Sint-Niklase Belcantogezelschap
brengt Strauss' «Eine Nacht in Venedig»
Toneelgilde
«Hoger Op» en
V.K. Nieuwerkerken
Davidsfonds Stekene brengt
«Canto General» van Neruda
ildhouwwerk
■^tekeningen van
ten Heirbaut
Filmavond in jk 't Toreken
te Lebbeke
Wgd en Muziek:
i koncerten
1 Sint-Niklaas
Festivalkoncert
in Sint-Niklaas
nu zondag
Nieuwe filmklub te Sint-Niklaas
>st - 29.9.190S - 2b
Liefst 72 uitvoerders op 8 en 9 oktober
Zaterdag 8 en zondag 9 oktober om 20 u voert het
Belcantogezelschap van Sint-Niklaas «Eine Nacht
in Venedig» uit. Zaterdagnamiddag (14u30) is er
een speciale voorstelling voor de seniores. Honderd
jaar geleden werd deze operette van Johann
Strauss jr. gekreëerd.
Op 3 oktober 1883 ging de operette «Eine Nacht
in Venedig» in première in het Friedrich Wilhelm-
stadtisches Theater te Berlijn en op 9 oktober 1883
(dag op dag honderd jaar voor de uitvoering door
het Belcantogezelschap) werd ze voor het eerst
opgevoerd in Wenen.
|deze cartoon (in Bordighera)
jfspelde Ernest Metz reeds in
li het "EINDE van BEGIN"...
%j ^nationale
•i* lierscheiding voor onze
■taj «lewerker Ernest Metz
d:r.
keer werd dit jaar in Bordighera
Internazionale dell'Umorismo»
met zowel een vrij als een vast
<Wie en wat gooi je weg?». Op deze
Wereldcartoonale, vergelijkbaar
pXgvan Knokke-Heist, bekroonde de inter-
jalejury slechts één Belg: onze tekenaar
nogal es Metz uit Sint-Niklaas, sedert jaren
iterker aan De Voorpost.
ixdeze autodidakt is het de derde onder-
0anie ciimgin amper 4 maanden, want hij werd
flauwerd in Tienen en in Knokke-Heist.
else laatste prijs besteedde de BRT-televi-
gjiinieen uitzending van «Kunstzaken».
tó' rayaar hoort en ziet u misschien nog
sranonze cartoonist want hij stuurde ook
detail jsdingen naar Joegoslavië (Skopje) (thema:
atievai ~np)i Japan («Water») en Amstelveen
,ml»? tanig.),
en nata
okel pi
De geschiedenis speelt
zich af in Venetië, midden
achttiende eeuw, rond de
karnavalfeesten. Hertog
Guido van Urbino komt
zoals elk jaar karnaval vie
ren in Venetië. Signora
Barbara, de jonge vrouw
van senator Delaqua, heeft
hij bij het vorige karnaval
alleen maar gemaskerd ge
zien. Dit jaar wenst hij haar
echter privé uit te nodigen
in zijn paleis en laat haar
een uitnodigingsbrief over
handigen.
Drie senatoren zijn ech
ter niet zo gelukkig met het
voorgenomen bezoek van
de hertog aan Venetië,
want de hertog staat be
kend als vrouwenverleider.
Daarom maken ze de her
tog wijs dat hun echtgeno
ten helaas niet naar het
karnavalfeest kunnen
komen.
Senator Delaqua heeft
zelfs het plan opgevat om
zijn vrouw Barbara met een
gondel in veiligheid te
brengen naar een klooster
in Murano. Pappacoda, een
macaroni kok, hoort van dit
plan en licht hierover zijn
vriend Caramello in. Cara-
mello, de lijfbarbier van de
-hertog, zal dit plan dwars
bomen door de gondelier
om te kopen en zelf, als
gondelier, Barbara zoge
zegd naar Murano te bren
gen, maar haar in feite af te
zetten in het paleis van de
hertog.
Wat Caramello echter
niet weet is dat zijn liefje
Annina met haar pleegzus
ter Barbara heeft afgespro
ken om zich in haar plaats
naar Murano te laten voe
ren, zodat Barbara de gele
genheid zou hebben, gevolg
te geven aan de uitnodiging
van de hertog en stiekem
naar zijn paleis zou kunnen
vluchten.
Senator Delaqua brengt
dus, zonder het zelf te we
ten, de verkeerde Barbara,
zijnde Annina, naar de gon
del, die door Caramello ge
leid wordt, niet naar Mura
no, maar naar het paleis
van de hertog.
In het paleis ontdekt Ca
ramello zijn vergissing en
stelt alles in het werk om
een tête-a-tête van de her
tog met Annina te verhin
deren. Ondertussen is Bar
bara ook in het hertogelijk
paleis aangekomen. Ze
draagt precies hetzelfde
karnavalkleed en dezelfde
pruik als Annina.
Op een bepaald moment
staan beide Barbara's
tegenover mekaar. Ze be
slissen van beiden te blijven
en de hertog voor de keuze
te stellen. Bij het zien van
de Barbara's weet de hertog
echter niet meer wat hem
overkomt. De verwarring
wordt nog groter als sena
tor Delaqua in het paleis
komt en aan de hertog
vraagt of hij toch maar zijn
vrouw mag voorstellen. De
derde «Barbara» blijkt dan
uiteindelijk Ciboletta, Dela-
qua's keukenmeisje, te zijn,
aan wie de senator heeft
opgedragen om voor hem
bij de hertog een woordje
ten beste te spreken voor de
post van zaakwaarnemer
van de hertogelijke goede
ren. Ciboletta, eveneens
verkleed als Barbara,
maakt van de gelegenheid
echter gebruik om bij de
hertog te solliciteren naar
de post van lijfkok voor
haar verloofde Pappacoda.
Nadat Delaqua het paleis
woedend heeft verlaten,
vertelt Annina, als Barbara
aan de hertog dat Ciboletta
haar keukenmeisje is. De
hertog vindt het heerlijk
om met twee beeldschone
vrouwen in zijn paleis aan
tafel te gaan en komman-
deert aan Caramello een
souper voor drie. Deze ser
veert, samen met zijn
vriend Pappacoda, zelf het
drietal om hen zeker niet
uit het oog te verhezen.
Daarna laat hij alle gasten
binnen in het salon van de
hertog. Deze wordt erop ge
wezen dat om middernacht
alle karnavalvierders ver
wacht worden op het San
Marcoplein.
Terwijl iedereen feest
viert, zit Caramello te treu
ren en zingt zijn lagunen-
wals «ode aan de vrouwen»
Ondertussen heeft Delaqua
vernomen dat zijn vrouw
toch naar het hertogelijk
paleis is. Hij loopt op het
San Marcoplein achter Bar
bara en ontdekt, nadat ze
door Caramello ontmas
kerd is, dat het Annina is.
Wanneer hij even later Pap
pacoda met de gemaskerde
Ciboletta ontmoet, denkt hij
weer dat deze laatste zijn
Barbara is. Hij komt ten
slotte bij de hertog terecht
en beschuldigt hem van de
ontvoering van zijn- echtge
note.
De hertog die Delaqua
een klinkend bewijs wil ge
ven van zijn onschuld, ver
zoekt Caramello om stante
pede naar Murano te varen
om Barbara naar Venetië te
halen en als levend bewijs
ook Moeder Overste van het
klooster mee te brengen.
Wanneer Caramello uit
eindelijk met de echte «Bar
bara» verschijnt, biedt De
laqua zijn verontschuldi
gingen aan. Dat moeder
overste in feite Pappacoda
in nonnenkleren is, heeft
Delaqua echter niet
bemerkt.
Zoals in de meeste operet
tes komt op het einde alles
goed: Pappacoda wordt op-
perlijfkok en Caramello
wordt zaakwaarnemer van
de bezittingen van de her
tog, dit tot grote vreugde
van hun respektievelijke
verloofden Ciboletta en An
nina. Delaqua is gerustges
teld in zijn Barbara en no
digt de hertog meteen uit
voor het volgend karnaval.
Niettegenstaande Johann
Strauss deze operette voor
zag van een overvloed van
prachtige melodieën, kon
het geheel in zijn oorspron
kelijke vorm het publiek
niet bevredigen. Daarom
werd het in 1923 iets dege
lijker gekonstrueerd door
Erich Wolfgang Korngold
(muziek) en Ernst Marisch-
ka (tekst).
Deze meest geslaagde bewer
king zal in haar volle pracht in
de Sint-Niklase stadsschouw
burg met indrukwekkende de-
kors en kleurige kostumering
worden opgevoerd door het
Belcantogezelschap van Sint-
Niklaas. 72 uitvoerders, onder
wie de solisten A drie Van He-
ver. Maria Weyers, Mariene
Bauwens, Annie Temmerman,
Rudi De Meulenaere, Herman
Nauts, Bert Temmerman, Willy
Van den Hende en Frans De
Pauw, het Belcantokoor, het
ballet onder leiding van Josée
Nicola en het bijna volledige
beroepsorkest staan onder de
algemene leiding van Geo De
Bondt.
RegieEdwin Van Handen
hoven.
Genummerde kaarten tegen
250 fr. (CJP en Plus-3-Pas: 200
fr.) zijn te bekomen bij H.
Nauts, Zamanstraat 49 te Sint-
Niklaas, tel.: 031776 07 53 en in
de stadsschouwburg, tel.: 031
776 35 75.
Voor de namiddagvertonin
van 8 oktober kunnen de sc
niors genummerde kaarten be
tellen op het Stadhuis, ingai
Parkstraat, gelijkvloers, dien
sociale zaken, tegen 120 fr.
a oi\?oortje
3n als s s
aars
UitVÏ'T-
K van
BJ E Heirbaut, vooral gekend om zijn beeld
heiden stelt tekeningen en skulpturen tentoon
k echte fcjt Poortje aan de Zandstraat 74 in Haas-
typisch ffldit tot en met 9 oktober,
plan
affiche werd een scheve marmeren pyrami-
uitvce geselekteerd des in enkele vierkante
5der
j likening van Heir- ters grasland geplant, sug-
■d men voorstelling gereren een bomenland-
Vermei beeldhouw- schap of, misschien beter
zitter! "^i81 Dat °P 6611 f?ezegd, het landschap van
chtbai' met elkaar Gisleen Heirbaut. De vor-
iens d 'VjMiei1 is iets wat men primeren op het onder-
rgania i!fme positief naar werp maar het uitgebeelde
hist Daarbij doen blijft herkenbaar. Het sim-
iddag. van het twee- plificeren van de vormen
Qg s Esoile werk wordt nooit tot het volledig
ès onder voor die non-figuratieve doorge-
leuren. "Olijke en vice- trokken. Dat geldt ook voor
de geëxpozeerde conté-teke-
Whhis Jan D'Haese ningen. Uit een mozaïek
•Sta openen van de van stippeltjes en korte
t afgelopen zater- streepjes tovert Gisleen
rpsen o vak kent, ningen in schakeringen
j, «fog dan voorname- van grijstinten die ruimte
irste 'jfMhouwwerken beweging weergeven.
5251 als eenvou- Het ontbreken van afgete-
uniddd ®^PP8r' wist hij kende kontouren verleent
kken i B®Inura van tijd tot de werken een zacht atmos-
[1% steenhouwer en ferisch effekt.
Galerij 't Poortje is open op
zaterdag en zondag van 10
o, iet' en sleepte dan tot 12 u, en van 14 tot 19 u.,
eens Pnjzen in de op dinsdag, donderdag en
efffl k vrijdag van 14 tot 19 u.
jumeiij jjj™i ,8taat 'de tuin Maandag en woensdag is de
ie te H ut centraal op- galerij gesloten.
bJ 4 en kleine,
wat na
met lei werken,
osen i '«oen bij San-
Wantsen
Nu en dan pakt de Stekense afdeling van het dracht), Roberto Cordova
Davidsfonds uit met een aktiviteit die vér boven de (zang en gitaar) en André
middelmaat uitstijgt. AmtltolZito™ f See-
Deze «uitspringende» activiteit wordt een uitzon- ramentvolle Ierares
derlijke avond met het trio Anita Daldim, Roberto dradht ldl Temse die „*,„3
Cordova en André Duchène die een ruime en ver- vorig jaar te gast was bij
antwoorde keuze brengen uit het beroemde «Canto het Stekense Davidsfonds
General» van de Chileense dichter-politicus en no- met een gewaardeerd
belprijswinnaar Pablo Neruda. herfstprogramma. Roberto
Cordova is een Chileen die
de levendige vertegenwoor-
Links en het tenpubliek) bleek dat over- diger is van deze Neruda-
Davidsfonds wegend werd gekozen voor poëzie en André Duchène is
Da n f «de liefde tot het land en z'n Canadees zanger en gi-
Mensen die weten wat bewoners. Neruda werd taarvirtuoos die helemaal
■Canto General, en Pablo (gewUd) ult de strikt linkse p^j ln de bijzondere sfeer
Neruda zijn en betekenen. sfeer gehaald, zodat een de „Can,^ General.,
zullen toch even de wenk- meer realistische kijk Behalve op de steun van de
brauwen fronsen bU het wordt gebracht op het werk stekense hoogstudenten
vernemen van deze .affi- van deze grote dichter en kan het Davidsfonds ook
ohe.1 Inderdaad, ze weten politikus uit dit omstreden op sen vrij behoor-
dat Pablo Neruda een voor- en .bm, moeilijk te be- HJke „p^e van het mi-
stander en partijgenoot sturen land. nisterie van Nederlandse
was van de door Pinochet- kuituur. Op vrijdag 30 sep-
tember in zaal Het Gilden
huis, Dorpsstraat 42 te Ste-
Uitzonderlijke avond kene. De toegangsprijs is
Een ruime keuze uit «Canto 100 fr. Leden van het Da-
General» van Neruda wordt vidsfonds en van «De Steke-
dus gebracht te Stekene nezen» betalen 80 fr.
Moeten (of mogen) we het door Anita Daldini (voor- De BEER
Stekense Davidsfonds van
«linkse sympathieën» ver
denken? Of is het gewoon
de bevestiging van de woor
den van Molière dat 'De
kortste dwalingen altijd de
beste zijn'? De waarheid zal
wel elders liggen, want het
gezegde dat men altijd dè,t
werk bewondert, waarin
men z'n eigen gedachten
kan terugvinden zal hier
wel niet van toepassing
zijn...
Sint-Niklaas. «Volkshappening» achter de «oude kerk». Optreden van harmonie D
Kunstvrienden uit de Wase hoofdstad. (Iv)
gezinden vermoorde presi
dent Allende. Het ligt dus
voor de hand dat Pablo Ne-
ruda's werken eerder tot de
linkse strijdliteratuur j
behoren.
jhtighecj
JBgIWrten voor driehonderd frank. Dat pak-
jJWt door Jeugd en Muziek vzw-afdeling Sint-
»an scholen en verenigingen aangeboden,
feta V00r manifestatie kost honderd frank,
rwsmma ziet er zo uit:
Lu 20.15 u.Ballet van Vlaanderen in de
Witte Molen;
Flli' 19-30 u-- fllm «The Jazz Singer» een
ifc 8')ren' m0t o.m. Neil Diamond en Laurence
8elect, Parklaan.
*lb» m 19-30 u het Kwintet der Jacobij-
r8°' l)arokhobo, barok viool, viola da gam-
|i®mbel)in de schouwburg.
Lj ,Wom 19.30 uur, opera voor en door de
schouwburg. Met het Westvlaams
0.1.v. Ernest Maes, Gerda Lombaerts
h) en Mare Meersman (bariton). Voor
Jl12 wToiaat Mioheline Heyse in;
ML. ifl°) 19.30 uur. Clarinet Choir (Walter
RB m de ^houwburg,
ïJo? om 19-30 uur in de schouwburg: gita-
^wrms, De Wase Lijsters o.l.v. Zuster Rita
15fd°i kaffont o.l.v. mevr. Heeman;
tto °i 19-30 uur iu de schouwburg: Percus-
jj^hswerkkwartet Walter Vanbecelaere
«Uk 'Hfowatie wenst over Jeugd en Muziek
1 naar het sekretariaat in Mechelen (Den-
8). tel. 015/41.12.55.
De inrichters hebben hün
uitleg. Het betreft een ver
taling van Ludo Abicht, die
«Canto General» (en dat is
de volledige geschiedenis
van Chili) in z'n geheel be
keek en hierdoor niet een
eenzijdige Neruda tot stand
bracht. Zowel de lyrische
als de strijdpoëzie uit dit
omvangrijk werk komen
aan bod. Reeds bij de pre
mière in Proka te Gent
(voor een zeer ruim studen-
Zoals bekend kon het voor 17 september geplande
koncert van het Nationaal Orkest van België om
technische redenen niet doorgaan.
Het koncert zgl toch plaatsvinden op zondag 25
september te 20u.30 in de kerk van het Sint-Jozef
kollege, ingang Kollegestraat.
Op het programma de wereldkreatie van «The Kino
Saga»van Camiel Van Hulse en de symfonie nr. 4 in
f, opus 36 van P. Tsjaikowski.
Reservaties nog mogelijk in de stadsschouwburg a
275 fr
In het kader van het Festival programmeert het
stadsbestuur op 27 september te 20u.30 in de
sporthal De Witte Molen het Koninklijk Ballet van
Vlaanderen. Op het programma: «Bolero» - M. Ra-
vel/S. Leider; «Symphonie in Three Movements» - M.
Christe/I. Stravinsky; «La Peri» - J. Butler/P. Dukas;
«Venusberg» - A. Leclair/R. Wagner. Reservatie:
Stadsschouwburg 150 - 125 fr.
In april jongstleden werd te Sint-Niklaas filmklub
De Scène opgericht door de Culturele Centrale van
het ABW. De Scène is een initiatief zonder winst
oogmerken, en beslist autonoom over haar wer
king en de doeleinden die zij beoogt. De benaming
filmklub is enigszins misleidend omdat een ruimer
terrein dan het louter filmografische zal bestreden
worden. Ondermeer door het organiseren van thea
tervoorstellingen en tentoonstellingen, en dit af
hankelijk van de beschikbare financiële middelen.
De Scène zal trachten om gestart met «The Atomic
een stimulerende, kriti- Café» van Rafferty en Loa-
sche, algemeen-emancipa- der. De programmatie voor
torische invloed uit te oefe- het laatste kwartaal van
nen op het soms enge of 1983 ziet er als volgt uit: op
zelfgenoegzame kulturele 28 september «Yol; van Gü-
leven te Sint-Niklaas. ney, op 26 oktober «Light
De filmvoorstellingen gaan Years Away» van Tanner,
door in de Stedelijke biblio- op 30 november «Ook dwer-
theek (H. Heymanplein) gen zijn klein begonnen»
van Sint-Niklaas, om 20 u. van Herzog en op 28 decem-
telkens op dé laatste woens- ber «Het Land van de Grote
dag van de maand. De in- Belofte» van Wajda.
komprijs is 100 fr. per De eerstvolgende film,
voorstelling, de abonne- «Yol» van Güney, werd
mentsprijs 320 fr. voor vier zoals bekend in 1982 be-
films. In juni werd reeds^kroond met de Gouden
Palm op het filmfestival van
Cannes. Güney beschrijft
het Turkije dat in reisfol-
ders zorgvuldig wordt ver
zwegen; politieke onder
drukking, vervolging, het
verhinderen van vrije me-
nigsuiting. De regisseur
dompelt deze specifieke on-
derdrukkingsvorm onder
in de algehele kontekst van
eeuwenoude, onaantastba
re familiale tradities. Dit al
les tegen de achtergrond
van een veeleisend klimaat
en onplooibare bergland
schappen. Het is vooral de
vakkundige ineenstrenge-
ling van puur fusieke on
derdrukking met de mis
schien minder sensatione
le, maar schijnbaar even
onbuigzame sociaal-kultu-
rele tradities die de film zijn
beklemmend karakter ver
leent.
Woensdag 28 september,
om 20 u. in de stadsbiblio
theek.
Hoe boeiend de sportieve as
pecten van Chariots of Fire
ook mogen zijn, het zou
verkeerd zijn van een
sportfilm, laat staan van
een sportdokumentaire te
spreken.
De loopsport wordt hier
eerder gebruikt als een leid
motief en vooral als meta
foor. Doorheen dc
sportprestaties leren we de
atleten als mensen kennen
en de ontwikkeling in de
sportwereld kunnen we
doortrekken naar de hele
evoluerende maatschappij.
Toch kan de film ons aan
het denken zetten over de
betekenis van de sport zelf
voor de individuele beoefe
naar en voor de maat
schappij.
De Oscar voor beste film
van het jaar mag dan al
lichtjes gevleid zijn, 't Tore
ken meent dat het met
«Chariots of Fire» een dege
lijke en typische forumfilm
brengt. Bovendien is het
wellicht de meest gelauwer
de en beslist de meest recen
te film die het ooit in de zaal
kon draaien!
De film begint in Londen in
1980, waar Lord Andrew
Lindsey in een rede de na
gedachtenis eert van Ha
rold Abrahams, een over
winnaar van de Olympische
Spelen van 1924. In de kerk
luistert ook Aubrey Monta
gue, een vriend van de over
ledene en net als Lord An
drew, zelf een lid van de
toenmalige Britse ploeg. In
gedachten keert Aubrey te
rug naar het strand van
Broadstairs waar de hele
ploeg zich oefent voor de
Olympische Spelen van Pa
rijs. Vandaar dwalen zijn
gedachten nog verder in
het verleden, namelijk naar
Cambridge in 1919, toen hij
Abrahams voor het eerst
ontmoette.
spot. In het aristokratisch
milieu van de Engelse uni
versiteit neemt die diskri-
minerende houding alleen
een meer verfijnde vorm
aan.
Eric Liddell is als zoon van
een protestants zendeling
in China geboren, al is hij
tegelijk een echte Schot.
Zijn religieuze instelling is
het fundament van aijn hele
leven en de belangrijkste
motivatie van zijn sportcar-
rière.
Muziek van Cangelis
Hudson heeft ervan afge
zien historische muziek te
gebruiken omdat die waar
schijnlijk al gauw zou ver
velen en om nogmaals het
verband met het heden te
leggen. Hij gebruikte de
hypermoderne muziek van
Vangelis en dat blijkt een
zeer geslaagde keuze. Het
werd immers een emotione
le, soms bijna een romanti
sche soundtrack die de ge
voelens van de personages
krachtig onderlijnt. Vooral
de pijn, de angst en de
vreugde van de lopers wor
den erdoor geaksentueerd.
De gedragen, plechtige
klanken helpen ons ook de
heroïsche dimensie van de
menselijke inspanning
aanvoelen,
«Chariots of Fire» zondag
25 september te 19.30 u. in
JK 't Toreken, Lebbeke.
(nb)
De Aalsterse gemeenteraad behandelde in de jongste
zitting o.m. het ingebruikgeven aan Toneelgilde «Hoger
Op» van een gedeelte van het stedelijk ontspanningscen
trum «Beukenhof» en de verhuring aan vzw Voetbalklub
Eendracht Nieuwerkerken van percelen grond tussen
Bredeweg en Schoolstraat.
Harold Abrahams was de
zoon van een financier van
Litouws-joodse afkomst en
uit een zeer bescheiden mi
lieu wat sociaal aanzien
betreft.
Het antisemitisme, dat
heus niet alleen in Duits
land bloeide, was ook in En
geland tot in de hoogste
kringen verspreid. Harold
kende dan ook de vernede
ring, de misprijzende glim
lachjes en de misplaatste
«Hoger Op» kreeg de toneel
zaal kosteloos in gebruik sinds
23 augustus 1979 en betaalt
sinds 23 augustus 1982 1.000 fr.
Het voorstel van het stadsbe
stuur is dit te verlengen tot 22
augustus 1984 aan 1.000 fr. De
huurprijs van percelen grond
zou tot 14 juni 1982 940 fr. per
jaar bedragen (geïndexeerd)
berekend op 50% van de
pachtprijzen (kadastraal inko
men x 1,63).
Raadslid Danny Denayer kan
ermee akkoord gaan doch
vraagt of die lokalen kunnen
gebruikt worden door andere
verenigingen op dagen dat
«Hoger Op» ze niet nodig
heeft. Ook of de verwarming
in die prijs begrepen is. Gra-
cienne Van Nieuwenborgh
vraagt zich af of toneelkringen
die niet op een zaal beroep
doen op andere wijze kunnen
gesteund worden.
Wat betreft de voetbalklub
vraagt Willy Van Mossevelde
of er ook een aanpassing komt
voor de andere «Eendracht».
Die van Aalst. Schepen André
Doorns zegt dat alles zal wor
den herzien voor de begroting
1984. Oscar Redant vraagt zich
af hoe men zal reageren als de
andere 12 provinciale voetbal
ploegen een oefenterrein ko
men vragen. Burgemeester
Uyttersprot zegt dat dezelfde
vraag destijds gesteld werd
door het toenmalig raadslid
Robert De Pauw. Met de voet-
balklubs zijn afspraken ge
maakt. Eddie Monsieur ver
klaart altijd akkoord te zijn
geweest om aan V.K. Nieu
werkerken een toegeving te
doen en schepen Gilbert Bour-
lon zegt dat ook andere ploe
gen er twee maal per week aan
bod komen. Oscar Redant, die
zegt de énige te zijn van de
raad die (nog) voetbalt vindt
dat aan één ploeg een ge
schenk van een miljoen geven
oneerlijk is.
Uiteindelijk worden beide
punten goedgekeurd.
LH