W
Koncertkaleidosckoop
Aalstenaar
Coessens
expozeert
in Brussel
ff
Mieke Bouve
schitterend in «Alice
10 - 30.9.1988 - De Voorpost
RELATIE
Festival van Vlaanderen
Noél: 28 j. en ongehuwd, is poli
tieagent-zwaantje, is 1,78 m en
slank, is aktief in judo, houdt v.
film, natuur, reizen, verlangt kin
deren welkom. Voor ontmoeting
tel. EXPRESS-KONTAKT 03/
231.49.63, ook schriftelijk tav,
Noél, EXPRESS-KONTAKT,
Louizastr. 39-3 Antwerpen 2000.
JOS: 40 j. en in echtscheiding, is
1,80 m en slank, is productielei
der. geen kinderen ten laste, hu
moristisch, spontaan, zelfzeker,
verlangt passende vrouw te ont
moeten voor gezinsleven. Voor
ontmoeting tel EXPRESS-KON
TAKT 03/231.49.63.
DANNY: 25 j. en ongehuwd, is
licentiaat, 1,86 m en slank, niet te
modem, 5-talig, doet aan tennis,
zwemmen, fitness, verlangt een
passend ontwikkeld meisje te ont
moeten voor later huwelijk. Voor
ontmoeting tel. 03/231.49 63, ook
schriftelijk tav. Danny, EXPRESS-
KONTAKT, Louizastr. 39 bus 3.
Antwerpen 2000.
Pierre: is 31 j. en gescheiden,
militair 1,78 m en slank, zwartha
rig, heel slechte ervaring gekend,
verlangt passende vrouw te leren
kennen voor gezinsleven, kinde
ren welkom, tot 35 j. Voor ont
moeting tel. EXPRESS-KON
TAKT 03/231.49.63.
DIEREN
TE KOOP: Prachtige Amazo
ne papegaai met kooi. Elektri
sche boiler Daalderop, 30 lit
met koperen ketel. Tel.
776.70.53.
TE KOOP: Chow-chows, Dober-
manns, Pinksters, Teckels, Fox-
Terriërs, Duitse staanders, Poe
dertjes, Collies, Labradors. Tel.
03/774.15.60.
37 562-DC
TE KOOP: jonge Bassets, Art.
Normand, ingeënt en waarborg,
ouders te zien. Tel. 015/61.43.94.
TE KOOP: nest Dobermanns vn.
partikulier, matige prijs. Tel.
31.42.72 (bureel uren).
Een erg gevarieerd menu hadden we vorige week
samengesteld met ingrediënten ons door het Festi
val Van Vlaanderen aangeboden uit hun over
vloedig koncertaanbod: een schitterende verklan
king van Faurés «Requiem», strijkkwartetten om
van te snoepen door het Cleveland Quartet, een
gevarieerde en erg mooie voorstelling door het
Ballet van Vlaanderen en een boeiend programma
met geuzenliederen.
Herreweghe ontroert met
Faurés «Requiem»
«Festivalster» Philippe
Herreweghe was in de
Gentse Sint-Michielskerk
te gast met zijn koor Cha-
pelle Royale, het instru
mentaal Ensemble Musi-
que Oblique, het knapen
koor Les Petits Chanteurs
de Saint-Louis en de soli
sten Agnes Mellon (sop
raan) en Klaus Mertens
(bas). Zonder ook maar het
minste woordje uitleg kre
gen we een programma
wijziging in handen ge
stopt: de «Messe Basse»
van Fauré werd vervangen
door een vijftal geestelijke
gezangen van Mendels
sohn, Brahms en Fauré...
Een interessant «voorpro
gramma» dat door het
Franse koor van Herre
weghe (opgericht om werk
van de laat-barok en de ro
mantiek te vertolken) op
een erg mooie wijze werd
de jonge Amerikaan Chri
stopher Rouse (°1949) te
horen, een werk dat aan de
leden van het Cleveland
Quartet werd opgedragen.
Zowel in het kwartet van
Rouse als in deze van Beet
hoven toonden de musici
dat hun wereldvermaarde
reputatie meer dan terecht
is. Het viertal musioeert
met een perfekte homoge
niteit, een entoesiast en
ekspressief inleven, een vi
talistische uitvoerin
gspraktijk en een schitter
ende sonoriteit.
Als bisnummer kregen we
de tweede beweging uit
een strijkkwartet van Sa
muel Barber opgediend,
ook weer om van te
snoepen!
Ballet van Vlaanderen: ge
staag groeiend gezelschap
«Capriccio», een koreogra-
fïe van George Balanchine
op muziek van Strawins-
ky, was het openingswerk
TE KOOP: Yorkshires afstam
ming Milmor, abrikozen poedels,
ontwormd en gevaccineerd. Tel.
03/771.22.58.
38/158-OC-VS
TE KOOP: Maltezer pups, 7
weken, zuiver ras, gefokt in
familiekring, ing., ouders stam
boom St.-Hubertus. Te bez.
tel. 052/21.83.52. as/zowe-vs
DUIVEN TE KOOP: wegens ge
zondheidsredenen. Te bevr, bij
Dalschaert Karei, Eeckhoutstraat
25, Hofstads. Tel. 053/77.65 91
TE KOOP: Texel dekram, jaar
ling, beste afstamming, Veldstraat
202, Temse. Tel. 771.09.60
TE KOOP: twee jonge geiten,
Toggenburgers Tel. 053-
66.21.58
TE KOOP: Poedertjes abrikoos,
zwart, zilvergrijs, York-Shire Ter
riers, keesjes. D'Hooghe Gilbert,
Ropstraat 42, Haasdonk. Tel. 03/
775.99.54
TE KOOP: jonge haantjes om
verder te vetten. Bij Jan De Dij-
cker, Heirstraat 1, Bazel. Tel.
774.24.14
VOGELNIEUWS: opgelet gele lijn
om te laden en te lossen Tros-
kenszaad 100 fr. kg., ape noten
110 fr kg., dwergpapegaaien te
koop vanaf 350 fr, tot 900 fr.,
grijze roodstaart papegaai 10.000
fr., tamme kakatoe 16 000 fr., gro
te beo 4 000 fr., te koop gele
halsbanden, nachtegalen, mais-
parkieten, rosellas en alle soorten
kleine pasionatas, opkoop van
papegaaien Zaden Duvo: kanarie
650 fr. 25 kg., grote parkietmen-
geiing 625 fr. 25 kgkleine par-
kietmeng. 600 fr. 25 kg., rondzaad
525 fr. 25 kg., duivenvoer 425 fr
25 kg Te koop tentoonstellings-
kooien 15 cm, 18 cm. en hele
grote met plastiek schuiven, aan
koop van zebravinken 60 fr
kopp., pirüchen 100 fr. kopp. Ie
dere zondagmorgen op de klod
de markt te Lokeen bij slecht weer
thuis, iedere dag open om 17 u.
tot 19u30 en de zaterdag heel de
dag open Bij Van Der Straeten
Frans, Koophandelstraat 11, Lo
keren. Tel. 091-48.10.49
Philippe Herreweghe.
En dan het «Requiem» van
Fauré na de pauze. Herre
weghe had gekozen voor
de originele versie met een
orkestraal en instrumen
taal beperkte bezetting. Dit
verstilde «Requiem» uit
1888, dat niet de ver
schrikking maar slechts
de vrede van de dood op
roept (met weglating van
bijna het volledige «Dies
Irae»), is misschien wel
Faurés mooiste werk. We
hoorden dit werk nooit zo
mooi uitvoeren als in de
Sint-Michielskerk: een ga
ve homogene koorklank,
een transparante en toch
geprofileerde orkestklank
en twee sobere solisten-
stemmen zorgden voor een
ontroerende vertolking.
We hopen dat Herreweghe
met deze ensembles dit
werk op plaat neemt!
Cleveland Quartet: top-
TE KOOP: prachtige amazone
papegaai, met kooi, zeer tam.
elektrische warmwaterboiler
merk Daalderop, 30 liter, kope
ren ketel Tel 776.70.53
Het Amerikaanse Cleve
land Quartet bestaat uit de
violisten Donald Weilerste-
in en Peter Salaff, de altist
James Dunham en de cel
list Paul Katz. Ze spelen op
een samenhorende set in
strumenten van Stradiva
rius, die eens aan Paganini
hebben toebehoord. Ze wa
ren voor een aantal kon-
certen uitgenodigd door
het Festival van Vlaande
ren. Wij woonden hun
koncert bij in het Museum
Vleeshuis te Antwerpen.
Ze begonnen met het laat
ste uit Beethovens eerste
serie strijkkwartetten, na
melijk het «Strijkkwartet
in Bes, opus 18 nr. 6» en
besloten hun koncert met
het «Strijkkwartet in Bes.
opus 130/133» waarin
Beethoven alle wetten van
het genre oversteeg Tus
senin kregen we het
«Strijkkwartet nr. 2» van
van de eerste grote premiè
re van het Koninklijk Bal
let van Vlaanderen in het
seizoen 1988-'89. Het gaf
trouwens zijn naam aan
deze balletavond met vier
werken van wereldklasse.
«Capriccio» flitst als een
edelsteen (het werd trou
wens gekreêerd onder de
titel «Rubies», een onder
deel van het ballet «Je
wels»). De virtuoze klassie
ke ballettechniek is ver
mengd met andere heden
daagse bewegingsvormen
(o.m. een cakewalk, een
jogging sekwens e.a.), wat
het een typisch Ameri
kaanse kleur geeft. Hoe
wel het sterdansers-koppel
Maria Teresa del Real en
Pablo Savoye, de nieuwe
Amerikaanse soliste Dawn
Fay en het jonge ensemble
van het KBvV (met o.m.
Bemioe Coppieters uit
Grambergen) hier een
schitterende prestatie
weggeven, toch bleef hat
geheel eerder afstandelijk
zonder echt te kunnen ont
roeren «Continuo» de
tweede koreografie van de
avond is een klassiek
abstrakt ballet van Antony
Tudor op de bekende «Ca
non» van Pachelbel, een
oogstrelend intermezzo vol
mooie pasteltinten, waar
bij drie paren solistisch of
samen evolueren, zonder
verhaal maar vol sfeer en
van een eterische schoon
heid.
De Nederlandse koreo-
graaf Nils Christe kreëe
rde zijn «Symphony in
Three Movements» voor
het Koninklijk Ballet van
Vlaanderen in 1983.
Sindsdien is dit impressio
nistisch werk op muziek
van Strawinsky (het ver
haal niet; het geeft impres
sies van pijniging, span
ning, dreiging en bescher
ming zoeken) door andere
grote gezelschappen op
het repertoire genomen.
Een werk dat grote indruk
maakte door zijn dramati
sche dinamiek.
Na dit sterk dramatische
werk werd de avond afge
rond met Kylians koreo
grafie «Symfonie in D» op
muziek van Hay dn. Een
dolkomisch ballet, dat een
goedaardige parodie
brengt op het balletbedrijf
en op tal van gebruiken in
de danswereld. Deze spiri
tuele koreografie vol in
ventiviteit zorgde ook
door zijn technisch preci
sie en homogeniteit voor
een feestelijke afsluiting
van deze nieuwe balleta
vond!
Het Koninklijk Ballet van
Vlaanderen, jonger dan
ooit, is gestaag op weg
naar de top, zonder bruus
ke rukken maar met de
overtuiging dat het zal
lukken. Volgende maand
trekt het gezelschap voor
een toemee van 6 weken
naar de States, waar reeds
meer dan 30 voorstellin
gen gepland zijn en in mei
is het 3 weken te gast in
Groot-Brittannië.
«Vivelegeus»: protest van
vroeger en nu!
Liederen zijn altijd machti
ge instrumenten geweest
in de handen van verzets
lieden. Zo is het nu nog, zo
was het in 1940-45 en ook
in de 16de eeuw. De liede
ren die in het Geuzenlied
boek (1581) voorkomen,
zijn in tegenstelling tot
wat htm naam oproept
niet noodzakelijk allemaal
anti-Rooms. In de beginfa
se getuigen ze vooral van
het vinnige anti-Spaanse
politieke verzet. Geleide
lijk zijn ze evenwel met het
karakter van de opstand
mee geëvolueerd. Zo leren
we uit een toelichting van
Gilbert Huybens in het
tekstboekje bij dit pro
gramma.
Een 20-tal bekende en min
der bekende liederen wer
den geselekteerd uit Het
Geuzenliedboek en de Ne-
derlantsche Gedenkclanck
(1626), door Paul Koeck
van een «rode draad» voor
zien die ook de link naar
het heden met zijn ver
drukking moet leggen.
Deze B.R.T.-produktie
werd verzorgd door vertel
ler Alex Wilequet, een in
strumentaal ensemble
Een scène uit Symfonie in D naar een koreografie van
Jiri Kylian.
Paul Rans van Vive le Geus.
o.l.v. Walter Heynen (die
voor soms prachtige ar
rangementen zorgde), het
B.R.T.-koor met dirigent
Vic Nees en de volkszan
gers Wannes Van de Vel
de, Paul Rans en da Neder
landse Félide Ver-
bruggen.
Het geheel is uitgegroeid
tot een dinamisch groeps
gebeuren waarin niet al
leen de liederen maar ook
de door Koeck geschreven
kommentaar van de dich
ter zorgen voor een pro
gramma waarin de toe
hoorder zich betrokken
kan voelen. De kombinatie
van de meer gepolijste
koorzang en de sonoriteit
en uitvoeringspraktijk
van de folksingers leek
ons voor dit genre een ge
lukkige keuze.
De negende simfonie van
Gustav Mahler door het
London 8ymphony
Orchestra, het Béjart Bal
let Lausanne en polyfone
vokale muziek door The
Tallis Scholars: ons pro
gramma op koncert gebied
van de voorbije week. Een
programma dat de nodige
verscheidenheid bood
maar niet van dezelfde ho
ge kwaliteit was.
Nadat reeds eerder het
Royal Philharmonic Or
chestra en het English
Chamber Orchestra, beide
uit Londen, konoerteerden
voor de festivaleditie 1988,
was nu ook het beroemde
London Symphony
Orchestra te gast, zowel in
Brussel als in Antwerpen.
In Brussel stond een kon-
oert geprogrammeerd met
werk van Russische kom-
po nis ten, in Antwerpen
stonden Brahms en Mah
ler op het programma. Wij
waren té Antwerpen.
De «Tragische Ouverture
in d, opus 81» van Johan
nes Brahms (1833-1897)
verscheen in 1811. Zijn
vormbehandeling in dit
werk lijkt op het eerste
zicht heel vrij en tamelijk
rapsodisch, maar bij nader
toezien blijkt ook weer hoe
hij, de klassieke romanti
cus, het hele werk bouwde
op het typisch klassieke
evenwicht van de sonate
vorm, weliswaar sterk uit
gebreid wat het aantal to
ma's betreft en met belang
rijke tempowijzigingen
binnen de grote struktuur.
Gustav Mahler was de vol
tooier van de grote Weense
simfonische traditie, eind
punt van de lijn Beetho-
ven-Bruckner-Mahler. Op
26 juni 1912, iets meer
Han een jaar na Mahlers
dood, vond de première
van zijn negende simfonie
dagvoorstelling bijde
laatste van het driedaagse
optreden te Gent.
Dat Maurice Béjart ook nu
nog altijd zijn trouwe fans
en bewonderaars heeft,
bleek duidelijk bij het ap
plaus na afloop, al hadden
we niet zo veel nieuws ge
zien. Het programma dat
het Jong Festival van
Vlaanderen voorstelde,
wou «een beeld geven van
Béj arts werk vroeger en
nu». Zo kregen we eerst «3
Etudes pour Alexandre»
op muziek van Shostako-
vitch te zien in première
voor België: een danser
droomt ervan Alexander
de Grote te zijn en weet
uiteindelijk flktie en reali
teit niet meer te onder
scheiden. Naast/Tegenover
deze danser evolueert een
krijgersgroep die voor de
mooiste momenten zorgde.
In avant-première voor
België kregen we de pas-
de-deux «Cantique» uit
«Dibouk» te zien, door Bé
jart in Israel eerder dit jaar
gekreêerd op traditionele
joodse muziek. Een vrij
mooie koreografie, mooi
gedanst door G. Galante en
G. Roman.
deze Sac re» nog eens te
rug te zien!
The Tallis Scholars o.l.v.
Peter Philips zijn te Brug
ge regelmatige gasten
(reeds viermaal in de laat
ste vijf jaar). Vorige maan
dag waren ze in de Sint-
Ludgeruskerk te Zele te
gast met werk van Thomas
Tallis, Joaquin Desprez,
Thomas Morley en William
Byrd. Een programma
voor fijnproevers dus. En
die waren talrijk, al was
duidelijk niet iedereen ge
wend aan de riten van der
gelijk koncert, zoals bleek
uit het applaus na ieder
nummer.
Dirigent Peter Philips
heeft een nogal hoekige di-
rektiewijze, die schril af
steekt tegen de schitterend
gepolijste resultaten die
hij met zijn Tallis Scholars
in enkele jaren bereikt
heeft. De 4 sopranen. 2
contratenoren, 2 tenoren
en 2 bassen zijn tot zo een
hecht geheel vergroeid dat
men zou zweren één enkel
instrument te horen, dat
bovendien nog schitterend
gestemd is ook.
Het programma was niet
direkt gemakkelijk te noe-
Het Ballet van Béjart tijdens zijn uitvoering
plaats in Wenen onder de
leiding van zijn vriend
Bruno Walter. In deze 9*
dringt zich een sfeer van
herinnering aan het voor
bije op, mede door de «oita-
ten» uit eigen komposities
maar ook uit werk van
Beethoven, Wagner en
Bruckner.
De Amerikaanse dirigent
Michael Tilson Thomas,
principal oonductor van
het London Symphony Or
chestra, leidde zijn falanks
in deze beide werken. Het
ensemble speelde genuan
ceerd en soepel, erg pre
cies en dinamisch zodat
het terecht een staande
ovatie in ontvangst mocht
nemen.
De traditionele «Dans der
15.000» in het Gentse
Sportpaleis met het ballet
van Maurioe Béjart trok
ook nu weer het grote pu
bliek. Wij woonden de zon-
«Malharmé 3» op muziek
van Pierre Boulez kon ons
helemaal niet bekoren. De
ze Béj artkoreografie uit
1973 dateert duidelijk uit
een voor de meester weinig
inventieve periode. Samen
met de reeds eerder ge
noemde werken reikt deze
koreografie nog niet tot de
knieën van zijn onsterfelij
ke «Le Sac re du Prin-
temps» op muziek van
Stravinsky, waarmee de
middag werd besloten. Dit
ballet uit 1959, in op
dracht van de Munt ge
kreêerd, leidde tot de op
richting van het Ballet van
de XXste Eeuw in 1900.
Wie de eerste drie werken
zag, beseft zeer duidelijk
dat deze «Sacre» een van
Béjarts sterkste koreogra-
fieën blijft. De dansers wij
zigen, de ekspressieve
kracht blijft fris en van
alle tijden. Het deed goed
men. Deze polyfone wer
ken zijn in him zetting zo
subtiel en genuanceerd dat
de uitvoering ervan oen
zware opgave is, zeker om
een hele avond een publiek j
geboeid te houden. In deze
haast eterische muziek I
zijn het vooral de nuances
en de fijnheid ervan die het
publiek in de ban kunnei
houden.
Nuances waren er ook in
de bezetting, die varieerde I
van 10 stemmen tot enkele
mannenstemmen met alle
mogelijke tussenkombina-
ties Het homogene klank
beeld van dit ensemble doet
deze polyfonie alle eer aan.
Een staande ovatie dwong
The Tallis Scholars tot een
bisnummer. Een heerlijke i
muzikale avond.
L.
Het moet de droom zijn van iedere regisseur te kunnen beschikken over al
wat en wie men wil om een produktie op te zetten. Jean-Pierre De Decker,
jarenlang vast regisseur bij het N.T.G., kreeg van de K.V.S.-direktie deze
faciliteiten voor «Alioe». Na het overdonderend sukses van zijn voorstelling
van «Peter Pan» 2 jaar geleden te Gent en na de pakkende produktie
«Nachtwake» van L. Norén vorig jaar in K.V.S., werd hij gevraagd in
Brussel een «Alioe"-spektakel te ensceneren in de trant van «Peter Pan». Hij
kreeg carte blanohe... en beschaamde dit vertrouwen niet. En toch is deze
«Alioe» meer Han het werk van één man; het is een kollektieve prestatie,
zoals we er zelden zagen aan de Lakensestraat.
Wanneer Alice beseft dal zij door
haar moeder als een merk waardij- stukje-
levend speelgoed werd aangekocht voor
haar broer, ontsnapt zij uil net huis met
de hulp van een hond en komt terecht
in de bizarre wereld van Wonder- en
Spiegclland. Zoals je een puzzel oplost,
zo gaat Alice stukje voor stukje op zoek
naar diegene die haar leven "droomt".
Bewerking: Jan De Vuysl naar
"Alice in Wonderland en Spiegclland"
van Lewis Carroll. Regie: Jean-Pierre
De Decker. Decor en kostuums: Michel
Gerd Peter en Angelica Lenz. Muziek
Jean Blaute. Koreografie: Lulu
Aertgeerts.
Een totaal-spektakel, gerealiseerd
door dezelfde ploeg die "Peter Pan" voor
zijn rekening nam. Een 50-tal akteurs
dansen, zingen en spelen in een worulcr-
liaarlijke wereld.
van 22 september tot 16 oktober 1988
op het programma.
BSN-100 F
hun np wncnuliig ilomJcrtlnj: 7. mdjjj min
np 22/0 en 12/10/HHt - hene-
tknuul en tulkim I iRc».
1)2/ 2I7-W-T7 KVS-UrusM.ll
In de overbekende Galerij
Hut^e aan de Uyttenhove-
straat 2, te Brussel expozeert
de Aalstenaar Ludwig Coes
sens zijn werk. Bezoekers
kunnen er terecht van 4 okto
ber tot 6 november elke dag
van 14u30 tot 18u30. Op zon
dag en maandag alleen op
afspraak.
Coessens werd in 1962 te
Aalst geboren en hij woont er
ook in de Bergekouter. Hij
studeerde aan de Koninklijke
Akademie voor Schone Kun
sten te Gent, waar hij de
afdeling grafiek volgde. Ver
der studeerde hij aan de Ste
delijke Akademie voor Scho
ne Kunsten te Aalst waar hij
de afdelingen sierkunst en
kunstambacht doorliep om in
de avondleergangen aan deze
akademie keramiek te volgen.
Hij behaalde in 1984 de prijs
voor Aalsters Kultuurschoon
en expozeerde al in Aalst,
Gent, Mere, Brussel, Wen-
duine.
Vijftig; akteurs op de scène
en waarschijnlijk nog eens
vijftig andere medewer
kers achter de coulissen
delen in het werk én het
sukses van deze produktie.
De Decker bracht zijn
N.T.G./«Peter Pan»-ploeg
mee naar Brussel: auteur-
bewerker Jan De Vuyst,
Michael Gerd Peter en An
gelica Lenz voor dekor en
kostuums, Jean Blauté
voor de muziek. En daarbij
nog koreografe Lulu Aert
geerts, lichtregisseur Jaak
Van de Velde en een hele
plejade van medewerkers.
Jan De Vuyst distilleerde
zijn «wreed sprookje» uit
de twee wereldberoemde
boeken van de Engelse
wiskundeleraar Ch. L.
Dodgson, alias Lewis Car
roll, nl. «Alice in Wonder
land» en «Through the
Looking-Glas8». Op een
heel originele wijze breit
De Vuyst deze twee verha
len aan elkaar. «Alioe»
wordt het verhaal van het
meisje dat de wereld en
vooral zichzelf ontdekt. Ze
gaat, na ontwaakt te zijn
in een wereld die totaal
vreemd voor haar is, stuk
je voor stukje op zoek naar
«wie haar droomt» en naar
zichzelf.
Het «verhaaltje» op zich
krijgt tijdens het eerste
deel een ongelooflijke
vaart en spanning mee.
iets wat na de pauze toch
wel enigszins vermindert.
De «ontknoping» had mis
schien iets meer uit de verf
moeten komen. Toch heb
ben we geboeid deze voor
stelling gevolgd. Regie-
koncept, dekor, kostuums,
lichtregie, akteerpresta
ties (al eens Nand Buyls
hoofd als dat van Heer Ha-
lewyn op een bord zien
staan?), liedjes en muziek,
koreografie: het draagt al
lemaal bij tot het kollektie
ve gebeuren van deze voor
stelling.
Naast de artistieke presta
tie moet zeker ook de tech
nische realisatie van het
geheel vermeld worden,
hoed af voor de technische
ploeg. En wij die altijd
hadden horen vertellen dat
de technische mogelijkhe
den in K.V.S. beperkt
waren...
Van deze Alice» werd een
L.P./C.D. en cassette ge
realiseerd met de liedjes én
het verhaal (verteld door
Nand Buyl) door BMG'
Ariola (resp. 450/750/450
bfr.). Ook de tekst werd
door de uitgeverij Dedalus
uit Antwerpen in paper
back met vierkleurige om
slag (tegen de prijs van
295 bfr.) uitgegeven.
Ter gelegenheid van dit
jeugdig spektakel wordt
aan CJP-ers een dubbele
korting gegeven: ze krij
gen in ruil voor hun adres
en CJP-nummer op woens
dag, donderdag en zondag
200 bfr. korting i.p.v. 100
bfr
Lezers van ons blad krij-
gen met bijgevoegde bon
op deze dagen 100 bfr. kor
ting. Nog tot 16 oktober in
K.V.S. Brussel, Lakense
straat, Brussel; res. 02/
217.69.37.
L.