T JfestivaL//
Vlaairoeien
KFL-Sint-N iklaas
viert gouden jubileum met
schitterende programmatie
London Pro Musica
in Baardegemse Kerk
op 12 september
Regiofilm
Sint-Niklaas: klavecinist
Johan Huys met komposities
uit 17de en 18de eeuw
24 - 7.9.1984 - De Voorpost
De KFL-Sint-Niklaas bestaat vijftig jaar. Het is
één van die vele meldingen van verenigingen
die slechts na een rond en aanzienlijk aantal
jaren bescheiden werking op één of ander
veelal gespecializeerd terrein het nieuws ha
len. Hun historiek, hun prestaties en bestre-
vingen zijn er niet minder belangrijk om,
belangrijker zelfs dan vele b.v. politieke stunts
die wél, als uit een gevorderde media-konditio-
nering, ruime aandacht krijgen. KFL staat
voor Katholieke Filmliga, een nationale orga-
nizatie die in 1930 werd opgericht met de
bedoeling de betere film vanuit een kristelijk
geïnspireerde levensvizie te bevorderen en die
veertien jaar later ook in Sint-Niklase bodem
wortel schoot. Wie in de Wase centrumstad
heeft schoolgelopen, ként de KFL wel.
Sinds 1958 immers programmeert de vereni
ging jaarlijks een «s.nta.1 (momenteel 14) films
volgens leeftijd van de kijkers verdeeld over
vier reeksen, en inmiddels bijgewoond door
zo'n tweeduizend scholieren. De KFL verzorgt
tevens per seizoen twee avondforumreeksen
één daarvan i.s.m. de Centrale voor Socialis
tisch Cultuurbeleid en de Vriendenkring der
Oud-Atheneumstudenten.
Het gaat daarbij niet om zomaar films, wel om
films waaraan je iets overhoudt, films met een
rijkere inhoud, een boodschap, een fijne vorm
geving. Het gaat evenmin, alhoewel dat wel
mag natuurlijk, om louter filmkijken. Er zijn
de KFL-brochures, de informatie en duiding
in het gezaghebbende maandblad Film en Tele
visie, er was zelfs de filmschool. De jongste
jaren is de belangstelling voor de avondfora
enigszins afgenomen, meent direkteur van
voornoemd blad en algemeen KFL-voorzitter
Jo Daems. De televizie, maar meer nog het
fenomeen video heeft daar iets mee te zien. De
KFL-af deling van Sint-Niklaas wil aan deze
trend niet voorbijgaan en hoopt terzake in de
toekomst een positieve inbreng te kunnen
leveren.
Knokploegen
De KFL is uitgegroeid tot
een «algemeen gewaardeer
de dienstverlenende orga
nisatie voor filmkuituur,
met al wat dit inhoudt aan
positieve benadering van
het filmfenomeen en aan
aktiviteiten om de gemeen
schap via de film een stuk
menselijke verrijking bij te
brengen.» Dat stelde al vier
jaar geleden in een bijdrage
n.a.v. vijftig jaar Katholie
ke Filmaktie in Film en
Televisie Jean-Pierre Wou
ters, hoofdredakteur van
oormeid blad. Met de KFA
is het indertijd zo gegaan:
de Kerk, die de kommercia-
lizering van de film begin
deze eeuw met een angstig
oog gadesloeg, begon na
derhand te zoeken naar een
manier om druk uit te oefe
nen op de filmnijverheid. In
ons land kwam in 1928 on
der impuls van kanunnik
filmspecialisten elf lessen,
in '69-'70 doorliepen dertig
geïnteresseerden het eerste
en in '70-'71 het tweedejaar
van de filmschool. De sa
menstelling van het be
stuur van de plaatselijke
KFL-afdeling zag er de
voorbije halve eeuw als
volgt uit. De voorzitters wa
ren: dr De Smedt (1934-
1961), Valentin De Bos-
schere (1961-1983) en Mare
Suy (1983 tot heden); de
sekretarissen: Vale tin De
Bosschere (1934-1961), H.
Van de Perre (1961-1970)
en Maria Van Handenhove
(van 1970 tot heden); de aal
moezeniers: de eerwaarde
heren De Waele (1934-
1953), Verbeke (1953-
1965), De Witte (1965-
1966), Van Impe (1966-
1967) en Daniël De Smet
(1969-heden).
Programma 1984-1985
The world according to
Garp' (1982, J.R. Hill) is de
verfilming van de gelijkna
mige roman van John Ir
ving. 7 november is de da
tum. De selektie Carmig-
geltverhalen die Bert Haan
stra vorig jaar op pelikule
zette, kreeg de titel 'Vroe
ger kon je lachen' mee (16
januari 1985). De laatste
voorstelling in de reeks be
treft de film 'A nos
Amours', een Franse zeden-
komedie van Maurice Pialat
(13 februari 1985). Alle
voorstellingen gaan door
op woensdagavond 20.15 u.
in de zaal Select studio.
Parklaan te Sint-Niklaas.
De toegangsprijs bedraagt
honderd frank, tachtig
frank voor houders van een
CJP-paspoort. Een abonne
ment kost 400 frank en
daarin is een brochure met
informatie over de films be
grepen. De brochure is ook
Naast haar jaarlijkse afzonderlijk verkrijgbaar
avondforumreeks van tel- tegen twintig frank,
kens vijf films organizeert e KFL-jubileumreeks biedt
de KFL-Sint-Niklaas op ad- vijf bekroonde films in p re-
vies van de stedelijke kom- mière aan en ziet er zo uit:
missie voor advies, onder 19 september Benvenuta
de auspiciën van het stads- van André Delvaux, 17 ok-
bestuur en samen met de tober Fitzcarraldo van Wer-
Centrale voor Socialistisch uer Herzog, 14 november
Kultuurbeleid, de Katholie- IdentiTicazione di una don-
ke Filmliga Oost-Vlaande- na van Antonini, 30 januari
ren en de Vriendenkring 1985: De ballade van Na
der Oud-Atheneumstuden- rayama van Imamura en
ten een reeks forumfilms, tenslotte op 27 februari Me-
Het gaat om een vorm van phisto van de Hongaarse
samenwerking die uniek is kineast Svabo. De prijsver-
in Vlaanderen Dit jaar meldingen van de vorige
staan voor deze reeks vijf reeksen gelden ook hier.
rolprenten op het program- KFL-Sint-Niklaas viert
ma die nog niet in Sint- haar jubileum niet alleen
Niklaas werden vertoond, met deze schitterende pro-
omdat zij niet het kommer- grammatie. Zondag 30 sep-
ciële circuit volgen. Ge- tember a.s de T>ag van de
meenschappelijk aan deze Media', luistert het knapen-
SILKWOOD
Kernenergie. Waarschijnlijk het summuum van we
tenschappelijk onderzoek in de afgelopen decennia,
alleen, de energie zou in een onbewaakt moment het
einde kunnen betekenen van elk organisme op aar
de.
Silkwood met Meryl Streep heeft een kleine job in
een kerncentrale. Langzaam maar zeker komt ze tot
het besef dat haar onderneming het met een aantal
voorschriften niet zo nauw neemt. Als ze dan licht
besmet raakt, is het hek helemaal van de dam en
trekt in het verweer, met de steun van haar vak
bond...
Film trekt zich aan een boel dingen op, maar zeker
aan de akteurs in de eerste plaats.
Streep hoeft het allang niet meer te bewijzen, maar
in Silkwood draait ze buitensporig nerveus rond in
een op zich vrij boeiende film met tal van ingebouw
de waarschuwingen tegen kernenergie.
Aalst
ROMANCING THE STONE
In 1979 beviel wonderboy Steven Spielberg van zijn
«Raiders of the lost ark». U herinnert zich die leuke
amuzementsfilm nog wel met deukhoed Harrison
Ford in een overweldigende tocht op zoek naar een
vreemde schat. Heel even leek het op een geniale
uitvinding door de stripverhalen in beweging te
zetten.
Deze Romancing the Stone met Michael Douglas
de zoon van en femme fatale Kathleen Turner
ontmoeten elkaar toevallig in Columbia. Zij op zoek
naar haar zuster, hij naar zeldzame vlinders. Samen
vallen ze terug in een aantal onwaarschijnlijke
avonturen, met net voor het einde de hartverwar
mende liefdesomhelzing.
Allemaal wel leuk en redelijk onderhoudend, maar
binnenkort mogen we de opvolger van Raiders
verwachten en naar we er nu reeds van weten zal die
film de eerste gewoon overtreffen. Romancing als
opwar. aer, The temple of Doom als spetterend vuur
werk.
AGAINST ALL ODDS
Rachel Ward, a newcomer, zij is de kern van deze
overigens vrij matte «ménage k trois». Zij verlaat
haar vriendje, dat vriendje stuurt zijn vriendje op
zoek naar Mexico, vindt haar daarenboven en begint
dan ook maar een relatie.
Aalst
FOOTLOOSE - RISKY BUSINESS
Twee films gemaakt met en voor het jonge volkje,
beiden moeten niet onder doen voer elkaar in flauwe
dommigheden en langdradige flauwekul.
Dendermonde
THE RIGHT STUFF
Op 14 oktober 1947 begint het ruimtijdperk en de
NASA selekteert zeven mannen aan wie de eer wordt
voorbehouden als eersten in de ruimte te worden
gehaald, een opdracht niet zonder pijnen en smar
ten echter.
Over dit en nog wat gaat dit ruimte-epos maar drie
uur speeltijd is erg lang - je rijdt op die tijd naar
Parijs en z'n ritten zijn meestal ook wel een verve
ling. - Aan die vaststelling gaat ook de film letter
lijk ten onder.
UNCOMMON VALOR
Amerika zit op momenten nog altijd met zijn Viët-
namsyndroom
De ambitie van Gene Hackman bestaat erin een paar
oude makkers te bevrijden uit het kommunistische
Viètnam. Hij weet een paar oude makkers rond zich
te scharen, die na een paar harde kampweken terug
klaar zijn om naar het oord van verderf te trekken.
Als vanzelfsprekend is geweld en doodslag niet weg
te denken.
We herinneren ons Ted Kotcheff nog als de regis
seur van «First Blood» waarin Stallone letterlijk met
de show ging lopen! Ook al een man met Viëtnamlet-
sels. In deze Uncommon valor verwerkt Kotcheff de
psychologische gevolgen van oorlog en in een feillo
ze plot drijft de regisseur de aktiespanning tot de
laatste minuten op
Sint-Niklaas
YEN TL
I.B. Singer werd met zijn literatuur over de joodse
gemeenschappen in Polen wereldbekend. Zijn kort
verhaal Yentl gaat over een meisje die wil studeren,
maar door de traditie wordt tegengehouden en zich
dan maar verplicht ziet een mannen vermomming
aan te trekken.
Blijkbaar vond Barbara Streisand dat zo'n pakkend
verhaal dat ze alles zelf heeft georganizeerd. Zelf de
hoofdrol spelen, regisseren, de centen bij elkaar
gezocht om het projekt te financieren, enz. Maar het
enige waar we echt onder de indruk van zijn geko
men is haar fenomenale en unieke zangstem die ze
uitmuntend weet te benutten. Voor dat laatste een
zeer grote pluim, voor de beelden houden we het bij
voldoende.
Sint-Niklaas
Brohée de samenwerkende vijftig jaar Katholieke Filmliga in Sint-Niklaas. Drie mensen rond wie de KFL-werking
vennootschap Katholieke scharniert: Valentin De Bosschere, Mare Suy en Jo Daems (Iv)
Film Centrale tot stand met
films is dat zij een persoon-
de bedoeling om de katho geven, ingeruild tegen een
lieke zalen, samen met an- fris dynamisme. De KFL
dere zalen die niet als uitge- blijft in de eerste plaats een
sproken kathoüek bekend beweging voor kritische
stonden, maar toch de be- film vorming, -begeleiding
-inselen van de kristelijke en smaakveifijning, een
ïdenleer eerbiedigden, tot sturende konsumentengids
in macht te bundelen. De in de filmjungle enerzijds,
ideraeming lukte en werd een verbruikersunie van
'ee jaar nadien officieel oprechte filmliefhebbers
>edgekeurd als een instel- anderzijds,
ig van katholieke aktie. Vooral via het bekende en
1931 kreeg een afzon- terecht gerenommeerde
rlijke dienst, de DOC IP of maandblad Film en Televi-
■kumentatie van de Cine- sie bereikt de KFL een grote
itografische Pers, de op- groep geïnteresseerden. In
acht mee, de uitspraken de loop van dit jaar nog zal
n de katholieke filmkeur- het blad een algemeen film-
ad langs de pers te ver- repertorium publiceren met
reiden en en redaktione- daarin bruikbare verwijzin-
samenwerking te realize- gen naar de verschenen be-
.-n mét filmrubrieken in sprekingen en een aandui-
ag-. week- en maandbla- ding van de moreel-pedago-
en. Zo'n filmrubriek gold gische kwoteringen van
oen in een katholiek blad films uit de periode 1963-
nog als een revolutionair 1983. Eerder verscheen een
initiatief. In 1932 stichtte soortgelijke gids voor de
pater Felix Morlion de KFL periode 1956-1963.
die aanvankelijk het DOCIP
lijke stijl hebben,
aangeven. 'Zehg' van
Woody Allen (1983), die op
12 september a.s. wordt
vertoond, is de dokumen-
taire verfilming van het le
ven van Leonard Zelig, het
koor In Dulci Jubilo o.l.v Uitvoerders
Godfried Van De Vijvere De bezetting van London
een plechtige eucharistie- Pro Musica (zang, fluit, luit
viering op in de kollege- en gamba - gaat terug op
kerk te Sint-Niklaas. Een formaties die we terugvin-
uur later gaat in de verzus- den op schilderijen van de
teringszaal van het stad- 15de en 16de eeuw. Deze
huis te Sint-Niklaas een samenstelling laat immers
merkwaardige verhaal van akademische zitting door, toe het veelkleurig palet
een menselijke kameleon gevolgd door een receptie van de renaissancemuziek
"Local Hero', besproken aangeboden door het stads- te presenteren,
voor 10 oktober 1984, is bestuur. Gespecialiseerd in de Ita-
één van de zeldzame Schot- Bühne frei, Vorhang auf liaanse muziek met haar ty-
se films, een film met een voor n0g eens vijftig jaar pische schakeringen wat
even zeldzaam gevoel voor kFL! t-q de BOCK 611 uitdrukking be-
humor.
Josquin; Johannes Martini
met «La Martinella» en Gas
par Weerbecke met «Ortus
de coelo flos est». Christo
pher Wilson vertolkt op luit
een Ricercar van Franceso
Spinaccino en uil het Thi-
bault Manuscript een Ricer
car en een «Benedictus» van
een anoniem toondichter
naar Hein rich Isaac.
«Se ami per meraviglia» is
een ander anoniem werk
dat te Baardegem uitge
voerd wordt. Van Bartolo-
meo Tromboncino wordt
«Virgine Bella» vertolkt,
een prachtige muzikantes-
ke vertaling van Petrarca's
hymne aan de Heilige
Maagd en een mooi voor
beeld van de intieme relatie
tussen woord en muziek.
Pierre de Manchicourt is
Muziek uit renaissance en barok, «oude muziek» dus, is in de mode vandaag vertegenwoordigd met een
de dag. Sinds een paar decennia is de belangstelling voor komposities uit deze «De Profundis», waarin hij
periode enorm gegroeid: het koncertaanbod neemt ruime proporties aan, de
ensembles schieten als paddestoelen uit de grond, de festivals met oude
muziek kennen een overdonderend sukses en de platen met muziek uit deze
periode verkopen als zoete broodjes. Een van de meest gerenommeerde
gezelschappen die oude muziek vertolken, is London Pro Musica. Dit ensem- dimittis» zijn twee werken
ble koncerteert in de Baardegemse Sint-Margarethakerk op woensdag 12 van Guillaume Morlaye.
september a.s. Het koncert besluit met
«Congratulami omnes», een
treft weet London Pro Mu- mentisten, die we ook in werk in de klassieke Neder-
sica het muzikale en teks- andere overwegend Brit- landse stijl van Clemens
tuele spel van kontrasten ae - groepen reeds aan het non Papa ofte Jacques Clé-
'evendig voor te dragen werk hoorden en die tot de ment, wiens motetten bijna
Het ensemble koncerteerde allerbesten behoren die op even rijk en bewogen zijn
reeds op de grote Europese dit vlak bedrijvig zijn. als die van Orlando di Las-
festivals Bath York Inns- Contratenor Kevin Smith sa. die andere «prins van de
bruck en het Festival van (in '75 reeds te Aalst aktief muziek».
Vlaanderen Hun eerste me' Pro Cantione Antiqua), Geestelijke muziek dus van
plaat, «Renaissance Cham- de tenoren John Potter en onze Vlaamse polyfonisten
ber Music», kreeg de beste Harvey B rough
kritieken.
Het gezelschap verenigt in
zijn idioot een aantel eml- Fluitiat Bernard T1»™"1 van Vlaanderen; de
.1lirl „nn rt m Th» Prinoon van H» Mll7iplr
nente zangers en instru-
Festival van Vlaanderen
togisÏÏeke steun verleende KFL-Sint-Niklaae
Het eerste van een serie van vijf koncerten. die te Sint- in^e^Vv^Sië
Niklaas georganizeerd worden in het kader van het
en later zowel zélf vertonin- KFI^Sint-Niklaas wilde FeBtival van Vlaanderen 1984 heeft plaats op vrijdag 7 gedrukt wera mei urmr-
gen organizeerde als knok- toen het in 1934 werd ge- september in het Stadhuis. Johan Huys, eminent specia- aaiV„^"00 il VL
ploegen inzette om het ver- sticht de filmprogramma's 17de en 18de eeuwse klavecimbelmuziekkonoer- fs^ur maar m
toon van «te mijden» films van de stedelijke filmzalen teert er met komposities van Storace, Marchand, J.8.
te verhinderen. Het ging zo evalueren, kritieken publi- Bach, Jones en Balbastre, onder de gezamenlijke noemer
ver met deze intimidatie dat ceren in kranten en week- „Abendmusiken».
kinemauitbaters uit het bladen van een kristelijke
Leuvense zelf voorstelden strekking en aan filmop- Johan Huys Momenteel is Johan Huys
hun programma voor te voeding doen door het or- Deze Genter.w van je- directeur van het conserva- I m VOOr klavecimbel;
scheidenheid aan overgang
en sterk wisselende tempi,
zikale retoriek.
Uit de «Lessons for the har
psichord» vertolkt Johan
Huys de «Suite V in b». De
komponist ervan is ene Ri
chard Jones, van wie prak
tisch niets geweten is. Hoe
die dit werk boeiend en ori- wel deze lessons de indruk
gineel maken.
op effektvolle manier de
eerder neutrale stijl ge
bruikt van het Parijse
chanson
«BEATI Quorum» en «Nunc
bas Ri- en hun verwanten, kade-
chard Wistreich zorgen rend in een der grote the-
voor de vokale inbreng ma's van het huidige Festi-
1934 telde de KFL reeds 23 leerden het wijlen voorzit- torium van zijn geboorte- leden de befaamde organist twee vres p una
(ooit nog lid van o.m. The Prinsen van de Muziek.
Taverner Players en het waarom dit thema? Vol-
Consort of Musicke), gita- gend jaar vieren de muziek
rist Christopher Wilson (als liefhebbers het Jaar van de
luitist ook leider van zijn Muziek omdat Bach, Haen-
eigen The Lute Group), en en gcariatti geboren zijn
gambiste Erin Headley (lid in 1685 Wij Vlamingen
van o.m. het Hilhard En- nCg verder in de tijd
semble en The London Ear- ^rug: in 1485 werd in Roe-
ly Music Group) zijn de in- ggiare een der geniaalste
strumentisten. meesters in de muziek ge-
Een gezelschap van de bo- boren, Adrian Willaert. Hij
venste plank dus, dat in was: stichter van de Vene-
Baardegem uitpakt met een tiaanse school. Kapelmees-
programma voor liefheb- ter van de San Marco, pro
bers van religieuze renais- motor van de dialigerende
sance-komposities. koor- en orkestmuziek,
PROGRAMMA voorloper van het concerto
In de eerste plaats krijgen en de orkestratie, uitvinder
we komposities te horen van het madrigaal, meester
van Josquin des Prés, te van het ricercare en de fu-
Parijs vermoedelijk leer- ga, spirituele vader van
geven transkripties te zijn ung van Ockeghem, maar Bach, onderwijzer van de
van vioolkomposities, zijn vooral bedrijvig in Italië Gabrieli's, inspirator van de
ze toch degelijk bedoeld verscheidene kapellen, latere Monteverdi... De in-
ze klin- pjjj was de belangrijkste vloeden en de muzikale ge-
voorzitter: «Naast onze me- een tijdelijke inaktiviteit en
ning is er nog plaats voor na 1945 organizeerde de
andere opvattingen, met vereniging steeds meer fo-
«en haast vanzelfsprekend ra. De filmfora voor de mid-
respekt voor ieders eigen- delbare scholen werden in-
'heidwaaraan mensen ten- gevoerd in 1958. Voor elk
slotte herkenbaar zijn; op van de reeksen wordt de
de eigenheid die wij voor belangstellenden een bege-
onszelf opeisen hebben ook leidende filmbrochure aan-
anderen recht.» De huidige, geboden. Een komitee van
nog steeds ondubbelzinnig zeven leden verzorgt de se-
kristelijk evangelische in- lektie en laat zich daarbij
spiratie van KFL sluit een leiden door het advies van
pluralistijche benadering de filmverantwoordelijken
"an hei medium film niet uit de verschillende echo-
uit. De basisprincipes zijn len. De filmschool was een
gebleven, het moreel diri- initiatief, gespreid over
gisme werd, lang al, opge- drie jaar: in '45-'46 gaven
waar mogelijk, harmo
nisch opvult.
UU Villi liet UI ugoo nuuuwo
Aan het Ko- voor advies en staat hij in De negen Tnhan HuV8 besluit ziin
ninklijk Muziekkonserva- voor de programmatie van men 88113011 0 klavecimbelrecital met een
torium van Brussel vervol- de internationale wed- en ei^i^k éénj^j uitg^ keuze uil uPièce8 de clave-
maakte hij zich en behaalde «trijden. FrZTSiavï °in. van Claude-BCligne
komponist.
hoogrenaissance, hij mo- eeuwen tussen Willaert en
continuopartij beschouwt delleerde zijn rustige melo- Bach worden in de «Prinsen
plaatselijke afdelingen, ter dr. De Smedt, aalmoeze- stad eerste prijzen voorpia- Gabriël Verschraegen op- clavecin»
waaronder één in Sint-Ni- nier De Waele en sekretaris no, orgel en muziekge- volgde. Sedert jaren is hij aen gepuDUoeera ie ranjs.
xaiaas en meer dan 1100 Valentin De Bosschere Van schiedenis. lid van het Brugse komitee «tukken in d vor-
leden 1935 tot 1940 werden jaar- A— «•-»-- 06 neeen 8tulclien m Q
De vereniging is intussen lijks twee filmfora georga-
verdraagzamer geworden, nizeerd; tijdens de oorlogs-
Dat blijkt uit de vizie van de jaren hield de KFL het bij
Mmu^ekmeUe'^otate Programma cimbelstijl van o.m. Louis ®8^str0l' 0011 versie van de Gloria uit Musica heeft plaats
onderscheiding Als klave- Johan Huys opent het pro- Couperin voortzet en ge- mar gge «Missa Pane Lingua» en het woensdag 12 september om
cinist specialiseerde hij gramma met de «Passacag- tuigt van een grondige ken- aompoiusi.
zich in de 17de en 18de lia sopra Fefaut per b» van nis van harmonie en van de Draak het Sint-Nikla-
eeuwse muziek en gaf zo- Bernardo Storace. een 17de instrumentale mogelijk- stadhuis op vrijdag 7
wel in binnen-als in buiten- eeuwse komponist van wie heden. september om 20.30 uur
dieön naar de natuurlijke van de Muziek» beluisterd
kadans der woorden. Van in honderd koncerten, nu
deze «prins der muziek» ho- in 1984 en volgend jaar in
ren we het prachtige vier- 1985,
stemmige «Ave Maria», de Dit koncert «Geestelijke
laude «Poi ch'te hebi nel co- Muziek van Vlaamse Poly-
re», het «Tu Solus», de luit- fonisten» door Londen Pro
land talrijke koncerten.
Sanctus uit de «Missa La 20.30 uur in de Sint-Mar-
Sol Fa Re Mi», na de pauze garethakerk van Baarde-
nog een der twee «De Pro- gem-Aalst. Het wordt ge
fundi8-zettingen en het sponsord door het Zaken-
noch geboorte noch sterf- sepiemuei um S5!&«In te Domine speravi» kantoor De Pauw uit Baar-
rfatiim takend ziin en over Het eerste deel van dit kon- Van Johannes Ockeghem, degem en Intercom N V. uit
Hit werd leraar klavecimbel wiens levensloop biina niets 0611 besluit met de «Partita Kaarten aan de prijs van andere «prins van de Mechelen. Een toegangs-
r^etln vSfr de^irival VI in e, B.W.V. 830» van 200 fr. kunnen besteld wor- muziek„ en afkomstig uit kaart kost 300 fr en is te
konservatorium te Gent en vaiTde barokmuziek zowat Jobann Sebastian Bach. De den in de Stadsschouw- onze kontreien, wordt het verkrijgen bij de Culturele
wa^SSSL iSSt M M8 P^^'8 werden 111 burg' Richard Bnt" Agnus Dei uit de «Missa Mi- Dienst, Katlestraat 33.
va» d. groep Enteini». g^ deze StoLe Se bg 'moz|. e" yS" "Jo W M" ÏT™ 93°° Aa*Btl Wlef0,llK!h °P
speciaji^erd in de uitvoer- kologen amper bekend. De het eerete werk dat de Tho- op nr 03m6.3575 (10 tot nol8 pr;jkt op he program-
toTv«n 18de eeuwae mu- .PaOaoagUa. die Huy.op 7 maeoantor van topzig zelf 12 en 14 tot 16 uur). ma met .Po. ch te heb. nel
S?k op historiache inatru- eeptember speelt, is oen
menten nogal merkwaardige kom- »8rlt bol staat van mu- een der koraposit.es van
053/77.11.11, toestel
245 (van 9 tot 12 en van 14
tot 17 uur).