door het raam dat uit- Zo te zien naar het aantal laureaat (en) van de prijs geeft op de tuin van Kris schetsen dat nog op uitwer- Willy Van der Meirsch op (zijn zoon) en waaruit hij een king wacht heeft hij nog zaterdag 25 april om 20 uur. zicht heeft op uitlopers van heel wat werk voorde boeg Het inschrijvingsgeld van het glooiende Pajottenland, en zal een afwezigheid van 200 fr. dient te worden ge- bekijkt hij de eigen omge- een half jaar per jaar' wel stort vóór 1 april op reke- Schettenberg te Teralfene en bij beide molens van de schilderachtige Molenberg te Hekelgem. keersvoorlichting schoolgaande kind rijkswacht en ger litie. bestaan van de concerten van een der voornoemde in- van voornoemde kunste- richtingen. naar. Het programma omvat: Vorig jaar was de prijs be- 1. een werk naar keuze van stemd voor pianisten, dit de kandidaat; jaar voor violisten. D^ wed- 2. een verplicht werk van strijd heeft plaats op woens- Willy Van der Meirsch, be- dag 22 april 1981 van 14 u. kendgemaakt en tot 18 u. in de feestzaal van den aan de kandidaten. tf Tui lang: het gemeen: Wille «Bellecouter» ten Turf maart tot en met donderdag van de schoolgaan Hly v een kosteloze i Hnne van zowat 16 km die voor der Schueren, Jan Schoon- een mobiel ver minder-geoefende wande- jans en Roger Vereeren. laars tot circa 10 km kan In de week van vrijdag 27 de worden gereduceerd. Een oponthoud wordt voor- 2 april gaat dan zien in «Natekenshof» te gemeente Affligem de vond op vrijdag 27 Teralfene of voor de deelne- «Week van de Verkeersvei- 20 u in de nieuwe mers aan het kleinere trajekt ligheid» door, georgani- lelofti van «Bellecouter» 'an h in het «Oud Zandtapijt» te seerd door Hekelgem. Samenkomst m.m.v. het gemeentebe- het stadhuis te Aalst. De Het inschrijvingsgeld van vanaf 13.30 u aan de abdij stuur Affligem, de generale verkeerspiste van bekendmaking van de win- 300 fr. kan gestort worden op Affligem alwaar te 14 u stipt staf van de rijkswacht, de cie Brabant, naar gebeurt omstreeks 20 rekeningnummer 434- wordt vertrokken. Wandel- hoge raad voor verkeersvei- uur. 7140991-49 van het secreta- schoenen, zoniet laarzen, ligheid, via secura, de onder- riaat prijs Willy Van der 'wenselijk! scheiden schooldirekties en De inschrijvingen van de Meirsch (inlichtingen tel. 02/ Iedere deelnemer krijgt een ouderverenigingen van Es- VTB-VAB en voordracht doof^elk West, hoofd van d(n dei •8 mil sert &n vc ving. Dat reeds heel wat nieuw bouw zijn zicht fel heeft be perkt hindert hem minder. Hij heeft het eigen land schap als het ware reeds vanhet goede te veel kandidaat-violisten worden 759.85.58). den. Eens thuis is hij echter van het secretariaat wed- een verwoede werker. Die strijd Carlo Tarras (inlich- dun ook liever niet gestoord tingen tel. 02/759.85.58). wil worden en zich daarom De kandidaten worden ver zijn atelier, hoog en zocht hun geboortejaar. ningnummer 434-7140991-49 zo snel mogelijk ingewacht. volledig in zichzelf opge- droog, terugtrekt. Ook van naam en adres en onder- daaruit kan hij het heuve- werp van het toegestuurde van 25 jaar nog niet hebben Aan de prijs mogen deelne- De kandidaten worden ver men violisten van Belgi- zocht hun naam, adres, sche nationaliteit (Vlaams eventueel attesten en keu landsgedeelte) die op 22 zes mee te delen aan: Willy april 1981 minstens 16 jaar Van der Meirsch, Molen oud zijn en die de leeftijd straat 11, bus 3, 9300 Aalst. W.G.B. schets van de-gevolgde weg sene, Hekelgem en Teralfe- samen met de beknopte his- ne, de plaatselijke rijks- toriek van de vijf windmo lens. Deelnamerecht be draagt 20 fr. Voor leden Vlaamse Wandelaarsbond de helft. Kinderen mogen, zoals steeds, gratis mee. De leiding van de wandel een kosteloze wedstrijd waarbij lichtte jeugd als de aan bod komen, an v. T een 000000000<C>00000< »n Boy:

Digitaal krantenarchief - Stadsarchief Aalst

De Voorpost | 1981 | | pagina 14