I
Y
Aalsterse Big Band
presteert bovenmaats!
Onderhoudend aperitief-trio met «Muziek
en poëzie» in Het Pand te Dendermonde
Lenteconcert
te Baardegem
Leerlingenvoordracht
muziekakademie
Stekene
srai&t.'W
sEMLTfc:
Dana Gillespie, de revelatie
|van het Jazzfestival '83
in de Honky Tonk Bunker
De Voorpost - 2.3.1984 - 25
I In de Dendermondse galerij Het Pand presenteerde de plaatselijke Marnix-
ring haar zoveelste aperitiefkoncert. Het koncert stond in het teken van de
■woordkunst, poëzie en een vleugje kabaret. Dit werd op overtuigende wijze
n gebracht door Rita Dejonckheere. Zij werd muzikaal ondersteund door het
■schitterend duo Philippe Diirinck (gitaar) en Mark Roosendans (contrabas).
De drie vertolkers studeer- Een schitterend nummer gedachte.
|den allen aan het Conserva- was «Fijn in een gesticht» Even intimistisch van toon
ium te Gent en samen van de Nederlandse zachte en bewoordingen was «De
irengen ze ook program- rebel en «oproerkraaier», nacht op het eiland» van
's («Muziek en poëzie») zoals hij wel eens genoemd Pablo Neruda, sinds een
de scholen en voor Jeugd wordt, Jaap van de Merwe. paar jaren ook in brede
en Muziek. Ze zijn op elkaar Het bijtende en cynische kring populair. Het repeti-
ingespeeld en dat is duide- van de tekst werd nog tieve muzikale tema hierbij
lijk te merken doorheen het geaksentueerd door de aan- van Chuck Corea werd door
hele optreden. gepaste muziek van Charlie de gitarist en de bassist uit-
Een mooie kompositie van Parker. Een pareltje van stekend ingepast in de
Jim Hall, Waltz New», harmonie tussen woord en sfeer
•nde het programma en muziek en puntgaaf ver- Philippe Durinck en Mark
-leerde onmiddellijk de tolkt door Rita Dejonckhee- Roosendans hoorden we op-
warme gitaar- en con- re zowel als door Philippe nieuw op hun best in «Ja-
-sklank, die prachtig Durinck en Mark Roosen- mes» van Pat Methemy, wn
onieerden met elkaar dans. Philippe Durinck had
maar jammer dat er de muziek gekomponeerd
weer een aantal mensen bij «Herr Doktor» van op-
storend te laat moesten ko- nieuw Bertolt Brecht. Hier-
ook tijdens het vol- in konden we kennismaken teksten van de Nederlandse
gende nummer nog, een ge- met de zangeres Rita De- (ondergewaardeerde) kaba-
dicht van Gust Gils dat jonckheere; toch minder rettier Fons Janssen leek
gezien de situatie de wel overtuigend dan als woord- ons niet al
toepasselijke (of niet?) titel kunstenares. Niels Peder-
omgangsvor-
sterk vitalistisch nummer
met rijke schakeringen en
wisselende temaopbouw.
De collage «Het kind» met
was meer dan alleen maar
begeleiding Technisch niet
gemakkelijk maar toch
zeer gesmaakt
te worden door een deel van
- is een van de begaafdste het publiek. De dubbele bo- c-j-
men» droeg... Een stukje contrabassisten in de he- dems en subtiele woordspe- meer Har> louter virtuosi-
jpoëzie dat jammer genoeg dendaagse jazzwereld Niet lingen werden niet altijd teit! Rijk geschakeerd en
zo maar werkt bv. een Jean begrepen, al ging Rita De-
graag jonckheere, volgens ons,
I de mist inging.
I«Eerste bal», een humoristi- Toots
■ache tekst van Seth Gaaike- met die i
Thielemans
u" hem speelde Mark Roosen-
i samen. Van niet vrijuit: andere aksen-
i meer gepaste pauzes
•stel-
n op
loor-
ma kreeg een diskrete
^■akale begeleiding mee. dans een kompositie als in- hadden waarschijnlijk veel
^^Door het pubhek fel ge- termezzo en bewees hier- kunnen helpen.
smaakt en erg knap voor- mee voor hen die hiervan Jaap van de Merwe is wei
gedragen was het ondeu- nog niet overtuigd waren licht een van de Uevelings-
jende niemendalletje «Een dat een instrument als de auteurs
sprein klookje» van de be- contrabas zeker geschikt is
treurde Gerard Ver-
mee rsch dat gestoeld is op nummers te produceren,
de verwisseling van de be- «Henri», een prachtig stuk
de woordkun-
(goede smaak
virtuoze én mooie solo- trouwens!) want hij kwam
een derde maal op het menu
voor met «Ballade van het
n°g ginletters van de woorden je poézie. opnieuw van Jaap leven en de dood», met een
(denk maar aan «De kleine van de Merwe en dit keer zeer originele begeleiding
Johanna» van Henk El- met muziek van A.C- Jo- van de gitarist en de bas-
sink). De intimistische mu- bim Ondeugend hef sist. Wie de versie van Wil-
ziek van Erik Satie past uit- Dat de poëzie van ex-Humo- lem Nijholt (inderdaad Fi-
eraard uitstekend als muzi- redakteur en nieuwbakken hps n in de T.V.-serie «Wil-
caal intermezzo in een po- hoofdredakteur van het lem van Oranje») kent met
zieprogramma. Philippe «nieuwe» Nieuw Vlaams muziek van R. Bos. zal wel
mek had de bewerking Tijdschrift, Herman De Co- aangenaam
een wezenlijk element voor
het nummer
Als toemaatje kregen we
nog een «tekst» van Jan
Hanlo met begeleiding van
gitaar en contrabas een
verzameling «gesproken»
en «gespeelde» klanken
zonder veel rationele sa
menhang Ekskuseer, le-
Lions Club Aalst «Dirk Martens» nodigt u uit op
haar achtste Lenteconcert dat andermaal plaats
heeft in de gerestaureerde St.-Margaretakerk te
Baardegem en dit op vrijdag 23 maart te 20 u. Voor
dit vrij uniek gebeuren kunnen van nu af kaarten
worden besteld bij klubleden alsmede in «'t Soete
Huys», Leo de Bethunelaan 45 te Aalst.
Het koncert zal een eerder de het licentiaat in de musi-
intiem karakter hebben en cologie en eerste prijzen no-
verzorgd worden door twee tenleer, gitaar, kamermu-
virtuose gitaristen: Yves ziek en harmonie. Vanaf
Storms en Peter Pieters. 1974 begon zijn interesse
Yves Storms begon zijn mu- voor de historiek van de
ziekstudiën op 16-jarige gitaar. Eerst de baroken la-
leeftijd en behaalde eerste ter de renaissance- en ro-
prijzen voor gitaar en ka- mantische gitaar. Barokgi-
mermuziek aan het konser- taar studeerde hij aan «L'E-
vatorium te Antwerpen als- cole Normale de Musique»
ook het Hoger Diploma te Parijs bij Rafaël And ia en
voor beide disciplines. In verder volgde hij kureus-
1974 werd hij laureaat van sen bij Leo Brouwer, Al ber
de Nationale Muziekwed- to Ponce en Hopkinson
strijd georganiseerd door Smith. Hij speelde voor ra-
het Gemeentekrediet van dio en TV, trad op met de
België en in 1978 behaalde Philharmonie van Antwer-
hij de eerste prijs in de In- pen en met het BRT-kamer-
temationale Gitaarwed- orkest en verzorgde kon-
strijd te Alicante. In 1979 certen m België, Neder-
I», wa» WU,,. "erd b» «"i816 Frankrijk. Duitsland,
tje. Het talrijk opgekïmen de verm^e 'A?dlïf ,Se" «alle en Bulga-
publiek oordeelde er tem- Pataa -
wens ook zo over. Voor hen Q. Het programma
en ook voor mi, mag de 3torm» g«e meesterkur- j wordt op
Marnixring Dendermonde h e,n ^era' romantische gitaren met
Dit uurtje -Muziek en po- «eze drie jonge kunste- nscÏTrafioiifln "er.k<"?.. va» Napoleon Cos-
Dendermonde. Aperitiefkoncert in galerij Het Pand (foto piet hermans)
zer, voor al deze aanha- opgebouwd programma,
lingstekens maar dit was Kortom, het was een parel-
én zuivere muziek én «poé-
sie pure» voor twee instru
menten en een menselijke
stem. Erg knap en fris
werk!
èzie» is een van de allerbe
ste aperitieven die we al ooit
genoten hebben: verras
send goede muzikanten,
een geïnspireerde voor
drachtkunstenares (wie
vindt hiervoor een aange
namer woord?), een mooi
nog wel eens op
nieuw programmeren met
een andere keuze uit hun
repertoire.
Volgende afspraak op zon
dag 1 april. Over dit aperi
tiefkoncert leest U later nog
wel meer in dit weekblad.
a e° Wolfgang Amadeus Mo-
Tomas. Hij speelde voor ra- en |£2mdo
N^sSi n °P b-te-laags. gi
V Frankrijk, taren met werken van Isaac
DmtaMnd, Spanje en Joe- Enngue Grana
gosla-ne dos Brouwer M
Peter Pieters speelde gitaar nuel de Falla
van zijn 9 jaar bij Armand
Coeck en studeerde daarna Na de mtvoenng nakaarten
gelijktijdig aan het konser- m det ontmoetingscentrum
vatorium en aan de univer- °P dorpsplein naast de
siteit van Gent. Hij behaal- P1810™
- na-opgekeken
5-"*van «Gnossienne ninck, goed in de markt hebben van de frisse en ori-
2»; zeer mooi trouwens. ligt, wisten we reeds langer ginele begeleiding hier.
■Aan hen die na ons ko- dan vandaag. Toch verbaas- Na het mooie «The Flints to-
Volksdanscentrale
voor Vlaanderen
Met z(jn «Glenn Millerkoncert» lukte de Aalsterse Big er een stukje aan te wijden. Or££ciIliZGGFtt StUCÏÏGdclfFGIl
Band o.l.v. Octaaf Boone hoge ogen. De 19-koppige dat hij inspeelde op oude, ge-
bezetting waaronder een paar musici van de RTBF en sax- kende melodieën die hij dan in VOlksdSUlS VOOr kinderen
alto-solo-klarinet Freddy Couché die in VVetteren een een eigentijds kleedje omto-
typische tekst de het ons een beetje dat het nes» kregen we een kompo- dergelijke formatie leidt, bracht inderdaad een virtuose ^erde en dan-vooral de eigen Het Centrum voor Volks- zetten op muziek. Daa
van Bertolt Brecht kreeg zó muisstil werd toen Rita sitie te horen van gitarist
een geëngageerde wrang- Dejonckheere van hem «Ge- Philippe Durinck zelf, dit
lieid van toon mee, passend dicht» presenteerde. Een op de tekst «Eens mijn ge-
bij de echt Brechtiaanse be- sublieme voordracht van liefde». De tekst werd mooi
zwering. een gevoelvolle, irrationele gezegd, en de muziek erbij
vertolking van een programma opgebouwd volgens het
climax-type.
typische sound. De Glenn Mil- dans van de Volksdanscen- naast wordt nog heel
lersound 7n hpwnnrWH 7n .B
De bomvolle zaal heeft er dan sesnummers als uitschieters. ltmj
ook van genoten tot en met en Groeten werden gebracht aan k*it en hc andere drie
applaus, ovaties, opendoekjes Bizet, Weiier, Waker, Count ZOrEen voor harmonische aan-
ertoegiften waren schering en Basie, Duke Ellington e.a.m. vuljjng. Sound Ter ook ?en
I, 6 Steeds spitant, virtuoos in een eehorc eebracht met berelei-
,8^"^ orgie van kjanken. C vanT?5LTektie?8dtor
lersound, zo bewonder^, zo trale voor Vlaanderen orga- nieuw materiaal doorgeg
nagevolgd. Een kombinatie nizeert in Oost-Vlaanderen ven en kunnen de deeln.
een studiedag in volksdans mers ervaringen op dit g<
voor kinderen. De Volks- bied uitwisselen,
danscentrale voor Vlaande- Deze studiedagen hebbe:
ren spant zich reeds ver- plaats te Nieuwkerken bi
schillende jaren in om de Sint-Niklaas op 3 maar
kinderdans zo ruim moge- van 10.00 tot 13.00 en vai
van vier saxo's, waarbij een
tenor de klarinetpartij verdub-
melomaan, ook jan met de pet Crooner Francois Steenhaut Freddv Cm.rhéFmill' v£ Üjk te versPreiden- Tijdens 14.00 tot 17.00 uur in dt
die van muziek misschien min- die zich dra de chou-chou als rnViren Dolf R^rTr nn; deze studiedagen wordt aan Stedeliike rjwrere
der kaas gegeten heeft kwam van h»t „..hiuu uon Beyrnaert- Udi-
er ruim aan zijn lr=kke„. E„ Se"Twerf
lang met alleen jeugdigen. Het kraehtige stem op zeer genu.n- aaneenschSn, »an sekenï
merendeel van de aanwezigen ceerde wijze vertolkingen van "Summers Sednnênd
behoorde immers tot de vol- «People» en Charles Azna- sulcs^snummfrs beginnend
wassenenkategorie die zich b.j vounf „1*" old iLh^ed SemnaVe^tnXSe.'t
deuntje, u" hun jeugd voelden way. Bij zijn vertolk,„g van SSTll»
herleven. «The lady is a tramp» kreeg hij Mood» veel eesDeeld maar
De Band die naast de reeds het even met «de terug man njet za'vaak «eoedt eesDeeld
feknteerteCammSe°nd l8"" «r0;"™ ,°n«l^a, di« wat hier dan wél het geval was.
dïSen ruJIlcS W° CjaTOf°°n ff*"" aan dc ÏWk' En tussenin «hlagers als Penn-
dirigenten, muziekleraars Het showelement moet er ook svlvania 65000 American Pa-
^titcic!°— zo^deeUvooUnnen Sü' Oycrdonderende bijval trol (Miller wa's majoor in het
betitelen zorgde voor een behaalde Steenhaut met «Red leeer) Little Brown Jue (date-
afgewerkte prestatie waarin roses for a blue lady» (met zijn rend uit de Sécessie-oorloe) I
ach vooral als solist naast verontschuldigingen dat er -oorlog)1
Couché onderscheidden de on- «noch groen noch oranje» aan-
volprezen all-round arties Odi- wezig was), met «My Way» en
Ion Mortier met prachtige te- dan vooral, als sluitstuk van
nor-sax-interventies. de virtuo- het eerste deel met Sinatra's
ziel x trompetter Marc De Cock, «New-York, New-York»
Haasdonk (Beveren). In galerie 't Poortje werd een ochtendkoncert uitgevoerd. O.L.V. van alle markten thuis en klim- Wat de orkèstnummers betreft
Mathias Pieters vertolkte men werk van Corelli, Handel, Vivaldi, Haydn en Mozart (lv) mcnd tot in de hoogste regio- genoten we persoonlijk meer
nen en Franz André (nee, niet van «Mack the nife» en «Take
die vroegere orkestleider van
het NIR-symfonie-orkest) met
zijn sprankelende tussenkom
sten op de piano.
We zouden ze eigenlijk alle
maal moeten noemen doch be
perken ons tot de jonge drum
mer Chris Michiels die o.m. in
St.-Louis Blues een valabel
staaltje van zijn kunnen ten
beste gaf.
«Klassiekers van de jazz»
-train» terwijl we de
sax-alto-interventies in «Ten
derly» wel virtuoos doch naar
ons gevoelen te doordringend
vonden.
Glenn Miller for ever
Deel II zou, op een uitzonde
ring met Cole Porter na. totaal
aan Glenn Miller worden ge
wijd. Miller, de jazztrombonist
die bij Pollack, Red Nicholls
en de Dorsey's speelde en
Sécessie-oorlog). I
know why, Cattanooga-Choo-
Choo (de «trein»), het overbe
kende St.-Louis Blues, «They
can't take that away for me» en
«I've got you under my skin»
van Cole Porter, gezongen
door crooner Steenhaut. 'At
Last'. «String of pearls» en
«Tuxedo function», filmmu
ziek op publiciteitsfilmpje
avant la lettre. Een avond om
van te snoepen gebracht door
een entoesiast spelend ensem
ble en op spontane, ongekun
stelde wijze gepresenteerd
door een valabal duo: dirigent
Octaaf Boone en zanger Fran
cois Steenhaut.
Biezonder in de smaak viel het
toemaatje een medley van de
melodieën van «The Ram-
deze studiedagen wordt aan Stedelijke Lagere School
de hand van enkele type- Gijzelstraat 47.
voorbeelden duidelijk ge- Het kursusgeld bedraagt
maakt hoe men, vertrek- 200 fr. De minimumleeftijd
kend van de ritmische en is 15 jaar. Er is geen voor-
melodische struktuur van kennis vereist. Voor verde-
een lied en met gebruikma- re informatie: VDCV-sekre-
king van de kreativiteit van tariaat, Sint-Vincentius-
het kind, kan komen tot straat 26a te 2018 Antwer-
een dansbeleving die verder pen (03/230.75.80).
gaat dan alleen maar pasjes
De leerlingen van de Ste- gen genieten van een optre-
kense afdeling van de Ste- den van de klassen noten-
delijke Muziekakademie uit leer met enkele liederen én
Sint-Niklaas staan weer van een optreden van de
voor één van hun belang- verschillende instrumen-
rijkste manifestaties van tentisten met werken van
het jaar. gevorderde en beginnende
Zondag 4 maart gaat in de leerlingen (met ondermeer
feestzaal van het Vrij Tech- de voltallige vioolklas),
nisch Instituut Sint An- Dat soort optreden was vo-
dries, Nieuwstraat 15 te "dg jaar hét suksesnummer
Stekene de zestiende leer- van de leerlingenvoor-
lingenvoordracht met dracht. Nieuw voor dit jaar
proklamatie door, met be- is natuurlijk het optreden
gin om 10.30 u. van enkele leerlingen van
Zowel de leerlingen, de de pas gestarte diktieklas.
dat men tevens over een koor per 40-jarige leeftijd hei
beschikt en Boone stelde dat slachtoffer worden van een
muzikanten vinden te Aalst vliegtuigongeval boven het Ka-
rceds een hele heksentoer be- naai in december 1944. De
J™e.nï- periode van het von
Deel I stond dus los van Miller Rundstedtoffensief. Het ge-
fJl be'®kcnde zow,at een, re- heim van Millers sukses lag Eendracht Groot». °«Dé sym-
trospektievc van de evolutie enerzijds in het feit dat hij alle fonie».
van de jazz-muziek met suk- gelegenheden te baat nam om LH
Marcel Thielemans furore geinteresseerden-muziek- kene 254 kursisten en 1
maakten. Maar., ze komen liefhebbers in de eerste leerlingen volgen noten-
met meer terug plaats uiteraard de ouders leer. Er volgen 48 leerlin-
U kan Boone terug aan het en vrienden van de leerlin- gen diktie, 20 studeren
werk zien op 14 mei maar dan gen van harte uit vooi viool, 26 piano, 16 fluit, 10
als dirigent van de Koninklijke deze kulturele manifes- klarinet, 11 gitaar en 3
Symfonische Kring «Door tatie. trompet.
«Tijdens de leerlingenvoor- DeBeEr
dracht kunnen de aanwezi-
Buggenhout. De Sint-Isidorusband gaf een geslaagd koncert (c)
'Da"a Gillespie en haar Blues Band uit Engeland: Zij wordt zeker de revelatie van het
d ïf1'""' dat schreef de programmafolder vooraf. En gelijk kreeg de programmafol-
W- De podiumact van deze Engelse dame was adembenemend, een wervelwind, een
I JizzorkaanNiemand na haar, ook Chuok Berry niet, kreeg een respons van het publiek
i K®ls zij, en terecht. Zij wist de duizenden aanwezigen en voor velen van hen zal ze
J een onbekende geweest zijn onmiddellijk in haar ban te krijgen. Niet alleen door
vol, o.m. «Blue Job» en «Da- wellicht toch enigszins an- gangsticket overwaard!
na Gillespie the Mojo ders zal uitzien dan haar
Blues Band». In die periode act van begin september op De muziek die ze zal bren-
wa8 ze ook op meerdere de festivalweide. Toen gen is van het genre van
vlakken aktief. Als filmak- maakte ze er een harde en haar L.P. «Blue Job», een
trice was zij bijvoorbeeld te snelle set van. geput uit een plaat waarop zeker geen
zien in Ken Russell's «Mah- zeer breed repertoire. Dit jongemeisjespraat te horen
Ier», Mai Zetterlings om te bewijzen wat ze in valt, wel een verzameling
«Scrubber» en Nicholas haar mars had; het publiek erg schuine songs, vol sek-
Roegs «Bad Timing», waar- was toch opgekomen om sueel gerichte dubbele bo-
in ze optrad met Art Gar- Chuck Berry te bewonde- dems. Hierover zegt ze zelf
funkel. Ook als musicalar- ren. Het verbaasde haar aan Herman Costers dat het
tieste oogstte ze opmerkelij- dan ook dat het Dender- in de blues toch vooral hier-
ke sukses8en Zo was zij de mondse pubhek haar met over gaat: «Als ze klaar ge
komen zijn met katoen
plukken en de husband
weer eens dronken opge
held heeft daar tot op haar
negentigste mee door te
kunnen gaan. Zij kan en nrlI
wil gewoon zichzelf zijn DruPPe,,c,lei
zonder gekke sprongen le Dc vzw Dag was bcdoe|d
maken of nxn^iar-tioo to
immertjes^p te a|ic gcfailleeulen uit hun indi-
r,rr. viducle anonimiteit te halen en
gezamenlijk, met vereende
krachten, te komen tot een
evaluatie van wat veelal wordt
beschouwd als een schandvlek,
nl. faling. Wie'met deze vere-
wil uitdrukking geven aan
haar ervaringen en gevoe
lens uit het leven.
eerste Maria Magdalena in een open geest ontving en
Londense kreatie van zelfs om bisnummers
«Jesus Christ Superstar», schreeuwde. Haar bunker-
p,„..uuiiuuupimn ui lunu mui u; urijgen. mei aueen aoor oku ov.mrou«uc naar uuiurer- »ixi «ais uiuuiveii upge-
®^r prettige verschijning maar vooral door haar talent en haar spontane en erg en 8Peelde ze de Acid Queen optreden ziet ze opnieüw stapt is, waarover kunnen
«nireerde interpretatie. Blues, boogies: het werd een aaneenschakeling van praohti- «Tommy» van The Who; zeer afwisselend met mis- ze dan verder nog zingen
niets meer van.
verwachtingen zijn dat
men het pubhek ofwel in
verdiepingen zal moeten
maanden- schien wat meer ruimte behalve seks?» Ze vindt van plaatsen, ofwel in shiften
Indien de Honky Tonk Bun-
2- op„c.
van het publiek, begrijpen S
^staande lijnen ach re- daardoor tot
de naai junioreskampioen
ook vertolkte s
lang de hoofdrol in «Mardi voor de stihe, romantische
Gras». Daarmee houdt het tema's, de meer gevoehge
zich zelf dat ze een zeker binnenlaten,
gevoel voor humor heeft en Wie haar bezig hoorde
652.03.33 en 03/457.63.8(
Werkloosheid baart de Euro
peanen de meest zorgen, ge
volgd door terreur (België.
- - j—„a- «uuui net ramuc meer gevoelige gevuei vuur iiumur neeu en vvie naar oezig noorde od
L., keer oudste adellijke geslachten terski van Groot-Brittannië nog niet op want Dana Gil- blues, het subtielere werk dat ze ditzelfde soort humor vrijdag 2 september op de £ranknJk- IJer,fnd' 'jal,c
we van ons zelf van Oostenrnk. Eerder toe- en mankte rteei uit toorUo ,.,oo terugvindt bij de grove festivalweide zal haar niet Engeland denken daar zo
CL n\t.' r\ miliyii inpnpmiirlpn
tWe vajl ona van Oostenrijk. Eerder toe- en maakte deel uit van de lespie was ook auteur van dat nu eenmaal moeiliik is
vone jazzfestival van val hg kwam ze in Londen Britse nationale skiploeg - dc Engelse tekst van een op een grote festivalweide.
btr •'aar' gm septem- in kontakt met de blues en maakte ze toch moeiteloos Eurovisie Songfestival win-
I w»n»6?1 dalfjaar bhjven toen ze een paar jaar later de sprong naar de showbu- nend nummer, doet talrijke Het trio (piano, gitaar en
I nim» dMtelf'de me- zelf met een gitaar op het siness. Haar eerste single T.V.-optredens en pre sen- sax) dat haar zal begeleiden
Wwu hetJazzfes" podium stond, vonden haar kwam op 16-jarige leeftijd teert een gespecialiseerd is niet haar eigen groep
Kdpnko jven w® ons oudere dat heel erg. Haar met Donovan op gitaar, ter- bluesprogramma voor de maar wel het trio met wie ze
POBnken ais dit van Dana karrière leek aanvankelijk wijl ook Jimmy Page. zijn radio. het vaakst en het liefst op-
O -s nu f26 eld®'"8 te liggen. Na een medewerking verleende. Wat haar bunker-optreden treedt. Wie herinnert zich
aame. Ze is een echte veelbelovende sportaanloop Sedertdien zong Dana Gil- van zaterdag 10 maart be- niet saxofonist Peter Tho-
winterstein en behoort ze was viermaal natio- lespie reeds een zestal L.P,'s treft, denkt ze dat dit er mas? Hij alleen is het toe-
bluesartiesten, die er een willen missen Wie haar
handje van weg hadden om nog niet aan het werk zag.
songs te schrijven met dub- knjgt nu een ideale kans
bele en zelfs driedubbele bo- om dit te doen. Maar ieder
dems. Iets anders dan dit doet er goed aan meer dan
soort muziek zou ze trou- een kwartiertje vooraf ter
wens niet meer kunnen. Ze plaatse te zijn. Reservaties
is blij dat ze haar weg in de worden niet genoteerd,
blues gevonden heeft omdat l.
ze het gevoel en de zeker-
/er), milieu (Denemarken,
West-Duitsland, Luxemburg.
Nederland en Griekenland op
teerden daarvoor), energie
voorziening en grotere gelijk
heid. Onderaan het lijstje van
bekommernissen kwamen ont
wikkelingshulp en defensie.