Jef Eibers op Waas zangfeest «Dansons sous le Rouvre» te gast bij Buggenhout se Bosuilen Musici vertellen met muziek Sint-Niklase beiaardier Geert D'hollander wint tornooi in Brugge Openingskoncert Jeugd en Muziek te Aalst Schitterende inzet van nieuw koncertseizoen te Zele Mississippi Delta Blues Band «Had Telemann maar Peleman geheten» Geslaagde muzikale opening van Huis De Kimpe in Elversele De Voorpost - 27.9.1985 - 25 Gastouders gezocht De volkskunstkring «De Bosuilen» is zowel te Buggenhout als daarbuiten - nationaal en internationaal bovendien - een begrip. Omdat deze groep borg staat voor tal van aktiviteiten op volkskultureel vlak. Denken we in dit verband maar aan de grote lustrumviering waaraan vijf internationale groepen deelnamen en aan de jaarlijkse weerkerende meiplantingen. Op 13 oktober... Tijdens het weekend van 19 en 20 oktober a.s. krijgen «De Bosuilen» een Norman- dische groep uit Saint- Etienne du Rouvray op be zoek. Deze groep uit de buurt van Rouen is bekend voor het dragen van au thentieke kledij en om het uitvoeren van dansen uit de Haute-Normandie. Haar programma is opgebouwd uit een dertigtal liederen en een vijftigtal dansen, tij dens dewelke niet minder dan vier verschillende kle- dijen aangetrokken wor den: een feestkledij (met een zeer mooi dameskapje), een boeren-, zeemans- en visserskledijAlle dateren uit de periode 1800-1850. De dansen worden uitge voerd op de tonen van ak- kordeon en viool. Ter gelegenheid van het be zoek van deze groep aan Buggenhout, hebben «De Bosuilen» een gevuld week endprogramma uitge bouwd. Twee evenementen ervan vormen de blikvan gers. Op zaterdag 19 okto ber wordt vanaf 20 u. een gastronomisch koud buffet aangericht, tijdens het welk, in hoofdzaak Nor- mandi8che specialiteiten - vis, schaaldieren, appel gebak, p&té, camembert - te degusteren vallen. Iedereen is op dit eetfestijn uitgenodigd. Kinderen tot de leeftijd van twaalf beta len 200 fr., volwassenen het dubbele. Oord waar de ze Normandische delikates- sen gedegusteerd kunnen worden is de feestzaal van de Gemeentelijke Jongens school langs de Hanestraat te Buggenhout, voor de ge legenheid omgetoverd tot een echt Frans restaurant. Vanzelfsprekend zorgt «Dansons sous le Rouvre», via zang en dans, voor de nodige animatie, 's Anderendaags, 20 oktober, wordt in niorama» van het Buggen houtse bejaardentehuis, vanaf 11 uur een aperitief- koncert georganiseerd. De aanwezigen kunnen er bij typische aperitieven genie ten van een optreden van nietminder dan één uur. Naast beide voornoemde blikvangers wordt tijdens dit weekend ook opgetre den voor het gemeertehuis, staat op zondag te 10 uur een misviering geprogram meerd en een optreden voor de bejaarden van het rust huis. Zondagnamiddag volgt dan nog een verbroe deringsfeest, waar de Vlaamse en Normandische volk8kultuur zal worden uitgewisseld. Ook wordt een permanente tentoon stelling georganiseerd, tij dens dewelke Normandi sche kant, calvados, cider, camembert en andere deli- katessen te koop aangebo den worden. Wie meer informatie wil of als gastouder wil fungeren, kan steeds terecht bij «De Bosuilen», die graag ook waardekaarten voor deze manifestatie zullen verko pen (50 fr. - 100 fr.). Deze kaarten kunnen als betaal middel gebruikt worden tij dens het buffet en het aperi- tiefkoncert. Ook kan men terecht bij de familie De Strooper, Statiestraat 57 te Buggenhout (052/ 33.56.29), bij de familie Ca- luwaerts, Hanestraat 124 te Buggenhout (052/ 33.15.15) en bij de familie De Bock, B. De Donder- straat 22 te Lebbeke (052/ 35.77.61). Pierre Van Rossem Davidsfonds Lebbeke organiseert De Lebbeekse Davidsfondsafdeling startte haar nieuwe werkjaar. Als eerste evenement van een reeks interessante aktiviteiten wordt op vrijdag, 4 oktober a.s.in de podiumzaal van «Ons Huis», een voordrachtavond georganiseerd Raimond Van Dijck, produktieleider bij BRT-2, geeft dan een voordracht in woord en muziek, over «Musici vertellen met muziek»Via dit thema zal hij de aanwezigen licht- klassieke muziek laten proeven. Wie deze boeiende verteller vroeger op de radio muziek hoorde presenteren, weet dat dit een unieke avond wordt. Zelf schrijft hij over «Musici vertellen met muziek»: «Wil je een kind... en soms ook wel eens een volwasseneiets bijbrengen, kapsel dan uw betoog in een verhaaltje in en je zal zien dat het er eens Brugge mag zich zonder enige schroom in de rij plaatsen van 's werelds befaamdste beiaardsteden. Om deze faam alle eer aan te doen heeft men in de B rugae stede de koppen bij elkaar gestoken om de klokken gedurende drie dagen te laten zingen over de feeërieke stad. Niet minder dan acht kandidaten hadden zich laten inschrijven voor dit internationaal beiaard treffen nl. twee Fransen, vier Nederlanders en twee Belgen. Een aantal dat zeer hoog te noemen is voor de ongewoon moeilijke opdracht. Uiteindelijk zijn de beste deelnemers opgedoken die voor zichzelf een kans van slagen zagen omdat zij reeds een of meerdere keren in het verleden bekroond waren: Peter Bremer uit Nederland, Geert D'hollander uit België, Co Groenewoud uit Nederland. Matthieu Lenaerts uit België en Bob Van Wely uit Nederland, zoals alfabetisch aangeduid. Op donderdag 19 en vrijdag 20 september hadden de voorproeven plaats. Er was een inspeelstuk voorzien dat buiten de eigenlijke interpretatiewedstrijd stond om de mededingers enigszins vertrouwd te maken met de beiaard. Vervolgens moesten de kandidaten twee opgelegde werken vertolken. Als derde onderdeel werden twee van de vijf werken uit het repertorium der kandidaten, door de jury aangeduid. Tenslotte, als laatste onderdeel in de voorproef, volgde een improvisatie op een gegeven volkslied thema waarvan het thema zelf pas op het ogenblik der uitvoering ervan, wanneer de beiaardier speelklaar zat op zijn beiaardklavier, in gesloten enveloppe door de torenwachter overhandigd werd. Door eliminatie kwamen er drie laureaten naar voren. Wie dat waren wist de jury zelf niet eens. Die zou het pas en gelijktijdig vernemen met de beiaar diers in kwestie op de proklamatie in de akademi- sche zitting De proklamatie had plaats om 20 u. De spanning was te snijden. Intussen liep de ontvangstzaal gelei delijk aan vol met heel wat muziekliefhebbers, niet alleen uit het Brugse maar ook uit hot Waasland, het Mechelse, uit Nederland e.d.m. De laureaten Volgende laureaten kwamen uit de bus. Derde laureaat: Bob Van Wely uit Nederland met 2.536 punten Tweede laureaat: Peter Bremer uit Nederland met 2.575 punten. Eerste laureaat: Geert D'hollander uit Temse met 2.740 punten. Door het hoge aantal punten was een uiterst verfijn de afweging der kandidaten mogelijk. De overwinnaar van het tornooi, eerste laureaat Geert D'hollander uit Temse, ontving bovendien een origineel doek (1 m x 1 m) met het Brugse belfort erop. Dit doek wordt eerstdaags tentoongesteld in Amsterdam (Brakke Grond), vervolgens in New York en tenslotte in Tokio waarna het zal terugke ren naar de laureaat van de wedstrijd. I.D. zo gemakkelijk ingaat, dan wanneer je droog en zakelijk uw redenering wil opdringen. Dat hebben ook sommige komponisten gedaan. Alle mogelijke schakeringen en toonaarden werden uitgeprobeerd. Waarom de stroom van muziek niet via een verhaal naar de massa toe kanaliseren. Achter elke muzikale frase zit er een hoofdstukje uit een bepaald verhaal; elk woord heeft zijn korresponderende noot gekregen. Wij volgen, als in een film, het ganse verhaal terwijl de muziek loopt. En zonder dat wij het zelf weten, met de kinderlijke ontvankelijkheid van ons gemoed, smaken wij de muziek, beleven haar en zullen haar nooit meer vergeten. De toegangsprijs voor deze avond die om 20 uur aanvangt, bedraagt 50 fr. voor DF-leden, 60 fr. voor niet-leden. (pvr) naar gewoonte, de Gewest kapel van het V.N.J. o.l.v. Hugo Pietera. Bert Peetere, leraar aan de Sint-Niklase muziekakademieheeft voor zijn koperensemble speciaal voor de dertiende een ouverture geschreven, geënt op de melodie 'Groot is het Volk' van het duo V erknocke-FeremansDe 13 oktober a.s.: verkiezingsdag natuurlijk, mtuu- ^"vere^ ook de dag dat het Vlaams Zangverbond mSint- ken jongeman uit het Niklaas voor de zesde keer zijn Waas zangfeest Antwerpse, die samen met organizeert. Een misschien wat ongelukkige sa- Bert Peetere' ega Annemie men loop (of juist niet?). Nochtans: men vreest niet Muyshondt de presentatie dat in de stadsschouwburg al te veel plaatsen verzorgt. Joris Van De daarom onbezet zullen blijven. Dit jaar is op het Wouwer monteerde voor de Vlaams Nationaal Zangfeest van het Waasland een derde keer nu een diareeks, andere Jef te gast: na Jef Burm, Jef Eibers. Het knapenkoor In Dulci Jubilo o.l.v. Raf Vandermen- G^, len versterkt de zang van het publiek dat een reeka „fjumtor wj^ nieuwe liederen zal worden aangeleerd en brengt sterck. Kaarten voor het solo een repertoire kunstliederen. Vlaamse gebeuren dat om 14.30 u. van start gaat kos- Vanwege Willy De Sterck speelse, studentikoze en ar- ten 150 frank (100 frank krijgen wij telkenjare een beidereliederen, gekende voor zestig-plussers en ideologische fundering van en minder gekende. houders van een CJP-pas- de muzikale happening in Marcel Gooremans be ge- poort), 60 frank voor jeugd- handen, een betoog dat in leidt op orgel de samen- groeperingen (in uniform) zijn argumentering wel zang, Bruno De Mayer en en zijn te verkrijgen bij van vóór de eerste wereld- Bert Peetere zijn de diri- Omer Dhaene, Jakob van oorlog lijkt te dateren. «200 genten. Arteveldestraat 53 te Sint- jaar», zo werpt hij op, Voor het eerst is men erin Niklaas, 03/776.86.83 of el- «scheiden ons van Jan-Bap- geslaagd, Jef Eibers voor ke zondag tussen 10 en 13 tist Verlooy, wiens verhan- een optreden tijdens het uur in het lokaal 'Steen deling "D'onacht van de zangfeest te strikken. De straete', Nieuwstraat 86 te moederlijke taal' geredelijk Brusselse muzikant zou el- Sint-Niklaas. kan worden beschouwd als ders onvoldoende aan bod Leo DE BOCK het eerste flamingantisch komen. Verder is er, zoals traktaat in de klassieke zin van het woord.» Het trak- taat zou de hele argumenta tie bevatten die de volgende twee eeuwen «een deel van de Vlaamse beweging» motiveren en inspireren: het pleit nl. voor een volks taal als basis voor een sta tistische volkssouvereini- teit. Hiermee wil men de Op maandag 30 september bod, F. Vanden Heede viool jongeren aanspreken, ze tot opent de Aalsterse afdeling en concertmeester, W. Bae- aktie uitnodigen. Immers: «Jeugd Muziek» het sei- tens: klarinet, L. Van hun aandacht wordt ver- zoen 85-86 met het 55-kop- Waeyenberge: fluit. Achter- houdingsgewijs té veel ge- pjg symfonisch orkest van een volgens speelt het or- richt op «belangrijke maat- «Jeugd Muziek» van kest «Cariolanus»-ouvertu- schappelijke problemen», te Brussel o.l.v. Dirk Brossé. re van Beethoven, «Taren- weinig op «staatkundige De toegang werd laag ge- telle» voor fluit, klarinet en problemen die veelal aan de houden 150 fr. Onder de 30 orkest van Saint Saëns, oorsprong liggen van de be- jaar ioo fr. en beneden de «Romanze in F. voor viool lemmering, zoniet de belet- 12 jaar gratis. Koncert te en orkest van Beethoven, ting van de evidente ont- brengen in Netwerk, De «Concertino voor klarinet wikkeling van een volk». Ridderstraat. en orkest van Weber, «Eli- 1r 1+- n Ter gelegenheid van de gie voor Jan» van Giste- veren «Werelddag van de Jonge linck (B) en «Emek» van Het Vlaams Zangverbond Muziek» op initiatief van Y. Mark Lavry (filmmuziek), wil het Vlaamse lied kulti- Menuhin, door de interna- veren, het in zijn verschei- tionale Federatie van Jeugd Met dit koncert opent denheid bij de brede massa en Muziek en de Unesco uit- Jeugd en Muziek afdeling zoveel mogelijk ingang geroepen op 1 oktober, wer- Aalst zijn zeer boeiend en doen vinden. Bruno De den alle muziekorganisato- wel gevuld seizoen 85-86. Mayer, die instond voor de ren aangezet om op 30 sep- Tot en met april 86 organi- liederkeuze van het zesde tember overal ter wereld seren ze iedere maand een zangfeest, heeft dit begre- programma's te wijden aan concert, pen. Hij selekteerde 21 lie- jonge vertolkers. deren uit die het publiek, Op het programma te Aalst LH versterkt door het knapen- komen drie solisten aan koor o.l.v. In Dulci Jubilo, zal zingen: liedjes van ver schillende generaties, Voor het eerste koncert van het seizoen 1985-1986 speelde het Heists kamerorkest. De sopraan Gerda Lombaerts verleende haar medewerking. Het programma was zeer gevarieerd met werken uit de barok, de klassieke periode, de romantiek en de moderne tijd. In het eerste deel zong Gerda Lombaerts twee arias van Handel: een uit de ope ra Ariod&nte en een uit het bijbels oratorium Joshua. Deze komposities met de verschillende vocalise pas sages zijn technisch zeer moeilijk en vereisen een ab solute stembeheereing. Hier leverde de zangeres het bewijs dat ze die inder daad bezit. Ons trof vooral de klassieke beheersing en de dramatische kracht. In het tweede deel bracht ze twee elegische melodieën op 34 van Edward Grieg, nl. Herzwunden en Letzter Frühling. Deze wonder mooie melodieën werden prachtig gezongen., zuiver lyrisch, zonder een zweem van sentimentaliteit waar toe deze werken wel eens aanleiding geven. Ze werd hierbij uitstekend begeleid door het orkest dat met zijn donkere tonen aan de uit voering nog meer reliëf gaf. Naast Gerda Lombaerts was er nog het solistisch optreden van de cellisten Luc Tooten en Karei Stey- laerts in het concerto in g voor twee celli van Antonio Vivaldi en van de altist Mare Tooten in het concerto in D voor altviool van Franz Anton Hoffmei8ter. Het concerto in g voor twee celli is een typisch Vivaldi werk waarbij de solisten zo wel him technisch kunnen als hun muzikaliteit moe ten waarmaken. Het tweede deel (zonder orkest) waarbij het tema alternerend wordt overgenomen en uitge werkt werd bijzonder knap voorgedragen. De orkestli teratuur voor altviool is niet zeer uitgebreid zodat men onvermijdelijk moet beroep doen op minder ge kende komponisten. Frans Anton Hoffmeister is een tijdgenoot van Hay dn, Mozart en Beethoven. Het is dus niet verwonderlijk dat hij enigszins minder be roemd is. Dat wil niet zeggen dat zijn komposities waardeloos zijn, integendeel. Het con certo in D is een stevig, klassiek opgebouwd werk, waarin de solist de gelegen heid knjgt alle facetten van zijn kunnen te demonstre ren. Mare Tooten heeft hiet bewezen dat hij zijn instru ment volkomen beheerst. Het speelse rondo allegretto kwam bijzonder goed over. Het orkest speelde nog het concerto in D voor strij kers, opus VII n° 1 van To rn aso Albinoni. Deze kom- ponist leefde in de schaduw van de beroemde Vivaldi. Het is slechts de laatste ja ren dat hij geapprecieerd wordt, niet alleen voor zijn bijdrage aan de evolutie van het concerto, maar om de pure muzikale waarde. Met de Serenade voor strij korkest van Edward Elgar komen we in de Laat-Ro- mantiek. Deze serenade is een van de vroege werken (1893) van de componist maar draagt toch al de per soonlijke stempel van de Als slot kregen we nog de zes Roemeense volksdan sen van Bela Bartok. Het zijn korte folkloristische boerendansen zoals ze door Bartok in Roemenië werden opgenomen. Ze werden in 1915 bewerkt voor piano en twee jaar later door Bartok zelf georchestreerd Hetorkest was in deze wer ken zowel als bij de begelei ding bijzonder attent en musiceerde met volle over gave ten dienste vanhet uit te voeren werk. VRIJDAG 27 SEPTEMBER 1985 OPENING VAN HET SEIZOEN IN HONKY TONK-BUNKER 1985 is alweer het tiende jaar dat de "Mississippi Delta Blues Band" in West- en Oost-Europa op toernee gaat. De band zal dit jaar in 14 landen optreden en wel in Holland, IJsland, West-Duits- land, Zweden, Denemarken, Noorwegen. Frankrijk, België, Italië, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Roeme- v nië en Joegoslavië. In de laatste jaren hebben de optredens van de Mississippi Delta Blues Band in vele landen van Europa er in belangrijke mate toe bijgedragen tot het in stand houden en promoten van Amerika's basis van alle muziek. THE BLUES. De band bestaat uit 5 zwarte musici. Al de optreden de artiesten komen uit het zuidelijk gedeelte van de States. In de band: harmonika/vocalslead gitaar/ vocals, rhythm gitaar, bas en drums De band heeft een uitermate gevarieerd repertoire dit zowel tradi tioneel als modem. Hun muziek weet de zaal voort durend te boeien en tot entoesiaste reakties te brengen. De Mississippi Delta Blues Band heeft tot op heden in het totaal negen elpees op de markt gebracht en er zal tevens getracht worden voor deze tour een nieuwe lp uit te brengen. In de band zitten volgende artiesten: harmonica/vocals i.p.v. Bob Nelson nu "the great." SAM MEYERS. Bob komt uit Atlanta/Georgia en bespeelt zowel de akoestische als de elektrische blues harp. Hij heeft naam gemaakt door zijn vele optredens met de Muddy Waters band. Onlangs maakte hij nog deel uit van de "Heart Fixers", een band die optrad tijdens David Bowie's wereldtoemee. Dit is Bob's eerste Europese toemee met de Mississippi Delta Blues Band en hij zal zeker een onvergetelijke indruk bij U weten achter te laten. CRAIGH HOR TON: gitaar/vocals. Is geboren en groeide op in Arkansas/Mississippi. Vanaf zijn negende is hij al bekend met de muziek, dit mede door zijn muzikale ouders en de begeleidin gen tijdens de kerkdiensten waar ook zijn oudere optraden. EDDIE RAY: gitaar/vocals. Komt uit de Mississippi Delta waar hij geboren en getogen is. Onlangs heeft Eddie met zijn eigen band een nieuwe LP op de markt gebracht. Zijn gitaarspel is puur down-home en hij heeft veel opgetreden met o.a. "Slim Harpo" en "Guitar Slim". LARRY JAMES: basgitaar/vocals Is reeds lang lid van de Band en komt nu voor de vierde keer naar Europa, evenals ROBERT DENEGAL: drums. Ook hij is een oude bekende uit de band en ook voor hem is dit de vierde keer dat hij naar Europa komt. (Om 21 u. in Honky Tonk) Muziek als zoetste balsem Beethoven, zoals Regnier De Herde hem tekende. Omdat het «jaar van de muziek» nog steeds noten op zijn zang heeft en dichter-publicist Bert Peleman bij een aantal toondichters «persoonlijke echo's» kon opvangen verscheen onlangs van de Wase Klein- Brabander bij de Kempische Boekhandel een char mant boekje: «Muziek die zoetste balsem zijt», een keurkorf gedichten. Peleman luisterde en registreerde, hij komponeerde als het ware. Hij schrijft over de veelzijdigheid van Robert Schumann en de «felle waterval» die Vivaldi ontketende, de balsemende «Kleine Nachtmuziek» van Mozart en de «safieren noten» die Haydn ver mocht uit te strooien. Chopin, «Pools-verbeten», was «tot in de kern der ziel gespleten» en toen Strawins- ky's «Vuurvogel» werd gekreëerd schold men de toondichter voor «zwaar ontaard». Allemaal impressies, anekdotiek dus, maar mooi op toon gezet, ritmisch, doorvoeld. Leven en dood samengebald tot strofen die nu eens glinsteren, dan weer betoveren of zelfs branden. Het is één geklater, een fontein van flitsen. Grafikus Regnier De Herde (Dendermonde-Waas- munster) zorgde voor mooie portrettekeningen, ter illustratie. Grote en kleine terts Peleman zou Peleman niet wezen indien hij niet voor een verrassend toemaatje wist te zorgen. Zo schakelt hij, aan het eind van de bundel, over «van grote naar kleine terts» en dat rijmt precies op «luim en scherts». Speelse getuigenissen volgen dan, in de trant van «Had Telemann maar Peleman geheten; dan was mijn naam beslist alom vereerd». Ter afronding laat de dichter zowat èJle Vlaamse komponisten met naam de revue passeren, in een berijmd vuurwerk. Tot, zoals de dichter zelf schrijft, «soms uw oren tuiten» Het is nu wachten tot iemand ook déze verzen op muziek zal zetten. Inleider Jules Van Ackere schrijft dat musici als Mar in us De Jong en Lodewijk De Vocht bij Pelemans poëzie inspiratie gevonden heb ben. Peleman vond op zijn beurt inspiratie bij niet alleen Mozart, Brahms en Bach, maar ook bij Benoit, Jan Blockx en een hele krans beiaardiers. Eén keer drukt Bert Peleman een taalkundig foute toets in. Terwijl het publiek in de koncertzaal zit te proeven van heerlijke Mozartkugeln uit Salzburg schotelt de dichter «marsepijn» voor. Maar de klank klopt, en zo hoort dat in een muzikale bloemlezing. De puik verzorgde bundel, in zakformaat uitgege ven, telt 124 blz. en kost 360 frank. Dat bedrag kunt u overschrijven op rekeningnr. 220-0972208-13 van de Kempische Boekhandel in Retie. W.V. In het kader van het «Jaar van de muziek» organi seert het gemeentebestuur van Temse een aantal muzikale optredens. Zaterdag 21 september (20 u.) vond een eerste koncert plaats in Huis De Kimpe met als gasten pianiste Mireille Gleizes en de Koninklijke Harmo nie St.-Cecilia van Temse. In de BP Gallery aan de Jan opening heeft plaats op 11 ok- Van Rijswijcklaan 162 te Ant- tober om 18 uur en men kan de werpen expozeert de Franse tentoonstelling bezoeken van kunstschilderes Denise Este- maandag tot vrijdag van 10 tot ban haar werken van 11 okto- 19 uur en op zaterdag van 9 tot ber tot 23 november. De voor- 12 uur. De feestzaal (zolderruimte) was dan volzet. Onder de aanwezigen bevonden zich burgemeester Désiré Van Riet en zijn echtgenote, schepen Emiel Naudts en zijn echtgenote, schepen Luk De Ryck en schepen Paula Janssen. Martin De Ryck sprak het welkomstwoord uit, be lichtte de bedoeling van dit initiatief en verzorgde de presentatie. Deze avond was eigenlijk de muzikale voorbode van de officiële opening van Huis De Kim pe (met opendeurdagen), die dit jaar nog plaatsvindt. Het eerste en derde deel van het programma werd ver zorgd door de Koninklijke Harmonie St.-Cecilia uit Temse o.l.v. Leo Stroo- bandt, met komposities van Petrus De Vleeschhouwer, Femand Ruelle, Glen Mil ler, Roland Cardon, Harold L. Waltere, Consuelo Velas- ques, P. Marquines en Jan De Ridder. Tijdens het tweede deel demonstreerde pianiste Mireille Gleizes uit Temse haar virtuositeit met werken van W.A. Mozart en F. Chopin. Verder lichtte presentator Martin De Ryck alle muziekstukken op een uitvoerige en dege lijke wijze toe. Het geheel kende een stijl vol verloop. De bijna twee uur van volledige koncen- tratie en luisterbereidheid van het publiek illustreer den het suk8es van deze muzikale avond. Dirigent Leo Stroobandt, pianiste Mireille Gleizes en presentator Martin De Ryck werden met een dave rend applaus in de bloeme tjes gezet. Het concert was een organisatie van het ge meentebestuur. 18525 103

Digitaal krantenarchief - Stadsarchief Aalst

De Voorpost | 1985 | | pagina 25