Beheer van Waters en Bosschen. TOELATING OM ER OVER TE RESCHIKKEN De eigenaars tot wier nadeel de bosschen door de duitsche militaire overheid aangeslagen en geveld werden en die over het hout zouden verlangen te beschikken, zullen daartoe machtiging kunnen bekomen mits zich te wenden tot den opziener van waters en bosschen des gebieds. I. In geval belanghebbende van alle hoegenaamds schadeloosstelling wegens opvordering afzietzal hij slechts eene in de hiernavermelde bewoor dingen opgestelde aanvraag hoeven in te dienen Ik ondergeteekende (naam, voornaam, beroep, woonplaats) verlang te beschikken over de boomen of ander hout door de duitsche overheid geveld in mijn eigendom van ter plaatse gezegd gemeente zich bevindende Ik verklaar geen enkele som wegens aanslag van dit hout te hebben ontvangen en af te zien, zoo mijne vraag ingewilligd wordt, van alle hoegenaamde schadeloosstelling voortkomende van de opvordering. Ik hecht bij deze aanslag-of opvorderingsbons en de houtmetingsopgaven, die mij door de duitsche overheid werden afgeleverd. Of wetBovendien verklaar ik geen enkelen op vorderingsbon te hebben ontvangen aangaande het in mijn hooger genoemden eigendom geveld hout. II. Is de eigenaar van gevoelen niet van alle schadeloosstelling te kunnen afzienzoo zullen hem de noodige inlichtingen verschaft worden door de formule welke hem op zijne aanvraag door den boschagent zal ter hand gesteld worden. Binnen het gebied van Oost-Vlaanderen zullen de aanvragen gericht worden tot den ondergeteekenden opziener. Gent, den 8 Januari 1919. De opziener van waters en bosschen. E. NELIS 60, Van Hulthem Straat, GENT. Administration des Eaux et Forêts. AUTOBISATION DEN DISPOSEB Les propriétaires au détriment de qui les bois ont été saisis et abattus par 1 'autorité militaire allemande et qui désirreaient en disposer pourront s'y faire autoriser en s'adressant a l'inspecteur des eaux et forêts du ressort. I. Si l'intéressé renonce a toute du chef de la réquisitionil lui suffira d'adresser une demande concue dans les termes ci-après Je soussigné (nom, prénom, profession, domicile) désire disposer des arbres ou bois abattus par l'autorité allemande dans ma propriété de lieu dit commune de se trouvant Je déclare n'avoir recu aucune somme du chef de la saisie de ces bois et renoncer, si ma demande est agréée, a toute indemnité quelconque procédant de la réquisition. Je joins a la présente les bons de saisie ou de réquisition et les relevés de cu bage qui m'ont été délivrés par l'autorité allemande. Ou bienJe déclare, en outre, n'avoir recu aucun bon de réquisition relatif aux bois abattus dans ma propriété susdite. II. Sile propriétaire ne croit pas renoncer a toute il trouvera les indications nécessaires dans la formule qui lui sera transmise a sa demande par l'agent forestier. Dans le ressort de la Flandre Oriëntale les demandes seront adressées a l'inspecteur soussigné. Gand, le 8 Janvier 1919. L'inspecteur des eaux et forêts E. MELIS 60, Rue Van Hulthem, GAND. Gent, druk. F. (Ir R* Buyck, gebroeders, Steendam 59. Gand, impr. F. R. BUYCK frères, rue St-Georges, 59. Door de duitsche overheid aangeslagen en geveld hout. Bols salsis et abattus par l'autorité allemande. y

Tekstaffiches | 1919 | | pagina 1