en de kleine k De grote SS=SS g-HSSë r-HT-SS «I-WS sshsSSS spnraiiSiS Kxn Jan Philips in Aalsterse Belfortkrypte Uitstekend trio SO koncerteert in Galerij Het Pand te Dendermonde r Zeelse kultuurdagen een aanbod van komplete en gevarieerde expressies van kuituurbeleving iric Mare De Wilde in 't Apostelken rXsXXxs: Mketltde k—yn xSeXTvXs ss» wsssïjï 26 - 2a.10.1983 - De Voorpost •«3 mijn werk bij de toeschou- door de artiest van wie ze wer oproept, kan totaal ver- nog veel verwacht. Het schillend zijn naargelang werk van Philips lijkt ons Vrijdag 28 oktober te 20 uur, zwaaien de toegangs- Enkele dagen geleden had- casinstituut te Brussel de kijker al of niet de ach- een variatie en een medita- deuren van de eeuwenoude Aalsterse belfortkrypte den we de gelegenheid, ten volgde hij daarna nog, ge- tergrond van het werk kent tie op een steeds terugke- weer onen Ditmaal voor een merkwaardio-e ten- huize van de familie Phi- durende een drietal jaren, of begrijpt. De voorwerpen rend thema: de onweer- tjuinatimina 1t duu,u,,n. .f- lips-Panwels, van dichtbij de afdeling binnenhui- zijn soms in hun werkelijke staanbare drang van de toonstelling van het oeuvre van een nog vrij jong kennig te maken met deze sarchitektuur. Opvallend is betekenis afgebeeld, maar man, van de mens, naar de maar talentvol kunstenaar uit de Aalsterse regio, beloftevolle kunstenaar en wel: een specifieke schilder- hebben soms ook een sym- macht, de onstuitbare op- We bedoelen schilder, etser en keramist Jan Phi- ons te verrijken met de es- sopleiding heeft hij niet ge- bolische betekenis». In zijn mars van de «homo ordina- lips, uit Iddergem, Hoogstraat 131; een veelzijdig sentialia en ekspressiemo- noten! Grotendeels is hij schilderijen en etsen vin- ris» naar het «exelsior» kunstenaar, die voor heel wat kunstliefhebbers en - gelijkheden van zijn per- dus wel autodidakt. Mis- den we immers steeds ver- waar hij zich hoopt te tooi- bezoekers van deze ekspo, beslist een sterke en soonlijke kunstuitingen. schien bezit Philips wel een schillende symbolen terug: en met de ring van de iA- rim «phiin-almnpVit T Ti t monirr wellicht ook wel aangename verrassing zal zijn. Aalst. Keramieken skulptuur van Jan Philips Eerst een korte levens- natuurlijke aanleg voor te- de roos (zuiverheid), het ei schijn-almacht. Uit menig schets. ken- en schilderkunst, (oorsprong), de appel (het doek springt het weelderig Jan Philips werd geboren te «Mijn vader was toch ook vrouwelijke), een bijl of vrouwentorso op de voor- Moorsel op 9 mei 1950. Zijn schilder» zegt hij. klauw (geweld), boeien die grond, dat vaak om-kleed is veelzijdige opleiding op ge- Dat de kunstenaar erin ge- wijzen op gebondenheid, met de attributen van de bied van plastische kunsten slaagd is een stijl te ontwik- ketens die ons vastgekluis- boer (of is het «de zot») uit genoot hij niet alleen aan de kelen, die onmiskenbaar terd houden, sluiers die iets het kaartspel. Wie de linten Akademie voor Schone van hem is, en met een mi- verborgen houden. In zijn volgt of de ranken waarmee Kunsten en aan het Vrij nimum van middelen, op schilderwerk treft zijn Philips zijn symbolen aan Technisch Instituut te een steeds pregmanter wij- voorkeur voor de gele, elkaar rijgt, kan de werk- Aalst, maar ook aan het ze de dingen in him essen- groene en blauwe kleur en stenen zien die de mens op Sint-Lucasinstituut te tie weet te benaderen, heeft meer bepaald voor de grijs- zijn duizendjarige tocht Brussel. De stevige basis bij wellicht wel te danken waarden ervan. Van zijn heeft ingeplant. De stuk van zijn kunst kreeg hij aan het feit dat hij als auto- komposities weet hij steeds ken ei zijn de reminicenties ongetwijfeld wel te Aalst, didakt omzeggens niet door een sluitend geheel te ma- aan het «ab ovo», het broze waar hij, in de zestigerja- kunstonderwijs in zijn na- ken. In elk keramiek skulp- begin op een weg die alle ren, aan de ASKA de afde- tuurlijke uitingsdrang tuur schuilt minder symbo- elementen toont waarmee ling houtskooltekenen werd geremd. Jan Philips bek, maar in deze kunst- ieder leven zo rijkelijk is volgde, onder leiding van blijkt niet vlug tevreden, uiting tracht hij meer het bezaaid: de roos der onge- G. Lemaitre, en aan het VTI Sinds zijn debuut in de we- aksent te leggen op het repte zuiverheid; de viool waar hij zich bekwaamde in reld van de plastische kun- beeld, op de vorm op zich- van de liederlijk ingestelde het bewerken van allerlei sten, zo'n tiental jaren gele- zelf. romanticus: het boek der materie en hem de technie- den, heeft hij het zichzelf Hoewel Jan Philips reeds wijsheid waarin de homo ken werden bijgebracht van beslist niet gemakkelijk ge- vanaf 1976 in de schilder- nuovo, met zwaar geboeide verscheidene kunstam- maakt. Hij is een zoeker, kunst erg bedrijvig is, handen, zijn klauwen heeft bachten. Aan het Sint-Lu- Schilderde Philips in zijn kwam hij nog maar weinig geslagen; de lappen, doe- beginperiode eerder wer- met zijn werk naar buiten, ken en voiles die zedig ver- Aalst. De klaagzang van de viool, erg symbolisch steld dingen... oud is, dat beheerst Ziedaar de voorkeur-sym- door de al-macht bolen die in de meeste van vrouw, die op haar zijn komposities verschij- ook weer niet ontkt nen. O.i. onderstrepen de de diepere roersela ken met matige inhoud. Toch hield hij reeds enkele borgen houden de diepere somber-grauwe kleuren de zelfs een onschuldige bliji l,geer is K in en tradi wrdme imeerdt 'op hoi feit dat pessimistische sfeer die het hele oeuvre van Jan Philips ademt, een sfeer die be- poester op doet grijpen nu macht" fend. Zijn recent werk kan men beschouwen als sur realisme. Hij blijkt echter niet stil te blijven staan bij kubisme, maar bewoog zich De grote anti-rakettenbetoging te Brussel zal er wel mede schuld aan hebben stilaan op het domein van dat het zaaltje van galerij Het Pand op de Dendermondse Oude (of moeten we de abstrakte kunst. Tijdens zeggen «Nieuwe») Vest maar zeer matig bezet was vorige zondag. Slechts een deze «zoektocht» manipu- -•ijftigtal belangstellenden waren komen opdagen voor het eerste aperitief- verschil- koncert na de vakantie, ingericht door de Marnixring Dendermonde Ros Beiaard. Voor deze melomanen speelde het Trio 80. dan is ziin stiil toch he- suksesrijke tentoonstellin- levensdriften van de man- stendig geëvolueerd, meer Sen m de buurt van zijn nen, die gesymbolizeerd durvend, meer eigen ge- geboortestreek o.a. te worden door de haast zwe- worden. Bepaalde schilders Aalst, Denderleeuw, Den- vende Magrittiaanse hoe- klemmend werkt als je op Met dit alles heb je hebben wellicht wel enige dermonde, Erembodegem, den, hoeden zonder kop J invloed op hem uitgeoe- Asse (op 21, 22, 23 mei jl.) d'erin, lege hoofden... de - - en vorig jaar ook in Gent. bolhoed waarin Jan Philips In 1982 werd hem te Aalst zijn vrouwelijk tors plaatst, ook de Prijs Herman Roels als om aan te geven dat de voor plastische kunsten man of is het de harle- meding w jhiïqj H toegekend. Daarnaast vie- kijn? op zijn kop gaat Jan Philips lijkt ons zijn of keramiek skulpfe de achtergrond de dichter de sleutels die je tot Pc zingen hoort: buiten denkwereld toegang breekt de hel los, alles staat nen geven, op springen, de wereld Ieder die ook maar iets staat in brand...» voor knap gemaakte Ook weer typerend voor fraaie grafiek, scl neiging tot erotiseren, al is mag deze tentoonstel relverc hier niets schokkends aan, de Aalsterse belfortb ökkel niet missen. De werkea Kwaai "it Trio 80 bestaat uiter- een harmonieuze éénklank, jard uit drie musici: Carien Van Georg Friedrich Haen- Verhenneman op klavecim- del werd vervolgens de so- bel, Wilfried Deroo op viool nate voor viool en basso continuo vertolkt. We hoor den een prachtige uitvoe- den het hoger diploma aan ring van dit werk; vooral de Koninklijke Muziekcon- het largo en h servatoria van Gent en erg moeilijke slotallegro Brussel. Verschillende suk- werden feilloos uitgevoerd lende technieken: schilderde hij met palet- met borstel. Sinds sesvolle uitvoeringen van terwijl we de tweede bewe- het vijfde Brandenburgse ging. het allegro, üever wat len hem ook reeds andere staan voor, op zijn kop laat selekties te beurt o.m. voor zitten door, alleen in zijn de «Grote Prijs van de stad kop zit met de vrouw, zon- want wie voor een dergelij Ninove» en voor de «Prijs A. der oor te hebben (doof als ke artistieke schepping len er ingeleid worden Toetanel» te Brussel. hij is) voor het even Magrit- staat, moet beseffen dat een K. Baert, archivans Een nieuwsgierig vraagje, tiaans rinkelbelletje, voor kunstenaar zichzelf stad Aalst, op vrijdag hoe kunstkenners of kritici welks hij ziende blind is doorheen zijn werk tot in oktober te 20 urn leerde dan in de trage bewe- een viertal jaren verraden dan ziJn oeuvre beoordelen Philips weet dit alles in een, de kern ontleedt. Dat «zich- toonstelling is op ging uit «De Lente» ons be- zijn etsen, uitgevoerd in a- pareert Jan Philips erg haast tijdeloos kader te zelf» is niets anders dan het oktober t.e.m. 13 zwaar dat we hierboven kwatint, nu ook een reële handig Hij legt ons de plaatsen, graag in de buurt leven dat duizenden jaren 1983 van 15 tot 1; reeds uitten, was hier nog technische vaardigheid op tekst voor die dhr. L. Ple- van een draperie, waarop meer het geval. Er ontstond het domein van de grafiek, tinckx, lie. Germaanse Filo- de vlinder van één nacht geen echte éénklank tussen En sedert verleden jaar ver- kjgie, reciteerde bij de inlei- opwaarts kruipt en zich het klavecimbel en de tra- rast hij ons ook met kunst- ding van Philips' werken, verzengen zal aan de hitte het largo en het technisch verso; we hadden eerder de volle keramiekskulpturen. tijdens de vooropening van van de dag. een draperie indruk dat Carien Verhen- Jan Philips omschrijft zijn de voorgaande tentoonstel- waarachter de Romeinse naman hif.r anr^oTonri aot to ajs volgt. «Achter kng in Asse. Daaruit cite- cijfers van de klok wieken ren we: Philips maakt en wentelen blijven, mor- het zijn toeschouwers niet gen weer., makkelijk, integendeel hij Een kader waarin de verbo- a eist een inspanning; hij zal den vruchten hangen, veel- Paul De Winter vertolkte di uitgevoerd werd, de de werkelijkheid die ver- dus vrij langzaam interesse al plukvers of vaak ook tweede beweging uit het borgen zit in de realiteit, kweken, maar eens zover, doormidden gesneden op i T- - zal de schare van gein teres- een bed van rozebladeren, seerden zich geboeid weten, tonend de kern van alle hier aarzelend zat te werk oefenen. De kohesie tussen mijn werk zit meer dan het viool, fluit en klavecimbel dagelijks realisme. Men Concerto van Bach waren minder hevig en overro- was wel optimaal in het zou het kunnen omschrij- mantisch gehoord hadden. -■ laatste stukje dat van Vival- ven als een uitbeelding v stimulans om de sa menwerking verder te zet ten. Om een zo groot moge- nadien de kompositie «Sy- w lijk pubhek te kunnen rinx» het moderato van Concerto grosso in La. Wel- het irreële kruist het zoge boeien, bevat hun reperto- Claude Debussy. Dit erg iswaar ook een transkriptie naamde reële. Het beeld dat Jan Philips in Belfortkelder Moorselaar Jan Philips stelt vanaf zaterdag oktober tot 13 november etsen, schilderijen enk miekskulpturen tentoon in de krypte van het sters bel Sort. Vernissage op de vooravond, vrijdag 28 oktot 20 u. door stadsarchivaris Karei Baert. Jan Philips studeerde aan de Aalsterse akademie aan het Brusselse St.-Lukasinstituut. kstuk •hij h£ vrijt mate ipïlers, hooi rium trio's, duo's en solo's mooie werk voor fluitsolo maar hier werd de muziek vanaf de barokperiode tot werd door De Winter 2 1 het klankbeeld geen ge- beheerst gespeeld en toch weid aangedaan «Les langueurs tendres» e «Barricades mystérieuscs> programmaatje kon Transkripties zijn in de twee solo-klavecimbelstuk- muziek schering en inslag, 1 171a~ Ég niet alleen vandaag de dag. Inleider Jaak Verhelst be- met de nodige ekspressivi- treurde dat het pubhek teit. ter hand gesteld kon wor den voor het laattijdig toe komen van de nodige infor- jes van Frangois Couperin werden door Verhenneman maar ook reeds in Mozarts technisch erg goed én ook matie. Wij betreurden dit en zelfs in Bachs tijd Niet muzikaal zeer gevarieerd verwonderlijk dus dat t wal klein ensemble ook poogt met de eerste sonate voor overbekende komposities te fluit, viool en klavecimbel herschrijven voor hun ge- van de achttiende-eeuwse zeischap. Toch blijft het een Johann Stamitz, vóórro- vreemde gewaarwording mantieker en van grote be- het prachtige largo «De tekenis voor de ontwikke- Winter» van Vivaldi's «Vier jaargetijden» te horen uit- viool en een het vertolkt. Dit aperitiefkoncert werd besloten met twee Interlu des van J. Ibert, boeiend en beheerst uitgevoerd. Conscience en Brahms de trekpleisters goede plooi, krijgt de gen zijn meisje, krijf de vader zijn zin en het publiek ondertu j]J_( een gezelhge avond, heel wat lachbuien, Dat laatste was de naamste bedoeling van rentius 2000 jaar den en van Cordie wey nu: ontspanning een ruim publiek. Een uitgebreid RiieuAnouw gezelschap danst knap decor en ibedoe SMevr ling van het dirigeren. Reeds tijdens de eerste be- voeren door weging, het moderato, kon- klavecimbel, den we de mooie, harmo- klavecimbel dan al galoppe- nieuze klank van ieder in- rend het hele orkest dient te strument leren kennen vervangen kwa klank maar toch was het pas tij- kleur. Wel origineel na- dens het andante moderato, tuurlijk én voortreffelijk de tweede beweging, dat de technisch uitgevoerd; voor drie instrumentisten ook ons hoeft dat echter niet. pland is. samen prachtig künken in Fluitist Paul De Winter so men s zij i 'ur dan Negen jaar geleden startte de Zeelse Kultuurraad met de organisatie van de tijd: verheerlijking van al- kultuurdagen. Dit initiatief heeft vaste voet aan de grond gekregen en is dan gomeen-menselijke, zedelij- Mam!^ing6CDendermonde °°k niet meer we& te denken uit het plaatselijke kultuurleven. De eerste ke waarden, werkelijk «pa- Ros Beiaard organiseert veertiendagen van november krijgen alle kuituurexpressies ruime belangstel- "rnalistiach» op alle ge- een tweede «aperitiefkon- hng. bied Zijn globale oeuvre in kostuums naar de eert» op zondag 20 novem- Kultuurraadvoorzitter Josée Standaert ontleedde de meervoudige bedoeling al zijn.r,°™ai?4iek iseen le" ^an £un gat™uwe er PMeek.» CoSSÏ OTS6 kult»»"0"'me». mensen kunnen hebben. Anderzijds wil leven in grote verschelden- van J, Brahma, op. mèrover verneemt u men naast menaen en verenigingen uit eigen streek of eigen gemeente ook held De Zeelse Kulturefc ral gelegenertijd nog wel meer reallsaties °P het getouw zetten, die voor elkeen financieel en materieel Dat ontwerp zal Prof. hun van aanpakken in ons blad. Traditioneel nu haalbaar zij» en die bij uitvoering buiten de gemeente niet zouden bijgewoond Keersmaekers tijdens zijn de voorzitter Josée Sa feg18( ook al het kerstkoncert wat worden. voordracht dieper aan- daert heeft het voor 1Mb die d, op zondag 18 december ge- Het programma is een aaneenschakeling van hoogtepunten, waarin wordt ™n^de,n" "laTlHia ingespeeld op de aktualiteit. Het Consciencejaar en het Brahmsjaar staan centraal in de aktiviteitenrol. plaatselijke toneelvere- mging Rhetorika brengt op De ofnciele opening van de resjes én de nieuwe aanpak menteel telt de groep meer - - - Zeelse Kultuurdagen heeft naar buiten te brengen. Zo dan 80 leden in het klassie- plaats op vrijdag 4 novem- rijpte de idee van deze ke ballet en 55 in het jazz- ber om 20 uur in de raads- «Dans in triplo». ballet. zaal van het gemeentehuis Drie schitterende vereni- De derde groep is Koreo hebben plaats öm 20 uur hi Het wordt uitgevoerd dftEjen een tweeledig ^poëzie- gingen^ van eigen bodem Piko. J>inds eind januari Feestzaal De Kroon, Markt, Greta De Reygere, e»prajttoron Wide (S' gekregen om de uitvoert nat. van «Ein deutsches Req K-.ngen em» van Johannes Braï naar Zele te krijgen, hoeft plaats onder de w 10, 13, 18, 19 en 20 novem ber in het kader van de Kul- ciën van het Ministeriel tuurdagen «Het meisje van Vlaamse Gemeenscb i¥n Andros». De voorstellingen Dienst Muziek. Vrijdag werd in het Apos- definitie wijst abstrakte bruikt uiteraard zijn foto- met telken te Aalst de tentoon- kunst de uitbeelding van de apparaaat en andere toebe- programma, verzorgd door stellen hun zieniwijze op de 1983 onderging deze ?JeHï?£»inet f0t0 8 van Marc natuurlllke vormen af en Marleen Vermeir, Dirk De kunst van lichamelijke ex- niging door personeelswis- Het Meisie van Andrns De Wilde geopend. De Wü- vervangt ze door lijnen, Het resultaat echter gaat Greef en Louis Pas pressie voor tijdens een selingen enige wijzigingen, een kSLke komSfe de afkomstig van Wiche- vlakken en kleuren of door t1^.!f!?n_leiden'.1°8 Het eerste deel is een literal- uniek dans-en bewegings- Koreograaf Jan Millecam uï de twïde re- en muzikale wandeling festival. kon de zowat 15-jaar oud Christus met Bredero en Maria Mag- Neem nu «The Blue Girls», groep nieuw leven inbla- door de Romeinse" diohter is In handen dalena Bach. Het tweede een majorettenkorps dat zen. Hetgeen aanvankelijk Terentius Het stuk werd Cao. deel werd «interberna» ge- ontstond uit de wil om iet- een prestigieuze jongens- noedm of poëzie rond de wat meer kleur te geven dansgroep was, werd in no- len, genoot reeds enige be- niet-traditionele materia- van het gangbare, in kendheid met zijn portret- len, fragmenten van voor- we vormen, een lichtspel, tekningen in vetpotlood en werpen, materieel en funk- enz. hier met beelden die houtskool. Ook omwille tioneel uit hun natuurlijk volstrekt nieuw zijn en tel- van zijn spirituele zinnetjes verband gerukt. Om ze ver- kens weer uniek, die hij geregeld in een volgens met de fantasie van Het werk van Marc De Wil- Gentse krant publiceerde, de kunstenaar in een ander de werd terecht door ver- kwam hij in de belangstel- ritme en/of in nieuwe kon- schillende kunstakademies ling. En dan blijft er nog trasten te ordenen, onaf- als briljant bestempeld, zijn aktiviteit als vertaler hankelijk van hun oor- Wie dit weekend het oud- John Hancorn, bariton, b &ige8f koor van de Vlaamse Fa ft waa ratie van Jonge Koren 1 voor bet Nationaal Orkest n fet, omdi geschreven België. De algemene leidii ftde syx Pief femor d - WA WV. -V W 1,1. CC1I 1I1UUC11I - - "AA.WAAAWW WAAW, aan het visueel toch erg sta- vember 82 een heterogene blijspel door Pierre Soete- de St. Ludgeruskerk, 4 Urine tische optreden van rtaimmion «map s. mnini- - ...ïEt^WsP liedjes voor sprong. Toch blijft de kun- gemeentehuis van Wiche- de feestzaal van het Pius X stappen nnnl. in Hit 1 Ho Tnin. 1 PTT VfVTrhii mnpt. lfHn finlr Pnl!/,™ 1 cafétafel. Dans in triplo fanfare. De meisjes dienden een eigen aanpak kwamen Op zaterdag 5 en zondag 6 aanvankelijk alleen maar doordrukken. Het vendelen november om 20 uur werd netjes in de rij mee op te blijft weliswaar één van de voor enige jaren aangepast Het Requiem kan men bewerkt tot een modern 11 november om 20 uur dansgroep waar de meisjes wey en Charles Cordier. De wat sfeer en akoestiek pon oxron oonnou aankleding, intrige en per- treft bijzonder geschikt sonages werden behouden bijwonen. De toegi Antwerpse groep. Dank stenaar, in dit geval de foto- len voorbij moet, kan ook College uitgekozen bleek dat ze meer i maar spoedig sterke kanten van Koreo Pi- maar taal en dialoog wer- werd zeer laag gehoude nDeWi zij Marc Ete Wüde geraak- graaf, met een been in de door even binnenspringen een lüans in tripïo», mars hadden "en* dat huï word^th^TOk^Semg^ ®maa* V— hGt bede.ndaae8 Jfugd ten een paar suksessen van werkelijkheid, desnoods op om net werk van Marc De gezamenlijk optreden van ambities verder reikten. Er trokken I»"1™ want hij ge- Wilde te bewonderen. 0:1t--* de wereldvermaarde Julio zijn tenen, Iglesias in het sappigste Antwerps vertaald. De tentoonstelling in 't A pos telken brengt een re sultaat van drie jaar experi menteren met het fotogra feren van kunstmatig licht in enkelvoudige en dubbele belichting. Elke kader mag rustig een «werk apart» worden genoemd, omdat aan iedere foto een inge wikkelde opstelling van vaste en vloeibare reflektie- hulpmiddelen vooraf is ge gaan. Voor deze techniek werd trouwens een uitvin- dingsoktrooi toegekend. Is de fotografie in feite een konkrete weergave van een gebeurtenis, een moment. mensen en dingen, dan is de fotografie in de kunst wereld iets abetraks en per den licht aangepast aan de 120 fr. en 60 fr. voor smaak van het hedendaags jeugd en plus-3-passers, toneelpubliek, zo is het een Toeristische voordracht gezamenujK optreden van ambities verder reikten. Er trokken naar andere kunst- uiterst e-eniet'haar fris en r-, „nvembi SDe W Kor^j Piko de St. Lutgar- werden kursussen gevolgd, en expressievormen. Daar- luchtig snel Geworden dat k P WTh tnóimsp Toeri dis Balletschool en het Ma- er werd aan sport gedaan, bij worden moderne krea- rrp^.of JÜL. n'brengt de Vlaamse ni„. gwuoi naaai ue lil Blue er werd gezocht naar een ties ale „fame, met uit de komedies mag staan art.ist.iplfp tmrohTir,:»ov,kaih wper crpcrnnrt artistieke verscheidenheid, weS gegaan. Het is een overkoepelende die vrij vlug boven het «blo- Conscience benaming voor een gerust naast de moderne tenbond in de raadszaal' het gemeentehuis haar Net als bij een vaudeville is drage in de Kultuurdaga het een onmogelijke zaak met een GriekenlandavoM *-»ma lend showspektakel, meer ken. OMslta^ joSïl'™-" AndreBog„rtmWW" 'kW; to vo^mTil??etoS?S? SkhUn 8Pe0lflek Sh°W' he'. Hm- de kringen van Kore Piko Dan is en die de bevolking wil kon- len: het komt er ongeveer op neer, dat een jongen van p vrijdag 18 november® uur in de raadszaal»^ w ■Th drik Conscience de centrale zijn vader moet trouwen het cremeentehui8 I® 1011(1 B,lle,wh 1 S LutS"hd"« Plaats krijgen. Naar aanlel. met een vrouw die hem niks S liil -TL groepen», die ryp zijn voor wil sindsdien een ballet- kers. Een autoriteit erkenning ver huiten 6p ere- ppHppt «ukaiibii Kunstenaar wu«»« f v™rdrachl "nplA" van het vrou- november tentoonB»#» f a a vnoronmo welijke geslacht wat pa- Het slot van de zeelaeKa) «hf"™rZsS'ïï; raSZr^rÏÏS Aalst. Marc De Wilde expozeert in 't Apostelken (a) meuwe dansers en danse- staan hier vooraan mI een sZXan X e.ge' gehefden, te regelen: goed rtudiö,~aan" de hanl bedoelde pogingen die eoh- ker te Zele Het Ie een ter met steeds het gewenste fesaioneei kwartet dat resultaat opleveren eigen weg met Natuurlijk valt alles in de °cNC «paste ffteurl «dring i),P( '.AnVi ijvan terwij But Ru ttevroi 'kreatie trrerkcx j%oe 'Oorr «Sav uw rtiji jijj Iteorbaa

Digitaal krantenarchief - Stadsarchief Aalst

De Voorpost | 1983 | | pagina 26