Leerlingenvoordracht
Stekense muziekakademie
hoogstaande manifestatie
Personeel Lebbeekse muziekschool koncerteerde
Gemeentelijke Muziekschool
Buggenhout koncerteert
Dendermonde opent
Europees Jaar van de Muziek
met prachtig; koncert
Cantate Domino meesterwerken van Bach en Haendei
20 - 15.3.1985 - De Voorpost
Afwisselend en hoogstaand
du
De afwezigen hadden weeral eens ongelijk vorige zaterdagavond niet te komen
opdagen op het traditionele koncert, verzorgd door de leraars van de Gemeentelijke
Muziekschool, in de feestzaal van de school langs de Stationsstraat te Lebbeke,
Het koncert groeide immers uit tot een smaakvol en hoogstaand evenement. De keuze
van de uitgevoerde werken «feestvarken» Bach en Handel werden geenszins over het
hoofd gezien en de muzikaliteit en virtuositeit die de uitvoerders aan de dag legden,
waren hier beslist niet vreemd aan.
Diversiteit
Nadat presentatrice Rita
Dejonckheere Ier axes
diktie aan de school bij
haar verwelkoming het
«Jaar van de Muziek» in
herinnering bracht, de be
tekenis van Bach toelichtte
en Robert Coppejans mid-
derwijl een menuet van
Handel, een andere «grote»,
op de piano speelde, bewe
zen Hilde Van Avermaet en
Bart Spanhove, dat ook uit
een «eenvoudige» altblok
fluit prachtige muziek te
halen valt. Via een «Menuet
in D» toonden ze aan, dat
J.S. Bach ook eenvoud kan
uitstralen,
Bart Spanhove ging vervol
gens enigszins op de didak-
tische toer en illustreerde
aan de hand van twee num-
Met twee koncerten in één week tijd blijft de Gemeentelijke Muziekschool van
Buggenhout haar reputatie van stuwende motor van het muzikale leven in de
bosgemeente alle eer aandoen. Op zondagmorgen 17 maart vergasten de leraressen en
leraren dwarsfluit, hobo en trompet Opdorp met een aperitiefkoncert en op zaterdag 23
maart treed het kwartet De Caluwé - Matthijs in de Buggenhoutse Sporthal op met een
programma «Jazz in Concert».
Aperitiefkoncert
In de zaal Den Drijtroren op
de Opdorpse Dries presenteert
de Muziekschool op zondag 17
maart om 11 uur een program
ma dat reeds voor een goed
deel werd uitgevoerd in Op
stal, een andere Buggenhoutse
deelgemeente, een vijftal we
ken geleden. Drie van de zes
werken zullen de getrouwen
van deze aperitiefkoncerten
dus reeds vertrouwd in de oren
klinken: het «Divertimento
voor trompet, trombone en
piano» van Blacher (uitge
voerd door trompettist Paul
Lauwe rs, trombonist Frans
Lauwers en pianiste Marleen
De Maeyer), de Suite in D
groot» van G.F. Haendei (ver
tolkt door trompettist Henk
De Loose en pianiste Chris
Ceuppens) en twee aria's uit
«Zeven arie con tromba sola»
van Alessandro Scarlatti (door
sopraan Christa Biesemans,
trompettist Paul Lauwers,
trombonist Frans Lauwers en
pianiste Marleen De Maeyer).
Verder worden nog uitgevoerd
«Introduction» van Domenico
Cimarosa en de hit van Rogier
Van Otterloo «Introspection»,
beide door fluitiste Margaux
Van Dromme aan de piano
begeleid door G. De Decker,
ook nog het «Concerto del
Opera la favorita di Donizetti,
voor hobo en piano» van A.
Paculli door hoboïst Luc Lie-
landt en pianiste Chris Ceup
pens. De toegang voor dit kon
cert is, zoals steeds trouwens,
gratis. Nadien kan voor een
demokratisch prijsje een aperi
tief bekomen worden.
Jazz in Concert
Dit is de titel waaronder de
Gemeentelijke Muziek
school van Buggenhout op
zaterdag 23 maart in de po
lyvalente zaal van de Bug
genhoutse Sporthal aan de
Vierhuizen een jazzkoncert
programmeert. Dit koncert
wordt georganizeerd in het
teken van het Jaar van de
Muziek Uitvoerders zijn
pianist Mare Matthijs, flui
tist Dirk De Caluwé, per-
kussionist Mare Roosen-
dans en bassist Frank Cop-
pieters, muzikanten met
naam die een paar uur fijn
jazzgenot moeten kunnen
garanderen
Kaarten voor dit koncert
(aan 100 fr. zijn verkrijg
baar in de Gemeentelijke
Muziekschool, het gemeen
tehuis van Buggenhout en
Sint-Amands, de Buggen
houtse kantoren van het
mers voor blokfluit «En
gels nachtegaaltje», een
300 jaar oud lied van Jan
Jacob Van Eyck en «Music
for a bird» van meer recente
datum, geschreven door
Hans Martin Linde de
drang van heel wat kompo-
nisten de zang van de vo
gels te imiteren. Twee to
taal verschillende werken
overigens. Het laatste ver
gde bovendien speciale
technieken, die vlekkeloos
door Bart Spanhove toege
past werden.
In «What is the matter?»
een recit-aria uit de tweede
akte van «The Consul», een
opera van G.C. Menotti, be
zong Anne-Marie Rogiest,
begeleid op de piano door
Robert Coppejans, de po
gingen van een grootmoe
der haar kleinkind «au het
lachten te brengen. «Give al
little smile to Granny»,
zong ze en ook dit nummer
werd door het publiek met
een hartelijk applaus geva
lideerd. Ook in haar «Con-
nais-tu le pays», een aria
uit «Mignon» van A. Tho
mas, begeleid door Robert
Coppejans - piano) en Tine
van Damme (dwarsfluit) be
wees Anne-Marie Rogiest
haar vokale kwaliteiten.
Via «Ehr Blümlein alle», In-
troduktionen und Variatio-
nen, gaven Tine Van Dam
me (dwarsluit) en Robert
Gemeentekrediet, de Spaar
en Lijf ren tekas, de Genera
le Bank, de Kredietbank, de
Bank Brussel Lambert, de
B.A.C de Buggenhoutse
Sporthal, het Sint-Michiels-
college, V.T.I., café Den
Drijtoren Opdorp, Huis
Saerens Opstal en H.S.A.
Vincke-Meyers (Briel). Dit
koncert begint om 20 u.
L.
Huyghens en
voordroeg. Via
Jonckheer en Boccai L,
zelfsprekend, maak i
o.a. kennis met eeq
ker die de voorkeur
tien maagden boven
Lebbeke. De deelnemers
school van Lebbeke (c)
Coppejans (piano) vervol
gens een duidelijk bewijs
van muzikaal samenspel.
De ene speelde daarbij in op
de andere, zodat a.h.w. een
muzikaal gesprek ont
stond.
Tot slot van het eerste deel
vertolkte Erna Verbist het
«Intermezzo nr. 2 in la
groot» van de 19de eeuwse
melancholicus Johannes
het geslaagde lerarenkoncert in de gemeentelijke muziek-
weg
Brahms. Een
in dromen bij
zinken.
Het tweede deel van het
koncert werd ingezet met
een dansnummer. Uit de
musical «Dreamgirls» koos
balletlerares Chris Caudron
het nummer «Step into the
bad side» en schreef er een
koreograüe op, waarin zij
verschillende dansgenres
stopte. Bij de uitvoering
werd Chris Caudron
geassisteerd door Stefaan
Nieulandt, leerling van de
hogere graad. Ook dit num
mer oogstte veel sukses.
Ook het gesproken woord
kwam aan bod. Daarvoor
zorgde diktielerares Rita
Jonckheere, die begeleid
door Philippe Malfeyt op de
luit, werk van Constantijn
«O
e
huwde vrouw (les g en
les couleurs ne se du
pas). Ondeugende t
op een gevat-schalk „j,
nier tot bij het publii
gebracht.
Tot slot van het
vertolkte trombon^
De Praetere, begelei
Patrick Coppejans'! F
piano, de «Sonata 1
van Johann Ernst Q t
Barokmuziek uit e| U
bone. Het klonk ot
lijk in de oren.
Het laatste woord
van direktrice Mevi 41
Stockmans. Zij dani v.
uitvoerders, zette se op
de bloemen en may c
de gelegenheid geer de
het volgend Mm
initiatief aan te
een «Balletfeest» op
dag 27 en zondag 2 ee
a.s. tar
Vermelden we nog 0 ff
koncert bij ge woord
door schepenen ft
De Ridder en Jozef li Jp
raadsleden mevr. VaJ
Rasson, Gaby
Jeugt, Willy Van 1
en lid van de Muziefcjt
Willy Meert.
Pierre Van B 1 zi
Het is al in alle toonaarden gezongen: 1985 is het Europees Jaar van de Muziek, het jaar Luc De Meulenaere
waarin de geboortedag wordt herdacht van enkele groten uit de muziekgeschiedenis, tenor, Marc Van I
We denken hier dan meer bepaald aan Bach en Haendei, maar ook aan Scarlatti en nog nor, Ludwig Van G
enkele anderen. tenor, Philippe 8
In Dendermonde beeft men een biezondere werkgroep opgericht om dit Europees Jaar bariton. Marc Ml
meer luister bij te zetten. Onder voorzitterschap van schepen van kuituur Hubert Maes bas-bariton en Liei
werkten de leden Aimé Van den Broeck als voorzitter van de stedelijke kulturele raad, roo, bas.
Luc Van den Broeck als initiatiefnemer van de orgelcyclus en de Internationale Blijft dan nog Frai
Muziekdagen, Marcel De fleur als direkteur van de stedelijke muziekakademie, Pierre die in 1951 in Dend
De Vliegher en Wim Moort-
gat (diktie; 95 procent), Jo-
han D'Hondt (notenleer, 95
procent). Gremar
Zondagvoormiddag ging in de feestzaal van het voorafgegaan door de klas^
technisch instituut Sint-Andries alweer de leerlin- notenleer met «Canon» en
genvoordracht en proklamatie van het voorbije "Orkestimitatie; en gevolgd
schooljaar van de Stekense afdeling van de muziek- ;™tn van Peer,
akademie door. Eon Mad die tot in de nok was
gevuld deze keer. Zoals we dat de laatste jaren de Van Overtvelt (fluit),
gewoon zijn, werd het ook nu weer een leerlingen- Krista De Witte (viool) en
voordracht op hoog muzikaal peil. We kunnen dus Griet De Witte (viool) brach-
rustig stellen dat de Stekense afdeling van de ten in samenspel «So-
stedelijke muziekakademie van Sint-Niklaas met nate» van J.J. Quantz,
haar 159 leerlingen en 250 kursisten in volle bloei waarna Ann De Lentacker
is. Ondanks het feit dat dit leerlingenaantal een o^e6 leeriineen-
beetje is teruggelopen wegens het wegvallen van v££dracht werd afgSo-
een aantal dik tie leerlingen. Deze diktieklas kende ten. met «Concerto nr. 2»
inderdaad een (té) hevige start en is nu blijkbaar (eerste deel) van C.M. van
teruggevallen tot een bijna ideale groep. Weber door Vic Permentier
Zonder geluidsinstallatie
die op het laatste nippertje
defekt ging verwelkom
de de plaatselijke sekretaris
de bijna driehonderd aan
wezigen. Natuurlijk stond
z'n korte rede in het teken
van het «Jaar van de mu
ziek» en het «Jaar van de
jeugd».
Hij overliep kort de reeds
georganiseerde aktiviteiten
van de muziekakademie en
stelde voor mei een «écht»
aperitiefkoncert (met de le
raars) in het vooruitzicht.
Ook had hij het even over
de grote muzikale happe
ning die gepland is voor het
najaar. Een happening die
alle verenigingen die mu-
ziek in het hart dragen
moet samenbrengen om er
«iets groots» van te maken:
door en voor de Stekenaren.
Zowat halverwege deze Muziekakademie in Stekene. Volle feestzaal van het Sint-Andriesinstituut voor de
leerlmgenvoordraeht kroeg ^„Ungenvoordrachl (gremar)
ook kuituurschepen Heyse
het woord. Hij was ver
heugd met het sukses van
de plaatselijke muziekaka- ken (Etude xx van Sor).
kwaUteit" van het muziek* Een toeval wil dat de twee grootmeesters vatl de
De Sraedt als stadsbeiaardier, Aimé Stroobants als konservator-arohivaris en Franki
Hervent als diensthoofd dienst kuituur van de stad Dendermonde, een prachtig
programma uit.
op klarinet en door het
tweede jaar van de diktie- Het E1X1X3P0®8 Jaar van de worden verzorgd door de cauteren en Jan Segers ba-
klas met de bekende «Boe- Muziek wordt volgens dat lokale muziekmaatschap- zuin, Philip Windey tuba,
rencharle8ton» van Paul programma luisterrijk in- pijen die op zondagvoor- Erik Bals bastuba en Luc
Van Ostayen gezet op vrijdag 22 maart middag tijdens het toeris- De Landtsheer slagwerk.
Daarna was het voor de om 20 u. in de Roe Beiaard- tisch seizoen voor dc nodige Algemene leiding Luc Var»
leerlingen hoog tiid voor de zaal van bet stadhuis van muzikale animatie zullen den Broeck.
proklamatie Dendermonde met een zorgen. Ook dit program- r»° M«'"n
De hoogste puntenpercen- müek koncert. Naast een ma is zo goed als klaar
tages werden behaald door optreden van het mmiddel.
Johan Vekemans. Lieve ™rmaard geworden ko[»r- De nltvoerdara
Roggeman (notenleer 98 ensemble Rehgioso onder In de eerste plaats het ko- ding kregen in diverse mu-
procent) Dieter Moiders lexdxng van Luc Van Den perensemble Religioso dat ziekkonservatoria van het
(piano 94 procent) Elise Broeck en van de Dender- dit jaar zijn eerste lustrum Vlaamse land. Ze bekwaam-
rrintiHB. pianovirtuoos viert. Het werd opgericht
De Malufi Singers zijn zes
jonge Vlaamse zangers die
elk een individuele instru
mentale en vokale oplei-
mondse
Frans Dooms, treden ook door Luc Van den Broeck makingskursussen.
1 zich verder via vervol-
Het
werd geboren
deerde aan de c
muziekakademie
geboortestad. Doon
tijdens zijn humi
dies laureaat van
lende wedstrijden
meer de Pro-Civit
strijd. Aan de koi
ria van Gent en Ai
verwierf hij meen
ste prijzen en daan
hij vier jaar privé in
bij Frangois Glorie
studeerde ook in
Doorns koncerteerde
nen- en buitenland 1
als enige landgenoo
beroemde Wiener I r
Salzburg op de slot)
ten van de In term
Zomerakademie in 1
de Malufi Singers op. die er ook de leider van is. ensemble werd opgericht in
Op het openingskoncert Op hun repertoire staan 1983 als een vokaal man-
worden werken gebracht werken gaande van de re- nenkwartet, maar werd in
van P. Dukas, A. Bliss, V. naissance tot de heden- 1984 uitgebreid tot zes le- der van het festival."
Nees, Cl. Debussy, P.
Schroyens, Fr. Schubert,
Fr. Glorieux en anderen, kust waar het heel wat waren reeds vroeger aktief
Speciale aandacht wordt roem en luister kent. In zowel als solist als in ande-
gevraagd voor de uitvoe- 1983 koncerteerde Religio- re ensembles. Ze koncer-
ring door het koperensem- so in het kader van de Kate- teerden reeds in binnen- en
ble Religioso van de nieuw draalkoncerten te Brugge buitenland en zijn allen ver-
geschreven Ros Beiaard en vorig jaar verzorgde het bonden aan de koren van
Fantasie van de hand van de eucharistieviering naar BRT of RTB.
Jozef Baeck. De toegang tot aanleiding van het feest Hun eerste koncert werd
dit koncert is 120 fr., voor van anderhalve eeuw bis- rechtstreeks, uitgezonden
CJP en Plus 3 pas 60 fr. dom Brugge". Religioso door BRT
Vermelden we ook dat later werd ook uitgenodigd
daagse periode. Religioso is den, de huidige bezetting
geregeld te gast aan onze dus. De verschillende leden
Als gevolg
hiervan droegen komponis-
Voor de muziel
verenigingen
En lang niet al led lei
hen. Om te voor kon f
op een en dezelfÜ IK
meerdere gelij kaard to
tiatieven worden f
die passen in het ka)
het Europees Jaar 1
Muziek, is de St l
»n
op het jaar nog een tweede mee werken aan twee ten als Vic Nees, Kristiaan
koncert is voorzien. In dat eucharistievieringen tij- Van Ingelgem, Dirk Ver-
verband zijn er bespre kin- dens het bezoek van Paus meir en Kerry Woodward
gen aan de gang met het Joanries Paulus II aan ons werken aan hen op. Ze
Festival van Vlaanderen. land (Koekelberg en Sint-
Er komt dan nog een slot- Denijs-Westrem).
koncert in de loop van de Religioso bestaat uit Alain jaar verscheen hun eerste
maand december. Een an- van de Velde, Hans Schol- fonoplaat met kerstmuziek.
der luik vormen de kiosk- hers, Freddy Aps, alle drie 111 januari van dit jaar
koncerten op de Grote trompet. Geert Van der kwam er dan een Schubert-
Markt. Deze koncerten straeten - hoorn, Geert Ver- plaat. Het koor bestaat uit
maakten verschillende op
namen voor BRT 1 en vorig
Dienst Kuituur en
me doende met het
stellen van een agen ®c
agenda kan door i F
worden geraad 1
uiteraard ook word 10
gevuld
adres: Dienst KultJwl
Toerisme, Stadhui!
Markt te 9330 Den P
(052/21.39.81
21.39.57).
kwaliteit van het muziek- den w| Koen6 Van Houte
onderwijs zal blijven sty- (Slaapliedje van F. Dean) en
gen dankzij de blijvende én -
barok, Johan Sebastian Bach en Georg Friedrich
Haendei in hetzelfde jaar 1685 werden geboren. Dit
ren aan belang winnen, bas. De orkestpartit.Sur
Vooral deze laatsten zijn wordt gespeeld door het
klinkende momenten van Antwerps Kamerorkest en
Jlljvenae en Inrmivir» „on Rromon Xhil »1IWUUDI 11» llOhDCUUC JIUU 1UOU «OIUCII gOUUlDU. LIH 7---- .vw. til
toenemende financiële Hrfnn nfnr-p van Rartnki on jaar vieren we dus de 300* verjaardag van hun onstuimige drift en harts- Jan Van Mol houdt het or-
steun (40% meer dan in de Diano en dan was het geboorte en dat wordt in Aalst binnen het kader bxïht geworden. Het is ei- gel. Het geheel staat onder
stuur Van ^emeeIdede~ Weer de beurt aan het eerste van het Europees Jaar van de Muziek herdacht tnrt SJ?
Verheugend was het ook te •>aar van de 'bbheklas raet uitvoering door de Cantate Domino van de pulariteit achter staat op de Overloopt men dit lijstje
«Wat ze zeggen» van J. Van Johannes Passion van Bach op woensdag 27 maart Mattheus Passion. Dat aan medewerkers, dan kan
ringsmaatregelen van ^e der Ster: Mooi was het ,,In" 111 de Sint-Martinuskerk en op 28 maart om 20.00 komt misschien omdat in men gerust stellen dat het
hogere overheid gedeelte- teger Vitaa" van F Flem- u. is er in de Onze Lieve Vrouw ter Sneeuw te de Johannes Passion om een hoogstaande uit-
lijk werden opgeheven, on- min£ door_ klan- Destelbergen de uitvoering van de Messiah van slechts een koor en een or- voerig zal gaan. Kaarten
dermeer door een doorge- "e^kwartet. En cJfafna ^'af Haendei. Op 31 maart wordt dit in Nukerke nog kest meewerken, waardoor zijn te bekomen bij
net. weer niann Pieter Mnl- -rii Ho cunoaiio mioi oor, nianot w.
nancieel)'voor zorgen dat er
meer uren diktie zullen
kunnen worden gegeven.
dreven lumdtekenineenak. het weer piano: Heter Mol-
tie. De gemeente zal er ffi- ders 'P»"6 een -Sonatina.
van Cabalewaki. Daarna
weer diktie met Elise De
Vliegher («Ik ben kwaad»
van H. Smits) en Tom Cor-
Leerlingenvoordracht nu en ®°Eie Buysse («Van
één tot tien» van A. Daldi-
Maar het «oornaamate waa .Chaconne, van J.
natuurlijk datgene wat de wer„ brachl door
eerlmgen naar voor brach- Van ovtrtvett (fluit),
Tina Weemae» (klarinet) en
Christel Hesters (piano).
eens overgedaan.
De Johannes Passion
van Bach
Sinds de vierde eeuw is het gross» a slotkoor van het
het oorspronkelijke
zij de sensatie mist van een Dienst Kuituur. Katte-
groot aantal uitvoerders, straat 33 te Aalst aan
Menach be'wein dein Sonde S®Sfwel ,er de '»d van Pr«> 25° J°"
Bach een trend was om voor betalen 150 fr. en de 3-
gewoonte dat op Palm- ierete deel van de Mattheu. 2°°
zondag en gedurende de Passion werd gebruikt. oezeuing ie geDruiken.
dracht met liefst 16 onder
delen.
Het eerste jaar diktie open
de het geheel met een ge
dichtje van G. Gezelle «Zin
gen dat zuilen we>
Vervolgens twee maal
menspel op de piano: Mag
gy De Meester met Christel
Hester (Menuet van J.
de ritaar werd betokkeld FIaydn) en Tom Van Peer
de gitaar werd betokkeld met Annick Pereoon (Hln
door achtereenvolgens het cirkua„ yan T Sze^.
8 Woder&U> ki)
van b Sor); Luc De Lentac- derde klafl notenleer
ker Sarabande van F. Pou- bracht „Die lezant,
lenc) en Griet van der We-
Goede- Week fragmenten De tekst is gemaakt naar
van het lijdensverhaal wer- een gedicht «Der fiir die
den voorgelezen. De Johan- Sünde der Welt gemartel te 1
nes Passion is gekompo- und sterbende Jesus» van Dirk Martenskomitee,
neerd in 1723, zes jaar voor Berthold Brocker. Het ka- samenwerking
wezenlijk van dat
dit ten bate van een zieken
huis. Het werk werd on
middellijk met groot entoe-
siasme ontvangen. De eer
ste uitvoering in Londen
was een jaar later en daar
na veroverde men Parijs en
de hele wereld. In 1818
vond de eerste uitvoering in
de Verenigde Staten, meer
bepaald in Boston, plaats.
De Messiah bestaat uit drie
delen. Het is niet gekompo-
neerd als een passie met een
verteller en een verdere rol
verdeling. Wel als een zui
ver oratorium, waarin vier
solisten en het koor de ver
lossingsgedachte bezingen.
In het eerste deel wordt met
feestelijke koren en aria's
de komst van de Messias
Ja
The Messiah van Haendei
De Johannes Passie in Aalst
Mogelijk heeft Haendei het
Der fUr die De orgiuuzatie van dit kon- rekord van s„eikompone.
tert»'" h"mden van het ren op zün naam atain in
m ongeveer drie weken heeft verwacht. Na de donkere
- -- - m8t het hij dit drie uur durend ora- basaria «The people that
de Mattheus Passion. Naar rakter van het evangelie stadsbestuur en de Genera- borium geschreven Haen- walked in darkness» beju-
alle waarschijnlijkheid di- van het Johannes verschut le Bankmaatschappij. Het del schreef de muziek onder belt het koor de komst van
«1.hoordeel wordt voor reke- teksten uit boeken van de het kind «Untous a child
rigeerde Bach ze vier maal. -
De daaropvolgende uitvoe- theus. Dit komt ook tot ui- ning genomen van de Can- profeten, uit psalmen en de born», waarna een lieflijke
ring vond pas een eeuw la- ting in de passiemuzieken tate Domino onder leiding evangelies, die hem pastorale do herders intro
die Bach op de bijbelse tek- van e.h. Michael Ghijs, sa- pagaar in logische duceert. Het tweede deel be
ter plaats. - r
Bach bracht enige malen sten en lyrische toevoegin- men met de Chorale Cecilia volgorde
wijzigingen aan in de mu- gen komponeerde. In de uit Antwerpen. Solisten door Charles Jen nes.
ziek Zo is het bekend dat muzikale vorm zie je dat er zijn Lieve Jansen, sopraan. De eerste uitvoering van
het openingskoor «Herr een geringer aantal aria's Eleonore Volkert, alt, Paul het werk gebeurde op 13
unser Herrscher» pas later en koralen zijn, waardoor Schotsmans, tenor, Ludo- aprü 1742 in Dublin onder
«Battaglia
Imperfecta», werd gekomponeerd en dat bet recitatief en de volksko-
1 en John Dur, leiding
verstrekt handelt de lijdensgeschie
denis en de opstanding. Het
wordt afgesloten met het
overbekende monumentale
Hallelujakoor.
Sinds Koning George I zich
tijdens dit koor vani
tel verhief, is het ii^
land en ook bij ons,ï
het aanhoren van dii
ment wordt recht gel e
Het derde deel citeert Qr
andere uit de brieve
Korintiëra. Het is e
lijke tekst die de 1
ding uit de dood tol A
werp heeft. Berc
verlossingsaria:
that my redeemer M
In de basaria «The Ir
Sounds» wordt hetjj
gedicht aangekonc
slotkoor met de 0
de «Amen» is een
stuk barokke koorkl
Voor het koorwerk 5
Destelbergen
ke een beroep g
Schola Cantorum I
Domino uit Aalst. 1
soli8tenwerk zijn i- 0p
allemaal Aalstenal h
praan Diane Verdoo:
or Ludwig Van Gi)' h
bas Johan HaesaertJ
partij wordt gezonga !mc
cantor tenor L. De I
naere. Voor het orkfl
een beroep gedaanj
Musici Academici om
ding van Dejan My^j<
Jean-Morie' »-