Festival van Vlaanderen Koncertkaleidoskoop Aardige maar geen grootse «008 Secretissimo» van de Catharinisten Gerestaureerd Van Peteghem-orgel te Lebbeke ingespeeld Orgel- en Koorconcert St. Jozefskerk in Aalst Antrakt filmclub Aalst zijn ggramma vast Perkussie-goochelaar Pat Riské: solo in De Spiegel Kabaret Blau te gast in Waasmunster Tentoonstellingen in het Waasland De Voorpost - 2.11.1984 - 21 Het Festival van Vlaanderen, editie 1984, is aan zijn laatste manifestaties toe. De voorbije week woonden we twee koncerten bij. In Antwerpen koncerteerde het Antwerps Kamermuziekenaemble en soliste Syl via Traey in de Singel en Thesaurus Musicus en Pandora in de Carolus Borromeuskerk. Poulenc, Dvorak en M&rtinu door het Antwerps Kamennuziekensemble Het is geen nieuws dat slechts een paar tientallen belangstellenden opdagen voor een festivalkoncert dat verzorgd wordt door uitvoerders van bij ons. Dit was weer het geval op maandag 22 oktober in de i Antwerpse Rode Zaal van de Singel. Op het programma werk van Poulenc, Dvorak en Martinu, gespeeld door het Antwerps Kamermu- I ziekensemble een formatie met uitzonderlijk be- I gaafde studenten van het Antwerps Conservatorium onder de leiding van Louis Gillis. De naam van het ensemble is wat misleidend want een kameror kest in de normale betekenis van het woord is het wel niet. De formatie stelt zich immers tot doel f kamerm uziekwerken uit te voeren voor een uitzon derlijke bezetting. Vooreerst van Anton in Dvorak de .Serenade in d, voor twee hobo's, twee klarinetten twee fagotten, drie hoorns, cello en contrabas opus 44», dat een rijk klankpalet reveleerde in de tutti maar ook een ragfijn web van kon verse rende instrumenten onderling het horen. Eveneens erg mooi klonk het «Nonetto voor fluit, hobo, klarinet, fagot, hoorn, viool, altviool, cello en contrabas» van Bohuslav Martinu. Hoofdschotel was echter de wei nig gespeelde «Aubade, choreografisch concerto voor piano en 16 instrumenten» van Francis Pou lenc. Deze achtdelige kompositie biadt de verschil lende musici alle gelegenheid om solistisch naar voor te treden maar biedt ook hecht samenspel in groepsverband. We vermelden hierbij graag hoboist Jan De Maeyer en cellist Mark Van Aken. De pianopartij werd schitterend vertolkt door Sylvia Traey, een van onze muzikale ambassadeurs over de hele wereld (aan het aantal aanwezigen te meten echter nog weinig bekend bij Antwerpse melo- manen...). Muziek van Waelrant en tijdgenoten Tussen de restauratiesteigers van de Carolus Borro meuskerk waren een paar handvollen belangstellen den komen opdagen voor een festivalkoncert met komposities van de toondichter en uitgever Huber- tus Waelrant en zijn tijdgenoten; waarschijnlijk vooral familieleden van de uitvoerders. Frustrerend voor dirigent Kamiel Coo remans, di- rekteur van het Antwerpse Consarvatorium en lei der van Thesaurus Musicus en Audite Nova. Het eerstgenoemde koor en het instrumentaal-vokaal ensemble Pandora waren de uitvoerders. Op het programma stonden, motetten, geestelijke en profa ne liederen en madrigalen. Waelrant, een bij, het grote publiek minder bekend komponist was toch één der merkwaardigste persoonlijkheden uit de laatste periode van de Nederlandse polyfonie. Voor dit koncert diende Kamiel Coo remans heelwat pio nierswerk te verrichten: van het oeuvre van Wael rant geraakte zeer veel in de vergeethoek en slechts enkele van zijn werken warden opnieuw uitgege ven Voor dit programma dienden dan ook vele i«tukken in partituur gebracht te worden waardoor hun eerste wederuitvoering mogelijk werd ge maakt. - De kompositori8che vergelijking tussen de Ant werpse uitgever-toondichter en enkele van zijn tijd genoten, bracht een boeiend koncert. Het koor Thesaurus Musicus en het instrumentaal-vokaal ensemble Pandora vertolkten soms om beurt, soms samen de verschillende nummers. Het koor blonk uit door de sonoriteit en de kwaliteit van zijn stemmenmateriaal en door de grote koordiscipline. Pandora groeit stilaan uit tot een formatie die meer en meer aandacht gaat besteden aan de echte muzi kaliteit van zijn optredens, meer dan aan het in het oog springende, uitgebreide instrumentarium. De wijzigingen en de samenstelling van het ensemble zijn eveneens verbeteringen gebleken. De jongste produktie van de Aalsterse toneelvereniging «De Catharinisten» het blijspel «008 Secretissimo» is geen volkomen voltreffer geworden. Het ontbrak de Katreinen aan schuring, tempo en vooral aan pittige vertolkingen. Deze leuke spionage persiflage op papier evenwel maakte nooit een krachtige en onweerstaanbare indruk, hoewel de volle zaal aantoonde met behoorlijk applaus dat ze de komedie naar waarde kon schatten. Alles bij elkaar zeker geen gedroomde openingsproduktie voor de Catharinis ten, die nochtans dit speelseizoen extra uit de verf willen komen met onder andere een groots opgezette tentoonstelling en akademische zitting «25 jaar Hoofdkamer van het Land van Aalst» op 21 en 22 december 1984. Enfin hopelijk brengt «Vogels», de volgende Cathavinisten-produktie in samenwerking met Kunstgroep Alkuone, een mooie kroon op het jubileumjaar 1984-85... Mare Camoletti, ooit wel eens een kleine Feydeau ge noemd, is niet de eerste de beste blijspel-kluchtschrij ver. Zo las ik ooit dat Camo- letti zich gunstig onder scheidt van vele andere au teurs in het blijspel-genre, die bij dit soort werk allang tevreden zijn wanneer zij de verrassingen maar zoveel mogelijk op de spits drij ven. Camoletti ziet er wel degelijk het belang van in personages op het toneel te plaatsen om wie men zich ook los van de situaties kan vermaken door hun optre den en wijze van reageren. Zijn Boeing-Boeingis zo'n lachstuk van de goede soort en ook «008 Secretis simo» bevat gekke situaties bij de vleet en leuk geschre ven dialogen, waarin het wemelt van de humoristi sche opmerkingen. Toch is het duidelijk voor wie «Boeing-Boeing» ooit 's zag, dat Mare Camoletti al vermakelijkere spelletjes in elkaar heeft gezet... Regisseur Erwin Van Her- reweghe heeft ongetwijfeld meer dan zijn handen vol gehad met de realisatie van «008 Secretissimo» want zijn spelersgroep scheen nooit volkomen zeker van hun zaak. En laten we het maar duidelijk stellen: vlot en zelfverzekerdheid zijn onontbeerlijk in dergelijke toneelstukken. Zo'n vrolijk stuk in het hoge tempo waarnaar regisseur Erwin Van Herreweghe terecht had gestreefd is een verre van eenvoudige en gemak kelijke klus en het zou vol komen onredelijk zijn om daarin van akteurs en ak- trices met een niet zo'n uit gebreide toneelervaring en die technisch nog niet hun hoogtepunt hebben bereikt, een volkomen gesmeerde en vlekkeloze vertolking te verwachten. Hun prestaties één voor één bespreken zou té veel ko- loms in beslag nemen en daarom spreken we beter maar een algemene waarde ring uit: we hebben een be hoorlijk vermakelijke ver toning met «008 Secretisso- mo» bekeken, maar hope lijk zijn er in de toekomst meer goede kansen wegge legd voor deze akteurs- groep om him kunnen te bewijzen. Naar ons gevoel hebben ze alvast aange toond dit te verdienen... De technische ploeg leverde een puike prestatie met het leuk neergezette hotel en werd zonder twijfel ook ruimschoots bedacht hier voor in het luide applaus van het enthousiaste publiek. Sint-Niklaas. Aandachtig luisteren Petrus en zijn echtgenote naar de toespraken tijdens de huldiging. (Iv) Op zondag 21 oktober 11. werd onder grote belangstelling het gerestaureerde orgel in de O.L. Vrouwkerk te Lebbeke ingespeeld. Deze restauratie gebeurde door de firma Loucke uit Kortemark en op devies van Edmond Saveniers, or geldes kundige. Dit instrument werd oorspronkelijk gebouwd door Egidius- Franciscus Van Peteghem in 1791. De fraaie orgelkasten werden vervaardigd door J.G.J. Cloiok uit St. Amands. Het instrument werd ingewijd door deken O. Van den Bergh, en ingespeeld door Kamiel D'Hooghe, direkteur van het Koninklijk Muziekconservatorium te Brussel. Kamiel D'Hooghe werd ge- hier een repertorium uitge- koncert werd aandacht ge boren te Vrasene in 1929 en kozen, die waarlijk past schonken aan meesters uit kreeg zijn opleiding bij Flor aan de eigen stijl van het de Duitse en Franse Orgel- Pee te rs, Marinus De Jong, Lebbeekse orgel. Kompo- school, met als represen- Jules Van Nuffel en P. Van nisten van eigen bodem zijn tanten J H. Knecht, J.N. studeerde zeker niet te versmaden, ze- Hummel, G. Lasceux, en ker niet, als ze op een der- een gekend werk van C. Sint-Niklaas. Petrus De Vleeschouwer is 25 jaar dirigent bij de fanfare Sint-Cecilia i Belsele. Hij werd daarvoor gehuldigd. (Iv) Eeckhoute. Hij het Lemmens-instituut en aan het Koninklijk gelijk instrument worden Balbastre: «Quand Jésus Vlaams Muziekconservato- vertolkt. Op het program- naquit a Noël». Verder rest rium te Antwerpen bij Flor ma stonden dan ook wer- mij nog Dhr. Edmond Sa- Van den veniers adviseur, de firma Van den Loncke orgelbouwer-res- Fétis. Dit taurateur, en Kamiel een dank- D'Hooghe organist, geluk stuk om aan de orga- te wensen met deze zeer ge- cours te München. Op 22- nist de kans te geven het slaagde realisatie. De ge meente Lebbeke heeft alvast een nieuw geluid bij gewon nen dat zeker de moeite loont om beluisterd te wor den. Mocht dit orgel ertoe bijdragen kansen te geven aan jonge organisten, om Peeters. In 1955 wordt hij ken van laureaat van het Intematio- Kerkchoven, N nale Orgelconcoure te Gent Gheyn en F.J. en eerste laureaat van het werk is dan ook Internationaal Orgeloon- jarige leeftijd wordt hij als orgel in al zijn kleurrijke organist vast verbonden facetten te doen klinken. De aan de St. Salvatorkathe- mogelijkheden van dit c Va dagavond J hdanks de beperkte keuze Tulden, België tTi* ^1" land) 6611 dokura|ntaire Voorts is Bijmedestichter ma^en "heTfi." Die mensen Pat Riské ontkend dat. Het L l n?r OVer >y00r"00rl°g8 Sp^fns en hoofdredakteur van het doen er goed aan om zater- solooptreden van Riské i di 'aaga een programma sa- anarchisme en haar moder- vaktijdschrift «Orgel- mcé fflen te stellen dat de moeite ne uitlopers; zondag 10 fe- kunst> di joont. Leden van Antrakt bruari Dead of night (onder kend £"r|;k.rr T- «onoert^^t. die hen, centred S s^ieltei^ trofl zijn deve^hfing» rdi? rekenen op een uitge- zondag 24 februari The voerde naar Oost- en West- rS,™ Contract Europa en in Japan. Jaar- naonstreerdYnet een"wf2!r e di Boet alleen maar zijn naam 24 maart De droomprodu- gelijkheden van Zuid-Ne- muzikant h M ir s 'Weven op het sekreta- centen (Robbe De Hert - on- derlandse orgelmuziek op kontakteerd is lano- vAi Antrakt Filmclub p/a der voorbehoud) en zondag onze historische orgels. eerste dp heste Pat Riské of I k>tiies. Arbeidsstraat 7 april Dans la ville Het eerste deel van dit kon- de man die ook al ver buiten 3dai '3,te Aalst (053/78.70.06). Blanche. Op zondag 21 eert was gewijd aan de «Bel- de wase grenzen een stevi- Jekan je ook laten inschrij- april staat er een verras- gische Orgelschool». Naar reDu^e heeft OD~_ draal te Brugge In 1964 organiseerde hij in deze stad vanuit de inmiddels traditioneel geworden jaar lijkse orgelkoncerten de eerste Internationale Orgel- week, die opgenomen werd in het Festival van Vlaande ren. In 1967 wordt Kamiel I D'Hooghe direkteur van het l6frcl6 Zlin Koninklijk Muziekkonser- vatorium te Brussel en do ceert vanaf dit jaar ook or gel aan het Konservato- rium te Maastricht. Ver- ,t de stadsschouwburg niet eerder vrij was, schillende historische or- Antrakt zijn aktiviteiten later dan de andere gels. werden door hem op De eerste vertoning is inderdaad maar voor- grammofoonplaat opgeno men midden november. De twee novembervoorstel- "?en; J1? de 8ch??t van de vallen bovendien nog op een maandag in voor Monumenten en Land- plaats van op de vertrouwde en gebruikelijke zon- 8chaDDen dfied hii ostein- J. E.Y,a scnappen, aeea mj grote in- Er van muzieklief- gel kwamen dan ook volle dig tot zijn recht qua ver scheidenheid van registra tie, als van een schilder die, vanuit het niets, onvergete- onze orgelmuziek van lijke dingen tovert, komen- gen bodem tot klinken te de van zijn schilderspalet, brengen. Dit instrument is om het te vereeuwigen op een ware verrijking van zijn doek ons Vlaamse Orgelpatrimo- In het tweede deel van dit nium. nu echt een fervent perkussie-liefhebber 'zijn spanningen tot liet bel.oud hebbers aie maar niet ons nog resterend his- noeg kunnen krijgen van om het optreden op 17 no- Neder- tonsch Orgelpatrimonium. ajiea wat met perkussie te vember te kunnen smaken? unfaire Vnnrto io Vin moHsotinhtnr v. - dag 17 november vrij te kent een eerste uitgave in Hij is tevens be- houden. Die avond immers De Spiegel en wat de pu- mtemationaal wordt in het sociokultureel blieke belangstelling be- aniot Hto hom gemusiceerd en gede- nogal hoog gespannen. thuis wordt bezorgd, (onder voorbehoud) een 17* lijks geeft hij te Veume een lidmaatschap is op de eeuwse detektive); zondag zomerkureus over de inter- perkussie-instrumen- Het wordt dus een Luo Van Broeck Op zaterdag 27 oktober jl. had een uitzonderlijk concert plaats op het onlangs gerestau reerde orgel van de Sint Jo zefskerk te Aalst. Als gastor- ganist werd uitgenodigd Jean- Paul Lécot, organist van de Basilieken te Lourdes (Frank rijk). Met programma omvatte werken van J.B. Lully, Georg Berg, G. Scronx, A. Boëly en M. Van den Gheyn. Dit stuk, Preludium en fuge in g klein, werd naar mijn mening veel te snel gespeeld en dat in zo een grote ruimte. Talrijke slordig heden stapelden zich op. Evenzo verging het in het or gelkoraal «Schmücke dich, o liebe Seele» van J.S. Bach, waarin zich blijkbaar moeilijk heden voordeden in de regi stratie. Dit eerste orgelgedeel te werd afgesloten met een werk van A.L. Couperin: «Dialogue entre le chalumeau, le basson et la flüte». Op zijn beurt bracht het koor «Cantate Domino» wat wij in dit verband niet meer hoeven voor te stellen, onder de lei ding van zijn dirigent Michaël Ghijs, 2 werken uit het onlangs te Aalst uitgevoerde Orato rium «Israël in Egypt» van G.F. Hacndel. Aartsmoeilijke muziek om te vertolken, een uitzonderlijk koorwerk waar bij zelfs in de doorwerkings passages volledige inzet wordt gevraagd van de stemkapaci- teit, een norm die aan de uit voerders, zowel aan dirigent enorme eisen stelt, qua kon- centratie, nuancering en frase ring der melodische lijnen die in zijn polyfoon-contrapunti- sche verhoudingen, tegenover elkaar worden uitgespeeld. Nadien kwam Mozart aan de beurt. Na het indrukwekkende optreden van «Cantate Domi no» werd het orgelprogramma vervolgd met diens «Concerto voor klarinet», bewerkt voor orgel door J.P. Lécot. Hope lijk zal men mij het niet kwa lijk nemen als ik de mening ben toégedaan dat Mozart ge woonweg niet klinkt op dit orgel. Met deze bewoordingen wil ik zeker geen afbreuk doen aan de kwaliteiten van dit in strument, noch aan de be kwaamheid van de orgelbou wer, en de restaurateur! De reeds opgesomde werken van dit programma horen nu een maal niet thuis op een hoog- romantisch orgel als dit! Veel beter klonk dan ook de uit voering van het koraalvoorspel «o Gott, du frommer Gott» van Johannes Brahms, een compositie die al veel beter aanleunde bij de dispositie en klankidioom van dit orgel. Or ganist J.P. Lécot had blijkbaar het beste tot het laatste gehou den, want daarbij aanleunend, kwam César Franck op het programma. Als slot van dit orgelgedeelte .speelde hij het virtuose «Grans Choeur» van de franse organist Lefebure- Wély, een werk dat waarlijk in al zijn pracht op dit instrument weerklonk! Al bij al mag gesteld worden, dat dit koncert een sukses is geworden, ondanks technische moeilijkheden, wat de trak- tuur van het orgel betreft, waarin het koor «Cantate Do mino» eens te meer zijn hoog staande muzikale kwaliteit heeft bewezen! De organist Jean-Paul Lécot werd geboren in 1947 te Provins (Frankrijk). Hij studeerde aan het Conser vatorium te Toulouse, met als voornaamste professor Xavier Darasse. In 1972 behaalde hij zijn diploma, en werd daarop organist aan de drie Basilieken van Lourdes. Zijn hoofdbe kommernis gaat vooral uit naar de vernieuwing van kerkmuziek in Frankrijk, vanuit deze optiek rekt strueerde hij reeds vele, of dele verloren gegane compc ties van franse componisten Het orgel Dit instrument werd gebouv voor deze kerk in het jaar lc door de Gebroeders Vere. ken uit Gijzegem. Dit orj beschikt over 31 registers c verdeeld zijn over 2 manualei «grand orgue» 14 registers, «réciet» 11 registers, en «pé- dal» 6 registers. Bij de restau ratie heeft men het pneumati sche systeem behouden, aan-" gezien het hier gaat om een gerangschikt monument. Het gehele instrument is nog steeds in zijn originele staat. Al het pijpwerk is nog ongewijzigd, (70% tin en frontpijpen 90% tin). Het orgel werd gebouwd in neo-gotische stijl, met ei kenhouten kasten pneumati sche toets- en registertractuur, en kostte indertijd 20.000 frank. Nabeschouwingen Het is te hopen dat dit koncert geen afsluiting betekent, maar een ware heropleving van de muziekkultuur in deze kerk. Een kerk die zijn steen wil bijdragen, in het musico-socia- le leven der stad Aalst. Moge, mede door dit orgel, waarvan de restauratie enkele miljoe nen heeft gekost, jonge orga nisten de kans geven zich te ontplooien in hun bekwaam heid en de kans mogen verwer ven zich te laten horen aan de gemeenschap die ten slotte de financiering van dit projekt heeft mogelijk gemaakt! w als lid aan de kassa, sing op het programma, priji Ver®elden we voor de goe- a® Rang van zaken dat alle ■ril Woningen aanvangen om 20.30 uur en plaatsvinden de stadsschouwburg en <w toegangsprijs werd be- Paald op 80 fr. ggramma foandag 12 november ttlüpoli van Peter Weir Qp zaterdagavond 3 wwtralie), een anti-oor- ber treedt de Bevere ^epamflet; maandag v. ge reputatie heeft opge ien gevoel heeft D Hooghe bouwd perkussie-goo chelaar. novem- gezelschap een eigen mini- ber treedt de Beverense ka- theater uit samen met een baretgroep Blau op in het plaatselijke toneelgroep Pat Riské is al sinds zijn achttiende met perkussie bezig. Op die leeftijd werd hij aktief achter zijn eerste drumstel. In de jaren die volgden is perkussie hem steeds meer gaan boeien en de zolder van zijn woning in Tielrode is zondermeer tot een perkussie-museum uitgegroeid. Pat Riské zette Bovemho Y 7° <3uaretgruep omu op ui iiui piaauseujKt; uiueeigruep. zjjn eerste muzikale stap- lerenrorp l"™»!»»»1 ontmoetings- Toch tresdt Blau rraquent pe„ op het poojun, met de ,r- en v lavani), centrum aan de Rivier- od voor allerlei verenitrin- groep Fiz die het vooral bij symfonische funkrock hiel- «'<Un een fascistische oor- Deze showavond kadert in Het programma kan alle den. Voor zijn solonummer °K88taat; zondag 9 decern- de viering van het tienjarig kanten uit, is vrijblijvend, maakt Pat gebruik van een •r Eraserhead (David bestaan van POC-kultureel niet geëngageerd en blijft 25-tal instrumenten. Een TO:k. Brit), een experi- 0n vangt aan om 20 u. verstoken van enige politie- aantal daarvan zijn door Kafd te'e horro; zondaK 23 Reeds in 1964 staken enke- ke tint. Humor blijft een- hemzelf vervaardigd en «cember: Chang is mis- ie studenten de'hoofden bij traal'staan, hoe zwartgallig ontworpen. Al die instru- uT*|»ng (Wayne Wang, USA) elkaar en Blau werd gebo- die soms ook overkomt. De menten bespelen en er tege- ren. Het genre van de groep toegangsprijs bedraagt 100 hjk nog iets boeiends van 1 1 m- -dt dan ook in het maken is geen eenvoudige grote belangstel- kiug. pat Riské ziet hem er elli! een milieuschetsende de- tekti Rue cases negres (Euzhan over revue naar kabaret. POC een grote ut «oy, Martinique) een ko- Dit laatste sinds 1972. Blau ling verwacht ter gelegen- In 6 eP°szonda£ 20 zette reeds een tiental eigen heid van het 1 Toekomst van volavondprodukties in el- bestaan. n luchuuu» vcui vomvonaproauKues in ei- 6 (W. Thyssen en L. Van kaar. Te Beveren baat het wel meester over, al geeft 10-jarig hij toe dat het veel koncen- tratie vraagt. Een niet on- (V G P.) belangrijke vraag: moet Van 3 tot en met 25 november loopt in galerij 't Poortje aan de Zandstraat 74 in Haasdonk een tentoonstelling met werken van Yvonne Erauw. René Turkry, kunstkriticus verzorgt zaterdag 3 november om 20 u. de inleiding. Open op zaterdag van 10 tot 12 en van 14 tot 19 u zondag van 10 tot 12 en van 14 tot 17 u., dinsdag, donderdag en vrijdag van 14 tot 19 u. Gesloten op maandag en woensdag. Vrijdag 9 november opent de tentoonstelling Reku- peratie-Reïntegratie in de GA, Kerkstraat 21 in Waasmunster. Een verrassende tentoonstelling met gebruiksvoorwerpen die gemaakt werden uit weg werpverpakkingen. Ondermeer in de landen van de derde wereld, waar afgewerkte prod uk ten zeldzaam en bijgevolg duur zijn, komt het voor dat men wegwerpverpakkingen opnieuw gebruikt en om vormt tot nieuwe gebruiksvoorwerpen. Fotograaf Raoul Van Den Boom stelde deze unieke kollektie zorgvuldig samen tijdens zijn reizen naar landen als Sri Lanka, Pakistan, Turkije, Marokko, enz. De tentoonstelling zal toegankelijk zijn op 10, 11, 17 en 18 november. De bloeiperiode van de houtgravure in Nederland wordt belicht In het internationaal exlibriscentrum aan de Regentiestraat 65 in SiAt-Niklaas. De ten toonstelling loopt tot 2 december. Openingsuren: weekdagen van 14 tot 17 u., zondagen van 10 tot 13 u. en van 15 u. tot 18 u. Op deze groepstentoonstel lingen bewijzen de werken van Nico Bulder, Pam Reuters, Dirk Van Gelder en W.J. Rosendael dat de houtgravure onze aandacht meer dan waard is. De kunstenaars van deze discipline hebben alvast één kenmerk gemeen: ontzettend veel geduld. Van 1 november tot 25 november loopt in het stedelijk muzeum van Sint-Niklaas, Zamanstraat 49, de jaarlijkse groepstentoonstelling van de Lu- kasgozellen, op weekdagen toegankelijk van 14 tot 16 u., op zondagen van 10 tot 13 u. en van 15 u. tot 18 u. Van zaterdag 3 november tot en met zondag 25 november toont Tejo Van de Vijver zijn schilderijen in galerij De Nieuwe Tijd aan de Prins Albertstraat in Sint-Niklaas. De galerij is open op weekdagen, zaterdagen en zondagen van 12 tot 19 u. Op maan dag, dinsdag en feestdagen is ze gesloten Leerkrachten van de stedelijke akademie voor scho ne kunsten van Sint-Niklaas stellen tentoon in het artistiek centrum De Casteleyn, d'Ureelstraat 5 in Hingene. Op vrijdag, 9 november om 20 u wordt de tentoonstelling geopend. Inleiding door de heer M Coppietera, voorzitter van de bestuurscommissie van de stedelijke akademie voor schone kunsten van Sint-Niklaas en officiële opening door de heer D. Anthuenis, schepen van kuituur en onderwijs. De tentoonstelling zal verder toegankelijk zijn tot 2 december. Zaterdag en zondag van 14 tot 18 u. en na telefonische afspraak: 03-889.08.43 of 03- 889.21.42.

Digitaal krantenarchief - Stadsarchief Aalst

De Voorpost | 1984 | | pagina 21