Monumentale schilderijen
van Paul D'Haese
en Jo Geleyn
In Apostrhof te Sint-Niklaas
Tekeningen
van Walter Van Riet
in eigen Meerdonk
Galerij Brabo steunt
'grote tekenaars'
Tentoon in Waas
en omgeving
Muziek, gedichten en
grafische werken
in New Katroll Alley
in Sint-Niklaas
Kunstschilder Raymond Boonaert
te Affligem
Philippe Duerinck
gaat formatie
Avalanche vooraf
Denise Mareels stelt haar schilderwerken
tentoon in de Aalsterse belfortkrypte
24 - 17.2.1984 - De Voorpost
Paul D'Haese en Jo Geleyn stellen schilderijen
tentoon in taverne-restaurant Apostrhof in de
Apostelstraat, Sint-Niklaas. Paul D'Haese toont
zijn werken in de maand februari, Jo Geleyn in de
maand maart.
Paul en Jo studeerden samen monumentale schil
derkunst aan het Sint-Lukasinstituut in Gent en
bleven daarna nog kontakt houden met elkaar. Ze
wonen beiden in Sint-Niklaas.
Uit de kontakten groeide onder andere het initiatief
om in taverne Apostrhof te exposeren. Het was hun
bekend dat Pol Franckaert mensen zocht die bereid
zijn hun kunstwerken uit te lenen om er zijn
mee op te smukken. Dat kan je natuurlijk niet beter
doen dan met monumentale werken die juist ge
maakt worden om in een ruimte of bij een architek-
tuur te associëren.
Binnen een tweetal jaar plant het tweetal een
volgende, nu tweepersoonstentoonstelling in Sint-
Niklaas, ofwel ergens in het Gentse. Méér weten ze
daarover nog niet te vertellen, maar het zal er in elk
geval van komen.
De manier waarop D'Haese
en Geleyn schilderen vergt
veel voorbereiding. Op het
ogenblik dat ze beginnen
schilderen staat alles op ge
bied van kleur- en vlakver
deling volledig vast. Dat
vereist een aantal vooront-
ze iets indrukwekkends. Ze
zijn imponerend, maar niet
in storende mate. De schil
derijen kaderen in het mi
lieu van rustig pratende,
etende of koffie drinkende
Imponerend monumen
taal werk van Paul
Dliaese
De inspiratie daarvoor
haalt Paul uit zijn poëtische
denkwereld. Hij zegt dat
«elk werk de uitdrukking
is van een zeer persoonlijk
begrijpen van iets of ie
mand Iets zeggen over
schilderijen, tekeningen,
beeldhouwwerken, over
«kunstwerken», zo noemt
men die dingen, is moeilijk
en delikaat». Volgens Paul
«om de eenvoudige reden
dat datgene wat overge
bracht wil worden nu een
maal vollediger, intenser
en juister geschilderd kan
worden dan wanneer dit ge
zegd of geschreven wordt.
Over eigen werk spreken is
dus nog moeilijker dan ei
gen werk maken».
De geëxpozeerde werken
zijn allemaal van monu
mentale grootte. Maar niet
enkel de afmetingen, ook
de statische opbouw en het
doordacht aanwenden van
bepaalde kleuren verleent
Personen worden gepor
tretteerd en omgeven door,
ingekapseld in een soort ab-
strakte en toerage. Die om
geving, die vlakken, zijn
strak, massief en reëler Han
ooit; en toch zacht, mat en
voorzichtig genuanceerd.
Ze zijn symbolen van emo
ties, gebeurtenissen, ver
wachtingen, angst De uit
gebeelde personen worden
erdoor bedreigd of be
schermd», erdoor verplet
terd of erdoor in leven ge
houden.» Tot zover Paxil
DTiaese over z'n werk.
De vlakmatige achtergrond
waarover Paul het heeft is
in de meeste werken sym
metrisch in de lengte-as,
soms ook in de breede-as.
Gewoonlijk primeert één
toon die verdonkert daar
waar het vlak door een an
der wordt overlapt. Een
planmatige opbouw dus,
waarbij de begrenzing van
de elementen aan drie zij
den buiten het kader valt.
Het menselijke element si
tueert zich ergens in het
midden. De omsluitende en-
toerage verwijst ernaar. De
gezichten zijn vaal, grijs en
Walter Van Riet, volkskunstenaar-kunstschilder
leraar, stelt zaterdag 18, zondag 19, zaterdag 25 en
zondag 26 februari tentoon in de Saleghemkring
van z'n woonplaats Meerdonk. Hij expozeert teke
ningen onder het motto «Mijn schone land»
De in Sint-Niklaas (1943) geboren Meerdonkenaar
kwam heel onlangs nog nadrukkelijk in het nieuws.
Hij stelde immers het boek «Zo de ouden zongen»
samen, een realisatie van volkskunstgroep Drieske
Nijpers die de bekroning van de vereniging tot
«Wase jaarfiguur '83» in de hand werkte. Van Riets
belangstelling voor het volkslied dateert uit de jaren
zestig. Herhaaldelijk kon je hem toen ten huize van
de Antwerpse zanger John Lundstrom aantreffen.
Walther Van Riet volgde de lessen aan de Sint-
Niklase en Antwerpse kunstakademies en kreeg van
prof. Jozef Vinck onderricht dierschilderen. Hij is
lid van de Wase Kunstkring en verwierf een aantal
kunstprijzen, o.m. de Karei Verlatprijs, toegekend
door de Kon. Maatschappij voor Dierkunde in Ant
werpen. Op enkele plaatsen in binnen- en buitenland
stelde hij tentoon, meer in groepsverband dan ai a
individueel kunstenaar.
Een veelzijdig man, deze Walter Van Riet. Hij is
leraar aan de Rudolf Steinerschool in Antwerpen,
medewerker kunstonderricht aan de Antroposofi
sche Volkshogeschool in Antwerpen en ook aktief
als amateur-toneelspeler, terwijl hij ook als regis
seur voor oude mysteriespelen ervaring opdeed.
Van Riet woont Kloosterstraat 22, in Meerdonk. Dit
an volgend weekend dus stelt hij in z'n polderge
meente tentoon.
(wv)
Galerij Brabo (Antwerpen) deelt mee dat ze van
februari tot 18 maart een tentoonstelling organi
seert met werken van R. Van der Eycken, L. Van
Gorp, R. Smits, L. Verstraete, A. Blondeel, V.
Neels, A. Pauwels, G. Smet en P. Go ris. Laatstge
noemde brengt beeldhouwwerken, de anderen te
keningen. Enkele exposanten zijn in het Waasland
vaste waarden en daarom deze toelichting.
Werk van Jo Geleyn, in Apostrhof te Sint-Niklaas
Het genot van de dood, of het laffe afscheid» door Paul
J'haese
sterk expressief gepen
seeld.
Paul beweert, zich wel de
gelijk lekker in zijn huid te
voelen. «Ondanks de zwaar
moedige, soms uitgespro
ken pessimistische sfeer,
die elk werk uitademt»,
«...en alle doodshoofden ten
spijt, ik hou van al wat
leeft».
Net zoals Paul werkt Jo Ge
leyn zijn schilderijen frag
mentarisch uit, dat wil zeg
gen deel per deel. Dat heeft
dus weer iets te maken met
de aan monumentale wer
ken eigen voorbereidings-
wijze van schetsen en voor
ontwerpen.
Schilderijen van Jo Ge
leyn spreken klare taal
De werken stellen figuren,
portretten of vergrote, ab-
strakt uitziende objekten
voor. Inspiratie put hij ge
woonlijk uit een heel ande
re bron dan het geval is bij
zijn vriend.
Jo werkt realistisch en veel
al vanuit de fotografie. Het
is zijn echtgenote die het
fotografisch werk verricht.
Houdingen van personen
schijnen hem te fascineren
Wanneer de reeksen foto's
afgedrukt zijn begint Jo
met het uitzoeken van de
interessantste houdingen.
«Let wel» zegt hij, «ik ge
bruik de fotografie als in
spiratiebron, dat is dus niet
zuiver kopiëren en daarmee
uit. Het komt voor dat ik
bijvoorbeeld een foto uit
kies maar dat het gefoto
grafeerde lichaam op mijn
schilderij een heel ander
hoofd meekrijgt»
De schilderijen die ik van
Jo zag zijn sober, eenvou
dig, duidelijk. «Er moet
achter mijn werk nooit iets
gezocht worden, het is al
tijd duidelijk. De figuren
die ik schilder staan nooit
in relatie met een omge
ving. Als er toch een ach
tergrond aanwezig is dan is
die tot het uiterste mini
mum gereduceerd. Het
weglaten van een omgeving
doe ik bewust; ik ben geen
roman tieker»
«Het is wel zo dat ik de
materialen waarop ik werk,
vroeger schildersdoek
maar nu meer en meer hou
ten panelen, nogal eens
ruw in mijn werk tracht te
integreren. Zo kan de nerf
van een paneel een zeer be
langrijke en zelfs bepalende
rol spelen voor het weer te
geven objekt. In deze zin
vind ik het voorbereidende
werk, dat wat voorafgaat
aan het eigenlijke schilde
ren, even boeiend als de act
van het schilderen zelf».
Ook kleur- en potlooteke
ningen, textielobjekten, ak-
warellen, dekorontwerpen
en publicitaire schilderwer
ken behoren tot Geleyns
oeuvre. Hij heeft zich ech
ter gespecializeerd in meer
delig en wandvullend deko-
ratief schilderwerk, vooral
geschikt om op te hangen
in wachtzalen, inkomhal
len, winkels, kantoren en
op openbare plaatsen, aan
gepast aan de ruimte en de
architektuur. Dit soort
werken van Jo konden we
afgelopen zomermaanden
op de groepsexpositie
«Scheppende Handen» in de
stadszalen van Sint-Niklaas
bekijken en naderhand nog
eens in de Ippa-galerij aan
de Stationstraat, waar de
geselekteerde werken van
bovenvermelde expo verza
meld waren
«Nu ik zowat bekendheid
krijg», zegt Jo, «zit ik re
gelmatig met een gevoel
van verplichting tot schil
deren. Dat komt doordat je
vrienden en kennissen je
voortdurend vragen hoe
het staat met het schilderen
en wat je zoal uitgericht
hebt de laatste tijd. Maar ik
ben niet iemand die als hij
ook maar ergens een vrij
half uurtje ziet, vlug naar
het atelier rent om snel wat
bij elkaar te borstelen. Bij
mij loopt het zo'n vaart niet.
Ik maak een zestal werken
per jaar. Je mag de vooraf
gaande ontwerpen weer
niet vergeten mee te re
kenen».
«Sinds enkele maanden sta
ik bovendien in het onder
wijs. De eerste jaren eist dat
heel wat voorbereiding, en
dus tijd. Alles wat je je leer
lingen laat doen moet je
toch zelf eens uitgepro
beerd hebben. Momenteel
ben ik zo met een aantal
linosnedes bezig. Toch voel
ik wel dat ik altijd een schil
der zal blijven. Maak ik een
ontwerp voor een linodruk
dan komt onvermijdelijk
het beeld van een in die zin
uitgewerkt schilderij in
mijn gedachten».
De taverne is alle dagen
open vanaf 10 uur 's mor
gens, donderdag vanaf 9
uur.
K.L.
ADSR wil zaterdag 18 fe
bruari bewijzen dat drie
synthezisers niet noodzake
lijk synoniem zijn met bom-
baste egotripperij.
ADSR zijn Frans leven, Jo-
han Hoogewijs en Jan Hau-
tekiet. Frans leven was
voorheen bassist bij Johan
Verminnen, Douce Am
biance, Het Ware Genot en
Thursday in France. Mo
menteel werkt hij als pro
ducer bij BRT-1bovendien
produced hij Jan Dewilde
en Zjef Van Uytsel. Johan
Hoogewijs is pianist ge
weest bij Szasty, nu bij
Thursday in France lau
reaten op Jazz Hoeilaart en
voorprogramma van Dizzy
Gillespie in Pompei. Jan
Hautekiet tenslotte is pia
nist bij Stewball. Bassorah,
Chameleon, Het Ware Ge
not, 1544, Keyhole Conspi
ration, Jean Claude Watrin,
Paul Louka, Jean Blaute's
Young Lovers.
Mede om financiële redenen
beperkt ADSR zich voorlo
pig nog tot bescheiden ap
paratuur.
Zaterdag 18 februari dus
om 20.30 uur in de New
Katroll Alley in Sint-Ni-
De volgende dag, zondag
19 februari, moet je om 11
uur Bryan Walters meema
ken. Hij woont bij Ponter-
wyd in de heuvels van mid-
den-Wales, Hij leeft van zijn
pen en zijn voordrachten
die hij over gans Europa
brengt. Hij publiceerde ne
gen dichtbundels en nam
twee lp's op met zijn poëzie.
Bryan Walters heeft iets
van de barden «The Welsh
bard» vertelt hoe het ge
dicht ontstond op zo'n wijze
dat zelfs iemand die maar
een beetje Engels begrijpt
er plezier aan heeft.
De tentoonstelling APO-
OLAV loopt al een week,
maar opent eigenlijk maar
De tekeningen van Van Der
Eycken zijn speels en toch
vol voornaamheid. Het sier
lijke schrift der tekeningen
is verwant aan het schrift
der Florentijnen.
L. Van Gorp is schilder en
rastekenaar. Met heel wei
nig middelen kan hij vaak
een beeld suggereren. Nu
eens los en breed met het
penseel laverend, dan weer
scherp schrijvend met pen
of tekenschrift.
René Smits is iemand die
vele richtingen uitkan en
toch steeds zichzelf blijft.
Merkwaardig voor een
beeldhouwer is dat hij heel
wat picturale tekeningen
heeft gemaakt.
In zijn tekeningen toont
Luc Verstraete (ook in Sint-
Niklaas bekend) zich een
boeiend verteller die
meesterlijk de tekenpen
hanteert. Zijn rijke fantasie
leeft hij liefst uit in zwart
en wit.
A. Blondeel is iemand die
voortdurend tekent. Voor
alles wil hij het leven vat
ten. Modellen die poseren
zeggen hem niets. Hierdoor
hebben zijn tekeningen iets
heel levendigs.
Vera Neels uit Sint-Niklaas
tekent zoals een schilder
Wanneer ze naar model te
kent wordt de omgeving
even belangrijk als het mo
del. Kleur treedt ook sterk
op de voorgrond.
A. Pauwels is een verwoed
tekenaar die zijn schets
boek steeds bij de hand
heeft. Met weinig middelen
bereikt hij een groots resul
taat. De werken van G De
Smet zijn gewijd aan de
laatste levensjaren van zijn
schoonmoeder, van wier
ziekbed hij niet geweken is
Tenslotte nog de beeldhou
wer van de groep, Paul Go-
ris. Hij verheerlijkt de
vrouw in zijn beelden. H
Onzia zegt over zijn beelden
dat ze als tekens zijn in de
ruimte die getuigenis afleg
gen van zijn kosmisch be-
Omdat de Stichting Merca-
tor-Plantin in de teken
kunst gelooft en omdat
ervan overtuigd is dat
Vlaanderen nog heel wat te
bieden heeft op dat gebied,
vatte zij het plan op om een
reeks monografieeEN uit te
geven, gewijd aan grote te
kenaars die ten onrechte j
minder gekend zijn. Acht
van die kunstenaars stellen
nu in Brabo ten toon.
De galerij is open op de
werkdagen en de zondagen
van 14 tot 17 uur, gesloten
op de zaterdagen en op
woensdag 15 maart. De ga
lerij is in het Mercatorge-
bouw aan de Desguinlei
100 in Antwerpen geves
tigd.
K.L I
officieel zaterdag 25 fe
bruari om 20.30 uur.
APO-OLAV, pseudoniem
van Olav Geerts, werd gebo
ren te Beveren op 14 decem
ber 1950 Hij woonde te
Melsele tot 1966 en ver
huisde toen naar Geraards-
bergen, waar hij thans
woonachtig is. APO-OLAV
is autodidakt en begon te
tekenen naar aanleiding
van een tentoonstelling van
zes surrealisten in 1967 in
Brussel. In 1972 illustreer
de hij een bundel gedichten
van Johan Van Cauwen-
berge.
In 1973 heeft hij zijn eerste
tentoonstelling op de Loui-
zalaan in Brussel. In de vol
gendejaren volgen een aan
tal tentoonstellingen door
heen Vlaanderen
Het werk van APO-OLAV is
grafisch al dan niet ver
sterkt met kleur in een
makkelijk te herkennen
techniek.
Zijn onderwerpen zijn da
gelijkse toestanden gekom-
bineerd met erotische beel
den Ook politieke niet
partijgebonden toetsen-
kunnen in zijn werken
voorkomën.
Pittig is wel dat de werken
van APO-OLAV steeds een
vrij lange titel met zich
meedragen die soms hu
moristisch, soms ernstig
het werk ondersteunen
maai- die daarom niet
steeds een oorzakelijk ver
band met het werk hebben.
Dit alles te horen en te zieï
in New Katroll Alley. Re
gentiestraat in Sint-Ni
klaas.
K.L
In zalen «B» van het Affligems Kultureel Centrum
kan u tot en met zondag 4 maart de werken
bekijken van kunstschilder Raymond Boonaert op
zaterdagen van 14.30 tot 20 u en op zondagen van
11 tot 13 en van 14.30 tot 20 u.
Vooropening op vrijdag 18 februari te 16 u.
Veertiger Raymond Boonaert broek, Antwerpen, Mechelen,
uit Eine volgde na zijn middel- Waregem maar ook in Spanje
baar onderwijs te Oudenaarde (Barcelona). Werken van hem
technische studiën, informati- bevinden zich in verzamclin-
ca en bekwaamde zich in teke- gen in Tunis, Canada. Frank-
nen en schilderen aan de Ou- rijk, Duitsland en zowat overal
denaardse Akademie voor in Vlaanderen.
Schone Kunsten. Uit zijn werk ademt rust en
Hij hield tal van suksesrijke vrede. Zijn voornaamste leer-
tentoonstellingen o.m. te Ou- meester is immers de natuur
denaarde, Dendermonde, zelf. Inzonderheid dan «zijn»
Gent, Zele, Wichelen, Wille- Vlaamse Ardennen. Zijn kolo
riet kan men getemperd noe
men en zijn werk doet denken
aan dat van Valerius De Sae-
deleer alhoewel hij nooit één
werk van die meester zag. Zijn
stijl neigt eerder naar het im
pressionisme licht en fijnge
voelig en zonder fotografische
weerslag. Wel zijn de land
schappen natuurgetrouwe
weergaven van de realiteit
waartussen hij leeft en werkt.
Vaak vol nostalgie maar steeds
getuigend van een verbazende
virtuositeit. Afwisselend vurig
en dan weer zacht toont zich
Boonaert een doorwinterd ko-
lorist die niet aarzelt focuspun
ten te gebruiken maar dan ,»l
behoedzaam gedoseerd.
Zijn werk is vaak seizoenge
bonden met de rijpheid van de
zomer, de gelatenheid van hel
najaar uitdeinend naar stille
winterrust. Vaak brengt hij
enorme geluchten met door-
eendwarrelende wolkenflar
den over landschappen mei
kleine huisjes, stil verdoken
tussen eindeloze bomenrijen
Boonaert is de schilder van bi
hem zo vertrouwde Scheldc-fl
landschap dat in deze kunste-fl
naarsziel blijkbaar diep in-l
gnjpt
ui
Zaterdag 18 februari, om
20 u, opening van een ten
toonstelling met werken
van de Franse kunstenaars
Jean-Claude Hug (beeld
houwwerken) en Jean-Paul
Le Provost (schilderijen),
waarop de kunstenaars zelf
aanwezig zullen zijn. Deze
expositie loopt tot 11 maart
in galerij 't Poortje aan de
Zandstraat in Haasdonk.
De galerij is open op zater
dag en zondag van 10 tot
12u en van 14 tot 19u, dins
dag, donderdag en vrijdag
van 14 tot 19u en gesloten
op maandag en woensdag
In diezelfde galerij gaat op
zondag 26 februari om llu
een ochtendkoncert door
met Concerto Area to, onder
leiding van Mathias Pie-
ters. Op het programma
werken van Tielman Susa-
to, Arcangelo Corelli,
Georg Friedrich Handel.
Antonio Vivaldi, Joseph
Haydn en Wolfgang Ama-
deus Mozart. De toegang
bedraagt 120 fr.
Zondag 19 februari, om 11
u. opent de tentoonstelling
Pierre Cox in het interna
tionaal exlibri8centrum,
Regentiestraat 65 in Sint-
Niklaas. Verder toeganke
lijk tot 18 maart, alle week
dagen van 14 tot 17u en de
zondagen van 10 tot 13u en
van 15 tot 18 u.
Er is een nieuwe kunstgale
rij, 'Vandaag', op de Leo-
poldplaats 11 in Antwer
pen De openingstentoon
stelling met zeven An
twerpse realisten (R. Veris,
P. Vereecke, F. Van Cot-
them, K. Moens, B. Eyker-
mans, W.enM Boffé) loopt
tot 7 maart. Elke dag open
van 17u tot 2u, zaterdag en
zondag van 14 tot 2u. Aan
de galerij is een café ver
bonden.
K_L.
Het 62e auto-, motor- en rij
wielsalon was een sukses over
de hele lijn Meer dan 780.000
bezoekers kwamen een kijkje
nemen, wat 30.000 meer is dan
in 1982. Ook bij de exposanten
werden positieve reakties ge
noteerd.
Jazzklub Lokeren
Zaterdag 18 februari in de Lokerse Jazzklub, Oude
Heerweg 38-40 Dendermondenaar Philippe Due
rinck en z'n kwintet
Duerinck aan de elektrische en akoestische gitaar,
Philippe Venneman is tenor en sopraan sax, Eric
Vermeulen fender-piano en synthesizer, Maarten
Weyler als superbassist en Sint-Niklazenaar Patrick
Wan te als slagwerker. Een steengoeie formatie van
eigen bodem, vanaf 21 uur zaterdag in Lokeren.
Vrijdag 24 februari elektrische blues met de Neder
lands-Belgische formatie Avalanche, met in vedette
de eminente mondharmonikaspeler Willem De Vos,
met verder nieuwkomers Ries De Vuyst en Rinus De
Lijser, achter de drums John Geerlinx en aan de bas
Paul Simoen, die gedurende een aantal jaren bij de
Former Blues Band speelde. Avalanche bracht in
november vorig jaar een single op de markt. Wie van
rythm blues houdt moet vrijdag 24 februari
vrijhouden.
(wv)
Van zaterdag 18 tot en met dinsdag 28 februari
1984 loopt in de Aalsterse belfortkrypte een merk
waardige tentoonstelling van schilderwerken, ge
signeerd Denise Mareels.
Vorige week hadden we het genoegen vooraf even
kennis te maken met Firmin en Denise Matthijs-
Mareels, in de Volksverheffingstraat nr. 87 te
Aalst.
Het doel van deze Aalsterse sten Aalst haar eerste aar
schilderes is doodgewoon zelende penseeltrekken
uiting te geven aan wat ze neerborstelde, onder het
aangenaam en mooi vindt, waakzaam oog van een
met de betrachting dit in even kundige als toegewij-
haar schilderwerk op ande- de lerares, met name mejuf-
ren over te dragen. Voor fer Edith Lepeer. Zonder
haar is schilderen meteen overdrijven mogen we stel-
een ontspanning. Haar len dat ze als geen ander de
werk is daarbij voor ieder- kunst verstaat om sfeer te
een genietbaar en straalt scheppen de kunst om
een vrouwelijke fijngevoe- zich als mens een beetje
ligheid uit. «bloem» te voelen
Opmerkelijk in het werk In haar met de zuiverste
van deze «laatbloeiende olieverf, met schilderkun-
nieuwkomer» zijn de ver- dige feeling en technische
scheidenheid en de kunst- vaardigheid neergeborstel-
zinnige kleurschakerin- de evenwichtige komposi-
gen, eigen aan deze schil- ties treft alvast geen sym-
deres die weliswaar het bolisme of vergankelijk-
woord «kunstenares» heid, wel de eenvoud en c|e
schuwt als de pest. rust. Uit haar bloemenfui-
Blijkbaar staan we hier kers straalt de geur van de
evenwel voor een natuurta- liefde, de liefde van een
lent, gelet op het feit dat vrouw voor de natuur, die
Denise, steunend op een te- zij wel op 'n wonderlijke
ken-liefhebberij uit haar wijze weet te vereeuwigen,
jeugd, eerst begin septem- Met een open oog voor het
ber 1980 in de stedelijke wonderlijk-schone dat die
akademie voor schone kun- natuur met gulle hand ons
dat Denise Mareels wel n
fortkrypte. Grote Markt
Aalst, lijkt ons derhalve
zeerste aanbevolen
Open alle dagen van
13 uur en van 15 to*
uur. Op zaterdagen
van 15 tot 19 uur
De vooropenjng van d
ekspositie heeft plaats
vrijdag 17 februari 1984
aanwezigheid v
de heer minister
Galle
■i'-m,.
Aalst. De Natuur, een tema
aan hel hart ligt.
biedt, kent Denise zeker
geen enkel inspiratie-pro
bleem. Kleurig wildgroei-
kruid, een nederig kamille-
of een freel boterbloempje,
oneindig wisselende sei-
lucht- en wato-
reffekten, landschappen,
sfeervolle stillevens, vor
men onderwerpen waar
iedereen probleemloos kan
van genieten. Steeds vind je
er iets dat je aanspreekt.
Een bezoek aan deze ten
toonstelling in de bel-