Le Commandant de la Süreté Militaire Vu l'état de siège Vu l'article 4, paragraphe 5, de l'Arrêté-Loi du II octobre 1916; Vu l'article 4, alinéa 5 de l'Arrêté Royal du 41 octobre 19S6; Vu l'Arrêté de Monsieur, le Miriistre <le la Guerre en date du 9 décembre 1948 délimitant le territoire de la zone frontière Article Premier. 41 est formellement interdit de détenir des armes, parties d'armes ou munitions quelconques appartenant ou ayant apparlenu aux armées nationales, alliées ou ennemies, quand bien méme ces objels auraient été payés ou re<jus a titre gratuit. Art. 2. Ceux qui détiendraient des armes ou munitions visées par l'article 1, en feront dans le délai de trois jours a partir de la publication du présent arrêlé, la remise aux administrations communales de leur résidence celles-ci les tiendronl a la disposi tion de l'autorité militaire (Commission de Récupération). Ceux cependant qui détiendraient des projectiles non éclalés ainsi que des lusées de projectiles ne peuvent ni les manipuler, ni les déplacer, ni les transporter; ils en feront la declaration aux administrations communales dans le délai susdit, a charge pour celles-ei d'en aviser l'autorité militaire (Commission de Récupération). Art. 5. Tout contrevenant au présent arrêté sera poursuivi devant les tribunaux militaires et punissabie de 8 jours a 5 mois et d'une amende de 26 a 300 francs ou d'une de ces peines seulement. Fait au Commandement de la Süreté Militaire le 42 janvier 4919. Le Commandant la Süreté Militaire De Kommandant der Militaire Veiligheid Gezien de staat van beleg; Gezien artikels 4 en 5 van het B. W. van 44 Oktober 4946; Gezien artikel 4, alinea 3, van het K. B van 11 Oktober 3916; Gezien het Besluit van den Heer Minister van Oorlog op datum van 9 December 1918, dat het gebied der grensstreek bepaalt; Eerste Artikel. Het is streng verboden wapens, gedeelten van wapens ol welke krijgsvoorraad het ook zij, die behooren of behoord hebben lot de nationale legers, die der bondgenootenol van den vijand, achter te houden, zells wanneer men deze voorwerpen tegen betaling- bekwam of ze kosteloos ontving. Ant. 2. - Zij die in 't bezit zouden zijn van zulke wapens ol zulken krijgsvoorraad (waarop artikel 1 doelt) zullen ze binnen de drie dagen na afkondiging van dit besluit aauhet gemeente-bestuur hunner verblijfplaats afleveren De gemeente-besturen zullen ze voorloopig bewaren en ze tot de beschikking der militaire overheid (Commissie tot Recuperatie houden). Zij nochtans die in 't bezit zouden zijn van niet ontplofte werp tuigen of onslekingsbuizen van zulke werptuigen mogen ze noch behandelen, noch verplaatsen, noch vervoeren. Zij moeten ze alleen binnen de bepaalde drie dagen, bij 't gemeente-bestuur gaan aangeven en dit moet er de militaire overheid (Commissie tot Recuperatie) van verwittigen. Art. 3. Elke overtreder van dit Besluit zal voor de Militaire Rechtbanken vervolgd worden en strafbaar zijn met van 8 dagen tot 5 maand gevang en eene boete van 26 tot 560 frank of slechts een dezer straften. Gedaan op het Kommando der Militaire Veiligheid den 12 Janu ari 4919. De Kommandant der Militaire betrekking hebbend op relatif aux Établ, Gén. d'lmpr., rue 'Or, 14, Brux. 190O9 ARRÈTE Armes et Munitions de Guerre ARRÈTE J. MAGE. BESLUIT Wapens en Krijgsvoorraad BESLUIT J. MAGE.

Tekstaffiches | 1919 | | pagina 1