«Alex Wilequet als Pater Damiaan» op de affiche van Davidsfonds Erembodegem Willen is Kunnen Dendermonde brengt «'t Eeuwig leven, amen» José Vereecken viert zilveren toneeljubileum te Hamme Trouw aan Kunst opende Hams toneelseizoen «Het Lijk is zoek» bij K.W.B. Erembodegem-Terjoden «De appelboom van Sinterklaas» Toneel in Berlaarse Parochiezaal Rossiers blootvoets in het park te Dendermonde bij Kalleke Step 24 - 30.11.1984 - De Voorpost Over de hele wereld zijn nog meer dan 12 miljoen melaatsen verspreid. Slechts 5 miljoen hiervan worden verzorgd. Ieder jaar, de laatste zondag van januari, wordt de werelddag voor de melaatsen georganiseerd. Die dag wordt vooral beroep gedaan op onze vrijgevigheid en worden we aangezet financieel bij te dragen om materiële steun te verlenen aan de leprabestrijding in de wereld. Een voorname schakel in dit wereldgebeuren wordt gevormd door de Damiaanaktie die verantwoordelijk is voor de koördinatie van de leprabestrijding op basis van Belgische fondsen en reeds 20 jaar aktief is. Wat de Damiaanaktie doet is bijzonder voorbeeldig. Dit jaar organiseerde ze in het hele Vlaamse land reeds heel wat toneelopvoeringen waarin Alex Wilequet de figuur vertolkt van Pater Damiaan (1840- 1889), die van 1873 tot aan zijn dood tussen de melaatsen verbleef, sedert 1883 zelf melaats was en daarom de apostel der melaatsen genoemd wordt. Op initiatief van Davidsfonds Erembodegem zal deze bekende Vlaamse akteur ook in Erembodegem in het Parochiehuis, op zaterdag 8 december te 20 uur, opnieuw een stem en een gestalte geven aan deze grote Vlaming... Wellicht ken je het verhaal: een Vlaams missionaris, geboren in 1840 te Ninde bij Tremelo, Jozef De Veus- ter, vertrekt naar de Ha- waiarchipel om er de Ka- nakken te bekeren. Op een landtong van het eiland Molokai worden melaatsen afgezonderd omwille van het besmettingsgevaar. Ze leven er in onvoorstelbare omstandigheden. De mis sionaris neemt in 1873 vrij willig de taak op zich om hen lichamelijk en ook geestelijk bij te staan. Na twaalf jaar bovenmenselij ke arbeid, wordt hij zelf me laats en sterft er vier jaar later op 15 april 1889 De triomfantelijke terugkeer m 1936 van zijn stoffelijk overschot naar Antwerpen met het schoolschip Merca tor, brengt over heel Euro pa een golf teweeg van eer bied cn erkenning. Het be vindt zich t.hans te Leuven, waar ook een standbeeld te zijner nagedachtenis werd ongericht. In Tremelo werd zijn geboortehuis als mu seum ingericht. Ook m het buitenland, vooral m Hawai, leeft zijn verleden nog sterk. Zelfs in de literatuur werd hij ver eeuwigd. In het begin van de jaren "70 heeft Aldyth Morris 1901, Logan Utah), een Amerikaanse schrijfster die sedert 1926 in Honolulu woont, een toneelstuk in monoloogvorm gekreëerd. «Damien». Zij was een van de vele ge tuigen die de ovarbrenging van pater Damiaans li chaam naar ons land in 1936 meemaakten. Deze toen zo triomfantelijke overtocht heeft haar aan dacht gevestigd op de fi guur Damiaan; ze geraakte zo geboeid door zijn per soonlijkheid dat ze besloot hem opnieuw te laten zege vieren m een toneelstuk Ze schreef verschillende versies van zijn leven maar verkoos uiteindelijk de mo noloogvorm. Deze keuze werd waarschijnlijk mede- bepaald door de manier waarop ze tegen Damiaan aankeek: haar belangstel ling ging verder dan enkel te schrijven hoe het is ge weest, zij wilde ook weten hoe hij zich voelde of wat hij dacht. Kortom, zij wilde hem zelf aan het woord laten. Morris heeft deze toneelver sie handig geschreven als één reusachtige omgekeer de flashback. De dode pater Damiaan vertelt zijn leven van achter naar voor. Het stuk wordt gesitueerd in 1936 bij de overbrenging van zijn lichaam naar Bel gië: de kist wordt opgegra ven en Damiaan wordt als het ware wakker geschud Hij staat op en beleeft zijn missieopdracht opnieuw Hij komt m de katedraal te Honolulu, hij vaart met de boot... hij komt voorbij zijn gaboortehms in Ninde Tre melo... Telkens herinneren deze plaatsen hem aan wat is gebeurd, wat werd ge zegd. Hij treurt ook omdat men hem niet liet waar hij altijd wilde zijn en blijven, bij «zijn» melaatsen. Aan zijn zieleleven wordt reliaf gegeven Uit de mond van Damiaan leren we wat er in zijn wereld en zijn tijdperk leeft. Zo brengt Aldyth Morris op een eigentijdse wijze pater Damiaans leven terug tot «leven». Het stuk werd voor het eerst opgevoerd in 1976. Een jaar nadien werd het door de Hawaiaanse televisie uitgezonden. Damiaanaktie wenste haar twintigjarig bestaan op een passende wijze te vieren. Naast de uitgave van een nieuwe biografie Pater Da miaan door Gavan Daws (Lannoo, 1983) brengt ze in samenwerking met Theater 19 (Brugge), een toneelstuk m twee bedrijven «Da miaan» m het Vlaamse land: het toneelstuk van Al dyth Morris, door Alex Wi lequet m het Nederlands vertaald en bewerkt. En het is ook Alex Wilequet, als solo-akteur, die daarmee steeds opnieuw een stem en een gestalte geeft aan deze «grote» Vlaamse missiona ris. Deze T.-19 produktie wordt geregisseerd door Roger Vossenaar die ook komponist is met veel erva ring op het terrein van vi deofilm. De première van Damiaan heeft plaatsgehad op 29 november 83 in de stadsschouwburg te Leu ven, stad van de laatste rustplaats van Jozef De Veuster. De voorstellin gen zijn intussen exclusief in handen van de Damiaan aktie. De opbrengst is be stemd voor haar initia tieven. Zaterdag 8 december 1984 om 20 uur brengt Alex Wi lequet zijn soloproduktie Damiaan in het Paro chiehuis van Erembode gem: een organisatie van Davidsfonds Erembode gem Kaarten kosten 150 fr (voor DF-leden) en 200 fr (voor niet DF). Voor plaats bespreking en informatie kan men steeds terecht bij André De Quick, Heuvel 72A, Erembodegem. Damiaanaktie kan bij haai twintigste verjaardag, be slist op geen betere wij zé hulde brengen aan de man van wie ze de naam draagt, dan met dit uitzonderlijk aanbod! D.B. Het toneelseizoen '83-'84 werd bij Willen is Kunnen beheerst door twee 'zware' produkties. Ze hadden enerzijds «Herrie om Harris» en anderzijds de geslaagde produktie van «De Vrek» van Molière. De vereniging wou daarom even op de lichte, de meer gemakkelijke toer al was het maar om even lucht te happen, om even uit te blazen. Dat uitblazen zal echter niet voor lang zijn in het zicht van de tweede produktie in april van volgend jaar naar aanleiding van het 25-jarig toneeljubileum van Rik Van Gucht. Willen is Kunnen koos dus 'zoek'. Misschien is hij wel der zien we Mare Wauters Jerooms zoon Fons, Machteld Cool als spiritisto Claire en Hugo Herssens voor een luchtig blijspel dood, zeker zijn ze er niét van de Westvlaamse auteur van. Maai- toch gaan ze Roger Pieters. Enkele jaren die veronderstelling uit u terug oogstten ze enorme bouwen zo verder aan de als dokter Pletsers. De rol suksessen met «De mirakel- toekomst. De poppen gaan van Theo Verkarren word! makers» van dezelfde au- pas goed aan het dansen, gespeeld door Guy Willema teur. Daarom nu. «'t Eeu- wanneer de helderziende en die van de nonkel. Sera- wig leven, amen». Claire ten tonele verschijnt fien Baes wordt gebracht Het gaat hier om twee fami- en een dronken dokter. De door Jean Van Houteghem. lies: een schoenenmaker nonkel zal echter niet dood De regie ligt in handen van met vrouw en dochter; en zijn en., ondanks alles Clement Leybaert. een begrafenisondernemer komt op het einde alles toch Dit blijspel wordt gebracht op volgende data in zaal Antikens op de Oude Vest 21 te Dendermonde: vrijdag 7 december, zaterdag 8 de- met vrouw en zoon. Zij heb- (zoals meestal) in orde. ben het zeker niet gemak kelijk om de eindjes aan D® rolverdeling elkaar te knopen en daarom Zeno Baes, de schoenma- wachten ze met ongeduld ker, wordt vertolkt door cember, maanriag ïo op de mogelijke erfenis van Rik Van Gucht; echtgenote cember en vrijdag 14 de nonkel Serafien, een 70-ja- Mathilde door Renée cember, telkens om 20 u. nge profiteur. De erfenis, Schreyen, en begrafenison- die enkel maar kan komen dernemer Jeroom Baes na de dood van de rijke door Staf Burssens. Karine Kaarten voor de voorstel ling zijn telefonisch te be komen bij Rik Van Gucht Hamme. José Vereecken werd gehuldigd om zijn zilveren nonkel, zou hen terug een Verlee neemt de rol van zijn op nr. 052/21.58.98 en dit jubileum als lid van de technische ploeg van Voor God en zekere welstand kunnen be- vrouw Fien op zich, en Els tussen 18 en 20 u. De toe- zorgen. Op een bepaald mo- Van de Wiele de rol van gangs prijs bedraagt 100 fr. de Evenmens» (vh) ment is deze nonkel echter Zeno's dochter Jeanne. Ver- SIROU Ano Volgende week 1 en 2 december en het weekend daaropvolgend 7 en 8 december brengt de Harase toneelvereniging, voor God en de Evenmens, een komisch toneelspel van Molière, de schalmstreken van Scapin, in zaal De Ring, telkens te 20 uur. Na de laatste voorstelling, op 8 december zal de heer José Vereecken, lid van de technische ploeg, gehul digd worden voor 25 jaar trouwe dienst bij deze Hamse toneelkring. Hamse toneelvereniging «Voor God en de evenmens», viert zilveren toneeljubeleum van José Vereecken De poëzie van Molière kluchten, waaronder «8CAPEN» moet gerangschikt worden als één van de meest gekende, ligt niet in de originaliteit van de karakters, maar in de karaktertekening van de personages. Het verhaal van Scapin is eerder banaal: twee verliefde koppels wier plannen gedwarsboomd worden door him respektievelijke vaders die him kinderen aan iemand anders willen uithuwelijken. Het geluk van de twee koppels zal echter verzekerd worden door een schurkachtige knecht, die optreedt als een soort regisseur van het leven. lleen een teatrale illussie n ons een beeld geven i geluk, omdat alle echte isies in de menselijke na- r slechts doodlopende -.ten zijn. Dat lijkt de ul- ïe betekenis van Scapin zijn. De opriginaliteit Molière bestaat erin een «farce» groot teater aken. In plaats van cen- 1 een ingewikkelde in- e te stellen, begon hij gekende types en kte er menseüjke figu- van door er karakteris- en aan toe te voegen, uit echte leven gegrepen, se geividualiseerde ka- eters trachten te domine- 1 of zich te beschermen at een koppigheid, die tot chen aanzet Slachtoffers van zichzelf of berekende schurken, zulke karakters blijven de gevan genen van hun eigen geloof en natuur De vijanden van Molière konden deze komische geest niet verdragen, om dat hij beweerde dat elke menselijke impuls kon te ruggebracht worden tot een egoïstische machts droom en daardoor worden alle waarden zelfs de meest sacrale gebruikt als een middel tot manipulatie. De koninklijke toneelvereni ging «Voor God en de even mens», brengt u deze prachtige komedie op zater dag l december, zondag 2 december, vrijdag 7 decem ber en zaterdag 8 december. telkens te 20 uur stipt in zaal De Ring. Anne-Marie De Pillecijn, Greta De Munck, Mia Roels, Veerle Van Mullem, Kathleen Van Kerechaver, Etienne De Munck, Paul Engelbeen, Jan Van Hove, André Fohé. Maurits De Pil lecijn, Marcel Van den Bos sche zullen u doen schater lachen met Scapin en u zult er een zeer aangename to neelavond aan beleven. Na de laatste opvoering, za terdag 8 december, wordt één van de trouwste leden gevierd omwille van zijn 26-jarig toneeljubeleum en onafgebroken inzet voor de vereniging. Het betreft de h. José Vereecken. Toen hij 27 jaar was, speel- de men in Hamme, de on voltooide symfonie. Men had nog enkele mensen no dig om mee te spelen, en José werd opgenomen. Maar ook bij de technische ploeg kon men hem goed gebruiken Hij was immers schrijnwerker van beroep en voor het optimmeren van het dekor was hij de geschikte man. «Wij moes ten grote kaders maken, waarop de geschilderde doeken werden op aange bracht, vertelt José. Maar nu gaat alles veel gemakke lijker, wij hebben platen op maat en goed schrijnwer kersmateriaal Hij was dolgraag bij de technische ploeg, die de naam kreeg van Nacht ploeg. Toen hij huwde in 1953 werd hij voor de keuze gesteld: trouwen of de nachtploeg verlaten. Zijn vrouw had vernomen dat zij maar om één uur 's nachts naar huis kwamen. «Ik ben dan enkele jaren gestopt, maar besloot na een paar jaren om opnieuw lid te worden van de nacht ploeg». Ondertussen is zijn echtgenote het al gewoon. De laatste jaren op>ent en sluit hij het doek en neemt de taak van materiaalmees- ter op zich. De souffleur- bank vond hij wel gezellig, maar nu heeft men een be ter zicht op het toneel, ver telt hij verder. Als de men sen zeggen dat het een mooi decor is, dan is hij fier, want hij vind dat een schoon dekor soms belang rijker is dan het toneelstuk zelf. José is ook de bode van de tonaelbond. Daar heeft hij veel werk mee. Dan is het voor de uitnodigingen, dan voor de souper of voor het drukken van affichen. Fietsbanden verslijten is bij hem normaal. Overal wordt hij vriendelijk ontvangen. Hij was ook tevreden over de goede samenwerking die er is tussen de leden van de technische ploeg Er is geen baas. en ieder doet wat van hem verlangd wordt. Laat ons hopen dat het zo blijft, zegde José. Hij heeft ook wel wat herinneringen aan sommige toneelstuk ken. en vertelt gaarne ple zierige anekdotes. Dat ze hem gaan vieren voor zijn 25 jaar achter de schermen maakt hem niet nerveus, maar hij vindt het wel spij tig dat hij alleen is. De vori ge keren dat men iemand vierde waren ze met twee. José is alleen in 1984 als jubilaris. Hij hoopt dat hij nog vele jaren bij de nacht club zou mogen blijven en dit liefst zolang hij kan Een andere hobby heeft hij niet. Het bestuur, de spie- Iers en de leden van de tech nische ploegen hopen dat zij nog lang met José Ver eecken mogen samen werken. (bd) De Kon. Toneelvereniging Trouw aan Kunst opende het toneelseizoen met het toneelspeel in drie bedrijven van Fr. Van Laecke, «Geen tijd voor een goede kerst dag» of «Roza». Het onder werp handelde over één van de grote problemen van on ze huidige samenleving, de opvang van onze bejaarden. Niet zovelen hebben het ge luk om tijdens hun oude dag in hun woning te kun nen blijven en omringd te worden door de niet afla tende zorgen van hun kin deren. De meeste oudjes hebben geen weelde en de werkkracht lag aan de ba sis van hun welvaart. Tij dens dit toneelspel zagen wij het wel en wee van de 65-jarige Roza, gespeeld door Maintje Van Moeseke. Het lag niet in de bedoeling om be praalde toestanden in verzorgingstehuizen voor bejaarden aan te klagen, maar toch gaf dit stuk een realistisch beeld van de be jaardentehuizen en het dagelijks gebeuren. De kin deren kunnen het geld van het oudje gebruiken voor zij gestorven is. De oudjes betalen om vriendelijk be handeld te worden en den ken terug aan de tijd toen zij nog zelfstandig in hun huisje woonden. Dit alles werd ten tonele gebracht door de toneelgroep van Trouw aan Kunst, in een regie van Gilbert Maeyer. De hoofdrol werd vertolkt door Maintje Van Moeseke, bijgestaan door Conny Van den Branden, Monique en Mart ine Corne lls, Clementine Verbeeck, Leona De Smet, Leehtje Ruys, Kries De Vriese, An dré Bruggeman en Danny Ruys. De technische ploeg «De Biekorf» werd bijge staan door Emiel Ruys, klank- en geluidstechniek an door Pierre Ertzingen. lichtorgel. Hamme. Trouw aan de Kunst. Met Geen tijd voor een goede Kerstdagkreeg Trouw aan de Kunst heel wat aandacht, (vh) De Berlaarse toneelvereni ging Hand in Hand speelt dit weekend in de Paro chiezaal het blij spie 1 «'t Eeu wig leven, amen», van R. Pieters. De voorstellingen hebben plaats telkens te 20 uur De inkom bedraagt 80 fr. Dit werk is na «De Mirakel- makers» (1979) en «Marche funèbre voor Kamiel» 1980) het derde toneelstuk van R. Pieters dat door Hand in Hand gebracht wordt. Deze 62-jarige Wes- tendenaar, directeur van de Nieuwpioortse Rijkslagere school, beschrijft in de meeste van zijn werken met veel fantasie het volkse le ven. Naast toneelwerken heeft hij nog enkele boe ken, hoorspielen voor BJt T.-2 radio en het T.V.- spiel «Tralies trekken» op zijn schrijvers-aktief. Hand in Hand wil met dit stuk een beslissende stap zetten naar de verjonging van het gezelschap. Naast de ge kende waarden, met vooral Liliane Clinck en Arthur Merckx, zullen namelijk drie jongere spielers hun de buut maken: Elsie Bonnae- rens, Mark Guns en Karei weet dat er de komende da- Comelis. Over de inhoud gen wel zal gelachen wor wou regisseur A. Merckx den in de puitengemeente. niets kwijt, maar wie Hand in Hand al een beetje kent. (N.K. Sinterklaas is weer op ronde in stad en land, en brengt een bezoek aan alle brave kindertjes thuis, maar ook aan alle mogelijke bewegingen en vereni gingen. Waarom zou Kalleke Step daar een uitzon dering makan? Alleen komt Sinterklaas niet in hoogsteigen persoon naar het Kalleke Step Thea ter: hij heeft een kleine college afgevaardigd, die net als Kalleke Step zelf aan zeven touwtjes hangt. Heel wat toneelliefhebbers uit Erembodegem hebben on getwijfeld goede herinneringen aan het blijspiel «Ruilen is niet altijd huilen» dat K.W.B. en K.A.V. Erembodegem- Terjoden verleden jaar voor het voetlicht heeft gebracht in de parochiezaal van Terjoden. Na de suksesrijke voorstellingen van' dit stuk schreven we in «De Voorpiost»: «Vrijwel iedereen die dit stuk heeft gezien zal eenstemmig beamen dat dergelijk initiatief nog navolging moet kennen!» Op 1, 2, 7, 8 en 9 december is het zo ver... Telkens om 20 uur brengt K.W.B.-Terjoden de komische thriller «Het IJjk is zoek» in het Patronaat (naast de 8t. Jozefskerk) van Terjoden: erg spannend én plezierig...! Op 14 en 21.12.1984, telkens te 19.45 uur in zaal Casino, St. Jorisgildc opent de Koninklij ke Rederijkers Kamer «Ro- siers» het toneelseizoen met de opvoering van het bekende blijspiel van Neil Simon «Blootsvoets in het Park». De basis van dit blijspiel kan als volgt samengevat worden: «Voor een goed huwelijk heb je er twee nodig die het ook nog met elkaar moeten zien te vinden». De ganse intrige speelt zich op de bovenste verdieping -van een zeer oud herenhuis te New-York City waar nog niets in staat cn waar ccn jong getrouwd echtpaar 6 da gen zijn intrek neemt. De auteur beschrijft hierop een zeer plezierige wijze, ean kleine tragedie uit het dage lijks leven van dit jonge echt paar In een regie van Paul Sonck evenals in een door hem ontworpen dekor spelen: Celina De Dijn, Jenny De Pot ter, Dany De Bock, Erwin De Decker, Fernand Eeckhout en Paul Sonck Er weze opgemerkt dat de zaal «Casino» volledig heropge- smukt werd alsook bijgevoeg de verwarming werd geplaatst. Kaarten voor deze opvoe ringen zijn beschikbaar bij al de leden cn in zaal Casino alsmede telefonisch op nrs. 21.11.67 - 21.24.85 en 21.89.80. «De appelboom van Sinter klaas» is een stuk dat bij Kalleke Step reeds vroeger werd gespieeld. Het werd geschreven door Gust Die- rickx op basis van een tra ditioneel Sinterklaasver haal waarin Sinterklaas bij zondere krachten toekent aan de appielboom van Mie- ke Mizerie, een oud vrouw tje dat alleen in een hutje in het bos woont. Een paar weken geladen werd het stuk reeds tweemaal opge voerd in Appels, maar dan wel omgewerkt tot «Appiel boom van Sint Maarten» «De appelboom van Sinter klaas» wordt opgevoerd in de eigen zaal van Kalleke Step, in de Sint Elooistraat te Grembergen, op zondag 2 december te 14.30 uur. Voor de regie staat traditio neel Gust Dierickx borg. De poppen worden bediend door Julia Pauwels, André Velleman, Lutgart Velle- men, Robert Van Der Ve- ken en Julien Philippe De Moor zorgt dat alles in het juiste licht wordt gaplaatst en Fred Scholliers zorgt voor het geluid. Lou De Leenheer en Liave De Sae- ger zorgen zoals steeds voor de opvang en de assis tentie in de zaal De inkomprijzen zijn bij Kalleke Step zoals steeds zaer demokratisch gehou den: kinderen batalen 40 frank inkom. Komen broertjas of zusjes mee dan betalen die 30 frank. Du- ders zijn vanzelfsprekend ook hartelijk welkom. Zij kunnen genieten vanhet 8pel zelf, maar ook van de sfeer en de reakties in de zaal. Volwassenen betalen 50 frank inkom Afspraak dus op 2 decem ber bij Kalleke Step! Regisseur Ulrik De Leu: «Bij de opvoering van ons tweede toneelstuk is onze groep de moeilijkheden ze ker niet uit de weg gegaan. Wij brengen U immers de komische thriller «Het Lijk is zoek» van Raymond Dyer. De spelers hebben hier een dubbele opdracht: niet enkel de spanning er tot het einde in houden maar ook U trachten aan het lachen te brengen. Ho pelijk slagen wij in ons opzet!». INHOUD Veel willen we er vandaag nog niet over kwijt, want hieronder zou de spanning al te veel kunnen lijden In een landhuis, ergens op het platteland in Engeland, zijn alle aanwezigen in die pe rouw gehuldigd: Mr. Barraclough, de meester des huizes is overleden Twee notarissen Blundell en Mickleby, die aanvanke lijk verward worden met de begrafenisondernemer, ko men na een reeks spannen de en leuke omwegen, tot de ontstellende ontdekking dat er een komplot gevoerd wordt in dat spookachtige landhuis want de lijkkist is leeg...! Vanaf dat ogenblik raakt de thriller goed op gang. zo wel letterlijk als figuurlijk, want... nog meer mensen sterven en nog meer lijken verdwijnen... De spanning in huis stijgt voortdurend. Want de moordenaar be vindt zich immers in huis. Is het Johnson, de chauf feur, Anne Beale de sekre- taresse;, Agnes, de keuken meid, Mabel, het kamer meisje, Dhr, Sorell. de be grafenisondernemer; of de oude afwezige dokter Brown??? Op wie werd beroep gedaan voor deze produktie? Het gezelschap wordt ge vormd door volgende spe lers: Carine De Vroe, Carine De Geyter, Madeleine Kwanten. Maria Veirman, Annie Geeraerts, Herman De Brouwer, Frans Van Dorpe, Rudi De Zwaef, Nor- bert Mus en Kurt D'Hont. Het dekor wordt gereali seerd door Rudi De Zwaef, Lode Van Belle, Theophiel Ghijsels en Adolf Van der Eist. Voor een passende belich ting zorgt Lode Van Belle, de techniek rust in handen van Eddy De Backer en Lo de Van Belle. In de fluisterbak zitten Ann Van Dorpe en Lieven De Luyck. Kleedster is Chan tal D'Hont. Lieve Piron goochelt met de grimeerkwasten. En het hele klatergebeuren wordt geregisseerd door Ulrik De Leu. Samen willen ze bewijzen dat K.W.B.-Terjoden over heel wat vitaliteit en kreati- viteit beschikt en hopen ze aan toneelminnend Erem bodegem een avondje heer lijke ontspanning te kun nen bezorgen! Rendez-vou8 op 12, 7, 8 en 9 december te 20 uur in de parochiezaal, Geraards- bergse steenweg te Erembo- degem-Terjoden Fijn als jij er ook bent! D.B Traditiegetrouw geeft de Re gie der Posterijen in nauwe samenwerking met de vzw Pro- Post een agenda uit voor 1985. Daarin vindt men allerlei nutti ge informatie terug over post diensten en werden er heel wal artistieke reprodukties v postzegels in opgenomen, het algemeen informatief ge deelte wordt het tema «de posl vandaag cn morgen» belicht. De agenda zal in de loop van deze maand verschijnen cn kost 250 fr. Hij is verkrijgbaar in alle postkantoren.

Digitaal krantenarchief - Stadsarchief Aalst

De Voorpost | 1984 | | pagina 24