115de SAVOOIFEESTEN SOMS STEVIG, SOMS VOORSPELBAAR vrijdag zat&dag t'. ten tweede brachten ze ook covers en daar greep hij veel te hoog. De Kazzen kan nog geen Bob Dylan of Boudewijn De Groot verbeteren. En Last but not least, ook van de gro- kreëren ook al deden ze hard hun best.Maar dat kan geen verwijt zijn want ook de 2 Belgen, bijgestaan door 3 gastarbeiders, konden de band met het publiek niet vinden, zelfs In feite kan men ook zeggen de eerste Savooifeesten met het nieuwe bestuur en dit nieuw bestuur zorgde wel dege lijk voor veranderingen en verbeter ingen zoals het droog houden van ar tiesten en materiaal en zelfs een grote tent om ook het publiek droog te houden, maar er waren ook nog ve le schaduwzijden zoals het steevast te laat op het nieuwe podium verschij nen van de groepen, zo kan je het sluitingsuur onmogelijk respekteren. Een andere veelgehoorde opmerking was dat 150 Fr. ingang wel veel was voor wat je kreeg, hierop replikeerden de organisatoren dat je je kaarten maar in voorverkoop moest aanschaffen. Even overlopen wat we allemaal voor geschoteld kregen. Al onmiddellijk een slechte start, door een slechte overeenkomst met intercom werd de elektriciteit te laat aangesloten, met als gevolg dat de sound check laattijdig begon en, hog erger, dat de drank nog niet koud was. Om 21.15 kregen we dan een niet aangekondigde groep, de winnaars van het eerste Belgian Rock Concours: Midnight Service. En als dat het beste was dat deelgenomen heeft aan die wedstrijd dan beklaag ik de jury van de BRC. De muziek was nog te doen, alleen spijtig dat alle gitaarriffs gepikt waren van U2. Maar dan hun zangeres'.zelfs haar blote buik kon haar niet redden, haar gefluister werd overweldigd door de achter grondstem en als ze al eens serieus ophaalde moest ze steeds hoesten. Over naar de BLUES BROTHERS, op het gebied van playback waarschijnlijk wel de topact van deze streek, maar het is en blijft toch maar play back Het zoontje van de architeckt, De Kazzen, was dan wel life en hij had zich laten omringen door ervaren mu zikanten, op dat gebied zat hij dus wel safe en hij was ook de enige die in het nederlands zong. Zijn stem kraakt ook nog als vanouds maar toch heb ik enkele serieuze opmerkingen. Ten eerste heeft De Kazzan nen dikken nek, maar daar ga ik niet over uit weiden want dat is een familiestuk, ten pikken noemt men pikken en dat gebeurde te veelvuldig. Er was wel tamelijk veel volk voor een vrij dagavond maar er was helemaal geen sfeer, misschien kwam dat doordat het bier niet koud genoeg was, even gaan proeven op... en ja hoor toen was het bier al koud, als je er tenminste kon aan geraken want al vlug bleek dat 3 gargons voor het ganse pleintje wat te wei nig was. Dan maar naar het podium gekeken en daar verschenen met meer dan 3 kwartier vertraging Johnny Too Bad The Kick, de winnaars van de Rocking Saveu van vorig jaar en de tendens om covers te spelen had ook deze jongens in zijn greep. Philippe was wel verstandig genoeg om de num mers hier en daar dusdanig te herwer ken dat je zijn stem niet of moeilijk kon vergelijken met het origineel. Een openingsact heeft het altijd moeilijk en ook deze ninovieters slaagden er niet in om sfeer te In het leven en mét een dikke nek zong Kazzen iets teveel covers. Midnight Sex, een balorkest van 20 jaar terug. Onder het motto: "Reuzebellen blazen maakt Johan sluikreklame Twee Belgen, niet echt overtuigend Krejater met Flip Van Der Haegen en Erik Van Aelbroeuck een geslaagde kindernamiddag. Flip (links) presen teerde handig en gevat het saveu ge heel

Digitaal krantenarchief - Stadsarchief Aalst

Klokzjiel | 1986 | | pagina 4