Vrije tribune B.S.P. Kruislicht Uw woord OPEN BRIEF WERKGROEP «JAAR VAN HET DORP» MELDERT r 2 - 17-2-1978 - De Voorpost de redaktie heeft het recht deze teksten in te korten. gebroken, zijn hiervan de stille getuigen. Niet alleen is er dik wijls een miljoenenschade te noteren, maar vallen er tevens gewonden en doden te betreu ren. Maar al te vaak neemt men voor de wandbekleding en ver siering dekoratieve materialen die. niettegenstaande ze een streling voor het oog beteke nen, uiterst brandbaar zijn en in vele gevallen onder warmtein- vloed giftige gassen vrijgeven. Inzake de bouwelementen, versiering en wandbekleding werd door het Aalsters stads bestuur strenge reglemente ringen uitgevaardigd. De maatregelen die dienden genomen te worden betref fende de uitgangen, verlichtin gen, elektrische installaties en brandbestrijdingsmiddelen werden eveneens door de heer burgemeester streng normatief bepaald. De daaraan bij overtreding ver bonden consequentie, van ab soluut dansverbod en bij ver dere overtreding van sluiting voor één maand lijken mis schien ietwat repressief, doch zijn in dergelijke omstandighe den, ter bescherming van de veiligheid van de feestvierder, een dwingende noodzakelijk heid. Men moet terecht ten al len prijze trachten te verhinde ren dat een feestgebeuren in een paar ogenblikken tijd een nachtmerrie van menselijk leed wordt. Nochtans waarborgen deze preventieve maatregelen van het stadsbestuur, de brand weer en de uitbaters de veilig heid niet ten volle. Ook de feestvierder doet er best aan zo weinig mogelijkzowel letter lijk als figuurlijk met vuur te spelen. Diane D'haeseleer HET DORPSJAAR Amper één jaar na de opslorping van onze landelijke Gemeenten door de Stedelijke slokops, wordt, oh IRONIE. HER JAAR van het DORP befeest. Deze Grootse inrichtingen (sic) moeten dus de mensheid kond doen van het mooie dat besloten ligt in een dorpsgemeenschap. Echt mooi initiatief!!?? Er wordt vergaderd, er wordt met de ellebogen gewerkt, er wordt... ja wat wordt er eigenlijk gedaan? Er worden feestelijkheden in gericht. Feestelijkheden die moe ten aantonen hoe mooi het leven in een Dorpsgemeenschap wel is. Men zal ten genoege van de stede lijke eens aantonen hoe die stomme boeren en buitenmensen leefden en feesten. Van dat aantonen hoe ze leefden zal wel niets in huis komen, van zuip- en drinkpartijen des te meer. Arm Volk, ARM VLAANDE REN!!! In naam van kuituur en andere, weet ik veel, verenigingen worden grote woorden gesproken en bi- zonder de spots op hun eigen per soontje gericht. Het kon allemaal zo mooi zijn!! Het kon. Eens en nog op vele onbedorven plaatsen was het Dorp synoniem van vriendschap - hulpvaardigheid en een uiting van een echte vriend schap Geen woorden werden vuil ge maakt aan - wat we allemaal eens gaan doen. Iemand met eender elke moeilijk heden, hetzij om gezondheidsre denen, hetzij om eender wat, werd door de gebuurte opgevangen en geholpen, zonder dat iemand er prat op ging HET gedaan te heb ben. De gebuurte was een gemeen schap die samenleefde - samen werkte en niet gedoogde dat om welke reden ook een mens uit hun wijk, uit hun Dorp kapot ging, zonder dgt ze allen met volle, on partijdige, en zeker zonder de hang naar roem of eer, hun uiterste best hadden gedaan de situatie recht te zetten. Dat was en is de Ware geest van het DORP. Daarom ware het mijns inziens heel wat beter geweest indien men buiten het feesten, wat we toch allen al meer dan genoeg doen, eens gaan werken hadden aan de vriendschap, het trachten te her stellen van de mooie gewoonten van onze voorouders voor wie het -Help Eikaar- geen manier was om zichzelf in de kijker te plaat sen. maar een levensvisie, de enige mogelijke overigens om te overleven. Als we dan vaststallen dat er in praktisch elk Dorp een onverbeten strijd gevoerd werd om toch tot de erkende organisatoren te behoren, om toch naar de buitenwereld aan te tonen dat zij het toch maar terug deden, met de nadruk op ZU; dan doet het me ergens pijn!!! HET JAAR VAN HET DORP: of het jaar van politieke en of per soonlijk nut slaan uit zogezegde officiële feestelijkheden!!! Lieve lezeressen en lezers U moogt kiezen, maar ik. maar wij van de V.U. kiezen voor de ware GEEST van het Dorp— de Geest van help elkander zoals ge zoudt willen dat ge geholpen wordt. Piet Heymans. BRANDBEVEILIGING IN DANCINGS EN LOKALEN WAAR GE DANST WORDT Einde vorig jaar werd bij de Kamers een ontwerp van wet ingediend waarbij het mogelijk is verordenende bepalingen uit te vaardigen inzake brandbe veiliging in een hele reeks van voor het publiek opengestelde inrichtingen. In afwachting van een derge lijke wet hebben de gemeente lijke overheden, op grond van het decreet van 16-24 augus tus 1790 betreffende de ge rechtelijke organisatie, de plicht te zorgen voor brand- voorkoming op hun grondge bied. Tijdens de periode van de ein dejaarsfeesten, karnaval en andere gelegenheden waarbij in dancings en andere lokalen zich talrijke personen concen treren is het brandgevaar een factor waar terdege rekening dient mee gehouden te wor den. De catastrofale branden, die de jongste jaren in derge lijke omstandigheden zijn uit- De Europese verkiezingen: BELANGRIJKE UITDAGING In 1979 gaan we voor het eerst «Europees» stemmen. Dan zul len de burgers van 9 Europese landen de 410 Europ. parle mentairen rechtstreeks verkie zen. De socialistische bewe ging staat hier voor een belang rijke uitdaging. Van bij hun ontstaan hebben de socialistische bewegingen zich in alle Westeuropese landen ingezet voor de verbetering van de arbeids- en levensvoor waarden van de arbeidende mensen. Met enthousiasme en dyna misme hebben ze geijverd voor meer rechtvaardigheid, ver draagzaamheid en vrede. Als eersten hebben de socialis ten ingezien dat deze grote problemen slechts door een in ternationale solidaire aanpak een oplossing konden krijgen: de Socialistische Internatio nale heeft dan ook een belang rijke rol gespeeld bij het nastre ven van rechtvaardiger en vre delievender internationale ver houdingen. Op een ogenblik dat geen enkel Europees land zijn economi sche sociale en monetaire pro blemen nog alleen de baas kan en dat een gemeenschappe lijke Europese aanpak zich opdringt, staan de socialisten andermaal klaar om hun ver antwoordelijkheid op te nemen. Zij beschikken over een dege lijk programma, eminente woordvoerders en bovendien over de sterkste fractie in het Europese Parlement. Op hen kan men rekenen om de pro blemen aan te pakken en naar een oplossing te leiden In ons programma ligt de nad ruk op de verdediging van de fundamentele menselijke en maatschappelijke waarden en tevens op de oplossing van de grote problemen van onze tijd: werkgelegenheid, sociale ze kerheid en gelijke namen voor eenieder, rechtvaardiger inko mensverdeling, bescherming van de zwakken en van de ver bruikers. Als socialisten zijn wij inder daad van oordeel dat alle krachten in Europa dienen ge bundeld te worden teneinde de menselijke vrijheid, de recht vaardigheid en de democratie, niet enkel in Europa zelf, maar tevens in de ons omringende wereld te verdedigen, teneinde werkgelegenheid voor allen te kunnen verzekeren, teneinde uitbuiting, discriminatie en wil lekeur de kop in te drukken. Het gezond verstand gebiedt ons allen als Europese volke ren mekaar de hand te reiken teneinde samen sterk te staan midden een onzekere wereld. Datzelfde gezond verstand ge biedt ons eveneens doorheen de uitbouw van het sociale en democratische Europa de wel vaart en het welzijn van de hui dige en toekomstige generaties veilig te stellen. De socialisten bieden de beste waarborg voor de realisatie van deze doelstel lingen. Martin HUTSEBAUT BSP-secretaris ONZE BROEDERS Sinds in Aalst een behoorlijk aantal gastarbeiders is komen wonen stelt zich voor de Aals- terse ingezetenen een plicht van solidariteit. In onze stad woont niet, zoals te Brussel, een zodanig groot aantal gastarbeiders dat zich een apart probleem zou stellen bijvoorbeeld wat betreft di rekte vertegenwoordiging van deze bevolkingsgroep in de bestuur sorganen van de stad. De tijd is echter voorbij dat de gastarbei ders, van het zuiderse type, een curiosum waren in het Aalsterse straatbeeld. Wie meer in kontakt treedt met deze buitenlanders weet hoe vaak men te doen heeft met flinke, eerlijke en werkzame burgers. Het is ook niet te verwonderen want tenslotte, wie gaat zo ver van huis om vrouw en kind een beter bestaan te bewerken dan in het armoedige thuisland mo gelijk is. Het zijn niet de gemak- zuchtigen en de onverant- woordelijken, ook niet de wilde avonturiers die de tocht naar het verre België maken. Onze onthaalplicht is niet een voudig. Faciliteiten geven voor eigen clubleven is iets maar volstaat niet. Naast de moge lijkheid om zich nog eens lekker onder elkaar te voelen, in een of andere organisatie of in het stamcafé, hebben deze men sen vooral nood aan hun aan vaarding door ons. Zijzelf doen inspanningen genoeg. Zonder aarzeling laten zij hun kinderen in onze taal opvoeden en zij wachten maar op onze uitnodi ging om beter te kunnen deel nemen aan ons sociaal leven. Zij hunkeren naar onze gulle hand. Wij mogen hen niet ont goochelen en wij mogen het kontakt tussen inheemsen en uitheemsen niet volledig aan het toeval overlaten. Is voor het stadsbestuur ook geen taak weggelegd op dit gebied en zou de gemeenteraad er geen goed aan doen een adviesraad op te richten om het kontakt met de Aalsterse gastarbeiders op te volgen WAT WIL MARC EYSKENS VOOR HET ARR. AALST Overbodig namen te noe men, maar we .«unnen wel met zekerheid zeggen dat er parlementairen zijn die zich zowel aan onze aktiviteit omtrent de werkloosheid als aan de oproep van staatssekretaris Mare Eys- kens voor het vormen van een regionale aktiegroep interesseren. De vraag is op dat ogenblik welke richting men wil uitgaan. Laat ons dus eens kijken wat Mare Eyskens wil. Hij ziet deze aktiegroep sa mengesteld uit parlements leden, burgemeesters, de GOM en de sociale partners uit de streek. Doel zou zijn een regionaal ontwikke lingsplan uit te werken, waarbij het departement van Streekekonomie alle steun zou verlenen. Vol gens hem moet dit plan zes grote krachtlijnen omvat ten: de verbetering van de infrastruktuur, de uitbouw van de industriezones tot ambachtelijke zones, de maximale toepassing van de ekonomische ekspansie- wetten, het maximaal in schakelen van het investe- ringspromotiebeleid in het buitenland, een aangepast woningbeleid en maatre gelen tot scholing en om scholing. Herinnerend aan het slot van ons artikel van vorige week, waarbij wij er op we zen dat het doel in geen geval kan zijn na vijfentwin tig jaar van sluitingen ons werkende volk nog eens in slaap te wiegen, moeten hier al onmiddellijk twee fundamentele opmerkingen gemaakt worden. Een plan zoals Eyskens het ziet, past precies in de huidige rege- ringspolitiek van beheren van de krisis. Maar zoals we reeds schreven in ons «Plan 3.000», moet het meest be wuste deel van de arbei dersbeweging vandaag twee richtingen uit: de strijd voor diepgaande st rukt uurhervormingen moet verder gevoerd, maar wij hebben ook als plicht tegenover de getroffen ar beidersklasse, met de be staande middelen alles uit de kan te halen wat de toe stand onmiddellijk kan ver beteren. Er kan en er moet dus ge- diskusieerd worden. De ver betering van de infrastruk tuur - we veronderstellen dat' het hier om verkeers problemen gaat - is een ou de eis tegenover de slak kengang die iedereen kent. Een aangepast woningbe leid hebben we eveneens in ons «Plan 3.000» gesteld. Wie kan er iets aanvoeren tegen scholing en omscho ling? Dat investeringspro- motiebeleid in het buiten land moet van dichterbij bekeken worden en het spreekt vanzelf dat de ar beidersbeweging niet zo maar mag trappen in de tientallen jaren oude valkuil van ekspansiewetten, waar bij miljoenen, gemeen schapsgelden uitgedeeld worden zonder de nodige waarborgen van tewerkstel ling! Tenslotte blijft er de uit bouwvan de industriezones tot ambachtelijke zones. Wat wil Eyskens daarmee? Zou dit soms betekenen dat het arrondissement Aalst een oude eis mag afschrij ven hier ooit bedrijven van enige omvang te zien in planten? Mag het Aalsterse geen ondernemingen heb ben die het nieuw leven kunnen inblazen en met het ten allen prijze in hoofdzaak een slaapgewest blijven? Het komt ons wel zeer zon derling voor dat Mare Eys kens daar zo de nadruk op legt. Maakt dit deel uit van de grote krachtlijnen van de nationale ekonomische po litiek door het grootkapitaal opgelegd? De kleine en middelgrote ondernemin gen zijn ongetwijfeld zeer belangrijk voor ons gewest, maar waarom zou juist voor onze streek het ene het an dere uitschakelen? Men ziet, dat men positief kan staan tegenover elk ini tiatief om voor het arron dissement wat te doen, maar dat men daarbij toch uit de piepers moet kijken wat daarboven de bedoelin gen zijn. Zonder daarbij dan nog te vergeten, dat het ar rondissement Aalst in Stuy- venberg aan het Arr. Oude naarde werd gekoppeld voor de subgewesten, daar waar het arr. Dendermonde veel meer aangewezen is. Hoe dan ook, wij kijken be nieuwd uit naar de aanpak door de parlementairen, en we hopen dat het weer tra ditioneel geen maanden zal aanslepen vooraleer er iets loskomt. Wij zijn gereed. Aan zoethouders en suiker- stokken heeft de reeds zo zwaar getroffen bevolking van onze streek echter niets. Ray De Smet VRIJHEID EN RECHT Terwijl buiten, naar jaarlijkse gewoonte, karnaval woedde, heb ik die vier eigenaardige no vellen herlezen die allen het le vensverhaal vertellen van de zelfde persoon. Het levensver haal eigenlijk niet want het gaa: hoofdzakelijk over de drie laat ste jaren van het leven van Je sus van Nazareth. Van de schrijvers kennen we slechts de voornamen en enkele, meest onbelangrijke, bijzon derheden. Alle vier zijn ze en kele jaren volgeling van Jesus geweest Ze zijn met hem door het woeste bergland getrokken en ze verbleven met hem in de steden en de dorpen van wat later het «heilig» land werd ge noemd. Uit die verhalen treedt Jezus te voorschijn als de jon ge, zelfzekere man die overal, met een verbazingwekkende welbespraaktheid, het woord voert, steeds de zijde kiest van hen die in de samenleving geen gewicht in de schaal leggen, (die politiek-gesproken niet erg interessant zijn zouden we nu zeggen) en die daarbij de wet gevers en de gezag-dragers zo vrijmoedig en uitdagend be jegent dat men, lang voor het verhaal ten einde is, al kan voorspellen welk lot deze rebel lerende wereldbestormer zal beschoren zijn. Twee zaken schijnen hem zeer nauw aan het hart te hebben gelegen en voortdurend heeft hij ze ver kondigd maar vooral voor geleefd: weest onbezorgden: weest rechtvaardig Wie hem wil navolge heeft daarmee het hele programma in handen maar hij zal aan z'n leven niet genoeg hebben om het werke lijk consequent, dag aan dag, te leren toepassen. Wie zal van zichzelf dun/en getuigen dat hij zo volwassen is dat hij werkelijk onbezorgd is én in alles recht vaardig Wie onbezorgd is, is ook vrij want aan de dingen waarover we ons zorgen maken zitten we vastgebonden...aan onze so ciale stand, aan onze reputatie, aan wat «de mensen» van ons zeggen onze carrière, onze bevorderingsmogelijkheden ons aanzien in die bepaalde kring waarin ieder mens zo graag belangrijk is... Maakt u geen zorgen, zegt Jesus, over dit alles, ziet naar de vrijheid van vogels en bloemen. Weest vrij van dit alles want het verbit tert en verkneoit uw leven. Je zus verklapt ons eigenlijk het geheim om gelukkig te zijn. Wie ongebonden is, vrij van al die bijkomstigheden die kan be ginnen te leven vor dat wat waarlijk belangrijk is, voor het enige waar het om gaan moet op onze aarde: het liefhebben de solidariteit met de andere het samenleven met de mede mens. L.S. Hiermede wil ik reageren op het artikel in «De Voorpost» van 27 januari 1978, betreffende het Dierenasyl «Sint Hubertus» te Nieuwerkerken en wel speciaal op de passage «pensionhon den». Onze hond, een Duitse sche per, is meerdere malen als gast in bovenvernoemd asyl ge weest. Tot onze grote tevre denheid kwam hij steeds in goede gezondheid, zowel geestelijk als lichamelijk van z'n verblijf daar weer thuis, het geen wij lang niet altijd van an dere vakantieadressen, waar hij soms verbleef, konden zeg gen. De door «Sint Hubertus» ge vraagde pensionprijs was naar onze mening aan de lage kant: er werd namelijk een derde minder gevraagd dan wij in een ander en kleiner verblijf voor de hond een jaar daarvoor moes ten betalen. Toen wij dn ook bemerkten hebbt meer betaald dan gevraagd werd. Dat de pensionprijs per|idcr hoger ligt, dan de kost n zo vanzelfsprekend, nauwelijks toelichting bi. Er moet tijdens het verblijf i pension voor goede hui ting gezorgd worden, hel kost, en bovendien nu. dier verzorgd worden, er mee gewandeld en zijn moet regelmatig gebou worden, hetgeen evenminf""1' tis gedaan kan worden. Daarom spijt het ons du, zeer, dat in het hiervoor aa* Dt haalde artikel in Uw blaf negatief gereageerd werd, dat wij juist zulke goede ringen hebben opgedaan! K.Vf 1 Zonneveldi 9410 Erpe-rfj dr Weest rechtvaardig weest gereed om op te komen voor het recht van uw medemens. Gij moet in de vasten niet met een zuur gezicht gaan ziften honger lijden; gij moet geen as op uw voorhoofd leggen opdat iedereen zou zien hoe boet vaardig gij zijtmen kan letter lijk in het evangelie lezen dat dit niet belangrijk is maar: gij moet het opnemen voor de verdruk te, voor de verschopte; gij moet er voor zorgen dat alle mensen in vrijheid n zelfbeschikking kunnen leven; gij moet aan ie der arbeider zijn volle recht ge ven en dit is het recht op mede- zeggingsschap en een eerlijk loon; gij moet onrechtvaardige wetten, die de machtiging nog machtiger maken en die voor rechten schenken aan rijken, bestrijden, ja, met alle tot uw beschikking staande middelen die niet in strijd zijn met een kristelijk humanisme moet gij onrechtvaardige wetten be strijden. Met al uw krachten moet gij ij veren voor een meer mense lijke samenleving. Een van de middelen daartoe is politiek. Waarom zou men zeggen dat men aan politiek de handen niet wil vuil maken Politiek is, op zichzelf, noch goed noch kwaad. Wat de mensen er van maken, dat is belangrijk. Poli tiek moet zijn, naar de oor spronkelijke betekenis van het woord, behartigen van wat goed is voor de stad (en voor de staat). En op ieder van ons rust de plicht onze politiekers te helpen rechtvaardig te zijn. Weest rechtvaardig koopt niet alle land op zodat de an dere van zijn grond wordt ver drongen neemt u niet het ene huis naast het andere zodat er voor een stadsgenoot geen huis meer overblijft eeuwen-oude woorden, maar hoe actueel Weest geen huichelaars, zegt Jezus, weest geen schijn heiligen, die zich angstvallig houden aan wetten en regels en vooschriften, die zich door gezag-dragers laten voor schrijven wat ze te doen of te laten, te denken, te voelen en te geloven hebben,...weest vrij onbezorgd...en weest recht vaardig. Kom op voor het recht van hen die niet voor eigen recht kunnen opkomen. Daar gaat het om: om het tot «woon-plaats» maken van deze wereld, een wereld die het gezamenlijk bezit is van alle mensen en waarop de ene niet meer rechten kan laten gelden dan de andere. Daar gaat het om: om de onvervreemdbare rechten van ieder mens: recht op leven, leven van het eerste ogenblik tot het laatste en leven ten volle, geen moeizaam en smartelijk, onwaardig, uit komstloos bestaan, maar leven in volle onbezorgdheid, in volle vrijheid. Met onaanvaanvecht- bare rechten en vrij-aanvaarde plichten mens zijn voor de anderen. Zo komt mij deze Je zus van Nazareth tegemoet uit die korte verhalen van Matteus, Markus, Lukas en Johannes. Aleidis Dierick In «De Voorpost» van z/.i./o verscheen een schrijven van een drie-tal mensen die zich zelf «Comité voor het Leefmi lieu» noemen. Dit schrijven is de tekst van een brief door dit zogenaamd comité gericht aan de Bestendige Deputatie als protest tegen het beroep door «Sint Hubertus», Vereniging voor Dierenbescherming, aan getekend. Wij begrijpen volkomen dat sommige mensen willen dat wij het asiel verhuizen uit de Res- tertstraat te Nieuwerkerken De boerderij, ons ter beschik king gesteld, was trouwens maar een voorlopige oplossing. Wijzelf vragen niet beter dan ons te vestigen op een plaats waar we niemand hinderen. Wij hopen steeds dat de stad Aalst ons een dergelijk stuk land ter beschikking zou stel len, want we zijn bereid zelf een asiel te bouwen Het schrijven van het «comité» echter is lasterlijk en bevat grove leugens, o.a. dat wij die ren zouden afmaken en ter iktei plaatse begraven, ledefl weet dat wij dieren die oui ziek zijn pijnloos laten d<j-L- door een dierenarts. Het k£RI wordt naar het vilbeluiklt bracht zoals door de wet zien. Wij worden verder beschu^ van geld verdienen i houden van «hot pension». Dit is inderdai en het kleine bedrag hiervoor ontvangen is hartfotw dig om onze opgenomenfiit ren te verzorgen en te voed» a Verder bevat de brief nogtn p reeks vage beschuldigd"- zoals «diktatoriale verspre»8"1 van ambitie», «grenze|npa waanzin tegenover de etn. mens», waar niemand pslis touw kan aan vastknopenijf Het «comité» is natuurlijkinni zijn mening te schrijven a Bestendige Deputatie, r vrezen dat een dwaze brief bij de leden v Bestendige Deputatie pm weinig positieve indruk zjpn ten... lake Geachte Heer Burgemeester. Geachte Mevrouw en Heren Schepenen, Naar aanleiding van het tragisch ongeval te Melden in de Molen straat op vrijdag 20 januari II waarbij een jongetje van acht jaar de dood vond zien wc het ons als een dwingende plicht als werk groep voor het -Jaar van het Dorp» in naam van gans onze ge meenschap uw aandacht te vesti gen op wat volgt. Samen in vergadering verklaren wc Molenstraat. Aalsterse Dreef en Abdijstraat als onze gevaarlijk ste verkeerswegen De laatste jaren zijn hier reeds tientallen ongevallen gebeurd waarvan verscheidene met dode lijke afloop. We zouden dan ook tekortschieten in onze taak zo wij hierbij niet aandrongen op maatregelen van wege de overheid. Om deze banen meer verkeersvei lig te maken vragen we dan ook met aandrang dat er bij de Molen- en Abdijstraat een voetgangers- strook en langs beide zijden een fietspad zou worden aangelegd. IV :er ilho tlisc ferd pdit /oor I" verin •I |.31 >e«PO Dagelijks rijden tientallen ren langs deze gevaarlijke naar scholen van de stad Voor de Aalsterse Dreef we bovendien zowel snelheids- als een tonnageliooi king. Wij hopen ten stelligste da( wegen, die we op de kaart Parochiecentrum met een rode lijn hebben gemerkt, afzienbare tijd, ja, nog tijdcl Jaar van het Dorp-, vcrkcet liger zullen worden gei Wij durven verwachten, g( Heer Burgemeester en Mc en Heren Schepenen, onze zorg voor onze leefgc schap zult delen. Met de meeste hoogachting, De Werkgroep -Jaar van lot Dorp- Paul Beck, Roger Callebaut, De Backer, Jan De Geyselaer, Fiers, Jos Muylaert Aan het Kollege van Burgc ter en Schepenen 'van Aalst. •arl £A/ ALLtS 1S lyAAA ui net/een ne BCHUïe PAr HOOFjSrutc H/AAHitJ z£i/e*/En,n,ivTi(i VAOVWÉA/ FenttAlHT WERKTEN MEE AAN DIT NUMMER: ALGEMEEN NIEUWS: Dolf Boel, Peter Dauwe, Mon De Gendt, André De Groeve, René De Roger D'Hondt, Lieve Haverals, Erich Van der EistWilly Host! Wilfried Lissens. FOTO'S EN TEKENINGEN: Patrick Kieckens, Eddy Lamin, Jan Muylaert, Jan Strickx SPORT: Mare Marcel, Gilbert De Pauw, André De Wit, Eric Van Aerschot, Jef| Hove, Beno Van Winckel REDAKTIE: Roel Van de Plas

Digitaal krantenarchief - Stadsarchief Aalst

De Voorpost | 1978 | | pagina 2