GOUVERNEMENT MILITAIRE KRÏJGSGOUVERNEMENT concernant Le Général-Major, Gouverneur Militaire, Vu l'état de siège; Vu la nécessité d'assurer le maintien de l'ordre et de la tranquill ié publique et d'empêcher toute manoeuvre de nature tavoriser l'ennemi ou a exercer une influen ce tècheuse sur l'esprit des armées et des populations ARRÊTE De Blauwe. betreftende De Geueraal-Majoor, Krijgsgouverneur, Gezien den staat van beleg; Gezien de noodzakelijkheid van de openbare orde en veiligheid te handhaven en van alle behandelingen te beletten die den vijand zouden kunnen begunstigen of oenen slechten invloed op de geest der legers en der bevolking uitoefenen BESLUIT De Blauwe de la Flandre-örientaie Article premier. II ne pourra ètre tenu aucune réunion publique ni organisé aucun cortège sans qu'une autorisation préalable ait été obtenue de l'autorité militaire territoriale a eet effet. Article 2. Aucun propriétaire, locataire ou tenancier de lieux publics (brasseries, cafés, sa lies de spectacle, etc ne pourra louer ou con- céder gratuitement l'usage des dits locaux ou de leurs dépendances, en vue d'y tenir des réunions publiques ou privées, sans avoir obtenu l'autorisation préalable susdite. Article 3. Les infractions au présent arrêté seront constatées par l'autorité militaire les autorités civiles locales et les agents de la force publique et punies d'un emprisonnement de 8 iours a trois mois et d'une amende de 25 francs a 300 francs ou d'une de ces peines seulement. sans préjudice des autres mesures de police que l'autorité militaire se réserve de prendre pour les prévenir ou les reprimer. Fait au Gouvernement Militaire le 22 mars 1919. Le Général-Major, Gouverneur-Militaire de la Flandre Oriëntale, van Oost-Vlaanderen Artikel een. - Er zullen geene openbare vergaderingen mogen gehouden worden noch stoeten ingericht zonder dat eene voorafgaande toelating van de plaatselijke militaire overheid bekomen worde. Artikel 2- —Geene eigenaars,huurders of houders van openbare plaatsen (bierhuizen koffiehuizen, vertooningszalen, enz.) zullen het gebruik van bove gemelde lokalen mogen verhuren of kosteloos afstaan, om er openbare of bijzondere vereenigingen te houden, zonder de voor afgaande toelating gelijk hierboven bekomen te hebben. Artikel 8. De overtredingen aan het tegenwoordig besluit zullen be- statigd worden de door de militaire en de burgeliike overheid der plaats en de agenten der openbare macht en gestraft door eene gevangzitting van 8 dagen tot 3 maanden en eene boete van 25 franken tot 300 franken of door eene dezer straffen alleen, onverminderd de andere politiemaatregelen die de militaire overheid zich voorbehoudt van te nemen om ze voor te komen of te beteugelen. Gedaan in het Krijgsgouvernement, den 22é Maart 1918 De GeneraabMaloor, Krijgsgouverneur van Oost-Vlaanderen Impr Snoeck-Ducaju et hls, üand Arrêté reunions esluit openbare vergaderingen

Tekstaffiches | 1919 | | pagina 1