Juul Keppens in Galerij het Pand
Kollektieve tentoonstelling;
te Waasmunster
Georges
STEEL
Tentoonstelling; kerkschatten
St.-Martinuskerk Berlare
in
;N
A
Jc
Walter Cremers en
Jozef De Loose in Belfortkelder te Aalst
Geoges Steel in Galerij
Palet te Dendermonde
24 - 29.10.1982 - De Voorpost
Vrijdagavond werd in Qalerij het Pand te Dender- ver boven de alledaags-
monde de tentoonstelling van Juul Keppens, heid. Er gaat van zijn
geopend. Het is de derde tentoonstelling van het werk een sereniteit uit,
derde seizoen van deze galerij. Na de verwelkoming zodanig dat de gewone
door de galerijeigenaar, kreeg Luc Van Acker het dingen die hij schildert,
woord in naam van de Marnixring Dendermonde. en die ons levensdekor
Odder de aanwezigen: de hr. A. De Mol, bestendig uitmaken er waardevol-
afge vaardigde, en de hr. N. De Batselier, volksver- ler en rijker bij worden,
tegenwoordiger.
rospirituals aan de
beurt. Het is een zeer
goed koor. met zuivere
stemmen, en een sterke Steeds 010 hchtbron Er
In zijn inleiding schetste
de hr. Van Acker het
ontstaan, het nut en de
bedoeling van de Mar
nixring. De Marnixring vertolking. Het zal nie-
is een vereniging van 35 mand verbazen dat A-
Ieder van zijn werken is
gekenmerkt door een in
nige overredings
kracht... En... daar
afdelingen. Hun bena
ming halen ze in de 16"*
eeuw bij Marnix van St.-
Aldegonde. De Marnix
ring is een serviceclub,
gens de glans van een
bovennatuurlijk leven
dat terzelfdertij d wenkt
en hoopgevend is. Ieder
z.Vn landschap is een ode aan
chiel Vermeir de schil
der inleidde. Op
Z™,r stolf!rl°OI1ïjkt zijn land, dat zich vlak
manier stelde hij Juul
jong is. Het is een
Vlaamse service-club,
waarvan
het ideaal is te dienen.
Ze beogen een funda
mentele trouw aan de
Vlaamse stam en de ver
spreiding en bevorder
ing van de Nederlandse
kuituur. Op nationaal
vlak is er de uitreiking juul Keppens
van erepenningen, ter
wijl verschillende afde
lingen prijzen toeken
nen, zoals de Felix De
Boeckprijs, de Dirk Mar
tens-prijs, de Robert Do-
doens-prij8, en voor de
uitrekt of heuvelig dei
nend openligt.» Verder
Achiel Vermei-
ren zijn kerkinterieurs,
zijn bloemen, marines,
herfstdoeken, alles met
evenveel taalvirtuositeit
rv,,. als Juul Keppens kleur-
Dank zij zijn jarenlange A~,rlp{rt.
vriendschan met. dp ^uoeiteit neerlegt
Keppens aan de aanwe-
die in 1983 vijftien jaar zigen voor en ontplooide ?^Iia
iontr is. Het is een een rijk en gevarieerd
beeld van de persoonlijk
heid van de schilder
voor de aanwezigen
open.
vriendschap met de
schilder kan niemand
beter dan hij de warme
persoonlijkheid van
zijn
voorstelling laten door
klinken. Enkele parel
tjes daaruit: Wan
neer ik zeg 'ereburger'
dan heeft dit wel een
z*er bijzondere beteke-
nis, omdat dit erebur-
elke van zijn doeken.
Over de bloemenver-
koopsters of moet ik
zeggen: zijn stadsge
zichten zegt Achiel
Vermeiren zijn, hoe
parodoxaal het ook klin-
ke een verheerlijking
van 'den buiten', waar
Hij weet in deze werken
zo een sfeer van me
lancholie en desolaat
heid te scheppen dat
men er huiverig bij
wordt. De regen, en
allerheiligenatmosfeer
verhoogt nog de meewa
righeid en men voelt zo
de eenzaamheid van zijn
figuren, ook in die van
zijn bloemen verkoop
sters, die zich schijnen
op te warmen aan die
kleurige troostende
vlekken, die bloemen
heten.
Over zijn scheepswerven
zegt de hr. Vermeiren
het volgende: «Ze zijn
voor mij het meest fasci
nerende deel van zijn
werk, omdat ze een mas
sa gevoelens bergen en
voor mij een meervoudi
ge betekenis hebben. In
hun babelachtige kon-
struktie, hun werveling
van kleuren, lijnen en
mag ik zeggen bewe
ging. dragen ze iets in-
zich als een profetie! Ze
zijn alarmerend! Juul
Keppens schildert hier
onze leerwereld, die in
vuur en vlam staat. Een
gevoel van dreigend ge
vaar bekruipt me, angst
grijpt me aan, angst om
vernietiging en onder
gang. Het is alsof Juul
Keppens met dit werk
het licht op rood zet. Het
is alsof hij zegt: 'dat is
het waarin de mens
dreigt ten onder te gaan.
omdat hij alles behalve
de mens centraal gesteld
Dendermonde. In Galerij Het Pand werden werken van Juul Keppens geëxposeerd (ks)
een schilderij van
Keppens kijken is 1
rust komen, is dieper.o.
het leven ingaan en <j
dekken dat de liefde
eindelijk overwint,
de hoop en het licht I]
duistere overschaduw
en in het niet laten
dwijnen, of het als
ware verlichten en j
hun zwaarmoedigb
bevrijden.
Naar een schilderij
Juul Keppens kijker
een warme persoonb-
heid met een om
woestbaar geloof inj-
mens, ontmoeten,
mij is een ding zel»%
Juul Keppens behcj
bij de groten. Zijn gu1_
bescheidenheid en ej
voud maken van h
een aangenaam me
mens. Maar zijn kuj* 1
raakt het diepste
zich in elk van ons I
vindt, en dit kan all»
heeft Maar... het zou wenste hij Juul Keppens van het leven, vallen bij
Juul Keppens met zijn sukses toe met zijn ten- het ^en van deze rijk- e„ mi aan aui
als hij ook hier met dat toonstelling. Werkelijk dom harmonische omdat hy zijn persa
h^?fnVk^rt?ïad,,Van 8611 f inleider Meuren van Je Juul Hjltheid m lichte toeti*
licht en klaarte had aan- men met kunnen vin- Keppens neemt in zijn over het kleurpaneel i
gebracht. Want dat zijn den. Met drie liefdeslie- schilderijen afstand van spreidt, als een stem
de twee mensehjke ge- deren en twee stem- de realiteit om de essen- van innigheid Een t
voelens waarop het werk mtngshederen - sfeer- tie te laten spreken. Of rine is niet zomaar
van Juul Keppens ge- vol en gaaf vertolkt misschien verstaat hij
bouwd is: hoop, maar lijstte het Zwijvickekoor de kunst om achter de
vooral liefde Liefde het ernstige gedeelte af. grauwe realiteit
voor zijn land, zijn volk. Wie Juul Keppens' werk licht
marine, een ruiker ij
zomaar een ruiker, en
het zou je kunnen ver!
Dendermondse afdeling gerschap voor Juul Kep-
de Prudens Van Duyse- pens 'geschapen' werd,
prijs. De drie laureaten en hem toegekend ter
daarvan waren: Wies gelegenheid van een ge-
Moens, de aktie: «waar slaagde en onvergetelij-
Vlamingen thuis zijn...» ke retrospektieve «Juul
en Walter Brems. Ver- Keppens 70» met daarbij
der staan er op hun pro- passende huldiging. Ik
gramma nog twee aperi- noem Juul Keppens een
tiefkoncerten en een oprecht kunstenaar om-
kerstkoncert in de kapel dat hij niet schildert, zo
van het Begijnliof op 19 maar, maar als onder Nog tot 8 november loopt de expositie van W. Cremers en ning, zo ontving hij een
december. Het is dan een met te stuiten schep- jozef De Loose in de Belfortkelder te Aalst. We gingen prijs in Osaka (Japan)
ook vanzelfsprekend dat pingsdwang en schep- even een babbeltje slaan met beide kunstenaars. Walter Cremers is een in-
Juul Keppens .wie pmgsdnft, om uitdruk- ,roVert kunstenaar en in
t j -- het abstrakte gaan... Misschien n
Liefde die hij gestalte nog met gezien heeft, licht - van hoop telkens hier nog best de tel
geeft m zijn omvangrijk mag zeker met nalaten weer te laten opvonken van Von Hügel «Wc
oeuvre, maar ook en in 't Pand een uurtje te en de duisternis van het zwijgzaam wer git
ook wel eens verwijlen bij zijn «ter- grijze te verjagen. Naar waarheden...», lvg
gezegd gestalte heeft ken. Het verveelt beslist
gegeven in zijn loopbaan niet. Integendeel, de
van onderwijzer Verder drukte van de stad en
Vlaanderen nauw aan king en gestalte te ge- Jozef De Loose
het hart ligt en die ook ven aan wat in hem leeft. Geboren te Brugge in 1925.
een stukje Vlaanderen Zonder in uitersten te Studeerde aan de Akade-
op vaak intense wijze en vervallen of de extra-va- mie voor Schone Kunsten
met velerlei schakerin- gante toer op te gaan te Brugge en aan het
gen tot nieuw leven betekent zijn werk toch IDHEC te Parijs. De laat-
brengt» aldus de hr. Van vernieuwing. Een ver- ste tijd werkt hij alleen in
Acker, de kunstenaar nieuwing die stoelt op de koper en brons,
werd die onder impuls vaste waarden van de Hij gaf heel wat tentoon- loosheid maar ook harts-
van de Marnixring ten- kunst, herkenbaarheid stellingen in binnen-
toonstelde. en figuratieve vormge- buitenland o.a. Kisangani, trots. Zijn beelden wekken
Dan volgde een stukje ving. Het blijft de weer- Parijs. Munchen...
muzikale omlijsting gave van een beeld, Zijn werk
door het Zwijvicke-koor maar dan zo dat het een Fernand Bonneure schrijft
zijn surealistische werken
was ik erg geboeid door
zijn marines. Poëtiscbe
schilderkunst mag je het
noemen, de zee in een lich
te mist, een soort David
Hamilton-effekt, maar toch
uniek.
De tentoonstelling ia elke
dag toegankelijk van 14 tot
19 uur. Tijdens het week
end van 10 tot 19 uur.
HJM
van Dendermonde onder sterke persoonlijke
leiding van de Heer Dirk genheid krijgt. Een ei-
Vermeir. Een zeer goed genheid die geprojek-
getraind koor met een teerd ligt in zijn hele
zeer gevarieerd reperto- oeuvre. Het werk van
rium. Na een tweetal Juul Keppens bezit eén
drinkliederen, kwamen zekere spankracht die
een Duits en drie neg- het schraagt en verheft
over hem het volgende si-
taat. Jozef De Loose bezit
een onuitputtelijk ideeën-
arsenaal, technische vaar
digheid, ervaring en vooral
inspiratie.
Dit komt zeker tot uiting in
de tentoongestelde werken
"\Aalst- De ver" zijn etsen tekeningen en
schijnt in zijn beelden in schilderijen die onder de
een beheerst versoberd noemer van het surrealisme
maar dwingend vertikahs- kunnen geplaatst worden,
me met langgerekte lede- voelt men een uiterst
maten, finaal in de wereld voc|ise aandacht voor ede
geworpen met zijn kwets- k]eine di Cremers
baarheidJreiging. hulpe- creëert een atmosfcer dje
ons in een meditatieve
tochten als zinnelijkheid en stemming brengt Naast
trots. Zijn beelden wekken
door hun soberheid, door
hun verschrompeling para
doksaal genoeg bij de be
zoeker gevoelens van ver
tedering.
Walter Cremers
In 1974 heeft kunstschilder
Walter Cremers zijn eerste
tentoonstelling te Haaltert
gegeven. In het buitenland
kreeg hij heel wat herken-
In de zaal «Onder den Toren», gelegen in de schaduw van de kerk van
Waasmunster, heeft vrijdagavond, 29 oktober e.k. de vernissage plaats van
een Interessante tentoonstelling. Zij zal worden ingeleid door Bestendige
Gedeputeerde Etienne De Cuyper, voorzitter van de Interprovinciale Kuituur-
raad voor Vlaanderen en van Openbaar Kunstbezit.
Een kwartet van kunstenaars Victor Suy, Lucien Van de Velde, Jerome Mets
en beeldhouwer Jozef Van Acker.
Victor Suy is er vertegen- schilderen is voor hem een naamheid uit. Niets wijkt
woordigd door een aantal fascinerende bezigheid en af van zijn geliefkoosd en
van zijn hoogst merkwaar- een getuigenis van wat hem uniek thema de mens: af en
dige portretten van Vlaam- bezielt en in verwondering toe geïdealiseerd maar
se «groten» die in de jong- brengt, dag aan dag. Deze
ste jaren, zo wat overal, zo- kunstenaar heeft geen ho-
veel bewondering en vere- ge pretenties gekoesterd,
ring hebben losgeweekt. De Maar wat hij poogde, nl.
eminente konterfeiter van het artistiek vastleggen
dertig vooraanstaande van een brok schoonheid en
Vlaamse overleden en le- het schenken ervan, aan
vende dichters en auteurs, kunst- en schoonheidlie-
is het sukses dat hem ten vende medemensen is een
deel is gevallen, blijkbaar roeping en levensopgave
niet naar het hoofd geste- me door elkeen te apprecië-
gen. Hij is ook eens graag ren is. Temeer daar wat Je-
te gast in eigen nederig rome Mets tekent, akwarel-
midden, onder eigen volk. leert en schildert getuigt
Het is weer eens een gele- van vakkunde en kennis
genheid voor velen de
glansrijke portretten op- Jozef Van Acker is de beeld-
nieuw te gaan aan- houwer van Waasmunster,
schouwen. die het geheel nog een bij-
Met Lucien Van De Velde komende glans verschaft
wordt iemand ingeschakeld Jarenlang leerling van de
die zijn sporen reeds lange Dendermondse beeldhou-
jaren terug dik heeft ver- wer Jos De Decker leerde
diend. Eveneens schitte- hij van deze wel de diverse
rend portrettist (dezer da- technieken m.a.w. de stiel
gen schilderde hij de voor
zitter van de Ooetvlaamse genoeg maar zette diens
Provincieraad), is hij daar- stijl om in een meer eigen
naast uitbeelder van onver- tijdse vormgeving en the-
getelijke stillevens, land- matiek. Jozef Van Acker be-
sc happen, figuren en in te- wijst de waarheid dat men
rieur8. Lucien Van de Velde nooit volleerd is, dat een
bleef tientallen jaren opge- oeuvre eens en voor altijd
houden in afzijdigheid, volgroeid is, dat het eens
maar doet terug zijn optre- moet bij het oude blijven,
den. Een optreden onder de Integendeel evolueert
regenboog. Werk wat be- steeds zijn werkzonder dat
koort, imponeert, uitnodigt hij afstapt van wat voor
om mee te nemen. Lucien klassiek en wat voor tradi-
Van de Velde, leerling van tie staat. De oude begrippen
Walter Vaas, moet niets blijven gerespekteerd maar
meer worden wijsgemaakt, met moderne inslag. Jozef
Hij kent de afga en de ome- Van Acker ia een door de
ga van de schilderstechniek beeldhouwkunst a.h.w. be
zeten kunstenaar die heel
wat materialen aankan
maar het liefst werkt met
hout en polyester. Wat hij
met deze laatste materie
kan bereiken na overi
gens jarenlange ervaring
is indrukwekkend.
Alles straalt leven en voor
meestal in omstandigheden
van het werkelijke leven.
De tentoonstelling, waar
van sprake, is vrij toegan
kelijk van 30/10 t.e.m. 7/11/
1982, op zaterdag van 15 u
tot 19.30 u. en op zondag
en feestdagen van 10 u. tot
12 u. en van 15 u. tot 19.30
u. Zaal «Onder den Toren»,
Kerkstraat 63, Waas
munster.
Kunstgalerij PALET
Fr. Courtensstr. 33
9330 DENDERM
Tel. 052/21.46.10
UITNODIGING
Kunstschilder
van 29 oktober
tot 11 november
Alle werkdagen van 9 u. tot 19 u
Zon- en feestdagen van 10 tot 12 u. en van
14 tot 19 u
Aalst. Figuren uit een andere wereld in de Belfortkelder
Toen in de lente van dit jaar voltrekt met het oog op het dorp al de wens om de Honoré Verstraeten, leraar
trompet aan het Koninklijk
Muziekconservatorium
enkele mensen die zich latere publikatie toch kerkschatten van de Sint-
sterk voor de geschiedenis vond men het raadzaam dat Martinuskerk tentoon
van liet dorp interesseren, de vereniging op tijd en stellen. Bij gebrek aan de ^/"'brengt er met zün
de hoofden bij elkaar sta- stond met historisch in te- nodige organisatorische in-
ken, rees al spoedig de ressant materiaal in de frastruktuur kwam daar
groot koperensemble (9
ui tv.) pareltjes van renais-
vraag naar wat er in de openbaarheid zou treden, toen niets van terecht. De „ance-Vn barokmuziek ten
nakiia «nalrnmtrf snol oo-r, Tm 1 ODA voroobonn „om Ar. SailCC- Bil UttTUKIIlUZIKK. leil
gehore (H. Purcell, J.
nabije toekomst zoal aan In 1980 verscheen van de oprichting van de Heem-
heemkundige aktiviteiten hand van hetachtbaar lid kundige Kring opende Haydn, J. Clarke, T. Susa-
zou kunnen worden op het Edmond Van den Breen het nieuwe perspektieven en to A Holborne J S Bach)
getouw gezet. Ook al staat lijvige boek «Geschiedenis het oude plan werd dra Kaarten voor dit koncert
^t bmten kijf dat de hoofd- van de kerk van Berlare», „eer te berde gebracht. zijn tegen de prije van 100
bezigheid van een heem- dat door de Berlaarse bevol- E.H. De Malsche betuigde frJ verkrijgbaar bii de vol-
kundige zich grotendeels king warm werd onthaald, van mee taf aan zijn instem- eende kernleden Theo
en dat zegt reeds positief binnenskamers tussen boe- Op dat ogenblik koesterden „üng met het initiatief en Em Hertecantlaan
ken en oude dokumenten heel wat kunstminnaars m archivaris Jef Dauwe werd
bereid bevonden om alle
stukken te katalogiseren
Raf
en zijn gemoed staat open
voor onvervalste schoon
heid.
Jerome Mets is tekenaar en
schilder die gevat wordt
door de romantiek die uit
gaat van ongerepte natuur,
oude huisjes en geveltjes,
mooie bloemen. Tekenen en
In de Galerij Palet, Franz Courtensstraat 33 te
Dendermonde exposeert van 29 oktober tot 11 no
vember kunstschilder Georges Stoel. Hij is geboren
te Sleidinge op 13 juni 1923 en studeerde aan het
Sint-Lucasinstituut te Gent en het Nationaal Hoger
Instituut voor Schone Kunsten van Antwerpen.
Als talentvol leerling van Baron Isidoor Opsomer en
Constant Permeke, vestigde hij zich aanvankelijk in
een eigen atelier te Antwerpen Vervolgens trok hij
op reis en schilderde verschillende jaren in Libanon
Egypte, Turkije, Jordanië, Syrië. Griekenland, Ma
rokko, Italië. Portugal en Spanje Sedert 1956 ves
tigde hij zich definitief in Granada. Het zijn de
werken uit Spanje die worden tentoongesteld
(Georges Steel van 29 oktober tot 11 november in
Kunstgalerij Palet te Dendermonde. De tentoonstel
ling is alle werkdagen open van 9 tot 19 uur. Op
zon- en feestdagen van 10 tot 12 en van 14 tot 19
uur. Toegang vrij).
12/2, 9290 Berlare;
Verstraeten, Sluis 19 c,
9290 Berlare; Leon De Veir-
Immere, een historische man Dorp 94, 9290 Berla-
tentoonstelling zonder ka- re; Médard Adam. Em. Her-
talogus of brochure is als tecantlaan 83. 9290 Berla
re; Willy D'Haese, Turfput-
straat 101, 9290 Berlare,
Luc De Bruyne, Dorp 91,
9290 Berlare; Herman
Steenhaut, Sparrendreef
19, 9290 Berlare; Antoine
periode de barok geldt Adam, Gaver 10, 9290 I
soep zonder zout.
Wetende dat een heleboel
kerkschatten en kerkinter
ieurs hun ontstaan vonden
in de renaissance- en barok -
immer8 als de artistieke
emanatie van de contra-re
formatie werd besloten
de opening van deze ten
toonstelling in een feeste
lijk muzikaal kleedje te
steken.
Daarom nodigen de Ber
laarse heemkundigen u
vriendelijk uit tot het bijwo
nen van het openingskon-
cert op donderdag 11 no
vember 82 om 20.00 u. in
de St.-Martinuskerk.
rlare, Erna De Schutter,
Molenhoek 15, 9290 Berla
re; Jozef Van Derschot, St.-
Annaplein 20 - 9290
Berlare.
De tentoonstelling zelf zal
op 12 en 13 november van
14 u. tot 20 u. en op 14
november van 14 u. tot 17
u. geopend zijn
DIENSTBETOON
VOLKSVERTEGENWOORDIGER
NORBERT DE BATSELIER
ma. 1 nov. geen
di. 2 nov. vanaf
18.00 u. tot 18.30 u.
18.45 u. tot 19.15 u.
zat. 6 nov. vanaf:
9.30 u. tot 10.20 u.
10.30 u. tot 11.20 u.
11.30 u. tot 12.30 u.
ma. 8 nov. vanaf:
17.30 u. tot 18.30 u.
di. 9 nov. vanaf:
18.00 u. tot 18.30 u.
18.30 u. tot 19.15 u.
zat. 13 nov.:
10.00 u. tot 10.20 u.
10.30 u. tot 11.20 u.
11.30 u. tot 12.30 u.
dienstbetoon
Berlare, Volkshuis
Hamme, Volkshuis
Grembergen, 't Ros Beiaard
Dendermonde, Volkshuis
St. Gillis, Potterken
Wetteren, 't Geheim
Waasmunster, Bond Moyson
Hamme
Buggenhout, Brouwershuis
Baasrode, Volkshuis
St. Gillis
No
Tij
vai
het
60
I
1
J
ma. 15 nov. vanaf:
17.30 u. tot 18.30 u.: Zele
di. 16 nov. vanaf:
18.00 u. tot 18.30 u.: Berlare
18.45 u. tot 19.15 u.: Hamme
zat. 20 nov. vanaf:
9.30 u. tot 10.00: Lebbeke, Volkshuis
10.05 tot 10.25 u Denderbelle, Volkshuis
10.30 u. tot 11.20 u.: Dendermonde, Volkshuis
11.30 u. tot 12.30 u.: St. Gillis
ma. 22 nov. vanaf:
17.30 u. tot 18.30 u.: Wichelen i
di. 23 nov. vanaf:
18.45 u. tot 19.15 u.: Hamme
zat. 27 nov. vanaf:
10.00 u. tot 10.20 u Appels, Volkshuis
10.30 u. tot 11.20 u.: Oudegem, Volkshuis
11.30 u. tot 12.30 u.: St. Gillis
ma. 29 nov.: GEEN DIENSTBETOON
dl. 30 nov.: GEEN DIENSTBETOON
Elke vrijdag in Bond Moyson, Noordlaan 21, Dendermon-:
de van 10 u. tot 12 u.:
Zat. 4 dec. vanaf:
9.30 u. tot 10.20 u.: Grembergen, 't Ros Beiaard
10.30 u. tot 11.20 u.: Dendermonde, Volkshuis
11.30 u. tot 12.30 u.: St. Gillis, Potterken
ma. 6 dec. vanaf:
17.30 u. tot 18.30 u.: Zele, Volkshuis
dl. 7 dec. vanaf:
18.00 u. tot 18.30 u Berlare, Volkshuis
18.45 u. tot 19.15 u.: Hamme, Volkshuis
zat. 11 dec. vanaf:
10.00 u. tot 10.20 u.: Buggenhout, Brouwershuis
10.30 u. tot 11.20 u.: Baasrode, Volkshuis
11.30 u. tot 12.30 u.: St. Gillis
ma. 13 dec. vanaf:
17.30 u. tot 18.30 u.: Wetteren, 't Geheim
di. 14 dec. vanaf:
18.00 u. tot 18.30 u.: Waasmunster, Bond Moyson
18.45 u. tot 19.15 u.: Hamme
zat. 18 dec. vanaf:
9.30 u. tot 10.00 u Lebbeke, Volkshuis
10.05 u. tot 10.25 u.: Denderbelle, Volkshuis
10.30 u. tot 11.20 u.: Dendermonde, Volkshuis
11.30 u. tot 12 30 u.: St.-Gillis
Elke vrijdag in Bond Moyson, Noordlaan 21Dendermon
de, van 10 u. tot 12 u.
Vanaf maandag 20 december 1982 tot en met dinsdag
3 januari 1983: geen dienstbetoon