TIEtVJA FliSTPALil
AALST, Vlaanderenstraat, AALST.
Inrichting van Ist' orde. Groot Orkest,
DE LIEDE VAN SONJA,
IRENE a- CIE,
WEENERWALS,
LIEFDE FOP,
DE GAUCHO, (Le Gaueho),
BLANKE SLAVINNEN
DE DOODELIJKE KUS
Van Boet» tot Bon-Vivant.
De auto spoedde zich vooit en liet de kerk nu
achter zich. De klokken luidden, doch het geluid
stierf weg.
Lucien d'Artois nam Germaine's handje in de
zijne en wierp haar een liefdevollen blik toe. Maar
zijn blik werd niet beantwoord.
Treurig 7
Ik weet het niet.
Niet treurig op onzen huwelijksdag, mijn
liefste
Ik weet het niet..
De wagen hield voor een oud kasteel stil. zooals
het ten minste in die streek genoemd werd.
Dit mooie, evenwel ouderwetsch huis behoorde
den welgestelden markies Lucien d'Artois toe. Een
ideaal man. zou de lezer denken, doch Lucien was
geheel en al een boei in zijn uiterlijk en opvattingen,
een man om een boerenmeisje te huwen.
Maar Germaine Twintig, mooi, een kind van de
Parijsche boulevards.
Thuis! zei Lucien en hielp zijn vrouw uitstappen
Treuriger dan ooit was zij, toen ze binnentrad.
Thuis 7
Vijfhonderd jaren was dit het tehuis van de
d'Artois.
Maar Lucien.... je hebt een huis in Parijs, niet 7
Parijs I Lucien haalde zijn schouders op. Wie
zou Parijs wenschen 7 Olie, rook. rumoer en hoofd
pijnen. Parijs is een koorts —r Parijs is om dol te
worden. Parijs, cocktails Mijn kleine Germaine. kijk
eens uit dit raam. De bosschen. koeien, de vogels,
de menschen hier 't Is prachtig. Hier kan men
denken, leven. Hier hebben we den tijd voor iets.
Parijs 7 Ach nee I
Zij ging naar het venster, doch zag zij ook de
dingen, die hij opgesomd had Toen hij bij haar
kwam zag hij tranen in haar oogen.
Mijn lieveling I Waarom huilen op je huwe
lijksdag 7
Oh 1 ik haat dit alles I
Hij deed een stap achterwaarts, alsof zij hem in
het gezicht geslagen had.
Maar liefste I Moe kan je dit haten 7 Het is zoo
prachtig. Allen van de familie hebben hun bruiden
naar dit mooie hui3 gebracht. Zij zijn er allen trotsch
op geweest. Oh. er zijn maar weinig plaatsen in heel
Frankrijk die zoo schoon zijn als deze.
Maarhet is zoo boersch I
Kan het anders zijn 7 Het is hier buiten.
Met wie heb je hier omgang 7 Met wien spreek
je eigenlijk 7
Wij hebben zeer welgestelde buren, Germaine
lief.
Boersche lomperikken I Weten zij iets van het
laatste af 7
Het laatste..
Deze menschen hier leven niet 1
Ik verzeker je
Wat doe je 7 Heb je van het nieuwste stuk
gehoord 7 Ben je ooit in een bioscoop geweest, in
een schouwburg 7
Maar Germaine...
En kleeding 7 Ik heb het in de kerk gezien. Het
is eenvoudig afschuwelijk 1 Noem je dat mooi 7 Bah
Lucien nam haar bij de schouders en keek haar in
de oogen.
Germaine. zei hij heesch, hou je van me 7
Verwachtte je dat 7 vroeg ze onverschillig.
Wat bedoel je 7
Ze zuchtte en ging weer naar het raam.
Jij en mijn vader hebben dit huwelijk geregeld.
Mijn opinie werd niet gevraagd. Jij verlangde een
jonge vrouw. Mijn vader verlangde geld. Jullie
beiden zijn tevreden gesteld, maar ik tel niet mèe.
Nooit mooie dingen zien. maar altijd booraen en
weiden, nooit een fatsoenlijk gezicht. Nee. Lucien, ik
hou niet van je. Ik werd niet geraadpleegd over mijn
gevoelens. Maar nu je het vraagt, ik hou niet van je.
en. ik haat dit landelijk leven Ik verlang Parijs
Lucien liep onrustig de kamer op en neer. bleef
toen een oogenblik staan om na te denken. Daarna
liep hij weer door om dan plotseling een oude bel
te laten gaan, waarna een bediende de kamer
binnenkwam.
Zijn de advocaten nog steeds beneden 7 vroeg
hij aan den knecht.
Ja, mijnheer. Zij drinken wijn met de andere
Laat hen boven komen. Ik wil hen spreken.
De bediende boog en vertrok.
Wat nu 7 vroeg de verwonderde Germaine.
Wacht, mijn vrouw, je zult weldra zien.
De heeren advocaten kwamen binnen en bogen
diep voor de bekoorlijke bruid.
Neem papier en pennen, riep Lucien. Er moet
een overeenkomst geteekend worden.
Met groote vlugheid voldeden de beide rechts
geleerden aan Lucien's verzoek.
Op mijn vrouw zet ik drie kwart van mijn
huidige bezittingen vast. zei Lucien. Klaar 7
De advocaten knikten en volbrachten hun een
voudige taak. De papieren waren spoedig gereed
voor Lucien's handteekening en na hun buigingen
beantwoord te hebben, begeleidde hij de heeren naar
Toen ging hij naar Germaine toe en boog voor
Vaarwel 1 zei hij.
Vaarwel zei Germaine.
Zij ging naar beneden en stapte in de groote
limousine, die haar vader gekocht had, van Lucien's
geld.
Van uit het raam boven sloeg Lucien haar vertrek
gade. De weg kromde juist even voorbij het kasteel.
De eene weg ging naar Parijs, de andere naar het
Zuiden. Germaine's wagen reed Noordwaarts.
Toen ging Lucien naar beneden en nam een van
zijn gasten terzijde.
Henri, ik wil je spreken, zei hij.
(Vervolgt).
waaraan de beste muzikanten der stad verbonden zijn. Moderne zaal met allerbeste zitplaatsen.
De grootste en kostelijkste banden voor het seizoen werden door ons reeds vastgelegd.
Hieronder geven wij een kort overzicht van wat er zoo kortelings nog zal aangeboden worden
(met GLORIA SWANSON)
(met COLLEEN MOOR)
(VALSE DE VIENNE)
(POUPÉE D'AMOUR)
laatste reuzenfilm van
DOUGLAS FAIRBANKS i
enz. allen superproductie's die op dit oogenblik
te Brussel reuzenbij val genieten.
Wij kiezen het beste uit de wereldband en zonder van onze kliënten de minste prijsverhoo-
ging te vergen. De Algemeene bestuurder ROB. KLAES.
Drukkerij Van den 13roeck-Jacobs en Zoon, St. Janstraat, AALST
Telefoon 404